Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hahaa, sain sitten työpaikan jota haki lisäkseni mm. muutama kauppatieteiden maisteri.

Vierailija
03.07.2007 |

Kaikki muut hakijat oli minusta koulutetumpia (olen pelkkä merkonomi eikä edes työkokemusta vielä) ja olin varma että en ikinä pääse ja pistin haastattelussa sitten vähän lekkeriksi.... No, minähän sen paikan sitten sain, olen kuulemma ainoa joka ei ole ylikoulutettu tehtävään.

Palkkatoiveenikin meni läpi heittämällä, oli vissiin muilla vähän isommat toiveet.... Hah hah, siinä teille jotka täällä morkkaatte kouluttamattomia ja brassailette hienoilla tutkinnoillanne!

Tradenomejakin oli hakijoina lähemmäs kymmenen!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen siis itse palkkaamaan alaiseni ja vastaan koko porukasta.

Tulen olemaan x ihmisen esimies ja rekrytoin uusia sitä mukaa mitä tarvitsen.

Tulen tarvitsemaan ensimmäisen työntekijän viimeistään vuoden päästä, nyt on jo aika paljon hommaa eikä kiinnosta ylitöissä olo kun on pieniä lapsia.

Tietysti saisin itse enemmän jos teen itse kaiken, mutta raha ei minua kiinnosta suuremmin.

Ap

Vierailija
22/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mennyt edes ekaan paikkani nykytasoon suhteutettuna lata 2 alkavalla palkalla. Ihan hienoa, että ap:lle löytyi työ, mutta kannattaisi kyllä suunnata energiaa muuhun kuin koulutetumpien kadehtimseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulet palkkamaan muita, niin kannattaa pikkuisen enempi kiinnittä huomiota ihmisten motivaatioon ja sopivuuteen työhön kuin siihen, ettivät ole sinua paremmin koulutettuja.

Vierailija
24/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ala-arvoista käytöstä niin maisterilta kuin merkonomiltakin. Onnea ap:lle työpaikasta, toivottavasti vastaa odotuksiasi. Itse olen työpaikassa, jossa samaa tehtävää hoitaa niin merkonomeja, tradenomeja kuin KTM:iä. Samalla palkalla (joka ei päätä huimaa). Väliäkö sillä mikä on koulutukseltaan jos muuten on tyytyväinen elämäänsä?! Kovin tyytyväinen ei vaan voi olla jos itsetunnon pönkittämiseksi pitää mollata muita.

Vierailija
25/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveeksi taitaa jäädä muiden palkkaaminen mutta onhan se hyvä jos on unelmia.

Onko paikka siivousfirman leivissä.

Pöytäkirjaote kertoisi kuitenkin valtion tai kunnan virasta josta tulee pöytäkirjaote ei yksityisestä yrityksestä heillä ei ole oikeutta/velvollisuutta lähetellä pöytäkirjoja toisten tiedoilla varustettuna.

Onkohan tässä hakijoiden yksityisyyden suojaa loukattu ja rikottu lakiakin.

Vierailija
26/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomi meni työnhaussa edelle. Merkonomille ei tarvitse maksaa yhtä paljon kuin maisterille ja voi hyvinkin olla, että työ ei olisi ollut edes maisterintutkinnolle sopivaa tai maisteri olisi vaihtanut paikkaa todella nopeasti. Jos työ sopi paremmin merkonomille niin onko se mikään ihme, että sinut otettiin töihin.

Minä en ainakaan tekisi mitään jos palkka ei ala vähintään nelosella. Sen verran työnantaja joutuu vähintään maksamaan läsnäolostani. Kakkosella alkavassa palkassa ei ole mitään ihmeellistä tai kadehtimisen arvoista. Saman verran yo-merkonomi äitinikin ansaitsee eikä pidä sitä mitenkään hyvänä palkkana.

Vierailija
27/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haastattelijat NAURESKELIVAT 2000 palkkatoiveille!! Kyllä kai jokainen asettaa palkka toiveen työtehtävän, oman kokemuksen ja koulutuksen ja kykyjen mukaan. Kyllä varmaan ekonomit pyytävätkin yli 2000e palkkaa.

Mutta joka tapauksessa onnea ap:lle työn johdosta. Asenteesi on ikävä ja huokuu epävarmuutta, mutta kaipa sekin korjaantuu ajan myötä...?

Vierailija
28/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa vähän epäluotettavalta ja ammattitaidottomalta toi touhu? No, toivottavasti olen väärässä, ja työ on mukavaa. Onnea työpaikasta!

