Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aupair USA:n turistiviisumilla? Kokemuksia!?!

02.07.2007 |

Hei!

Miten on onnistunut jos on ottanut aupairin niin etta han kay suomessa 90 paivan valein? Taytyyko hanen kayda Suomessa vai riittaako jos kay esim. Kanadassa? Taytyyko hanella olla nayttaa paluulippu? Enta miten on kyselty sita etta onko varaa olla niin kauan? Riittaako jos on esim. visakortti? Tai vanhempien visaan rinnakkaiskortti? Onko muita kokemuksia asiasta? Meilla on tarkoitus ottaa nyt aluksi hanet puoleksi vuodeksi, eli taytyisi kerran kayda siina valissa kotona Suomessa.

Moonagirl

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan turistiviisumilla Californiassa Au Pairina Saksalaisessa perhessä. Olin kuitenkin vain sen 3 kk, joten en edes yrittänyt takaisin sen jälkeen. Tuolloin minulta kuitenkin jo sinne mentäessä tarkastettiin paluulippu. Minun paluulentoni sattui olemaan eri kaupungista kuin meno, joten ilmeisesti he ajattellivat että todella kiertelen turistina eri paikoissa eikä tullut mitään ongelmia. Lennolla oli toinen suomalaistyttö joka oli myös turistiviisumilla tulossa kesäksi au pairiksi. Hänen paluulenstonsa oli samasta paikasta kuin tulolento ja häneltä he kyselivät tosi tarkaan mitä hän aikoo tehdä tämän 3 kk USA:ssa. Hänellä oli valmiina tarina perhetutuista jonka luona aikoo olla :-)

Vierailija
2/4 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moonagirl:

Miten on onnistunut jos on ottanut aupairin niin etta han kay suomessa 90 paivan valein? Taytyyko hanen kayda Suomessa vai riittaako jos kay esim. Kanadassa?Moonagirl

Joka kolmas kuukausi uusimassa viisumi rajalla? Se huomataan heti ja tulee onglemia.

Miksi ette hanki laillista aupairia. Sellaisilla on terveysvakuutuskin ja muut. Terveysvakuutus on aika iso asia, mitä ajattelit tehdä jos au-pairilta esim tulehtuu umpisuoli? Nopeasti suomeen lentämään saadakseen sairaalahoitoa? Vai aiotko sinä omasta pussistasi koko homman maksaa.

Jos teillä ei ole kansalaisuutta niin teidän asema maassa kyseenalaistetaan ja voitte joutua vaikeuksiaan, siis jos tuo tulee viranomaisille ilmi. Turisti saa olla maassa vain turistina. Lastenhoitoa turisti ei saa tehdä. Sitä varten pitää olla laillisesti maassa jonkinlaisena tyo sopimuksena. Au-paireille on omat viisumit heitä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kuukaudeksi. En tiedä täytyykö siinä tapauksessa olla sukulainen tai muuta vastaavaa, ota selvää. Suomestahan saa kyllä pidennetyn matkavakuutuksen, joka kattaa äkilliset sairastumiset. En minäkään ole laittoman työvoiman kannattaja, mutta olisi varsinaista hurskastelua pitää sitä hirvittävän epäeettisenä. Tämä maahan on täynnä laittomia siirtolaisia tekemässä ja tarjoilemassa ruokaa ja kyllä joillakin (amerikkalaisilla) ystävillämme on laiton siirtolainen nannynä (mikä minusta ensi alkuun kuulosti kamalan moraalittomalta).

Vierailija
4/4 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk ilman palkkaa enkäpä kyllä oikeastaan tehnytkään mitään, vaan olin niinkuin isosiskona lapsille. Mulle perhe faksasi kutsukirjeen tulla oppimaan kieltä ja kulttuuria perheeseensä. Se riitti tullille ja kun tuli lisäkysymyksiä, en muka ymmärtänyt. Ja pääsin läpi... tiesin että ne osaa kysyä tosi kompia ja kieroja, kuten että petaatko vuoteesi perheessä, johon tulisi vastata että en. Rahaa oli mukana käteisenä aika paljon ja en muista että olisi pitänyt edes vaihtaa. Kanadassa voi tietääkseni käydä ja tullessa saada uusi 3kk viisumi, mutta kannattaa pelata varman päälle ja mennä oikeasti sinne lomalle vähäksi aikaa, vaikka viikko. niin ettei samana päivänä takas... ei kovin uskottavaa.... toivottavasti onnistuu! Onnea yritykseen.... Ja vakuutuksesta: mulla oli suomesta matkavakuutus, turistina kun lähdin niin ei olis mitään ongelmaa pitänyt olla. Ja jatkuva matkavakuutus on voimassa vuosia, piti vaan ilmottaa vähän minne menee ja miten pitkäksi, muutama rajoitus oli esim. konfliktialueilla olosta. Mut sit ku tulin suomeen lopetin sen, mut olis voinu pitää sitä vaikka vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän