Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ღ.·:*¨`*:·.ღ Heinähelistimien perjantaikuulumiset ღ.·:*¨`*:·.ღ

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään.....

Supisteli sen verran puol 6 aikaan, ettei sänkyyn voinut jäädä. Oli noustava liikkeelle. Jospa se nyt varottelis ja pikkunen tulis huomenna ihan virallisena päivänä, vaikka harvinaista se taitaa olla. Saatas sit se kiva synttäri 7.7.07. Kaverit on vitsaillu, et synnytä sit vielä 7:07, mut se taitaa jo olla ihan mahottomuus. Kyllä se vaan supistaa.... mut edelleenkään en tunne niitä silleen kipeinä. Selvästi välillä on voimakkaampaa tunnetta, sellasta ilkeetä kuukautismaista tunnetta ja vatsa ihan kovana.

Isäntä mänt vielä töihin, mut onneks se on lähellä ja synnärinkii lähellä töisssä, ettei kaukaa tartte hälyyttää, jos lähtö tulis.

Taitaa tulla vähän viileempi päivä. Miellä ainaski on ihan pilvistä, mut ei kuiteskaa kauheen kylmää ja vettäkään ei tuu, ainaskaan vielä.

VauvantarvikeG: Mie en oikein oo osannu ostaa mitään. Jotain rasvoja on ku miun äitiltä ollaan saatu ja sit tietty ne topsit, vanulaput, öljy jne. Kuumemittarii ei vielä oo. Onko jotain vinkkejä millanen ois hyvä näin alkuun??

Tilasin ja sain Vauvattaresta tällä viikolla sen Aventin kehutun rintapumpun. Saa nähhä tuleeko käyttöö, mut on ainaski valmiina. Onko kellään tuotanto ollu niin runsasta, että on pakastanu varastoon tai sit ihan luovuttanutkin??

Mites te aiemmin synnyttäneet.... Miten nopeesti ootte pienen kanssa lähteneet liikenteeseen? Siis ihan kauemmas..... Myö kovasti haluttas lähtee sinne mummolaan päin meijjän rakennukselle, Itä-Suomeen n. 450km päähän. Onko siinä jotain sääntöjä millon ja miten kaus saa lähtee??

No nyt tais taas supistelut laantuu tässä kirjotellessa, mut katotaan miten tää päivä tästä lähtee käyntiin....

Sonteri ja juniori 39+6

Vierailija
2/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas vaihteeksi tukalan kuuma yö. Saan kyllä nukuttua ihan ok, mutta ei ole kiva tunne herätä välillä ihan hikisenä ja etsiä tyynyliinasta kuivaa kohtaa...:(

Sonterilla on jännät paikat, kun la on huomenna. Toivottavasti pääset tositoimiin silloin tai mikset vaikka jo tänään. Ihan lupaavaltahan se kuulostaa, jos aamulla supistelee siihen malliin, ettei sängyssä voi enää olla.

Oman navan seutuvilla ei ole mitään uutta. Eilen tuli ehkä kaksi hyvin laimeaa supistusta, joten odotettavissa ei ole mitään. Kyllä se taitaa mennä siihen ensi keskviikkoon, jolloin menen käynnistykseen. Eikä siihen keskiviikkoon ole enää pitkästi. Toisaalta iskee vähän paniikki, että saanko täällä kotona paikat kuntoon siihen mennessä. Eihän sitä missään ole määrätty, että kaikki pitäisi olla kunnossa, mutta itellä olisi vain jotenkin mukavampi olo lähteä synnyttämään, kun tietää, että kotona olisi kaikki vauvaa varten valmiina ja muutenkin kaikki kunnossa.

Kysymys siitä, miten aikaisin on pienen kanssa lähdetty kauemmas reissuun. Esikoisen syntyessä asuimme Varsinais-Suomessa ja ristiäiset pidettiin mun ja miehen kotiseuduilla Keski-Pohjanmaalla n. 500km päässä. Vauva oli kuukauden ikäinen, kun ensimmäisen kerran teimme tuon matkan ja ristiäisten jälkeen teimme saman reissun vähintään kerran kuussa. Hyvin menivät kaikki matkat. Varmasti olisi voinut lähteä reissuun nuoremmankin lapsen kanssa. Tämän uuden tulokkaan kohdalla ei ole tiedossa noin pitkiä reissuja ainakaan tänä kesänä. Korkeintaan matkat mummulaan, mutta ei sinnekään ole kuin 140 km matkaa, joten ne matkat sujuvat kyllä. En oo koskaan kuullut, että olisi mitään suosituksia tai sääntöjä matkustamisesta. Taitaa olla niin perhe- ja vauvakohtaista.

