Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten normaalisti syövä voi lihoa 10 kg vuodessa?

Vierailija
03.07.2007 |

Onko joku hormonijuttu vai mistä kiikastaa?

Olin aika rankassa työssä viime vuoden, eli stressiä oli. Kävelin kuitenkin joka päivä työmätkat (yht. 7 km/pv) + normaali arkiliikunta ja satunnaisesti jumppaa ja voimajoogaa. Lounaaksi söin joka päivä salaatin. muuten normaalia ruokaa, herkkuja 2-3 krt/vkossa.

Hups, kesävaatteet ei mahtuneetkaan kesän alussa päälle, opunnitsin itseni ja 10 kg tullut! Voiko olla normaalia vai onko joku häiriö?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissavuonna lihoin 8 kg. Aloitin tuolloin istumatyön ja ainoa paikka syödä, oli Hese. Painonnousu oli siis selvää.

MUTTA, olen sittemmin vaihtanut työpaikkaa (istumatyötä edelleen), mutta olen myös aloittanut liikunnan, eli nykyään myös kulutan jotain toisin, kuin aiemmin.

Olen keventänyt ruokiani selvästi.

Herkkuja olen aina syönyt, mutta olen niitäkin rajoittanut, mutta silti paino junnaa, eikä putoa.

En ole ollut tutkimuksissa, enkä mene, vaan jatkan taisteluani. Mutta kyllä oikeasti ihmettelen.

Vierailija
2/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatikka 10 kg vuodessa, ei siis paljon vaadi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot, ettet saa stressiä vähemmälle, mutta oikeastaan kyse on siitä, saatko ulkoisten tekijöiden aiheuttamaa stressaantumista vähennetyä (eli ei kyse ole siis vain niistä ulkoisista tekijöistä)

eri ihmisillä auttaa eri asiat: esim. juuri tuo nukkuminen, jooga, pitkät kävelyt, juokseminen, päiväkirjan kirjoittaminen, työnohjaus... jne

Vierailija
4/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussilissen sipsejä, mutta yhtäkkiä vuodessa alkaakin paino nousta?

Ymmärrän, että paino nousee, jos ei aikaisemmin ole sipsejä syönyt ja aloittanut vuosi sitten, mutta muuten en.

Vierailija
5/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy on liika syöminen kulutukseen nähden... ja energian tarve vähenee iän myötä joten se tekee herkästi tepposet...

Vierailija
6/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla lailla ei voi syödä kuin teininä.

Vierailija:

pussilissen sipsejä, mutta yhtäkkiä vuodessa alkaakin paino nousta?

Ymmärrän, että paino nousee, jos ei aikaisemmin ole sipsejä syönyt ja aloittanut vuosi sitten, mutta muuten en.

Vierailija
7/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietää muutaman vuoden aikana kymmeniä lisäkiloja. Eli tarkkana pitää olla, jos ei halua lihoa, varsinkin 30 ikävuoden jälkeen.

Vierailija
8/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva sulle jos sulla ei ole suruja tai häikkää kilpparissa ja kroppakin aon aina ollut kunnossa ja toiminut hyvin. kaikilla ei ole silti aina mahdollisuutta valita sairastuuko vai ei...

Vierailija:

kyllä se on turha etsiä syitä surusta tai kilpirauhasesta

syy on liika syöminen kulutukseen nähden... ja energian tarve vähenee iän myötä joten se tekee herkästi tepposet...

Vierailija
9/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin että aineenvaihdunta hidastuu iän myötä.

Vierailija
10/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parikymppisenä.

Vierailija
11/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei silti poissulje sitä mahdllisuutt aettä joillain muilla voisi olla häikkää noissa asioissa tai ikä tehdä temput aineenvaihdunnalle, jookos.

Vierailija
12/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla on näin, niin kellään muulla ei voi olla toisin.

Mistäköhän noita aina riittää??...

Vierailija
13/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasessa, mutta se on harvinaista!

Ylipainoisia taitaa olla jo 40 % porukasta ja karkeesti heittäisin että 0,1% tai korkeintaan 1% lihavuudesta johtuu sairaudesta ja että sille ei itse voi mitään!

Lopuilla syynä on sit liika syöminen... siihen ei tarvita montaa keksiä tai olutta/siideriä viikossa normaalinkaan syömisen päälle kun vuoteen saa 10 kg lisää... ja sit kun näitä vuosia on mennyt 5 niin saattaa olla jo sementtisäkin verran liikaa painoo...

Moni muuten rautakaupassakin valittaa aijai kun on painava säkki ja eikö sitä vois trukilla nostaa kyytiin... ja samalla mankujalla on itsellään persiissä ja mahassa toi 40kiloo eikä paina yhtään....

Vierailija
14/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän se mitään, onneksi jotkut terveet ja hoikat tietää paremmin nääkin asiat kun he kerran itse ovat kunnossa

Vierailija
15/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö samanverran kuin ennen ja liikkuu yhtä paljon kuin ennen, mutta siitä huolimatta lihoo niin kyse on hidastuneesta aineenvaihdunnasta.

Ja joillakin se hidastuu kolmekymppisenä, joillakin se on aina ollut hidas, joillakin hidastuu vaihdevuosien jälkeen ja joillakin ei koskaan. Ymmärrätkö?

Vierailija
16/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamatta ja vaikka olet kävellyt 7 kilsaa työmatkat niin ei se oikeesti paljon kaloreita kuluta.

Vierailija
17/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts kulkeeko kakka entiseen malliin.

Vierailija
18/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä stressiä ja nuku. Stressi ja unettomuus ovat pahasta niin lihomisen kuin muunkin terveyden kannalta. Stressi lihottaa, varsinkin vatsan seutua. Se ”laskee” kroppaan kortisolia, ja tämä puolestaan hidastaa aineenvaihduntaa. Myös unettomuuden tiedetään lihottavan. Ihminen tarvitsee seitsemästä kahdeksaan tuntia unta joka yö.

Vierailija
19/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeastaan koskaan hikoile näkyvästi. Rankan jumppatunninkin jålkeen olen rutikuiva, kun muilla vaatteet valuu hiestä.

Vierailija
20/21 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan 80 prosenttia tuohon mahaan ja vyötärön seutuville. Stressistä johtunee, kai se on dieetille ryhdyttävä :) Stressiin tosin ei ole näkyvill' helpotusta ainakaan puoleen vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän