Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaviittomat

Vierailija
05.07.2007 |

Hei!

Olen etsinyt netistä tietoa vauvaviittomista, mutta turhaan. Siten eksyinkin tänne Vauva-lehden keskustelufoorumille, jossa oli vähän " keskusteltu" vauvaviittomista.

Itse haluaisin käyttää viittomia ihan mielenkiinnon vuoksi pian 11 kk vanhalle, terveelle ja energiselle pojallemme. Hän sanoo jo muutamia sanoja, kuten äiti, pappa (olemme kakiskielisestä perheestä), mumma ja muffa. Hän osoittelee myös tuttuja asioita, jolloin toistan aina esineen nimen. Lampun ja kellon esim. hän osaa jo näyttää sitä kysyttäessä. Olisi kiinnostavaa tietää, auttaisivatko viittomat meitä kommunikoimaan paremmin arkipäivän tilanteissa.

Osaako kukaan sanoa, mistä löytäisin tietoa näistä viittomista? Vauva-lehdessä tai Kaksplussassa oli kerran juttua viittomista, silloin innostuin niistä.

Kesäterveisin Iinuli

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et sinä kirjaa tarvitse, sinulla on minut :)

Eli vauvaviittomiksi käyvät mitkä tahansa omakeksimät eleet, joita käytetään johdonmukaisesti, aina samaa viittomaa samasta asiasta. Lauseessa vain yksi asia viitotaan, eli se tärkein. Jos vaikka sanot lapselle, että " tuossa on harmaa norsu" , niin viito ' norsu' samalla, kun sanot sanan.

Ota viittomat käyttöön lapsilähtöisesti, lisäten sanavarastoa sen perusteella, mitä lapsi ehkä haluaisi viittoa. Aika yleisiä on pullo, tutti, äiti, isi, hauva, ruokaa, itse, kävellä, vaippa, kakka, pissa...

Netistä voit katsoa tietoa tukiviittomista, niissä on pitkälti sama idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi