apua nimen etsintään?
Olisko teillä hyviä ehdotuksia meidän kutoselle? Vauvan pitäis syntyä tässä lähipäivinä, sukupuolesta ei tosin ole tietoa. :)
Tässä edellisten nimet, niistä voisi olla apua tulokkaan nimen pohdinnassa:
Alisa Matilda, Niila Viljami, Linus Eliel, Noel Joosua ja Kaius Oliver.
Jospa se olisi tytön vuoro nyt ;)
Sarja saa jatkua samanhenkisenä: sopivan erikoinen, ei kovin yleinen mutta kuitenkin toisten nimien tavoin suomalaisen suuhun sopiva.
Kiitti vinkeistä jo etukäteen!
Kommentit (21)
Hilla
Louna
Mimosa
Nella
Vilja
Hilda
Lilia
Halla
Siru
Vivian
Milo
Aamos
Paulus
Kaspian
Kuisma
Eemi
Oula
Samuel
Otava
Eljas
Tytölle näitä ei paljon olekaan, vain Mariel ja Isabel tulee mieleen, eikä ainakaan jälkimmäinen ole minusta samaa tyyliä sisarusten nimien kanssa. Pojalle sopisi mainiosti Eliel, mutta se teillä onkin jo toisena nimenä käytössä. Samuel voisi sopia ja mahdollisesti Daniel, Rafael tai Gabriel. Toisaalta ärrättömyys on hyvä yhdistävä tekijä sisarusten nimissä, niin nuo ärrälliset eivät välttämättä sovi.
Muita minusta sopivia ehdolle:
Amelia
Beata
Ellen, Edla, Eloisa
Helinä
Inari, Irene
Jemina
Kaisla, Keesia
Liana
Minea
Pihla, Pinja, Pepita
Saini, Seela, Selja
Tuulia, Tuuli
Ulpu
Vaula, Viola
Antto
Benja, Benjam, Benjami
Eljas, Eelis
Hannes
Isak, Iivari
Juhana, Johan
Lenni
Miklas, Marius
Paulus, Petrus, Pontus
Tomas, Tiitus, Totti
Valtte, Valde
tytölle etunimeksi:
Annabel
Eedit
Maia
Joanna
pojalle:
Miklas
Eemil
Joel
Jesper
Eedit Amalia
Ellen Rosalia
Ingrid Ulriikka
Juudit Rosanna
Kamilla Sofia
Selja Ottiilia
Seela Josefia
Viola Josefiina
Vivian Amanda
Alarik Kaspian
Antton Misael
Frans Antton
Jeeli Daniel
Jetro Antton
Miklas Eemeli
Seeti Mikael
Hei! Muistankin sinut siltä ajalta, kun mietit Kaiuksen nimeä. :)
Nuo jo ehdotetut Eedit ja Hilla tulivat minullekin tytön nimistä mieleen, lisäksi nämä:
Pieta
Lyydia
Olga
Silva/Sylvia
Tuulevi
Nemi
Saaga
Ja pojalle:
Eskil
Peik
Iisai
Miio
Valo
Alvan
Sameli
Eliot/Elliot
Joonia (onko liian lähellä Joosuaa?)
Simeon
Löytyykö mitään mieluista?
Anteeksi kauheasti, että tämä vastaaminen on ottanut näin pitkään.. Kun ei oo kerinnyt koneelle. :)
Niiloakseli ehdotukset:
Nilla on liian samanlainen Niilan kanssa. Pidän myös nimestä Niiles, mutta sekään ei oikein käy Niilan samankaltaisuuden vuoksi.
Silla on ihan uusi tuttavuus. Mahtaneekohan olla minkä verran Suomessa? Vaatii makustelua.
Isla on lähipiirissä käytössä jo. Oikeastaan olen " jemmannut" sitä mahdollista tyttöä varten, mutta se vietiin listaltamme.
Senalin ehdotukset:
Hilla, liian tavallinen
Louna on sievä nimi mutta en tiedä lapseni nimeksi laittaisinko
Mimosa, ei
Nella, ei
Vilja, ei vaikka erittäin kaunis onkin
Hilda, vanha kurttuinen mummo tulee mieleen...
Lilia, voisi olla toinen nimi
Halla, ei oikein. Jäätävä, sydämetön lapsi?
Siru, liian söpö
Vivian, ei oikein meille sovi mielestäni
Milo, liian imelä
Aamos, tosi jämäkkä, menee ehdottomasti hakintaan
Paulus, lähisuvussa
Kaspian, olisi ihan kiva toinen nimi
Kuisma, ei!
Eemi, ei
Oula, ei hassumpi. Myös Uula voisi olla ok
Samuel, ei
Otava, laitetaan koiranpennulle jos tulee poikakoira
Eljas, lähipiirissä
Suvi-Tuulikin ehdotukset:
Amelia, ei
Beata, ei, liian ulkomaalainen
Ellen, Edla, Eloisa, Elleniä joka nurkalla, Edla ihan ok, Eloisa ei
Helinä, ei
Inari, Irene, ei kumpikaan
Jemina, en tykkää J-alkuisista
Kaisla, Keesia, ei kumpikaan
Liana, onko tämä suomalainen? Ihan ovela nimi
Minea, ei sykähdytä
Pihla, Pinja, Pepita, ei oikein mikään iske
Saini, Seela, Selja, Seela kaunis, harkinnassa mutta sekin viime aikoina yleistynyt aika tahdilla. Löytyy tuttavapiiristä
Tuulia, Tuuli , ei kumpikaan. Liian tavallisia
Ulpu, ei
Vaula, Viola, jälkimmäinen voisi käydä toisena nimenä
Antto, ei
Benja, Benjam, Benjami , ei mikään näistä
Eljas, Eelis, ei
Hannes , ei
Isak, Iivari , ei
Juhana, Johan , ei
Lenni , ihan ok
Miklas, Marius , ensimmäinen ei, Marius kiva mutta niitä on liikaa tutuilla
Paulus, Petrus, Pontus Viimeisintä mieheni ehdotti nykyiselle nuorimmaiselle, mutta mulla tulee mieleen aina se kirja siitä Pontus-ponista jonka ne ipanat raahasi parvekkeelle asumaan ;)
Tomas, Tiitus, Totti , kaksi ensimmäistä tuttavilla, kolmas ei oikein iske
Valtte, Valde , ei
ada 74 ehdotukset:
Seela Aurelia, Seela edelleenkin mietinnässä
Iina Aurelia, ei
Miitta Sofia, ei
Aale Matias, Olen aina tykännyt Aale-nimestä, mutta jostain syystä mies naureskelee sille eikä ota tosissaan jos sitä ehdotan :/
Milo Eemil, ei
Kuutamoheinän ehdotukset:
Annabel, ei
Eedit , ainakin viisi tämän nimistä kavereilla ja sukulaisilla
Maia , tykkään! Mutta taitaisi vääntyä perinteiseksi Maijaksi
Joanna , ei J-alkuisia
pojalle:
Miklas , ei
Eemil , liian yleinen
Joel , liian samanlainen kuin Noel. Ei muutenkaan J-alkuinen
Jesper , ei J-alkuista, löytyy tutulta, ei kuulosta omalta
a-n-u: ehdotukset:
Eedit Amalia , ei
Ellen Rosalia , ei
Ingrid Ulriikka , Ingrid on kaunis mutta ei kuitenkaan meidän muksulle
Juudit Rosanna , ei (Juudit on mielestäni kaunein nimi J-alkuisista)
Kamilla Sofia , ei
Selja Ottiilia , Molemmat kivoja, Seljaa voisi harkita
Seela Josefia , Seela edelleen harkinnassa
Viola Josefiina , Viola sievä
Vivian Amanda , ei
Alarik Kaspian, kaspian ok oiseksi nimeksi
Antton Misael , ei
Frans Antton, ei . frans ok, Anttoneita liian monta tuttua
Jeeli Daniel , ei j-alkuista, ei noin vierasperäistä toista nimeä
Jetro Antton , ei
Miklas Eemeli , ei
Seeti Mikael , Seeti uusi tuttavuus. Vaatii makustelua. Ei kuitenkaan taida mennä mieheltä läpi... Ehkä kuitenkin hieman liian erikoinen!
Noomi on kaunis nimi, voisi harkitakkin! Taitaa olla vielä aika vähän käytettykkin.
Jatkan siitä mihin jäin.
plusmiinuksen ehdotkset:
Pieta , tästä olen tykännyt kovasti nuorempana mutta en enää laittaisi
Lyydia , ei. Liian mummomainen
Olga , ei vaikka kaunis onkin
Silva/Sylvia , lähipiirissä
Tuulevi , ei
Nemi , hmm.. ei kuulosta nimeltä
Saaga , harkitaan vakavasti! Tosi tomera ja nätti nimi!
Ja pojalle:
Eskil , ei. Tulee ihan joku eskimo mieleen joka asustaa iglussa ;)
Peik , suosikkini mutta mies sanoo ettei meille Peikkoa tule...
