Mieheni ei kehtaa näyttäytyä kanssani julkisilla paikoilla, olen lihonut 35kg vuoden aikana
ja olen ollut raskaana(synnytys maaliskuussa) olenko minkään arvoinen ja onko mieheni oikeassa? minä olen 166cm 102kg, ja mieheni urheiluhullu mies jolle ulkonäkö tärkeä
Kommentit (18)
kunnioitttamista jos pitää itsensä edes ihmisen näköisenä ja kokoisena...
On ollut jo kauan näin ja mies vähät välittää muiden mielipiteistä. Vie vaimoaan viihteelle yhtenään ja vaimo on mukava seuraihminen.
T. Tavallinen, hoikahko, ei kateellinen ja nainen
mutta toiset vissiin tykkää pyöreemmistä tai sitten eivät ole niin ulkonäkökeskeisiä ihmisiä kuin minä.
Jos olet synnyttänyt kohta puoli vuotta sitten, ei voi puhua raskauskiloista vaan rehelli9sestä läskistä.
On se kumma, että miehiään saa mollata ja haukkua mutta jos mies esittää toiveen vaimonsa ulkonäöstä, on kyseessä heti sika joka ei arvosta naisensa henkisiä ominaisuuksia.
Jos lihoo 35kg, on se minusta aika törkeä temppu kumppaniaan kohtaa, itse en sulata moista.
Ei äitiys ole mikään oikea tekosyy päästää itseään tuohon kuntoon.
tuommoinen ylipaino häiritsisi minuakin, siis miehessä.
itse asiassa, miehelläni on ylipainoa noin 20 kiloa ja oikein perinteinen iso pallomaha, joka ällöttää enemmän ja enemmän. esimerkiksi seksi on varsinaista pakkopullaa tätä nykyä. olen sitä mieltä että miehelläni olisi oikeus samanlaisiin fiiliksiin, jos itse olisin yhtä lihava.
35 on aika paljon kyllä... Jutelkaa asiasta ja pyydä mieheltäsi apua että pääset timmiin kuntoon taas. Hänenhän pitäisi a) tietää kun itse on urheilija b) halutakin auttaa kun vaimo pyytää.
Paljon tsemppiä!
En ymmärrä miksi (lihavat) naiset aina käyttävät raskautta tekosyynä ylipainoonsa!
vaikka miehesi onkin kapeakatseinen. Varmaan iso mullistus parisuhteessa eli lapsen tulo on miehen näkökulmasta ehkä alitajuisesti helpompi kuitata sillä että on vaikea olla kun vaimo on lihonut.
Tietty voisi tässä sanoa että ei kannata olla paljon ylipainoinen terveyden kannalta...mutta ota rauhallisesti ainakin niinkauan kuin imetät ennenkuin alat laihduttamaan-jos siis edes haluat laihduttaa.
kyllä laihduttamaan noita kiloja pois!
Huolehdi nyt että ei kerry lisäkiloja enää tämän raskauden kuluessa. Syö terveellisesti ja monipuolisesti, karta rasvoja ja sokeria.
Piilorasvaa syö huomaamattaan erittäin helposti. Herkuttelua vain kerran viikossa ja silloinkin niukasti.
Syö paljon kasviksia ja hedelmiä.
Itsellänikin paino nousi rankasti raskausaikana muttei puoliso siitä mitään sanonut ja halusi minua kiloistani huolimatta sekä liikuttiin normaaliin tapaan.
Kenelläkään ei ole oikeutta painostaa tms. toista leikkauttamaan isompia tissejä. Miten kaverisi arvostaa itseään niin vähän, että suvitsee itseään kohdeltavan noin?
Silloinhan tuo 35kg on tullut raskaanaolon aikana, eikä niitä kiloja edes kuulukaan karistaa ainakaan rajusti laihduttaen vielä imetyksen aikana. Kieltämättä aika raju paino, mutta unohda vaaka vähäksi aikaa ja keskity nauttimaan pienokaisestanne ja hellimään miestäsikin :) Ei rakkaus kiloihin katso! Joskus vuoden kuluttua voit sitten aloittaa pudotusurakan, jos omakin olosi on epämukava ja paino on yhä kolmilukuinen... Nyt voit tehdä vain sen, että korvaat ylimääräiset makeiset jollain terveellisemmällä ja harrastat vauvan kanssa jotain kivaa hyötyliikuntaa (vaunulenkit, vauvajumppa tms.).
