En ymmärrä. Imettämistä katsotaan " kieroon" ja pyydetään tekemään sitä suojassa mutta
tienvarret ja lehdet ja mainokset tvssä ovat enemmän tai vähemmän täynnänsä tissejä, peppuja etc.
Kys vartalonosillahan myydään vaikka mitä.
Maailma on sairas paikka kun lapsen ravinnon saaminen pitäisi pitää jotenkin piilossa katseilta mutta muuten ei voi välttyä vaikka tahtoisi paljaalta pinnalta.
Kommentit (18)
Vaikka media on täynnä tissejä, ei kaduilla juurikaan paljaiti tissejä näytellä. Lisäksi, minä itsekkin, vaikka itse imetän, nolostun jos joku vetää tissin esiin imettääkseen. Tuntuu nololta katsella toisen paljasta rintaa, vaikka imetys on luonnollinen juttu. Voisi melkein verrata piereskelyyn: Vaikka kaikki pieree, ei kukaan halua kuulla kenenkään pierevän.
kuitenkaan normaalisti ryntäät paljaina kuljeta ympäriinsä tai tehdä kaikkia muitakaan juttuja muiden ihmisten edessä.
Nykyäiti on niin täynnä äitiyttään ja imetystään, ettei voi huomioida edes normaaleja käytöstapoja. Minä minä.
Eli esimerkiksi sinun mielestäsi täysimettäjien kuuluisi mökkihöperöityä 4 seinän sisälle imetyksensä ajaksi? toisin sanoen esimerkiksi minä en olisi voinut ensimmäisten 3kk aikana liikkua lähikauppaa kauemmaksi koska lapseni syöneet silloin 1-3h välein. Ja pumppaamalla ei pahemmin irronnut kun ei se vatsaa vauvan imutehoa.
Just joo.
Vierailija:
Eli esimerkiksi sinun mielestäsi täysimettäjien kuuluisi mökkihöperöityä 4 seinän sisälle imetyksensä ajaksi? toisin sanoen esimerkiksi minä en olisi voinut ensimmäisten 3kk aikana liikkua lähikauppaa kauemmaksi koska lapseni syöneet silloin 1-3h välein. Ja pumppaamalla ei pahemmin irronnut kun ei se vatsaa vauvan imutehoa.
Just joo.
minulle muutamakin pappi sanonut että " annat vauvalle tissiä jos vauvalle nälkä tulee" .
Kaikkea luonnollista toimintaa ei voi verrata toisiinsa.
Myös hymyily on luonnollista. Miksi sitä saa harrastaa julkisesti ja esitellä keltaisia hampaitaan?
Vierailija:
Just joo.
Omakin lapsi oli pelkällä rintamaidolla ensimmäiset 4 elinkuukautta, ja minä kyllä onnistuin lasta imettämään kodin ulkopuolellakin, kyse on enemmän siitä, miten ja missä tuon toimenpiteen suorittaa... Menetkö keskelle kahvilaa ruuhka-aikaan asenteella, että minähän en mitään peittele, kun tämä on luonnollista, vai valitsetko mahdollisesti syrjäisemmän pöydän, jos ei muuta paikkaa imettämiseen ole, ja mahdollisesti vielä käytät imetyspaitaa/jotain harsoa tai muutenkin yrität hoitaa homman huomaamattomasti.
No onneksi sinä arvon 13 et asiaa määrittele etkä päätä. Katsos kun sinulla ei ole siihen minkään sortin oikeutta.
- en osaa rentoutua ja vauva ei silloin tosiaan hyvin syö.
Mutta jos joku toinen imettää, niin osaan myös kääntää pääni toiseen suuntaan. Ei kiinnosta jäädä tuijottamaan, ja jos joku mies taas tuijottaa, niin miten se on minulta pois, jos tätä äitiä ei haittaa...
Morre:
Kaikkea luonnollista toimintaa ei voi verrata toisiinsa.
Myös hymyily on luonnollista. Miksi sitä saa harrastaa julkisesti ja esitellä keltaisia hampaitaan?
Minusta aikaisemmassa ketjussa verrattiin hyvin siihen, että seksikin on luonnollista eikä sitä kuitenkaan tehdä julkisesti, vaikka pimppa ja penis olisikin vaatteiden piilossa..
Tosiaan eri asia on missä ja miten sen imettämisen tekee. Miksei voi mennä syrjempään imettämään? Oikeasti ei vaan imettäjällä ole minkäänlaisia tapoja jos pitää kirkon penkilläkin tai hääpaikassa ruokapöydän äärellä imettää.
Vierailija:
Tosiaan eri asia on missä ja miten sen imettämisen tekee. Miksei voi mennä syrjempään imettämään? Oikeasti ei vaan imettäjällä ole minkäänlaisia tapoja jos pitää kirkon penkilläkin tai hääpaikassa ruokapöydän äärellä imettää.
En vieläkään saanut vastausta siihen, miksi kirkko on sellainen paikka missä ei saa imettää vaikka sen tekee niin huomaamattomasti että kukaan ei edes huomaa. Eikös siellä pitäisi olla niin keskittynyt seuraamaan vihkitoimistusta tai mikä siellä silloin onkin meneillään, ettei ehdi kytätä pienten vauvojen äitejä? Kirkossa ei monesti vain ole " syrjäisempää paikkaa" , missä imettämisen voisi hoitaa.
Suurin osa äideistä imettää kuitenkin ihan fiksusti, eikä millään " topless" -tyylillä.
Fiksusti ja huomaamattomasti voi imettää missä vain!
Sairasta jos sitä pitää kuvottavana tai perverssinä.