Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kertokaa merkkejä raskaudesta? ja kuinka aikaisessa vaiheessa?

06.07.2007 |

mietin, kuvittelenko vaan vai voisinko jo olla :)

vielä ei uskalla testiä tehdä koska menkat ei ole myöhässä, mutta mahdollista on raskaana olla, toivoa sopii!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän oli kuvotustakin, tosin silloin oli aikamoiset helteet. Lievät alavatsakivut alkoivat n. viikko sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Paha olo tuli vasta viikolla 6.

täysikuu 7+5

Vierailija
2/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollu ihme raudan maku suussa ja tän viikon loppu puolella aivan tajuton väsymys alkanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin myös tuon raudanmaun suussa olevan raskauden merkki...

Niin, ja mua on väsyttänyt alusta alkaen ihan tolkuttomasti!

Hommaa nyt raskaustestejä valmiiksi useampi kipale, itse aloitin testaamisen jo 3pv ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Viides testi näytti plussaa! Ja sitten testasin vielä 2 kertaa, ihan varmuuden vuoksi... =)

Vierailija
4/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä apteekissa testiä jo hypistelin tänään, en uskaltanut vielä ostaa. kamala että väsyttää!

täysikuu81:

Muistelisin myös tuon raudanmaun suussa olevan raskauden merkki...

Niin, ja mua on väsyttänyt alusta alkaen ihan tolkuttomasti!

Hommaa nyt raskaustestejä valmiiksi useampi kipale, itse aloitin testaamisen jo 3pv ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Viides testi näytti plussaa! Ja sitten testasin vielä 2 kertaa, ihan varmuuden vuoksi... =)

Vierailija
5/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan kamalat alaselkä kivut ja ajattelin kiukkuisena että menkat tekee tuloaan ja olinkin sitten ihmeissäni kun ei tullut. =)

Tsirppana rv 26+6

Vierailija
6/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan jos vaavi on tulossa..

Itse testasin kun menkat oli 9 viikkoo myöhässä..ja heti näytti plussaa normaalikierto kun on jotain 7-8 viikkoa.

Alavatsakipua joka päivä,väsymystä ja rinnat kipeet oikeen todella.

Ruoka ei oike´maistunu..

Vierailija
7/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli heti päivän myöhässä ollesssani paha olo aamusta, pää kipee ja huippas. Myöskin rinnat pingotti ja oli arat. Tietty en uskaltanut vielä silloin testata kun oli vattassa sellanen olo että menkat alkaa ihan just, mutta miten kävikään ;) Myös flunnssa iski, eikä oikeen oo asettunut vieläkään, ja kylmyys on kropassa valtava... onneks ei oo talvi !

Onnea matkaan !!!!

Mrs.Pineaple rv 5+ jotakin

Vierailija
8/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä oli n. viikon ennen kun kuukautisten olis pitäny alkaa. Kävin lääkärissä hakee sairaslomaa ku oksetti eikä pystyny olemaa töissä. Ne otti tk.ssa verikokeen ja kerto mun raskaudesta jo 2 pv ennen kun kuukautisten olis pitäny alkaa... :)

Vierailija
9/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen hyvin lievästi etova olo. Ja sit mulla tuli selkä piiiitkästä aikaa kipeäksi (joskus ennen olen kärsinyt selkävaivoista, mutta nyt mennyt muutamia vuosia, ettei vaivoja ole ollut) ja sellaisia ihme vihlaisuja tuntui. Niin ja sitten myös se, että oviksen jälkeen ei tullutkaan " kuivaa kautta" . Tuokin pisti aina miettimään, että voisinkohan olla raskaana, mutta en silti millään jaksanut uskoa. Sitten kun tuli vielä pari tippaa verta, kun menkkojen olis pitänyt alkaa, niin kuljin jo side housuissa, mutta ei sitä punaista tullut sitten yhtään enempää. Pakko oli jo sitten viimein testata ja plussahan sieltä tuli.

Plussatuulia ap:llekin *puuuuhhhh*

jazuliini rv 9+5

Vierailija
10/13 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana ja kaikista ensimmäisenä oireena kova palelu muutaman päivän ajan

Vierailija
11/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasta valkovuodon tapasta.... hmmm

Vierailija
12/13 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen menkkoja jo tietysti kokelitiin, 3 päivän menkat tuli, joiden jälkeen sitten uudestaan....

enkä oo suuremmin perillä näistä oviksista ja laskenu, tarkalleen en tiedä.

mutta, katsellaan... parin viikon päästä ois menkat jos on

Vierailija
13/13 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kun olen tällainen superherkkä hormoneille, niin tunsin oireet taas heti. Ensimmäinen merkki tässä ja edellisessä raskaudessa oli hedelmöitystä seuraavan päivän aikana kävellessä ilmennyt nivuskipu. Ekassa raskaudessa nivuskipua sitten riittikin tuonne raskauden puoliväliin. Kaikki ei usko, että ennen kiinnittymistä voi tuntea mitään, mutta tosiasiassa hormonimuutokset alkavat kyllä heti hedelmöityksen jälkeen. Kaikki eivät vain reagoi niihin hormoneihin niin herkästi.

Muita merkkejä: alavatsan ja rintojen pingotus, arat nännit, vihlaisut alavatsassa, kaikki limakalvot turvoksissa (myös naama). Lievää kuvotusta ja ruokahaluttomuutta (esikoisen kohdalla pahoinvointioireet tuli vasta myöhemmin, joten pelkäänpä, että pahoinvointi on tässä raskaudessa vielä esikoistakin voimakkaampaa.). Lisäksi pientä lämmönnousua ja palelua.

Olin siis varma raskaudesta jo jokseenkin heti raskauden alettua. Jännäsin sitten kyllä sitä, että jatkuuko raskaus, kun ekan kuukauden keskenmenot on niin yleisiä. Eikä tässä tietysti vieläkään olla lähelläkään varmoja vesiä. Kun merkit oli kuitenkin niin selvät, tein yhden testin jo muutama päivä ennen kuin kuukautisten piti alkaa, mutta siinä ei vielä näkynyt mitään.