Mielipidekysymys huutiksesta... Kummanko mielestäsi tulee antaa ensin palaute?
Myyjän vai ostajan?
Mielestäni myyjän tulee antaa ostajalle positiivinen palaute heti kun saa rahat ja postittaa tuotteen. Ja palautteen on oltava positiivinen jos ostaja on toiminut moitteettomasti.
ÄRSYTTÄÄ aivan suunnattomasti myyjät, jotka jäävät ensin odottelemaan ostajan palautetta ennen kuin antavat oman palautteensa. Ikään kuin ostajalle annettava palaute riippuisi siitä mitä mieltä ostaja on tuotteesta eikä siitä kuinka ostaja on oman osuutensa kaupasta hoitanut. En yleensä anna palautetta myyjälle jos hän ei ensin anna minulle.
Itse myyjänä annan palautteen ostajalle heti kun saan tuotteen laitettua postiin. Ostaja sitten antaa oman palautteensa kun on saanut tuotteen.
Minusta huutista tulisi kehittää teknisestikin niin, että MYYJÄN velvollisuus olisi antaa ensin palaute (eikä odotella tuotteeseen kohdistuvia valituksia tms) ja vasta sen jälkeen OSTAJA voisi antaa palautteen. Loppuisi samalla arpominen, että kuka antaa palautteen ensi ja kuka jättää antamatta.
Kommentit (10)
Tulkitsen sen niin, että myyjät ovat epävarmoja tuotteensa laadusta ja pelkäävät reklamaatiota.
Minä myyn vain priimaa käytettyä tai sitten huonompikuntoista niin inhorealistisilla kuvauksilla, että minulla on varaa antaa ostajalle palaute heti rahat saatuani. Ja sen näkee myös palautteesta, jossa teksti on yleensä tyyliä " Kiitos nopsalle maksajalle, kirje lähti tänään postiin."
ja olin jättänyt palautteen antamatta, kunnes luin täältä, että sellainenkin kuului antaa. No, kävin antamassa, ja näemmä oli minullekin ostajana annettu palaute, mutta en kyllä ymmärrä tuon palautteen tarkoitusta.
Siis mitä väliä jollakin palautteella, jos minä ostajana saan tuotteen, jonka olen huutanut, ja myyjä sen minulle kohtuullisessa ajassa maksussa toimittaa, niin ei ole mitään merkitystä, minkälaisen " arvosanan" saan ostajana, kun homma vaan on pelannut. (huonoa arvosanaa en voi tosin saada, koska olen huutoni heti maksanut, mutta ei siis merkitystä, vaikkei mitään arvostelua annettaisi..)
myyjä/ostaja kyseessä on. Kyllä monta negaa kertoo jotain jo henkilöstä.
Suurin osa kaupoista on neutraaleja ihan tavallisia sujuvia kauppoja, mutta tapana on laittaa kaksi riviä hymiöitä ja ylistyksiä mokomasta.
Itsetunnonkohotuksen kerjääjiä koko sakki!
myykö paskaa vai mitä? En ikuna huutais mitään sellaiselta, jolla on useita negatiivisia palautteita.
tai jos olen itse myyjä niin heti kun raha ropsahtaa tilille.
Kaikki ei anna takaisin mutta ei se haittaa, niitä on jo niin paljon.
Periaatteessa kai myyjän kuuluisi antaa palaute ensin. Mutta nykyisin omatkin palautteeni viipyvät, koska annan ne kaikki kerralla. eli esim jos olen laittanut parikymmentä juttua myyntiin, annan palautteet kaikille samana päivänä. Noin kolmasosalla jää palautteet antamatta kokonaan, ei sekään enää haittaa. Pääasia että kauppa käy. Jos aloittajana kaipaa palautetta nopeasti (tai epäilee sen unohtuneen), voi siitä ihan ystävällisesti toiselle muistuttaa.
Teen paljon kauppoja myyjänä ja ostajana ja laitan usein kerralla 10-50 palautetta. Joskus unohtuu kokonaan antamatta jollekin palaute tai saamatta joltain.
Ei mua kiinosta jotkut palautteet, ne ovat aika turhia. JA olen ollut huutiksessa alusta asti ja käyttänyt sitä ahkerasti, enkä ole koskaan kiinnostunut toisten palautteista.
Mä annan aina palautetta, huolimatta siitä onko mulle annettu tai ei.
Tämä siis aina, olin sitten myyjänä tai ostajana.
Sanoisin että 20% jättää palautteen antamatta, mutta ei se mun elämää kaada.