** Elokuiset to-pe **
Huomenta!
Linkki loppuviikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10673001&p=2&tm…
Linkki esittelypinoon, päivitetty 3.7.2007: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10683645&p=2&tm…
Tervetuloa uudetkin kirjoittelemaan ahkerasti!
Kommentit (46)
Toivottavasti tyttö kehittyy kovasti ja pääsette mahdollisimman paljon olemaan yhdessä. Päivitin esittelynpinoon Teresan tiedot. Jos et niitä sinne halua, niin voin ottaa ne pois.
Toivottavasti paineet pysyisivät teillä kunnossa, joita ne huolettavat. Uskon, että on hankalaa odotella vain, milloin paineet nousevat.
Pesänrakennusvietti alkaa olla hurjana.. Pitäisi saada sitä ja tätä uutta kotiin ja teksisi mieli liipaista pois vähän kaikkea, mutta toteuttaminen vaatisi vähän parempia voimia ja vähän enemmän tilin täytettä.. Ehkä voisi lotota huomenna. ;)
Västis ja Taimi 34+1
Onpa kauhea kokemus Mökkyräisellä takana! Itsekin olen sen verran varovainen, vaikkei onneksi tuollaista kokemusta olekaan, etten kovin paljon vauvan tuloon valmistaudu muuten kuin henkisesti.
Luin myös asuntoautokolarissa menehtyneiden kuolinilmoituksen ja kyllä pisti miettimään, kuinka tuollaisesta tilanteesta voi perheen ainoa eloon jäänyt selvitä. Jotenkin kyllä eri tavalla suhtaudun onnettomuuksiin ekan lapsen synnyttyä, mutta en joka uutiselle kyyneliä tirauta. Ikinä en unohda tsunamituntemuksia, vaikka meillä ei tuttuja siellä mennytkään. Mutta juuri silloin odotin esikoista syntyväksi ja varsinkin lasten katoaminen sellaisessa tuntui ja tuntuu aivan käsittämättömän kauhealta. " Turhia" automatkoja koitan nykyään lapsen kanssa vältellä, vaikka ovathan nämä nykyajan vauvat ja lapset autossa vissiin paremmassa turvassa kuin me 70-luvulla. Silloin ei ollut turvaistuimia ym., tosin vauhditkin olivat hiljaisempia.
Ihana ukonilma täälläpäin meneillään! Ensi viikolla on ohjelmassa vielä kotimaan matkailua, joten toivotaan, että pysyn yhtenä kappaleena ja suht' voimissani. Hyvinhän tässä jaksellaankin, tosin iltaisin on kauhean raskas olo. Mutta eipä tässä enää kauan aikaa ole...
Tarkkaa rytmiä en osaa sanoa vauvalla olevan, paitsi illalla/alkuyöstä liikkuu aivan mahdottomasti, kuten esikoinenkin. Vatsani siirtyy silloin puolelta toiselle kovaa kyytiä! Öisin en herää liikkeisiin ollenkaan.
Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Hannele9 rv 35+3
Teresalle: Paljon onnea!!! Toivottavasti saatte pian pianokaisenne kotiin!! Varmaan on kamala ikävä, kun joutuu heti olemaan erossa omasta lapsukaisestaan!!! Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin!!!!
Möykkyräinen: Tekisi mieli sanoa jotain, mutta.. Tuollainen laittaa ainakin minut ihan sanattomaksi. Onneksi olette kuitenkin jaksaneet eteenpäin!!
Ikävistä äippäpoli kokemuksista oli myös jotain puhetta. Helgako (voi olla että muistan nimimerkin väärinkin..)oli joka oli saanut erittäin ikävää kohtelua? Itsellä ei ole oikeastaan kuin vain hyviä kokemuksia yhtä erittäin tökeröä lääkäriä lukuunottamatta. Lääkäri ilmoitti heti olevansa erittäin kiireinen ja puhui vain jotain " lääkärien kieltä" eikä vaivautunut selvittämään minulle mitään suomenkielellä!! Tämä tapahtui siis edellisessä raskaudessani.
Noista tunteista tai peloista: Minusta on lasten myötä tullut paljon paljon varovaisempi monen asian suhteen. Tuntuu että itselle tai miehellekään ei vaan saa sattua mitään!! Kuka sitten pitäisi huolta meidän lapsista? Mutta kaikkein eniten pelkään, että jos lapsille sattuu jotain!! Sitä ei uskalla edes oikein ajatella!!!! Ja nyt raskaana olessa tuntuu välillä että olen ihan yli hysteerinen (ei nyt ihan, mutta kuitenkin..). Nyt kun on vielä ollut otsikoissa noita kolareita ja hukkumistapauksia.. Niin kamalia juttuja, että ei voi edes käsittää..
pönttö-örvelö rv 34 tasan!!!! la 18.8
Eli päivitettyyn pinoon linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10715972&p=2&tm…
Silmät vähän ristissä,kun yö meni miten sattuu. Päiväunille sitten täytyy jossain vaiheessa pötkähtää.