Iisai, ei
Miio , ei
Valo , ei
Alvan , ei. Liian lähellä Alva-nimeä jota voisi kyllä tytölle miettiäkkin
Sameli , ei
Eliot/Elliot , tutuilta löytyy
Joonia (onko liian lähellä Joosuaa?) ei J-alkuista...
Simeon , ei. Lähellä oleva Simon olisi kiva jos sitä kutsuttaisiin " Siimon" mutta todennäköïsesti se olisi isompana Simppa...
Löytyykö mitään mieluista?
Tässäpä kommentteja näistä! Monia nimiä on siis tosi kivoja, mutta vielä ei ole tullut sellaista AHAA-elämystä tai tunnetta että tuossa se on!
Törmäsin tässä sellaisiin pojan nimiin kuin Leon ja Selim. Miltä nämä muista kuulostaa?
Alisa Matilda, Niila Viljami, Linus Eliel, Noel Joosua ja Kaius Oliver
Heidi
Lilja
Mona
Mila
Iina
Verna
Minea
Lovisa
Lenni
Samu
Allan
Petja
Pietu
Eelis
Veetu
Eeti
Miko
Meinasin muuten noitakin nimiä ehdottaa, näköjään olisi kannattanut ;-) En tiedä miksi jätin sitten ehdottamatta, molemmathan ovat ihan komeita nimiä ja sopisivat todella hyvin sisarusten nimien joukkoon. Varsinkin Selim on minusta komea.
Käviskö sitten tytölle Leona? Tuli vielä sellaiset ehdotukset mieleen kuin Stella, Vienna, Ottilia ja Kanelia (jälkimmäinen sopisi varmaan parhaiten toiseksi nimeksi).
Entä pojalle Nietos? Harvinainen nimi, jonka on saanut tähän mennessä 3 poikaa, ja sopisi sekin mun mielestä mainiosti sisarusten nimiin.
Oletko muuten huomannut, että Leon on toisin päin luettuna Noel. Kannattaa miettiä, onko hassua, että isossa sisarusjoukossa kahdella on näin samanlaiset nimet. Vaikka toisaalta ne eivät kuulosta kuitenkaan liian samanlaisilta sanottuina. Selim toi muuten mieleeni nimen Svante/ Svantte, minusta sekin sopisi pojalle.
Tytön nimet:
Saga 3096
Alva 313
Lidia 515
Unna 296
Noomi 151
Verna 1195
Vilna 12
Pojan nimet:
Aamos 269
Selim 1171
Leon 277
Otava 146
Aale 314
Peik 198
Iisai 10
Aleksis 1374
Tytön nimistä ainakin Lidia olisi vain toiseksi nimeksi ja pojan nimistä Aleksis ja Iisai voisi olla toisia nimiä.
Peik ja Otava ovat siinä rajalla keikkuvia ja saattaisi sopia paremmin koiran pennuille :-O
Kommentoikaapa jos vielä jaksatte!
Saga, (ja varsinkin kirjoitettuna Saaga), ja Aamos ovat miettimistänne ehdottomasti minun suosikkini -siinähän ne keikkuvat listojen kärjessäkin ;)
Saaga Olivia/Ellida/Lidia/Selina
Aamos Iisak(ki)/Benjami/Timotei/Daniel
iida julia, hilla aino inari... tossa ainakin muutama
Saga 3096 - En laittaisi tätä, kun muillakaan ei ole vierasperäisiä kirjaimia ja on kovin yleistynytkin viime aikoina.
Alva 313 - Sopisi sarjaanne kivasti, ellei sitten ole Alisan kanssa liian samanlainen.
Lidia 515 - Tässäkin vierasperäinen kirjain ja muutenkin minusta erityylinen kuin sisarusten nimet. Toiseksi nimeksi voisi sopiakin, tietysti ensimmäisestä nimestä riipuen.
Unna 296 - Tämä sopii joukkonne jatkoksi oikein mukavasti.
Noomi 151 - Tämäkin on oikein hyvä jatko, ellei haittaa että kolmella alkaa nimi n-kirjaimella.
Verna 1195 - Tämä olisi minun suosikkini näistä nimistä, mutta sopiiko ärrällisenä teidän sarjaanne?
Vilna 12 - Myös tämä kuulostaa mukavalta.
Aamos 269 ja Selim 1171 - Nämä kaksi oikein mukavia nimiä ja sopivat hyvin sarjaanne.
Leon 277 - Sopii kyllä sarjaanne, mutta ei niin kovasti minun mieleeni ja kannattaa miettiä, sekoittuuko tutumpaan Leoon.
Otava 146 - Minusta erityylinen kuin sisarusten nimet.
Aale 314 - Sopii kyllä, mutta ei vedä vertoja Aamokselle ja Selimille.
Peik 198 - En tykkää, koska tulee peikko mieleen, mutta teidän sarjaanne sopisi.
Iisai 10 - Tämäkin mukava ja sarjaan sopiva.
Aleksis 1374 - Kiva nimi, mutta teidän sarjaanne vähän liian tavallisen kuuloinen ja Alisan kanssa liian samanlainen.
Laitoit aika pitkälle samoja ajatuksia noista pähkäilyn alla olevista nimistä kuin mulla itsellä!
Nyt pitäisi vaan päästä samoille linjoille miehen kanssa :D
Tuossa Peik-nimessä on jotakin mikä salaperäisesti kiehtoo, olisko että se on ¨tämän maalainen nimi jossa asumme. Yksi ystäväni on joka pojalle sitä ehdottanut mutta en ole itse siihen juuri tuon takia liiaksi ihastunut kun siitä tosiaan tulee peikko mieleen. Kyllä se taitaa tällä kertaakin jäädä, annetakoon vaikkapa jollekki niistä tulevista koiranpennuista ;)
Samoja ajatuksia myös Saga-nimestä. Tykkään siitä tosi paljon, mutta juuri tuota ulkomaalaista kaikua olen siinä vierastanut kun muillakaan lapsilla ei ole vierasperäisiä nimiä.
Unna on sitten vähän niin ja näin. Se sopii suomalaiselle lapselle mutta maa jossa asutaan, se tarkoittaa " kaukana" ja on aika paljon käytetty sana. Minua se ei niinkään haittaisi, mies tosin on juuri tämän takia pudottanut sen listalta.
Vilna on myös nimi, jota mies ei halua. Ei kuulemma kaupungin nimiä meille :)
Verna on kaunis, mutta ehkä hieman liian särähtävä muiden aika pehmeiden nimien joukkoon.
Tytön nimistä taitavat jäädä Alva ja Noomi varteen otettaviksi vaihtoehdoiksi. Mun suosikki on Alva eikä minun mielestäni ole liian samankaltainen Alisan kanssa. Kuitenkin tytöillä olisi ikäeroakin useita vuosia.
Tuo Leon on ihan kiva nimi, miehen suosikki noista pojan nimistä. Itse olen joskus miettinyt myös nimiä Martin ja Simon, taitaisi Suomeen muuttaessa vääntyä Leon Leoksi tai Lekuksi tai Leksaksi, kuin myös Martin Martiksi ja Simon Simpaksi tai Simoksi. Mieluiten laittaisimme lapsille nimet joista ei kovin helposti saa tai edes tarvi vääntää lempinimiä. Muitakin lapsia kutsutaan ihan pelkästään etunimellä.
Aale tipahti poikien nimistä ensimmäisenä miehen listalta. Sillä kun on ollut joskus sen niminen varis elättinä ;) Eli ei sitä.
Minustakin Otava on toista sarjaa kuin lapsemme, siinäkin on vain jotakin salaperäisen kiehtovaa ;) Eikä mieskään siitä erityisemin tykännyt.
Tuo Aleksis on tullut joukkoon sen takia, kun vanhimman pojan kaveri on Aleksi ja tämä on puhunut jo vuosia että meillekkin pitää tulla Aleksi. En pidä ollenkaan Aleksi nimestä, mutta tuo Aleksis on vähän erilaisempi ja olen alkanut myöntymään pojan ehdotukselle että mahdollisesti voitaisiin se toiseksi nimeksi laittaa.
Iisai voisi olla toiseksi nimeksi kiva, mutta ei ekaksi.
Aamos ja Selim on molemmat mielestäni huippuja nimiä, mutta kuitenkin kallistun itse enemmän jälkimmäisen puolelle.
Olisko nyt toisten nimien aika? Ehdotelkaapa näille nimille jatkoa jos vielä jaksatte:
Noomi...
Alva...
Aamos...
Selim...
miltä kuulostaa suomalaisen / suomessa asuvan korvaan nimet
Iselin ja Amalen?
Onko liian ulkomaalaisen kuuloisia?
Mies tykkäis tuosta Iselin-nimestä, tyttömme kaveri taas taannoin oli Amalen ja se siis hänen ehdotuksensa.
Pojalle:
Kasimir
Tytölle:
Astrid tai Renata
pojalle:
Siilas
Seemi
Luukas
Tytölle:
Alva
Seelia
Iisa