Supistuksia kaikille niitä toivoville ja hauskaa päivää kaikille!

Päikky 38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivistä. Meillä molemmat pojat osuneet sellaisille päiville, että pikkukoululainen mainostaa aina hedän olevan " ykköspoikia" . Toinen syntyi 1.1. (sattui vielä vuosituhannen ensimmäiselle päivälle) ja toinen 11.11. Vanhempi kommentoikin, että nyt ei voi tulla ykkösiä. Tohon 070707 meillä ei ainakaan satu, mutta toi 20072007 vois olla lähempänä, joten katellaan. Eihän sillä mitään väliä ole, mutta noin huumorimielessä vois olla kiva seurailla ks. päivää. Tosin haluaisin synnyttää tutussa sairaalassa, joten toivotaan ettei vielä silloin synny.

Sonteri. Koita vaan tähdätä huomiselle, olishan se jännä päivä ;-) Ja tollasina päivinä yleensä laitoksella hiljasta, tiedä mistä johtuu. Minäkin sain milleniumina synnytellä rakettien paukkeesta huolimatta hiljaisuudessa. Sit parin päivän päästä tuli hirvee ruuhka ja tyrkkäsivät ulos. Olivat ilmeisesti tähtäilleet tosissaan vuostuhannen ekalle päivälle.

Tirppis. Mikrolaxia olen joskus ummetukseen kokeillut, eikä mulla ainakaan ole aiemmin nuo tyhjennyskonstit käynnistäneet, vaikka olis saanutkin sen tehdä. Kaapista löytyy kyllä, koska vatsa ei toimi ja tikkien takia olen synnytyksen jälkeenkin käyttänyt ahkerasti, muuten en ole pöntölle uskaltautunut.

Meillä on pakkanen aina vauvan kanssa täynnä maitoa. Viimeksi olisin ehkä luovuttanutkin, mutta poika rupesi aika pian leikkimään rinnalla. Maito sit väheni.

Mä olen aina ollut sitä mieltä, että oman kunnon mukaan matkustellaan. Vauva ei paikasta vielä ymmärrä ja sopeutuu kyllä (jos eei mitään erikoista vauvalla ole).

Näyttää tulevan sateinen päivä, hyvä niin. Pitää pakkailla ja siivoilla. Huomenna lähdetään kahden viikon mökkireissulle. Siis nettipimentoon... Joten jos en ehdi kirjoitella ennen sitä, niin voimia kaikille loppuodotukseen ja synnytykseen. Katsotaan sit loppukuusta, mitä tuloksia on tullut ja moniko vielä roikkuu mahan kanssa mukana. Minä ainakin siis meinaan roikkua loppuun asti.

Lomalle, Jee

Helpa, pojat & Sissi 37+1

Vierailija
4/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen vauvan kanssa matkustamisesta... Aikasta pitkä matka tuo 450km. Jos matkaa pienen kanssa pitää muistaa pysahtyä tod.usein ja vähän oikaista pienokaista. Kuitenkin se kaukalo ei ole mikään ihanteellisen mallinen ja pienellä voi tulla selkä kipeäksi. Ja jos on todella kuuma, niin sekään nyt ei ole varmaankaan hyväksi kovin pitkällä matkalla.. Mutta reilusti pysähdyksiä js " juomataukoja" niin kyllä se siitä. Me varmaan ajellan kauemmaksi mummollaan 200km.pienen kanssa vasta kun hän on 2-3kk.

MEillä alkaa kaikki tarvikkeet olla kasassa...Siteitä pitää vielä ostaa valmiiksi kotiin,,,niitä tarvitaan!ja rintasuojat ovat vähissä niin niitä kanssa, ja mukaan saikulle!

Mulla suppaili illalla kivuliaasti jonkin aikaa..ajattelin että voi ei nytkö se lähtö tuli.Mutta nukahdin ja nukuin oikein hyvin..ei kivusta tietoakaan!