Kerrankin lyhyestä virsi kaunis..
Västis ja Taimi 34+2 (17.8)
Meillä kuopus haettiin puolenyön aikaan väliin, kun nokka oli niin tukossa ja haukkuva kurkunpää yskä. Onneksi yö meni suhtkoht mukavasti ja neiti on pirteä kuin peipponen, tosin räkäinen. Eilen mies siis lähti 11 jälkeen koko porukan kanssa liikenteeseen ja palasi puoli kuudelta, joten minulle jäi ihanaa hermolepoaikaa. Mielikin tuntuu tänä aamuna vähän paremmalta!
Möykkyräinen: minä hölmö en edes tajunnut kirjoittaneeni niccisi väärin, sori...
Viime synnytyksessä mukanani oli mp3, johon mies oli pikapikaa laittanut musaa ja nyt ajattelin, että hyvissä ajoin itse valitsen ihania biisejä sinne, joita on sitten mukava synnytyksen aikana kuunnella. Minulla ainakin oli ilokaasuhuuruissani todella hauskaa, kun kuuntelin esim. Ismo Alangon taitelijaelämää... muutenkin musiikki on minulle sellainen mielialan kohottaja ja saan siitä mahtavia fiiliksiä, joten ehdottomasti suosittelen kaikille. Ajattelin laittaa taas vähän erilaista musaa niin voi sitten hyppiä yli fiiliksen mukaan ja kuunnella niitä, jotka tilanteeseen istuvat. On muuten mukavaa, jos vaikka osastollekin joutuu...
Tuosta aiheesta, että jotain itselle ja perheelle sattuisi... en edes pysty ajattelemaan, tosin sen verran olen ihan käytäntöä ajatellut, että henkivakuutuksia olen kilpailuttanut. Lainaturva on ja molemmilla suht koht samanlaiset tulot, jos työelämässä olen, mutta olen ajatellut, että varmuuden vuoksi pitäisi vielä pariturva ottaa.
Eilen katsoin tuon lilja4-ever leffan fst.ltä ja kyllä kyyneleet valuivat. Varmaan olisi näin loppuraskaudessa mukavampi pysyä jossain komedioissa ja scifileffoissa, jotka eivät liippaa yhtään todellisuutta. Sen olen myös huomannut, että jos jotain synnytysjuttuja tulee, käännän kanavaa. Jotenkin en halua noita asioita nyt katsoa.
No jos sitä tänään saisi taas järjestystä tähän huusholliin, kun eilen meni todellakin laiskotteluksi ja rentoutumiseksi..
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
wintergirl 32+5 (l.a.28.8)
Vitanovalle kiitos tsempityksestä!!!!
Ajatella Lumina29 aika hurjaa, jos huomenna sinulla olisikin jo nyytti sylissä!!! Muuten te, joilla tuo laskettu aika alkaa jo tosiaan lähestyä niin laittakaapa heti viestiä, jos alkaa limatulppaa näkyä tai lupaavia suppareita tulla. On ollut meinaan niin mukavaa seurailla noita aiempien kuukausien pinoja kun iltamyöhäsellä tai aamuyöstä on kirjoiteltu noita viestejä ja sitten seuraavana päivänä muut ovat arvailleet, että jokohan tuli laitokselle lähtö!!!
Rytmeistä: meidän vauva on kyllä sellainen ikiliikkuja, että ei mene varmaan tuntia ilman jotain liikettä. Rt.ssä on, mutta kun on sen verta pieni niin potkut tuntuu tuolla oikealla alhaalla kyljessä. Illalla on täällä aina se varsinainen mylläysaika, jolloin varmaan tunnin verran tulee potkusarjoja. Välillä ihmettelen kyllä, että milloin tuolla masussa nukutaan:)
No ajattelin lähteä tästä rentoutumaan... Ihana mieheni lähti koko tyttötrion kanssa harrastamaan ja meinasi hoitaa ruokakaupat sen jälkeen koko konkkaronkan kanssa. Taidan tästä lähteä rauhassa kävelemään keskustaan ja hieman katsella jotain alejuttuja tai sitten istahtaa kahvilaan ja koittaa hieman piristyä. Ei tässä auta kuin ottaa päivä kerrallaan ja koittaa keksiä jotain muuta ajateltavaa kuin verenpaineet:)