Juhlat elokuussa 11 päivä ja koti vielä pahasti kesken.
Tai no pahasti ja pahasti, mutta ensi viikolla saadaan pesutilojen lattiat laatoitettua. Keittiö laatoitettu jne.
Vielä tekemättä vielä seuraavaa: portaiden lakkaus + puolipaneloinnin lakkaus(portaiden vieressä), yhden huoneen maalaus, portaikkokuilun maalaus, olohuoneen tapetointi ja katon maalaus, kahteen makuhuoneeseen lattiamatot kiinni, eteisen ja keittiön muovimatot kiinni, portaikon alle muovimatto kiinni, vesihanat kiinni keittiöön/kodinhoitohuoneeseen, suihku + sekoittaja kiinni kylpyhuoneeseen, saunanlauteiden laitto joita ei ole vielä hankittu, keittiön alakaapit kiinni ja pöytätasojen ja altaan kiinnitys, olohuoneen ja yhden makkarin lattiat laitettava siis parketti kiinni, kahteen vaatehuoneeseen muovimatot kiinni, vintin käytävään muovimatto kiinni, listat tietysti kiinni vielä viiteen makkariin/olohuoneeseen/keittiöön ja yleensä joka paikkaan. Eli siinä nyt taisi tulla kaikki.
Ja muutto tähän päälle vielä. Eli mitä sellaista vois jättää tekemättä mikä ei haittaa juhlien järjestämistä. Tai mitä itse katsoisitte vinoon jos ei olisi laitettu valmiiksi huhlatalossa??
Mies on nyt aiakin sanonut, että saunan lauteet laitetaan vasta juhlien jälkeen mikä nyt on ihan ok. Koska se nyt ei vaikuta asumiseen tai juhlaan.
Ja vaan viikonloppuisin pääsemme tekemään pääasiassa ja tänään olen ite menossa maalaamaan. Ja tänään varmaan muutakin saan yksin tehtyä.
Kommentit (10)
alakaapit kiinni+pöytätasot, tiskipöytä ja muovimatto.
Arvelluttaa silti tuo olohuoneen tapetointi. En ole koskaan tapetoinut eikä mies. Ite ehdotin olohuoneen maalausta, mutta mies oli sitä mieltä että tapetoitu seinä on olohuoneessa parempi. Ja onhan se varmaan näin. Mulle oli aivan sama periaatteessa. Sanoinkin miehelle, että tapetointiin en osallistu, mutta maalaan jos maalit olohuoneeseen ostetaan. Ja jos meneekin tapetointi perseelleen niin hieno homma!
Tarvitsette vain hyvän, riittävän pitkän tason (kuten kaupan tapetointi pöydän), jossa levittää liisterin tapettiin ja annatte hetken imeytyä vuota kaksinkerroin käännettynä. Itse laitoin vielä 5-10 minsan päästä vähän lisää liisteriä ja sitten seinälle.
Homma on mielestäni helpompaa kaksin, koska silloin toinen voi kohdistaa vuodan alareunaa ja toinen yläreunaa.
ps. ei liikaa liisteriä, muuten tulee kupruja!
Muistakaa antaa tapetin vettyä kunnolla ja tapetin reunaan asti liisteriä.
Maalatkaa vaikka valkoiseksi ja sitten rauhassa juhlien jälkeen tapettia pintaan.
Ja hommat siirtyi sen takia, kun yks ihminen oli jo luvannut tulla apuun ja eikä enää ollutkaan kiinnostunut. Kävi pari päivää sitten eikä halunnutkaan enää. Oli jo tekemässä pari hommaa ja lupasi että nyt tällä viikolla tulee jatkamaan, Joten iski nyt sitten itelle kiire. No joo nyt sain hätiin lapsenvahdin viidelle siksi aikaa, että saan maalattua yhden huoneen.
Ja hoituri tulee tunnin päästä, joten pääsen hommiin
-ap-
Vierailija:
Maalatkaa vaikka valkoiseksi ja sitten rauhassa juhlien jälkeen tapettia pintaan.
tapetoidaan. lastulevyt kun on jo valmiiksi kertaalleen tehtaalla maalatut
Tapetista tulee vettyessään joustavampaa ja niin on helpompi saada tapetit suoraan ja rypyt pois.
Vierailija:
Minä en vieraana katsoisi mitään vinoon, jos on uusi talo. Eri juttu, jos jotain kovin kriittistä olisi jätetty siivoamatta (törkeä vessa, roinaa olohuoneessa jne).
Minä fiksaisin ne huoneet ja tilat, joissa vieraat oleskelevat niin pitkälle kuin ehdin. Keittiön yrittäisin saada mahdollisimman valmiiksi. Makuuhuoneilla ei ole niin väliä, jos joku niihin haluaa kurkistaa, voi sanoa, ettei ole vielä valmis.