Sisko tulee perheineen tänään kylään viikonlopuksi, ma sitten ä-polilla leikkaussuunnittelut, ti pakkaus/siivouspäivä/synn.valm.päivä,mamma tulee neitiä jo katsomaan-->jää hoitmaaan sitten loppuviikoksi(mies käy töissä vielä siihen asti kun me tullaan vauvan kanssa kotia) ja ke sitten se suuri päivä! ELi tekemistä riittää loppuajaksi ja aika menee vamasti nopeasti vauvan syntymään asti!

Meidän likka kävi eilen tätinsä ja serkkujen kanssa sirkus finlandiassa... Vähänkö oli onnessaan...kuulemma pellet olivat pelottavia, mutta muuten oli ollut ihan onnessaan!

Jaahas...taidan poistua taka vasemmalle ja annan tilaa muillekkin,,,

Joku kyseli heaterista...EI ole hänestä kuulunut..toiv.kaikki on ok ja hän tulee ilmoittelemaan itsestään!

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA JA HYVIÄ LOMAMATKOJA REISSAAJILLE!

t.sadetar ja eppuli peppuli 38+1

Vierailija
5/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonteri kyseli kuumemittarista, meillä esikoisen kanssa alusta asti ollut käytössä taipuva kärkinen digimittari. Saa apteekista. Sillä on ollut hyvä mitata lämpöä sekä pepusta ja nyt kun tyttö ei enää sieltä suostu mittaamaan niin kainalosta (heh, käsidesillä desinfioin...)

N. vuosi sitten tyttöni oli äidilläni hoidossa ja hän soitti mulle että on teillä huono kuumemittari kun ei se oikein mittaa kunnolla!!! Ihmettelin että miksi, niin selvisi että se oli yrittänyt mitata korvasta kuumeen sillä samaisella " peppu" mittarilla korvasta!!!!! Tyttökin oli kyllä mummille sanonut että ei sillä korvia mitata, mutta mummi ei ollut uskonut...väitti näitten nykyaikaisten mittareiden olevan niin eri näköisiä kuin mun lapsuudenaikaisten...HEH!

Ja siitä reissaamisesta ihan pikkuisen kanssa... uskon että fiiliksen mukaan kannattaa mennä. Meillä esikoinen oli paljon " rauhaisampi" ihan 1kk ikäisenä kuin 3kk... Tai itseasiassa koskaan hän ei ole ollut mikään tyytyväinen ja rauhallinen, se vain vaatii pinnaa kun sen kanssa reissaa. nyt 4 vuotta ja ekoja kertoja matka sujuu huutamatta. Mutta vanhempien asennoituminen ratkaisee, jos ei ole ongelmaa pysähdellä useasti ja ruokkia mitä erikoisimmissa paikoissa, kyllä mun mielestä voi reissata kotimaassa jo pikkuisenkin kanssa varsinkin näin kesäaikaan. Ehkä hyvä odottaa muutama neuvolakäynti niin tietää että kaikki painonnousut jne. ovat lähteneet käyntiin...en tiedä mikä neuvolassa on kanta reissaamiseen vastasynt. kanssa.

Meikäläisellä olo on tänään hyvä, eilinen tosi raskas. Ahdisti sekä henkisesti että fyysisesti. Mutta nyt tuntuu että vois jaksaa jopa laskettuun aikaan...eli pari viikkoa vielä...mutta katellaan, eihän sitä tiedä koska lähdetään.

hyvät perjantaipäivät!

J.E.P. rv37+6

Vierailija
6/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisesta vauvan kanssa, me ollaan kova perhe menemään, ja eipä tainnut esikoinen olla montaakaan viikkoa, muistaakseen kaksi viikkoinen kun lähdimme ensi kertaa mökille, jonne matkaa parisataa kilsaa ja kuuden viikon ikäisenä matkattiinkin jo autolla Sveitsistä Suomeen ristiäisiä pitämään eli autossa 1000km, jossa yövyimme matkalla ystäväperheen luona, ja vuorokauden laivamatka, lentäminen tuntui tuon ikäisen kanssa silloin huonommalta vaihtoehdolta, vaikka monet tuttavat ovat kyllä jo lentäneetkin tuon ikäisen kanssa ja moni on synnyttänyt esim suomessa ja lentänyt aika pian takaisin kotimaahansa. Kuopuksen kanssa me reissasimme ihan samalla tavalla, voinnin mukaan.

Vauvalle olen aina ottanut omat tärkeät jutut mukaan, oma tuoksu peitossa ja unileluissa ja reissut on nukkunut yhtä hyvin kuin kotona ja kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Toki vauvan ehdoilla olemme menneet ja pysähdelleet tiuhaan.

