Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetyksestä!!!

06.07.2007 |

itse asiassa imetyksen lopettamisesta...eli olen lopettanut kolme vuorokautta sitte imetyksen.tyttö on 1,2v ja viimiset 3vkoa saanut enää öisin rintaa kun on heräillyt ja ollut levoton.nyt kolme yötä ollut ilman ja ongelma on rintojen täyttyminen ja kipuilu.en ole viitsinyt pumpata,sillä eihän se maidon tulo lopu ollenkaan jos pumppaan.oisko kellään kokemusta/tietoa kuinka kauan tämä maidon tulo jatkuu ja millä konstein sen sais loppumaan???????tissejä särkee hetkittäin ja nukkuminen on hankalaa kun tissit on järjettömän isot ja arat..

kiitos jo etukäteen vastauksista!!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäsköhän tuo lopettaminen noinkin pitkän imetyksen jälkeen tehdä jotenkin astetteiain?

Oletko käynyt kysymässä imetystukilistan sivuilta neuvoa?

Vierailija
2/3 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hjo85:

itse asiassa imetyksen lopettamisesta...eli olen lopettanut kolme vuorokautta sitte imetyksen.tyttö on 1,2v ja viimiset 3vkoa saanut enää öisin rintaa kun on heräillyt ja ollut levoton.nyt kolme yötä ollut ilman ja ongelma on rintojen täyttyminen ja kipuilu.en ole viitsinyt pumpata,sillä eihän se maidon tulo lopu ollenkaan jos pumppaan.oisko kellään kokemusta/tietoa kuinka kauan tämä maidon tulo jatkuu ja millä konstein sen sais loppumaan???????tissejä särkee hetkittäin ja nukkuminen on hankalaa kun tissit on järjettömän isot ja arat..

Maidon muodostuminen voi jatkua useita kuukausia tai sitten vain muutaman viikon rintojen kunnollisen tyhjentämisen päätyttyä. Yksilöllistä, siis.

Mutta jos sinulla on rinnat kipeät ja kovin pingottuneet, niin niitä kannattaa tyhjentää sen verran, että pahin olo helpottaa. Jos ihan tyhjäksi pumppaat, niin se ennestään lisää muodostuvan maidon määrää. Jos jätät kokonaan tyhjentämättä, voit altistua rintatulehdukselle. Jos pumppaat, kirjoita ylös, kuinka paljon pumppasit. Sitten seuraavalla kerralla pumppaat esim. 10ml vähemmän. Näin rinnat saavat viestiä siitä, että maitoa ei enää tarvita, ja maidon muodostuminen vähenee ja loppuu ilman sen suurempia kipuja.

Kipuun voit ottaa särkylääkettä (esim. Burana) paketin ohjeen mukaan. Kylmähaude helpottaa kudosturvotusta, lämmin auttaa herumiseen. Voit käyttää sitä, kumpi sinusta tuntuu mukavammalta.

Maidon muodostumista vähentäviä yrttejä ovat persilja, piparminttu ja salvia. Salvia etenkin on tehokas, ja sitä voi juoda esim. teenä. Ei tosin ole mitenkään hyvää...

Ehkäisypillereillä on myös maitoa vähentävä vaikutus, samoin kuin flunssalääke Duactilla (pseudoefedriini), jos sinusta alkaa tuntua siltä, että lääkkeet olisivat paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asteittain olen juu lopetellutkin,yhden kerran yössä enää imetin ja nyt lopetin kokonaan..käsin olen vain pahimman kivun lypsänyt pois,helpottikin=)tänään ei enää pingota niin kovin=)=)!!!ja tytkin on sujut jo asian kanssa että tissiä ei enää tarjoilla.alkuun oli sille tosi ankalaa kun sille tissi on aina ollu niin tärkeä juttu...