Ja jos se on oikeasti totta, että miehesi häpeää raskauden aikana ja sen jälkeen tullutta muuttunutta ulkomuotoasi, ongelma on kyllä ihan miehesi asenteessa, ei sinussa!
T: yksi hoikka äiti, joka ona aina painanut raskauden aikana enemmän kuin liikunnallinen ja lyhyt miehensä, mutta paino on pudonnut melkein itsekseen sen jäljellejääneen n. 15-20kg imetyksen aikana
Itselleni tuli 20kg raskausaikana ja kaikki oli kyllä pois kun vauva oli 3kk. Eihän ne ole mitään " raskauskiloja" , jos eivät lähde ripeään tahtiin. Ja kyllä noilla mitoilla saa nopeastikin laihduttaa! Sitten vasta pitää himmata tahtia, kun ollaan niissä mitoissa, joissa ennen raskautta.
Toki olet ihmisenä arvokas, mutta onko pakko päästää itseään repsahtamaan noin pahasti?
Ja viimeisimmästä raskaudesta on jo 6 vuotta aikaa, joten sen syyksi ei kiloja voi laittaa.
Mä ymmärrän jotenkin ihan hyvin sen että voi etoa liikalihavuus. En itsekään tykkäis varmaan hyvää jos mieheni nyt lihoisi pelkästä syömisestä muodottomaksi. Sairaudet on ihan eri juttu.
Koko elämäni olen tarkkaillut syömisiäni, rajoittanut makeiden ja rasvaisten syöntiä jne. Terveyssyistä mutta ennen kaikkea siksi että olen esteetikko, tykkään näyttää nätiltä ja että vaatteet istuvat hyvin.
Raskausaikana ekaa kertaa annoin itselleni luvan syödä suklaata ja ruokaa niin paljon kuin mieli teki ja se kostautui. Kun synnytyksestä oli kulunut 3 kk otin itseäni niskasta kiinni, aloitin tunnin sauvakävelylenkit 4-5 krt viikossa ja jätin pois kaikki makeat ja rasvaiset. Söin kaurapuuroa, rasvatonta maitoa, rahkaa, salaatteja, keitettyjä perunoita, uunissa valmistettua kalaa/kanaa/vähärasvaista lihaa, jne. Join joka päivä vettä 2,5 litraa mikä oli hyvä myös imetyksen kannalta. Niin ne kilot vain karisivat ja lapsen 1-vuotissynttäreillä olin taas entisissä mitoissa.
Ymmärrän miestäsi hyvin. Varmasti hän rakastaa sinua sellaisenakin kuin nyt olet, mutta ilahduttaakseksi häntä ja ennen kaikkea itseäsi otat nyt heti itseäsi niskasta kiinni ja aloitat terveellisen painon pudotuksen!
- Kertoisit, että miehesi asenne loukkaa sinua todella paljon. Ja että kärsit painostasi ilmankin miehen loukkaavaa käytöstä. Näytä hänelle tämä ketju. Tämä kertoo, että miehesi käytös loukkaisi ketä tahansa naista. Eli ei ole kysymys siitä, että olisit erityisen herkkänahkainen.
- Kerro hänelle, että imetyksen kuluessa paino tippuu luonnollisesti ja mitään rankkoja laihdutuskuureja imettävä äiti ei saa harrastaa.
- sopikaa yhdessä terveellisestä ruokavaliosta kotona. Terveellisen ruoan valmistus on aikaa vievää! Vertaapa kasvisten pilkkominen ja raastaminen tai raskalaiset pellille ja uuniin. Miettikää mikä on miehen osuus ruoanlaitossa. Hän voisi illalla tehdä salaatin valmiiksi jääkaappiin ja ottaa vastuun ruokaostoksilla käynnistä.
- sinulla täytyy olla aikaa hoitaa itseäsi. Se aika otetaan pois miehen omasta ajasta. Sinä käyt liikkumassa ja mies hoitaa vauvaa.
Pääsisikö näillä alkuun?