Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENDOSTA KYSYMYS!! Liittyykö endometrioosiin tuhruvuoto?

Vierailija
05.07.2007 |

mulla tuhruttelee melkein kaksi viikkoa ennen kuukautisia. Vuodan melekin koko ajan enkä raskaudu sitten millään, jo kaksi vuotta yritystä. Kovat kivut alkaa jo oviksesta ja samoin se tuhruttelu. Lääkärit ei löydä endometrioomia joten laparoskopiaan en pääse. Kohtu ja muut näyttää ultrassa ihan normaaleilta. alanb olla epätoivoinen, bvarsinkin tuo tuhruttelu haittaa niin elämää! (keltarauhanen on tutkittu, se on ok, siksi en siis tuhruttele)

auttakaa, joku, pliis. omia kokemuksianne tuhruvuodosta niin kaipaisin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto ja kivut loppuivat leikkauspöydälle. Tietysti jos apn endokystia ei löydetä, niin vaikeata tietysti operoida.

Toivottavasti saat kuitenkin apua.

Vierailija
2/5 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko paikalla ketään jolla olisi endo todettu lapassa mutta ultrat aina puhtaat? mitä mä oikein teen! :( tuntuu että täällä jyväskylässä on niin vaikea päästä laparoskopiaan, helsingissä kuulemma pääsee jo paljon vähemmälläkin...:(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laparoskopia vaikkei olisi ultraamalla mitään nähtykään, kun oli vaikeita oireita ja lasta yritettiin.

Suosittelivat koeputkihedelmöitystä heti leikkauksesta toipumisen jälkeen. Ivf tehtiin ja tulin raskaaksi heti ekalla kerralla. Nyt meillä ihana 3-vuotias pirpana, eikä endokaan ole uusiutunut.

2

Vierailija
4/5 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nosto, lisää kokemuksia?

ap

Vierailija
5/5 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrat on aika epätarkkoja. Mene yksityiselle gynelle, niin saat sen lähetteen kyllä. Ei mulla tosiaan ultrassa mitään näkynyt missään vaiheessa.

Silti endoa oli kohdun takakannakkeissa, kohdun pinnalla, virtsarakon pinnalla, emättimen ja peräsuolen välissä ja ties missä. Viimeksimainitusta paikasta sitä ei saatu pois (olisi vaatinut avoleikkauksen), muualta saatiinkin. Kohdun takakannakkeet poistettiin koska olivat niin täys endoa että olivat kireät ja arpeutuneet.

Tuhruvuotelua oli, tiputteli tämän tästä ja kivut oli kovat. Sen jälkeen loppui pissavaivat, tuhruttelut ja muut. 3 lasta sain sen jälkeen.

Tsemppiä!

Vierailija:

olisko paikalla ketään jolla olisi endo todettu lapassa mutta ultrat aina puhtaat? mitä mä oikein teen! :( tuntuu että täällä jyväskylässä on niin vaikea päästä laparoskopiaan, helsingissä kuulemma pääsee jo paljon vähemmälläkin...:(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi