Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Seksi
Mökkikaupoista/laintuntijat/kokemusta
04.07.2007 |
Ajattelin kysäistä täältä, josko joku tietäisi... Kun on ostanut itselleen kesämökin joka sijaitsee vuokra maalla, eli kauppa koskee vain kiinteistöä ja sen irtaimistoa. Pitääkö mökki lainhuudattaa? Varainsiirto verohan luonnollisesti tulee ostajan kontolle, kiinteistöveroa maksetaan mökistä vuosittain, mutta lainhuudatus onkin jo vähän epäselvempi juttu...minulle.
Kiitos!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Seksi
jos oikein muistan niin kiinteistökauppa tarkoittaa sitä, että olisit ostanut myös itse tontin.
Mielestäni lainhuudatus tehdään vain silloin kun on tehty kiinteistö-/maakauppoja eli ostettu myös tontti. Tässä tapauksessa se ei siis ole tarpeen.
Selvitä kuitenkin pitääkö sinun tehdä vuokraoikeuden kiinnitys. Työssäni olen tehnyt ainakin vuokraoikeuden kiinnityshakemuksia tonttia vuokrattaessa. En ole aivan varma tehdäänkö se aina vuokratontin hallinnan siirtyessä toiselle vai vain jossain tietyissä tilanteissa.
Parhaiten kysymyksiisi osaisi varmasti vastata lähin käräjäoikeus. Ja olethan tehnyt vuokrasopimuksen tontista?
Olen pahoillani, että vastukseni tulee mutu-tuntumalla, siitä on aika monta vuotta aikaa, kun näitä asioita olen työssäni hoitanut.