Edelleenkin toiset kauhistelevat miten uskallan reissata esim. Suomeen itsekseni lasten kanssa, vaikka tytöt ovat pian 5v ja 3v.Etteivät itse lähtisi edes muutaman sadan kilometrin junamatkalle tms. Me ollaan niin erilaisia toiset eivät lähde lasten kanssa minnekään kun se tuntuu niin vaikealta ja minusta taas lasten kanssa on mukava matkustaa, on aina seuraa ja tohinaa, vaikka kyllähän se aina oman työnsä vaatii, totta kai!

No tulipas pitkä sepostus!

Suppareita kaikille niitä tarvitseville!!!!

Huomenna olisi mahtava päivä synnyttää, pidetään peukkuja!!!!

Duracel rv 37+1

Vierailija
7/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja huomenet kaikille! Olo on jostain syystä tosi väsynyt ja aikaansaamaton. Lisäksi tuntuu kuin vatsa olisi pullistunut entisestään eli olo tuntuu tosi isolta ja kankealta. Johtuneekohan tuo väsymys pilvisestä päivästä, vai lieneekö eilisen jälkimaininkeja.

Eilen nimittäin alkoi pänniä tämä kaupungissa oleminen ja odottelu oikein tosi teolla. Mulle ei vaan yksinkertaisesti tunnu sopivan tälläinen rauhallinen tekemättömyys ja paikallaan oleminen. Harmittaa, kun ei enää uskalla lähteä mökille, eikä oikein jaksa pojan ja miehen mukanakaan reissuilla. Ratikalla Stockalle ja takaisin ajelutkin maistuvat puulta - etenkin kun oikeasti ei ole enää mitään hankittavaa. Itselle ei voi alesta ostella mitään - ja vauvan vaatteita on toistaiseksi riittävästi. Lisää kannattaa hankkia vasta sitten, kun tiedetään jatkuuko miesvalta perheessä vai palaammeko sukupuolten väliseen demokratiaan pikku-tyttösen myötä...

Eilisestä leikkauskeskustelusta vielä yksi detalji kysymys: joku mainitsi että leikkaukseen mennessä pitää poistaa kynsilakat varpaista? Miksi näin ja onko sellainen ehdoton ohje olemassa?

Korasan jalkahoito-idea on nimittäin niin hyvä, että taidan fiilisteni parantamiseksi varata itselleni ajan naapurin kauneushoitolaan. Samalla voisi laitattaa kulmiin ja ripsiin kestovärin, niin olisi hieman hehkeämpi synnytyksen jälkeen ilman meikkaustakin :)

Matkustelusta: muistaakseni me käytiin esikoisen kanssa mökillä kun hän oli reilun kuukauden eli kun syömähommat jne oli saatu kuntoon. Matkaa on ~200 km. Muutenkin reissasin aika paljon mm. mummoloihin pojan kanssa - välillä omalla autolla ja välillä junalla/bussilla. Oli kivaa vaihtelua, kun mies oli aika paljon työmatkoilla - ja muutenkin.

Sitten gallup-katsaus tulevaisuuteen eli vauvaharrastus-G: oletteko suunnitelleet vauvaharrastusten (muskari, jumppa jne) aloittamista nyyttinne kanssa? Mitä ja missä vaiheessa?

Esikoisen kanssa aikanaan aloitin vauvamuskarin 6 viikkoisena, kun muskari oli mukavasti silloisen asuntomme alakerrassa. Vauva/mammajumpassakin kävimme. Nyt olisi tarkoituksena ainakin tuon jumpan aloittaminen - riippuen tietysti leikkaushaavojen paranemisesta ja vauvan temperamentista jne. Esikoinen on nimittäin joka tapauksessa eskarissa joka päivä, niin voin harrastella nyytin kanssa päiväsaikaan. Toiveena myös omien jumppien / kuntosalin aloittaminen mahd pikaisesti paranemisen jälkeen. Eilen turhiksissani innokkaasti tutkinkin jo jumppa-aikatauluja jne...

Nyt varmaan olisi aika ryhdistäytyä ja lähteä esikoisen kanssa puistoon. Päivänjatkoja :)

2nd-time-mum + tulokas (38 tasan)

Vierailija
8/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonteri: sulla oli tosiaan lupaava aamu. Jos vaikka lähtis synnytys nyt käyntiin.

MatkustusG: Mä en esikoisen kanssa edes miettinyt tuota asiaa. Poika taisi olla alle 1kk kun käytiin mun mummolla kylässä. Oli 3h ajomatka. me mentiin tosi paljon ihan alusta saakka. itseasiassa heti kun lähdettiin sairaalasta, niin mentiin mun siskon valmistujaiskokkaustilaisuuteen. Eli oli valmistumassa kokiksi ja siellä sit syötiin ja arvosteltiin se päättötyö. Paikalla olin. 15 henkeä.

Harrastuksista: Voi olla, et me ei mennä muskariin. esikoisen kanssa kävin, mutta hän ei ollut juurikaan kiinnostunut. ja toiseksi mulla on nyt esikoinen kotona, niin vaikeampi lähteä harrastamaan... Mutta esikoinen käy lauantaisin englanninkielisessä leikkikoulussa. Siellä sit käydään kaikki. saa vaavi jo 1kk ikäisestä kileikylpyä. meillä ei ole uimahallia, lähin on 30km päässä.

Me lähdetään tänään viikonlopuksi mökkeilemään. täytyy toivoa ettei sada ihan älyttömästi. Tulee taas 3h istuminen autossa. Onneksi jalkojen turvotus on hieman laskenut. jos vaikka jaksais tuon matkan hyvin.

oasis 36+2

Vierailija
9/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaharrastusG. esikoisen kanssa kävin muskarissa, mutta kuopuksen kanssa ei missään. nyt suunniteltiin vauvauintiin menoa, mutta saapi nähdä. tarkoitus olisi kuitenkin ensisijaisesti saada esikoiselle jokin harrastus syksyksi ja oma harrastainen taas jatkumaan, jotenka lapset liikkuu siinä mukana. uintia suunnittelimme vain sen takia kun edelliset lapsemme on " vesikammosia" , että jos tästä ei sitten tulisi.

on. Täällä ei mitään kummallista. minähän suunnittelin synnyttäväni huomenna, mutta eipä kuulu eikä näy mitään oireita vaihteeksi. no eipä ollut oireita kuopuksenkaan kohdalla vielä tuntia ennen synnytyksen alkua.. sitten se vaan yhtäkkiä alkoi.

mutta päivän jatkoja helistimille ja paljon suppareita niitä tarvitseville.

Liipe ja prinsessa rv 39+2

Vierailija
10/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo helpottaa... Eilinen oli aivan tuskaa, tää pirun kämppä ei hengitä piiruakaan ja lämpö kohosi 32 asteeseen.

Harrastusg: jos löytyis joku kiva vauvajooga tai vastaava niin siihen voisin mennä. Esikon kanssa käytiin muskarissa ja se ei ole mun juttu.

Joku kyseli mikrolaxista. Ei tee mulla mitään muuta kuin sen mitä pitääkin. Ei supistuksen supistusta. Se tuote on ollut mun paras kaveri tän viikon:)

Siitä tulikin mieleen kysymys, että onko kellään Duphalac oikeasti toiminut ja millaisella annostuksella? Itse vedän maksimia ja ei tee mitään. Oon todella epätoivoinen ja neuvolalääkärikin pelotteli, että synnytys voi tehdä enempi kipeää kun suoli täysi. Täytyy varmaan mennä kohta huuhteluun:)

Viikonloppu meneekin pakatessa ja ens viikolla remppahommiin, saas nähdä miten lyyli jaksaa maalailla ja tapetoida.

Mukavaa viikonloppua ja reissuja!

Lumituuli ja poju 36+6

Vierailija
11/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nyt pikaisesti ilmoittelemaan tännekin, että poika syntyi 3.7 klo 3.23. Mittaa pienellä oli 2910g ja 49cm. Poika syntyi rv 39+6. Kaikki meni hienosti, synnärillä ehittiin olla 3h ennen vauvan syntymää. Eilen kotiuduttiin ja poika tuhisee tyytyväisenä sängyssään!

Onnittelut jo vauvan saaneille ja tsemppiä muille tulevaan koitokseen!

Nellukk@

Vierailija
12/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea NELLUKK@ vauvelin johdosta!

HoitoaineG: Isyyspakkauksesta meillä löyty talkki ja ihoöljy. Vanut ja -puikot on ostettu. Vielä pitäisi ostaa Bepanthen. Mikä oli se aine mistä puhuitte: se lasinoh, lansinoh tms? Mihin sitä käytetään ja mistä sitä saa? Eilen kattelin apteekissa sellasta enkä nähnyt.

Hei! Semmonen kysymys tuli mieleen, ku ukko tuossa eteisen lattialla tuskailee rattaiden kanssa. Että millä te laitatte ilmaa noihin yhdistelmävaunuihin? Ei sopinu tuo pyöränpumppu noihin renkaisiin. Meillä on Emmaljungan Smartit.

Viikonloppuna ei ole mitään tekemistä, saadaan improvisoida ukon kanssa ihan keskenään sitä tekemistä :) Mukava kait se on välillä näinkin, nyt kun ei enää " uskalleta" matkustella.

Neukku oli toissapäivänä ja kaikki oli hyvin. Sf-mitta ei vaan ole muuttunut, joten sanoi vauvan olevan hyvin laskeutunu lähtökuoppiinsa ja että lähtöä voi ootella millon tahaan, jänskää :)

Nyt kait me lähdetään miehen siskolle kyläileen. Vointiloisia ja aurinkoista mieltä! :

Annemari ja minimutti 37+3

Vierailija
13/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkahoidossa käyty ja ihanaa tepastella kevyin askelin kun kovettumat pois.. tuli sit aamulla extempore ajatus et kävelen parturriin ja leikkaan kaksi vuotta kasvattamani olkapääpituus hiukset takas lyhyeksi, noin neljän sentin pituiseksi eli tosi lyhyeksi. kaipaan niitä, kun tää pitkä on mielettömän paksu ja hiostava ja tämä kolmas raskaus on tehny täsätä niin luonnon kiharan et on kuiva hamppu, moni luulee et permiksen ottanut jos auki on, mut jos malttais olla tekemättä hetken mielijohteesta =)

taio soittas kollegalle et puhu järkeä, itse kun olen kampaaja niin tiedän ne jälki murheet =)

kaikkea sitä saa ajan kuluksi päähän!

neuvolakuulumisia:

rv 38+2

turvotus ++

paino viikossa + 2,5 kg (ihan hirvee, ruoka ei maistu, et turvotusta kai)

(kokonais paino noussu 5,7 kg, ja tuossa jo 2,5kg vko!)

verenpaine 140/90 (nousseet vkossa mut ei hälyyttävää)

kohdunpohjankorkeus 31

raivotarjonta

syke +135

oma neuvola täti oli palannut lomalta, mukavaa.

vaavi on mennyt lähtökuoppiin ja nuo supistukset muka tehneet tehtävää, on siirtynyt lähtöasentoon, aina ollut selkä keskellä ja nyt mennyt sivulle syttyrään. alhaalla on kuulemma, pää vaikea erotaa?

neukku täti antoi ohjeen et jos synnyttää lähtö tulee, ei saa jäädä kotiin liian pitkäksi aikaa, vaan mentävä, koska kolmas jo on ja supistukset niin napakoita, et voi tulla nopeastikin, koska paikat kypsyneet valmiiksi. ja sanoi et jos soittaa ja sanovat olemaan kotona niin pitkään kuin mahdollista, niin jos tuntuu niin menee vaan lupaa kysymättä, ja laitaahan ne takas motiin kun lyhyt matka. ja mulla on se et kumpikin synytynyt niin et 5cm supparit loppuu reilun tunniksi (ilman kivunlievitystä ollut) ja siitä suoraan ponnistaa, et vaarana on et kotona pitkään ja supparit loppuukin, ja kotiin ponnistan samantien.

laittoi uuden ajan viikon päähän, mut oli sitä mieltä et sais tulla nyt kun paineet mulla noussu ja oma paino noussu ja laskeutunut jne et meinas et ens viikolla syntyy, mut aika varmuuden vuoksi laittaa. minä olin sitä mieltä kyllä minä vielä tulen..

mut omaa napaa taas..

korasa 38+2

Vierailija
14/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ehditte synnärille:)

Päikky 38+6

Vierailija
15/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA NELLUKK@ +perhe!!!

Ihanan viileä päivä! Mutta mä olen silti ihan nihko, koko ajan on kuuma :(

Aivan tottahan se on että mieluummin on ilman suppareita, kun kärsii noista ennakoivista suppareista. Itsellä, kun ei ole ollut aiemminkaan ennakoivia ollut vaan kun on supparit alkaneet niin se on ollut menoa sitten, sillä kai niitä niin innolla odotankin kun toivon että nytkin lähetään jahka supparit alkaa!

