Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinassa ympäristö romahduspisteessä! Pintavesistä 70 % saastunut ja pohjavesistä 90 %. Ja talouskasvu

Vierailija
05.07.2007 |

senkun jatkuu ympäristön kustannuksella, idiootit eivät ymmärrä suojella luontoa. Minnehän nämä miljardi ihmistä sieltä lähtee kun ympäristö on lopulta tuhottu elinkelvottomaksi. Taitaa tulla kiinlaisia pakolaisia tännekin paljon ja pian. Kammottava ajatus :-(

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä tosiaan yhtään pelota maailman ympäristön tuhoutuminen? Kiinan ympäristötuhot vaikuttavat koko maailmaan, myös tänne Suomeen. Maapallo on loppujen lopuksi aika pieni ja haavoittuva:-(

Vierailija
2/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kauhukuvat voi olla ihan totta mutta itse en ole (enää) niin idealistinen että uhraisin elämäni asiasta kiihkoamiseen. Minä itse käytän lapsellani kestovaippoja, katson ettei ylimääräistä jätettä tule, kierrätän jne. Mutta en valvo öitäni murehtimalla ja märehtimällä kiinan asioita. Voi olla että maailma tuhoutuu ihmisten tyhmyyden vuoksi lähiaikoina mutta minä pieni ihminen en koe elämäntehtäväkseni murehtia sitä asiaa enkä myöskään ihan heti näe tapoja joilla voisin edistää asiaa. Minulla kuitenkin perhe hoidettavana ja arki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolaisuus ei ole ratkaisu mihinkään. Se on vain liikakansoituksen siirtämistä muiden riesaksi.

Vierailija
4/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en voi sille mitään että olen viime aikoina alkanut stressaamaan toden teolla. Maailman ympäristön tilanne on todella huolestuttava ja kaikista huolestuttavinta on, että kukaan ei tunnu tosissaan välittävän. Herääkö ihmiskunta vasta sitten tositoimiin kun on liian myöhäistä? Pitäsi muistaa että ilman luontoa meillä ei ole sitä arkeakaan eikä perhettä, ei yhtään mitään...Hirveä ajatus.

Vierailija
5/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa rajalle ja ei yhtään kiinalaista pakolaista tänne sitten kun se aika tulee.

Vierailija
6/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain joku kamala tauti puhdistaa maapallon. Ikävä kyllä. Surullista, että ihminen ei pysty itse rajoittamaan syntyvyyttään. Paljon kamalampaa on, kun joku tauti sen tekee sitten. Kyllähän kaikki eläimet sitten kuolevat tauteihin, kun niitä on liikaa.

Vierailija
7/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kiinassa ja niitä ihmisiä on siellä aivan käsittämättömiä määriä... vähän kuin olisi jumissa Stockan jouluruuhkassa koko ajan. Olen myöskin seuraillut tilannetta pitkään, mun mielestä pitäisi olla ympäristömaailmanpoliisi, joka puuttuu asiaan.

Onneksi on Greenpeace!

Vierailija
8/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiallisella lisääntymisellään pilaavat meiltä kaikilta elintilan.

Vierailija
9/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka käytännössä ei aina mene näin niin kyllä se siitä ehkä pikkuhiljaa laskee, ei ainakaan nouse.

Vierailija
10/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä lähestulkoon samassa pisteessä!

Vierailija
11/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pidä paikkaansa!

Vierailija
12/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma pelastuisi. Raadollista, mutta totta. Näinhän se on, että liikakansoitus on tämän maapallon suurin ongelma.

Vierailija
13/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavista lapsista saa sakkoja ja sakot ovat ihan tuntuvat. Yhdenlapsen politiikka on alkanut 1978, joten se alkaa vähitellen vaikuttaa Kiinan väkilukuun.

Todellisuudessa itsekkäitä ollaan me länsimaalaiset, meidän ekologinen jalanjälkemme on kaikkein suurin, USA:ssa se on maailman suurin. Meillä on jääkaapit 1-2 autoa/perhe jne.

Vierailija
14/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa saa synnyttää useammankin kuin yhden lapsen ilman mitään rangaistusta.

Vierailija
15/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he haluavat saman elintason kuin meillä niin nopeasti, että teollistumisessa ei paljon mietitä seurauksia. Kiinalaiset ovat useat hyvin köyhiä verrattuna meidän 2 autoa, kesämökki ja moottorivene elintasoon.

Vierailija
16/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yks lapsi on vaan suositus, mutta ei tuu seurauksia, jos ei noudata. Tais olla vielä niin, että jos noudattaa, niin saa jotain etuja jne.

Vierailija
17/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lue Helsingin sanomia mutta tosiasiat tiedän kuitenkin.

Vierailija
18/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon vuoksihan niitä tyttövauvoja tapetaan ja hylätään kun sen ainokaisen toivotaan olevan poika. Et silleen.

Vierailija
19/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Kiinassa mitään ehdotonta yhden lapsen politiikkaa!

Vierailija
20/48 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen politiikka (计划生育) on Kiinan kansantasavallan nykyinen syntyvyyden säännöstelypolitiikka, jonka tarkoituksena on hillitä väestönkasvua. Yhden lapsen politiikka otettiin käyttöön 1979, sillä aiemmin käytetyt väestöpolitiikan keinot, kuten avioitumisiän korotus, toimivat hitaasti ja tuloksia haluttiin nopeasti.

Suurin vaikutus väestöpolitiikalla on 1950- ja 1960-luvuilla syntyneiden suurten ikäluokkien ero myöhempiin. Vuonna 1949 kansantasavallan väkiluku oli noin 400 miljoonaa, vuonna 1970 700 miljoonaa. Niinpä viranomaiset päättivätkin että on tehtävä jotakin nopeasti ennen kuin suuret ikäluokat tulevat lastenhankintaikään.

Politiikan nimitys on johdettu siitä perusajatuksesta, että pariskunnalla pitäisi olla vain yksi lapsi. Tästä tavoitteesta huolimatta yhden lapsen rajoitusta on käytännössä ylläpidetty vain kaupungeissa, maaseudulla on saanut hankkia toisenkin lapsen 3¿4 vuoden päästä, mikäli ensimmäinen oli tyttö tai vammainen. Lisäksi säädös ei koske vähemmistökansallisuuksia, jotka voivat hankki kaksi lasta kaupungeissa ja 3¿4 maaseudulla. Niinpä syntyvyys koko maassa on ollut lähempänä kahta (1,8) kuin yhtä lasta perhettä kohti, kaupungeissa vain hieman yli yhden. 1990-luvulla säädöstä on höllennetty ja nykyisin ainoina lapsina syntyneet vanhemmat saavat kaupungeissakin hankkia kaksi lasta. Naimattomat naiset eivät voi hankkia lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä