Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lisäaineet

Vierailija
02.07.2007 |

musta on yhtäkkiä tullut tosi lisäainekammoinen. Voi olla että joudun itse lisäaineallergiatesteihin (selvittämätön oireiden aiheuttaja) mutta nyt kun olen koittanut jättää niitä ruokavaliosta pois huomaan miten paljon niitä onkaan joka paikassa! Karkit, limsat, mehut; järestään jokaisessa kymmenen ellei enemmänkin E koodia. Järkyttävää miten niitä ennen onkin syönyt. Tuntuu pahalta antaa lapsillekkaan enään niitä. Keinotekoisia aineita.

Kumpa voisikin itse viljellä/valmistaa osan syömisistään. Harmi kun maatilat vähenee ja maanviljelijät laitetaan ahtaalle. Ruokaa aletaan entistä enemmän tuotattaa ulkomailta jolloin lisäainepitoisuudet vaan kasvaa kuljetuksissa säilymisen takia.

Onko muita saman huomanneita??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkku on jännä ja nieleminen välillä hankalaa.. ihottumaa, sormien välit märkii ym... Joulun alla puheksi ihottuma ja vieläkin sitä on. Välillä pahempana ja välillä helpompana.

Ruoka-aine allergioita mulla on piiitkä lista ja enään en keksi syytä mikä voi olla. Viljoja ja lisäaineita ei oo vielä testattu.

Vierailija
2/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa koodeista voi olla hyvinkin luontaisia (esim. e120 on kirpuista saatua punaistaväriainetta), osa on täysin keinotekoisia ja ihmisille jopa haitallisia aineita (kuten e621 (muistaakseni?), eli aromivahvenne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös perehtyä siihen mitä eri lisäaineet ovat. Minä en esimerkiksi pidä E330:aa kovin vaarallisena ;)

Vierailija
4/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aina yritän katsoa mitä tuote sisältää. Omat ruoka-aine allergiat rajoittaa ostoksia todella paljon joten joudun syömään sitä mitä voin.

Ihanaa on ollut että vielä oon vanhemmiltani/mummolasta saanut perunat pellolta ja marjoja puskista. Nyt koitin laittaa rivarimme takapihalle pienen perunamaan ja saas nähä millainen sato tulee. (kymmenen vai kaksi perunaa =) )

Vierailija
5/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on melkein kaikessa tuotetussa punaisessa.

Vierailija
6/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin mullan alta löytyi vanhaa kaatisjätettä. Pattereita ja muuta. Ei kauheen terveellinen kasvualusta. Kaikki raskasmetallit yms. kulkeutuu niihin kasveihin.

Vierailija
7/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin sen saman shokin aiheuttaa kala, soija, pähkinät, kanamuna...

Vierailija
8/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin viikon päästä lääkäri ja siitä sitten lähete ja kauankohan kestää.... Välillä täytyis olla haarukka apuna kun kynnet ei riitä kynsimiseen. (tiedön ettei saa raapia ja en yleensä raavikkaan mutta tuo kuvaamaan sitä tuskaa kun kutiaa...)