Apua, raskaana 11 viikolla, vatsa jo mielestäni valtava? Miten teillä muilla??
Tosin odotan jo neljättä lastamme, mutta aiemmissa raskauksissa
ei mielestäni(ja muistaakseni??) ole ihan näin näkyvää vielä odotus ollut ja tututkin ovat jo muutama viikko sitten arvanneet heti mistä kysymys... Mieskin jo vitsaili, josko olisi kolmoset tulossa? apua..
Kommentit (6)
Vatsalihasten ja varsinkin syvien vatsiksien kunnosta kuulemma riippuu pitkälti se, kuinka nopeasti maha näkyy. Jos lihakset löysät, niin " paketti ei pysy kasassa" :) Ja tuohon taas vaikuttaa tietysti aiemmat raskaudet ja synnytykset. Onneksi jumppaamaan pystyy raskausaikanakin!
Mulla on nyt 10. viikko menossa ja olen käyttänyt mammahousuja ainakin kolme viikkoa. Maha turposi välittömästi. Ihan turha ajatella, että tässä vaan salassa odotellaan miten raskaus kehittyy ja sitten kerrotaan. En jaksa enää yrittää näillä helteillä piilotella vatsan kasvua, alussa onnistui vielä villapaidan kanssa. :) Niin ja raskaus on nyt kolmas.
Mulla nyt ei oo mikään pieni maha muutenkaan, mutta ennen raskautta oli naisille tyypilliset kaksi makkaraa tuossa mahan seudussa, nyt siitä on yhtäkkiä alkanu tulla pallomainen, eikä makkarat enää niinkään näy, vaan näytän sille pallomahalle:/ Ei näillä viikoilla voi olla mahdollista!! Aiemmissa maha pullahtanu esiin siinä 15rv, nyt ei enää napillisia housuja voi käyttää vaan vain kuminauhavyötäröisiä jousto housuja:D
Mutta lohduttavaa kuulla etten ole ainoa, tuntuu vaan että moni ajattelee vielä tässä vaiheessa että ompas tuo lihonu tai muuta vastaavaa, eikä kaikki heti älyä sitä raskautta..
Ootan jo kovasti sitä aikaa kun on " LUPA" olla iso vauvamasu:D
rv VASTA 7+1
Olen rv 10+ jotain :) ja masu on turvonnut. Painoa ei ole tullut lisää joten siitä ei voi olla kiinnni. Vaatteilla koitan " peitellä" kun vielä en asiasta jaksaisi puhua, täytyy ensin itse tämä ilouutinen sisäistää.
Odotan kolmatta lasta ja ihan alkumetreillä oma vatsani alkoi myös näyttää todella suurelta. Mieheni ihmetteli asiaa ja sanoi että varmaan kaksoset tulossa. Kahden ensimmäisen lapsemme kohdalla en muista että tällaista vatsaa olisi ollut. Ultrassa on näkynyt kuitenkin vain yksi sikiö.
Laskettu aika on 15.1.08 ja olen voinut hyvin oikeastaan samalla tavalla kuin kahden aikaisemman raskauden aikana. Kolmen viikon päästä on lapsivesipunktio ja sitten tiedämme onko lapsella kaikki OK. Niskaturvotuksen toteamisen jälkeen tämä odotus on ollut henkisesti minulle rankkaa.
Hyvää odotusta sinulle ja perheellesi!
jouduin turvautumaan äitiyshousuihin jo viikolla 10 :o)
eli et varmaan ole ainoa joka paisuu heti eikä rv15 ;oD
Ehkä se todella tekee osansa se että on jo venynyt muutaman kerran.
Saa nähdä kuinka mulle nyt käy kun viidettä odotan,hui!