Aksu20 kyseli renkaiden täytöstä: meillä on ABC:n jotkin rattaat ja niiden renkaat on käyty täyttämässä huoltiskalla.

Duphalakistakin kyselyä, minä kokeilin Tytön aikaan sekä levolacin et duphalakin, mutten huomennu mitään hyötyä vaikka täyttä määrää vetelinkin! tytöllä sama vika ettei levolac pehmennä tavaraa! Siksipä syönkin mielummin luumusosetta!

Vierailija
16/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on sellaista tosi hyvää rasvaa rinnanpäihin/nänneihin. Oli tehty jostain tosi luomuaineesta, jota en tietty muista, niinkuin en tuota nimeäkään 100%:sti. Putkilo on tosi pieni (pienempi kuin esim Hydrokortison pikku tuubi). Muistaakseni saa ainakin joistain apteekeista... itselläkin vielä hankkimatta. Viimeksi sain lahjaksi laitokselle kaverilta :)

t- 2nd-time-mum

Vierailija
17/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nellukalle ja koko perheelle! Olenkin jo monta päivää odotellut vauva-uutisia, nythän mennään jo kovaa vauhtiä heinäkuuta. Taitaa vaan monella olla LA tuolla loppupäässä kuuta. Ja monet alkupään tyypit kirjoittelee kesä-heinissä. No toivottavasti saadaan pian lisää tarinoita tuonne synnytys puolellekin. Kaikki eivät varmaan oo vielä käyny siellä kirjottamassa.

Tää päivä on taas menny ihan " hyväntekeväisyyteen" . Katselin tuossa päivällä leffan Miehen työ, jossa pääosassa on Tommi Korpela. Oli ihan hyvä. Sitte meninkin päikkäreille ja heräsin nyt, että eipä paljon mitään oo tullu tehtyä. Mutta toisaalta, eikös nyt kuulukin huilailla ja kerätä voimia.

HarrastusG: en oo oikein suunnitellu mitään harrastusta vauvan kanssa. Muskari täällä toimii, mutta en taida sinne innostua, vaikka muuten tykkäänkin lauleskella. Enkä usko, että vauva-uintiinkaan. Jos joku vauva lattari tai bailatino olis niin sellaiseen voisin mennä.

HoitoaineetG: Mitään en oo hankkinu. bepanthenia löytyy aina meikkilaukausta, käytän mm huulirasvana. Ja topsit löytyy kans valmiina. Mitään pesunesteitä ei mun mielestä edes suositella vauvan kylpyveteen, niin ainakin meillä neuvolassa sanottiin.

Mulla ei mitään uutta olotilassa. Oon jotenkin nyt antanut periksi, että joudun ehkä vielä odottelemaan pari viikkoakin. Laskettuaikahan mulla on pe 13.7. Mitään oireita ei oo, mut niinku moni täällä on sanonu, että esim supistukset voi tulla ihan ennakkoon varoittamatta.

Nyt pitäis alkaa valmistautuu kaverin 30 vee kemuihin. Huomenna ehkä tehdään pikku päiväretki saaristoon n 100 kilsan päähän. Käydään syömässä ja nautitaan merestä.

Huomenna viikkoja tasan 39

-beebebeebe-

Vierailija
18/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellukk@ pikkuisesta pojasta!!!!

Vielä kotona ollaan, mutta olo on ollu aika levoton. Päivän on tullu supituksia epäsäännöllisesti ja nyt ku Holby Cityn sairaala katoin sängyllä niin reilun 10 min välein. Saas nähhä miten käy....

Ilmottelen jos tästä nyt lähtö tulee.... ;o)

Vierailija
19/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellukk@lle lämpimät onnittelut pojasta! Nopea toimitus... :)

sonterilla laskettuaika lähestyy ja vauva taitaa olla lähtökuopissa. Tosi jännää! :)

Aksu: Meillä tuo rattaiden kokoaminen oli koomista puuhaa! Aivan outo kapistus :) ja siinä sitten ihmeteltiin mistä löytyvät kantokopan kiinnitysnippelit ja nappelit ratasosaan ym.. Varmaankin joitakin rattaiden ominaisuuksia on vielä meiltä piilossa. :oD

Lansinohista sen verran, että se on valmistettu luonnonlanoliinista (eli lampaan villarasvasta). Tarkoitettu kuivien ja ärtyneiden rinnanpäiden hoitoon ja koska monet ovat ko. voidetta kehuneet minäkin hankin sitä Yliopiston apteekista.

korasalla tuo painonousu viimeisimmästä spurtista huolimatta pientä! :) Laitoin aamulla sormukset sormeen ja kun oltiin jonkin verran kävelty hyvä kun sain pois... aika hiostava ilma, enteilisikö ukkosta?