Ps. pidäthän tuon asenteen vain nimettömänä.. :)

Vierailija
29/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti ensin että kyse on virasta, sitten hän kirjoitti:

" Tulen siis itse palkkaamaan alaiseni ja vastaan koko porukasta.

Tulen olemaan x ihmisen esimies ja rekrytoin uusia sitä mukaa mitä tarvitsen.

Tulen tarvitsemaan ensimmäisen työntekijän viimeistään vuoden päästä, nyt on jo aika paljon hommaa eikä kiinnosta ylitöissä olo kun on pieniä lapsia.

Tietysti saisin itse enemmän jos teen itse kaiken, mutta raha ei minua kiinnosta suuremmin."

Virassa ei toimita noin. Uusien työpaikkojen (yleensä virkojen) perustaminen päätetään plajon korkeammalla tasolla.

Ap keksi koko jutun. Tai sitten valehtelee jossain kohdin.

Vierailija
30/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tajusi että joku voi tunnistaa hänet tästä ketjusta, ja alkoi nolottaa oma pässimäisyytensä. Tahtoo ketjun painuvan äkkiä unholaan.. :)

Toivottavasti ap valehtelit faktat!

t. yo-merkonomi (bruttopalkka " komiat" 2100)

Vierailija
31/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaan kun täällä tulee jatkuvasti kuraa niskaan kouluttamattomille/amiksen käyneille.

Minulla ei ole koeaikaa - heh heh. Juu kaupan alalla on tämä työtehtäväni - eräs firma tekee uuden aluevaltauksen ja minähän se nyt sitten saan tämän vastuulleni. Alkupalkka ei ole hyvä mutta äkkiäkös se nousee.

Tai jos ei nouse niin ainahan voi hakea muualla, tämä paikka näyttää hyvälle cv:ssä koska on arvostettu yritys.

En saisi kyllä jutella mitään niin pidännyt suuni supussa :)

Ap, työn touhussa....

Vierailija
32/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kuvittelet vielä saavasi alaisia, heh heh..

Palataan asiaan vaikka puolen vuoden kuluttua..

Vierailija:

Ärsyttää vaan kun täällä tulee jatkuvasti kuraa niskaan kouluttamattomille/amiksen käyneille.

Minulla ei ole koeaikaa - heh heh. Juu kaupan alalla on tämä työtehtäväni - eräs firma tekee uuden aluevaltauksen ja minähän se nyt sitten saan tämän vastuulleni. Alkupalkka ei ole hyvä mutta äkkiäkös se nousee.

Tai jos ei nouse niin ainahan voi hakea muualla, tämä paikka näyttää hyvälle cv:ssä koska on arvostettu yritys.

Ap, työn touhussa....

Vierailija
33/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä mollataan. Onneksi kaikki eivät kuitenkaan ole.

Vierailija:

Ap, työn touhussa....

Vierailija
34/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

heitä mollataan. Onneksi kaikki eivät kuitenkaan ole.

Vierailija
35/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kas kun et alle tonnia pyytänyt.

Taidat olla tyhmää ja hyväksikäytettävää tyyppiä, jos se on sulle ok niin mikäs siinä.

Raada nälkäpalkalla ja ole onnellinen.

Vierailija
36/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

been there, done that. Tosta mäkin aloitin silloin kun työkokemusta ei ollut. Mutta tosiaan, voit hakea muita hommia sitten, helpompi työllistyä kun cv:ssä on jo jotain.

Vierailija
37/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on virka ja en todellakaan pääse palkkaamaan alaisiani, vaan minun esimieheni vastaa rekrytoinnista. Tietysti minun mielipidettäni kuunnellaan. Ja aika outoa, että virassa tehdään jotain uutta aluevaltausta... Sori vaan, en usko, ap, sepustustasi yhtään.

27

Vierailija
38/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuulemma virka kaupan alan firmassa, joka tekee aluevaltausta. Eikä hänellä tässä ' virassa' ole koeaikaa.

Hmmmm.

Vierailija
39/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiina töihin! Call me=)

Vierailija
40/42 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen kuulemma ainoa joka ei ole ylikoulutettu tehtävään.

Ylikoulutettuja ei tahdota palkata, koska a) he tympääntyvät tehtävään ja lähtevät pois b) heidän palkkavaatimuksensa ovat korkeampia.

Karkeasti sanoen kuulut kategoriaan " otettiin nainen, kun piti saada halvalla" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä