ideoita lasten halloween-juhliin?
Kommentit (6)
jätesäkeillä peiteltiin lamput(meillä siis sellasia lamppuja ettei pääse syttymään tulipaloa(eteisessä siis),oviaukkoihin leikattiin jätesäkkejä hapsuiksi,mustasta kartongista tehtiin lepakoita roikkumaan katoista ja lampuista,oranssista leikeltiin kurpitsoja seinille.tiimarista hämähäkinseittejä roikkumaan ympäritaloa+sit tiimarista myös muovi ötököitä,samoin tiimarista ostin viimevuonna silmiä jotka olivat sisältä suklaata,nyt niitä tuli ärrälle myyntiin:suklaa silmiä ja pääkalloja.tarjoiluna oli myös irtokarkkiosastolta ostettuja pääkalloja,matoja ,korvia,ym...sit lidlistä löytyi myös karkkipusseja esim.turkinpippureita ja matoja.laitoin karkkeja erilaisiin lasipurkkeihin ja tekstasin päälle et mitä ne muka on:esim.mädäntyneitä korvia yms.öklöä.nakeista tein sormia,laitoin mantelilastun kynsiksi,ja ketsuppia roiskin nakkeihin,ja niitä dipattiin,rusinoista tein ötököitä(mantelilastut siiviksi lautasen reunoille),booliksi tein vihreää juomaa ja sieltä pilkisti jäätynyt käsi(kumihanskaan vettä ja pakkaseen,sit otat hanskan pois ja asettelet sen käden "booliastiaan".kaikilla tietty karmeat asut päällä...oli meil vaikka mitä tarjoilua mut en muista nyt yks kaks mitä kaikkea...pitää katsella valokuvat esiin.meillä ei ollut sen kummempaa ohjelmaa,kyl lapset keksi kaikkea kivaa itse.
halloween-bileet, ja olen ajatellut sen olevan hankalaa, mutta näiden ohjeiden avulla varmasti voisin onnistuakin! Saanko matkia :)? Menikö kaikki hyvin vaikka ei ollut ohjelmaa? Kun noin kekseliäs olet, niin keksisitkö jotain teemaan sopivaa ohjelmaankin (please....!!). Mä olen niin tumpelo tuollaisissa :)!
keksimään mitään kekseliästä juhliin...nuo vaan iski paria päivää ennen kemuja mieleen ja sit meillä mieskin innostu hiukan ennen vieraiden saapumista nuitten jätesäkkejen kans leekaamaan ja sil on hyvä mielikuvitus kaikkeen tollaseen.ohjelmaa meillä ei ollut yhtään mitään,paitsi muutama pikkuvieras innosuti repimään kaikki roikkuvat seitit katosta alas.just tuossa tytöltä kysyin et oliko meillä mitään ohjelmaa ni sanoi et leikkivät vaan ihan tavallisia leikkejä.tietty jos ulos pystyy meneen ni joku taskulamppu juttu vois olla aika karmivaa...
ja saat matkia:))) nyt taas itsekkin innostuin,täytyy varmaan kehitellä taas halloweenit kehiin...
vessapaperihylsyistä leikkaa takaa pois palasen ja pyöristää edestä vähä yläreunan kulmia ja maalaa hylsyt valkoseksi ja liimaa paperista kädet ja piirtää mustalla tussilla silmät ja suun ,niin on kummituksia pöytäkoristeeksi.sit karkkipurkkeihin ötököitä sekaan.meillä näyttää olevan aikuisille ihan pullaa ja sit kaikkea dipattavaa,esim.porkkanoita,kurkkuja...
t.3&5
Viime vuonna pidin silloin 7 vuotiaalle pojalle ja 6 v tytölle pienimuotoiset halloweenjuhlat. Mulla oli 3 tehtäväpistettä juhlissa; kauhuravintola, lepakkoluola ja kummituslinna. Tein lapsille pahvista kauhupassit, joissa oli tehtäväpisteiden nimet ja paikka johon sai kurpitsaleiman kun oli suorittanut tehtävän. Leimasimen ostin tiimarista. Lapset tykkäsivät tosi tosi paljon passeista, kun sai leiman. Meillä ei ollu varsinaisia tarjottavia paljoa muistaakseni, myrkkybooli (vihreä limonadi, jääkäsi, tosi iso karkkikäärme) ja kauhuravintolan karkit.
Kauhuravintolassa minä olin noitatarjoilija, jolta sai tilattua menusta kammottavia (karkki-)ruokia:
ALKURUOAT:
-myrkkykurpitsa
-sammakon takamus
-paistetut silmämunat
PÄÄRUOAT:
-irtihakatut korvat (verinen, mädäntynyt tai homehtunut)
-mato tai toukka
-ihmisen pääkallo
JÄLKIRUOKA:
-homehtunut kakkalörtti
TÄNÄÄN TARJOLLA ILMAISEKSI YLLÄTYSKEITTOA!
(satunnaisia karkkeja)
Kauhuravintolasta lapset tykkäsivät paljon, heillä oli toisen lapsen äiti mukana lukemassa menua kun eivät osanneet itse vielä. Aluksi arastelivat tilaamista, koska pidin karkit piilossa. Ehkä luulivat että tarjoan oikeasti jotain tollaista ;)
Lepakkoluola oli pimeä huone, jossa oli piilossa noin 10 lepakkoa ja hiirtä joista puolet loistivat pimeässä. Laitoin huoneeseen myös tuolille istumaan vaatteista kokoamani ihmishahmon, jonka luona osa lepakoista oli. Ei tainnut olla kovin pelottava... Tietokoneelta tuli samalla pelottavia ääniefektejä, ja aika etsiä lepakot oli rajattu. Tyttö ei uskaltautunut lepakkoluolaan, mutta pojasta se oli kiva.
Kummituslinnassa oli pahvista tehty askelmat, joiden päässä oli "aarrearkku"(korurasia). Askelmien yläpuolelle oli kiinnitetty melko alas roikkumaan lepakoita, joihin ei saanut osua. Askelmilla oli kuitenkin pysyttävä, mikä teki radasta aika hankalan. Tehtävä oli siis hakea aarrearkku ja tulla samaa reittiä takaisin, sekä viedä arkku kummitekselle (lakanaviritelmä). Kummitus antoi palkinnoksi halloweenkynät, joista lapset tykkäsivät.
Poika sanoi, että tänä vuonna voisin tehdä jotain pelottavampaa :D Aionkin hyödyntää tämän vuoden juhlissa mm. ulkotiloja, jos sää sallii. Ja koristeluihin panostan entistä enemmän!
Ja hae AGAlta hiilihappojäätä booliin.