VauvaharrastusG: Vauvauinnista on miehen kanssa ollut puhetta, aloitus aikaistaan muistaakseni kun painoa on 5 kiloa ja ikää 3 kuukautta. Katsotaan ensin miten pikkuinen suhtautuu veteen, jos tuntuu nauttivan kylvyistä... niin sitten. Vauva-/mammajooga kiinnostaa myös. Voisi olla mukavaa treeniä naperon kanssa ja hyvä lisä balancelle.

Tänään aamusella rakenneltiin miehen kanssa pikkuisen pesää... Laitettiin äippäpakkauksen laatikko aluksi pinnikseen, jotta olisi turvallisempi olo. Reunahörhelöitä tms. muita ei ole, joten täytyi vähän soveltaa...

Pitänee noita kävelyitä rajoittaa... vaapun kuin ankka ja tänään sattui jonkin aikaan oikeaan kylkeen kävellessä. Mitäköhän sekin oli... venymiskipua vai supistus? Vauvan selkäranka nojaa oikeaan kylkeeni...

IguLeesta tilaamani kestikset tulivat... syötävän södejä! Saa nähdä miten toimivat käytännössä... :\

Mukavia viikonloppuja reissuun lähteville! Me kökitään kotosalla ja valmistaudutaan keskiviikkoon... hui! :)

t. Newbie & napero 38+3

Vierailija
20/20 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HarrastusG. En taida etukäteen suunnitella oikein mitään harrastuksia vauvan kanssa. Kakkonenkin on vielä alle 2 ja se on niin energinen ettei kyllä pysy hetkeäkään paikallaan. Vaikka olis joku liikuntaharrastus niin se menee kyllä ihan muualla kun toiset lapset. Ja ainakin meillä tämä edellinen huusi vauvana oikeestaan koko ajan kun oli hereillä, joten jos samanlainen huutaja tulee, niin en jaksa mihinkään lähteä. Se vaan repii hermoja, puistossa voidaan kyllä ulkoilla. Meidän molemmat pojat on kyllä vesipetoja, joten vauvauintiin haluaisin kyllä. Tosin pitäis sit saada se sopimaan niin, että aina on joku mukana. Viimeksi kävin yksin ja kahden pienen kanssa se ei kyllä onnistu.

Lumituuli: Mulla ei ole mitkään apteekin valmisteet toiminu, kun max kerran on alussa tullut jotain. Joten olen ne unohtanut. Perinteinen suolihuuhtelu onnistuu kyllä ja sitä teenkin, pussejahan saa apteekista huomattavasti halvemmalla kun noita ns. lääkkeitä. Ja toimii 100%:sti.

Onnea Nellukalle! Voi kun on pieni teidän poika, on varmaan suloinen ku mikä! Täytyypi vielä omaa odotella varmaan viikkoja.

Aksu: Mä tuskailin viimeksi kanssa pyörien kera. Huotoasemillahan on pumppu joka olis käyny, mut suutin ei yllättäen mahtunut pyörien pieneen väliin. Painelin sit vaunujen kans ihan pyöräilytarvikeliikkeeseen ja löytyihän se sopiva. Ks. vaunuista en ihan varmasti osaa sanoa.

Tänään on koko päivä mennyt reissun valmistautuessa. Kaikkea sitä tarviikin olla mukana. Vesileluja yms. on jo kaks isoa säkkiä. Siihen sit vaunut ja turvaistuimet sekä miehen golfbagi. Hyvä, että edes vaatteita mahtuu mukaan. Onneksi saadaan vanhemman pojan kanssa matkustaa tilavasti junalla. En tässä kunnossa olis ehkä jaksanutkaan pitkää automatkaa.

Huomenna jos ehtis aamulla vielä siivoilun ja pakkailun lomassa käydä lukemassa kuulumiset, jos vaikka joku lähtis yön aikana. Sit ollaankin kaiken " sivistyksen" ulkopuolella pari viikkoa (ei TV:tä, kännyt kiinni ja peseydytään rantasaunassa järvivedellä) IHANAA!!!

Helpa ja Sissi 37+1