Seurustelu- ja asumisongelma..
Miten pitkään seurustelukumppani voi majailla " lain" tms mukaan luonani vuokrakämpässä? En halua muuttaa yhteen, koska edellisistä suhteista huonoja kokemuksia ja olemme kuitenkin tunteneet ja seurustelleet niin vähän aikaa. Mutta käytännössä olemme yhdessä koko ajan ja joka päivä. Voiko naapurit tehdä ilmoitusta vuokranantajalle kun mies " luuhaa" kaikki yöt ja päivätkin jos ei ole töissä luonani..?
Kommentit (17)
Entäs jos majailisitte sen kaverisi luona välillä?
Jos henkilöluvun niin naapurit voi hyvinkin harmistua siitä että teillä kuluttaa vettä kaksi mutta maksaa vain yksi.
mutta käytännön syistä majailemme enemmän meillä. Vesimaksu sisältyy kaikissa asunnoissa vuokraan.
ja yhdessäolon jälkeen.. Haluaisin odottaa esim puoli vuotta, tai ainakin vuoden. Viimeksi tein sen virheen että olimme ex-miehen kanssa muka niin rakastuneita ja muutimme yhteen vain kuukauden tuntemisen jälkeen, ja siitä se alamäki sitten alkoi. Haluan pitää ns. jalan ovenraossa vielä. Ärsyttää muuttaa yhteen ja " leikkiä" kotia ja muutaman kuukauden jälkeen mies ehkä joutuu etsimään itselleen asunnon taas. Mikäs järki siinä sitten on?
Ap
Ota rauhassa. Mä muutin kerran kolmen viikon tuttavuuden jälkeen yhteen yhden äijän kanssa ja sitten me piakkoin erottiinkin. Kauhea homma muutoissa ja tavaroiden paikkojen järkkäilyssä ja kaikessa. Ihan turhaa...
Vierailija:
ja yhdessäolon jälkeen.. Haluaisin odottaa esim puoli vuotta, tai ainakin vuoden. Viimeksi tein sen virheen että olimme ex-miehen kanssa muka niin rakastuneita ja muutimme yhteen vain kuukauden tuntemisen jälkeen, ja siitä se alamäki sitten alkoi. Haluan pitää ns. jalan ovenraossa vielä. Ärsyttää muuttaa yhteen ja " leikkiä" kotia ja muutaman kuukauden jälkeen mies ehkä joutuu etsimään itselleen asunnon taas. Mikäs järki siinä sitten on?Ap
me on tunnettu nyt kuukausi, asutaan samalla tiellä :)
mutta kuitenkin ollaan yhdessä yöt ja päivisinkin jos ei töissä tai muuta.
välillä miehen luona, välillä mun.
eipä se kellekään kuulu sinällään, saahan vieraita olla yökylässä.
mäkään en uskaltaisi vielä muuttaa yhteen.
mullakin aiemmin kävi niin et parin kk tuntemisen jälkeen muutettiin yhteen ja siitä lähtiki kaikki menemään päin peetä, lapsi tuli ja hänen takia sitkuttelin 3v saman katon alla, kunnes sain itseni irti.
en olisi uutta suhdetta heti edes halunnut mutta kun sellainen vaan löytyi ja vaikuttaa aivan ihanalle. sopii vaan toivoa että myös jatkossa!!! pelottaa rakastua.
mies olisi valmis jo nyt muuttamaan yhteen...
me asuttiin neljä tyttöä vuokra-asunnossa joskus 15 vuotta sitten 2 vuotta, vaikka vain 2 oli oikeita vuokralaisia. Myös vesimaksu maksettiin vain kahdesta ja ne oikeat vuokralaiset saivat asumistuet yms. Oikeasti kaksi muuta olivat kirjoilla kotona, mutta koulumatkan ym. takia oli helpompi tehdä näin. Ei silloin ainakaan kukaan puuttunut asiaan.
Ja toisaalta mistä naapurit edes tietää, onko mies kirjoilla talossa vai ei, elleivät ole niin kyyliä, että käyvät tutkimassa talonkirjoja. Ainoastaan isännöitsijä tietää ja jos ei asu talossa tms. niin ei kyllä kiinnitä huomiota. Olettehan te voineet ilmoittaa miehen muuton isännöitsijälle. Ei naapurit sitä tietä.
Virallisesti on muistaakseni sanottu, että 3-4 viikkoa on semmöinen " vierailu/kyläilyaika" maksimissaan, jolloin sitä ei vielä katsota vakituiseksi asumiseksi.
Mekin asutaan samalla tiellä, ja tästä edellisestä liitosta on lapsi minulla, ja en olisi uutta suhdetta halunnut ja varma oli etten enää tunne näin mutta sitten tuli tämä mies elämääni.. :)) ja meillä kans mies olisi kai valmis, puhuu jo mun kodistani sanoilla meidän koti.. :)
Aika sattuma, vai mitä?
Ap
mullakin aiemmin kävi niin et parin kk tuntemisen jälkeen muutettiin yhteen ja siitä lähtiki kaikki menemään päin peetä, lapsi tuli ja hänen takia sitkuttelin 3v saman katon alla, kunnes sain itseni irti.
en olisi uutta suhdetta heti edes halunnut mutta kun sellainen vaan löytyi ja vaikuttaa aivan ihanalle. sopii vaan toivoa että myös jatkossa!!! pelottaa rakastua.
[/quote]
että aivan kuin minulla, ELI ap:llä.. Sori kirjoitusvirhe
asukastietoihin yms.. Ja meidän talossa hallitukseen kuuluu nimenomaan nämä kyylät. Lapseni isä asui " epävirallisesti" pari vuotta asunnossani, kuitenkin niin että oli myös kotonaan jonkun verran. Meille tuli yhdessä vaiheessa lappu isännöitsijältä että pitää ilmoittaa asukasluku-määrä vesimaksujen vuoksi. Soitin sinne ja selvitin asian, että kun meillä on pieni vauvakin, niin isä haluaa olla apuna paljon jne. Seurustelimme siis tuolloin. Asia oli selvä, eikä vesimaksua peritty hänestä. Erosta vuoden jälkeen vuokranantajani soitti ja sanoi, etten ole maksanut kaikkia vesimaksuja.. Enkä ole ilmoittanut asukasmäärän muutoksesta. Just näin.
Kukaan ei ole puuttunut asiaan, nyt on muuttamassa tänne virallisesti.
Enkä silti ole täysin selvillä kuka missäkin asuu ja montako henkilöä asuu missäkin asunnossa. Oman " rappuni" tiedän, mutta muuten on hataraa.
Siinä mielessä hallituksen pitää kyllä tietää ketä talossa asuu, koska jos joku tulee pyytämään oven avaamista (hallituksen jäsen saa avata jos asuja todistaa asuvansa ko. asunnossa) eli jos ei tunne, ei tarvitse päästää sisään.
Mutta en usko, että monikaan taloyhtiön hallituksen edustaja lähtee kyyläämään ihmisten " vieraita" , ellei sitten sattumalta näe, että jonnekin missä pitäisi asua yksi, meneekin joka päivä kaksi ihmistä.
Suurin riidanaihe on varmaan tuo vesimaksu. Meillä se kuuluu vastikkeeseen neliöiden mukaan, joten yksi lysty montako asuu asunnossa, vesimaksu ei siitä nouse.
Vierailija:
Mekin asutaan samalla tiellä, ja tästä edellisestä liitosta on lapsi minulla, ja en olisi uutta suhdetta halunnut ja varma oli etten enää tunne näin mutta sitten tuli tämä mies elämääni.. :)) ja meillä kans mies olisi kai valmis, puhuu jo mun kodistani sanoilla meidän koti.. :)Aika sattuma, vai mitä?
Ap
monta vuotta elämästä mennyt huonosti suhde asiassa, viiden vuoden avoliitto, josta todellakin viimeiset kolme vuotta yhdessä vain lapsen takia.
nyt tuntuu että tämä mies, joka rinnalla nyt on, voisi olla se ihminen jonkakanssa voisin viettää loppuelämän, mutta samalla sitä pelkää ja epäröi.
on niin outoa kun mies halaa ja pussaa ja puhuu! on niin ihastunut, eilen illalla sanoi että rakastunut.
eikä hän peittele asiaa, keneltäkään.
10
tulla asuntooni??? En tiennytkään.
sitä että lapsen takia toivoin meidän pysyvän yhdessä. Ei meillä varmaan oikeaa rakkautta ollut koskaan, kuviteltiin vain. Nälvimistä puolin ja toisin ja jopa väkivaltaa. Yli kaksi vuotta erosta toivoin meidän palaavan yhteen, ehkä enemmän lapsen takia. Puhuin kaikille ja eniten itselleni että jos tästä erosta selviän, en koskaan koske pitkällä tikullakaan miehiin. Edellisenä päivänä kun tämän nykyisen miehen tapasin, pari ystävääni sanoi että kyllä sinä vielä löydät miehen rinnallesi. Nyökyttelin vain ja ajattelin, niin varmaan. Seuraava päivä koitti ja tämä mies tuli juttelemaan minulle, ja siitä se sitten lähti. Kai tämä oli kohtalo, näin oli tarkoitettu :). Mies on aivan eri maata kuin lapseni isä. Ja mikä parasta, ottaa niin hyvin lapsenikin huomioon. Luulin että koska minulla on lapsi, tuskin senkään takia kukaan mies haluaisi kuulua elämääni " täysillä" . Ja aina ihmettelin miten ne muut yh-sinkut niitä miehiä löytää. Mutta tämä kohtelee tytärtäni kuin omaansa. En ikinä olisi uskonut että näin voi käydä. ja mieskin puhuu kohtalosta jne. JA kaiken lisäksi vielä pisteenä iin päälle on niin pirun komea.. :))
10 tässä...
mä ehdin ja itkeä kaverille että yksin joutuu olemaan lopun elämää.
nyt ne nauraa, että kauanpa olit yksin... eivätkä kuulema ylläty enää mistään mitä teen :)
mut oikeesti, ton exänkanssa vaan ajauduttiin aikanaan äkkiä saman katon alle ja saatiin lapsi.
mietin juuri että alkukin oli meillä hankalaa, missään vaiheessa ei ollut sellaista normaalia ihanaa-rakkautta!
siksi tämä nykyinen tilanne vaikuttaa niin uskomattomalle.
mua pelotti sanoa uudelle miehelle että mulla on lapsi, mutta turhaan. ovat jo tavanneet ja tykkäävät toisistaan. mitä sitä salailemaan!
on niin helppoa, kun voi olla ihan oma itsensä! piiiitkästä aikaa.
kämppääni?
ap