Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

v^v^vTONTUT viikoilla 27-28v^v^v

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun hauska reissu on heitetty ja taas on arki alkanut. Mulla on kolme yötä töitä vielä ja sitten pari vapaata. Luulin että olisin ehtiny pitämään jopa ens viikonlopun yli huilia mutta sain just tietää, että on mentävä aamuvuoroihin. No tää on niin tätä ja tuskin maltan odottaa syksyä että työt taas loppuu ja pääsen taas huilimaan. Kauheeta jos pomo ehdottaakin jotain jatkoa.Byääh. Ei ole kauheesti työmotivaatioita näemmä! Viime yönäkin tehtaalla oli jos jonkinlaista hajua ilmassa ja mietin kauhulla onko tavallista paskanhajua vai myrkyllistä rikkivetyä..

Tällä viikolla menen perjantaina sinne synnytyssairaalaan np-ultraan. Arvatkaa vaan jännittääkö! Säätiedotus on luvannut lämmintä koko viikoksi:JES! Masun alla kaikki lienee hyvin: on kasvanut lisää. Oma olo on edelleen väsynyt mutta voin muuten hienosti. Mitens muiden viikonloppu sujui?

Mannarii (perjantain jälkeen viikot varmaan muuttuu mutta nyt siis vielä:) 11rv

Vierailija
2/52 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kuitenkin kommentteja Callelle ja Äitsylle. Mannariille kiitokset uudesta pinosta.

Mä kannustan sua Calle ehdottomasti lähtemään sinne Kanarian reissuun. En ole itse lapsen kanssa lentänyt kuin lappiin, mutta muiden kokemuksia olen kuullut. Musta puolivuotias on hyvä matkakumppani, kun ei vielä kauheesti liiku, eikä muutenkaan vaadi kovin paljoa (kulkee mukavasti esim. rintarepussa tai sitten vaunuissa). Itse olet jo tossa vaiheessa ihan rutinoitunut vauvan hoitaja (itse asiassa ollut jo pitkään). Vauva ei tietysti " saa" matkasta vielä mitään, mutta ei tarttekaan, sensijaan sulle luulisin matkan olevan mukavaa vaihtelua...ja jos äidin mieli on hyvä ja virkeä, on vauvallakin mukavaa! Matkavakuutukset kannattaa kuitenkin laittaa kuntoon, kun vauvat voivat yllättää ja matka jäädä väliin vaikka sairastelujen takia, tietääkseni tälläisessä tapauksessa maksut eivät jää sulle, vaan vakuutusyhtiö korvaa.

Ihanaa kuulla että sulla Calle maha jo laskeutuut ja olo parantunut, sitä tässä itsekin odottelen. Nyt keuhkot ovat aika ahtaalla....

Äitsylle terkkuja, että et ole ainoa joka ilmoittaisi päivämääriä sinne päin. Itsekin vähän pyöristin (pari päivää), koska siitä oli minulle etua työkuvioita ajatellen. Toisaalta ainakin mulla aina vähän arpapeliä, minkä päivän merkkaan menkkojen alkamispäiväksi... eli siitä vaan, ei muutamasta päivästä ole kellekään haittaa, laskettuaikahan on aina arvio!!!!

Ja siten vielä niitä 4D kuulumisia. Kaarinassa käytiin ja lääkäri oli tosi mukava, ultras puoli tuntia ja tarkisteli monenlaisia rakenteita ja kertoili kokoajan mitä näkyi. Saatiin mukavia kasvokuvia ja koko ultraus dvd:llä. Aina välillä katto rakenteita ns. normaalilla ultrakuvalla. Ja mikä parasta, kaikki oli vauvalla paremmin kuin hyvin!!! Kooltaan vauveli oli nyt jotain päälle 800 g ja oli kooltaan ihan keskikäyrällä. Kasvot nähtiin hienosti kolmiulotteisesti. Näytti aika perusvauvalta, ei siis mitään erityisen tunnistettavia vanhempien/sisarusten piirteitä, välillä rapsutteli nenää ja aukoili suutaan (yritti kai jutella meille ;-) ). Tosi hellyyttävältä tuntui nähdä pikkupoitsu! Hintaa reisulle tuli 130 ¿.

Turun suunnan reissu oli muutenkin oikein mukava. Käytiin Kauppilan puutarhalla ruusuja hakemassa sekä vierailtiin kavereiden luona. Lapset jäivätkin leikkimään kavereiden lasten kanssa siksi ajaksi, kun me miehen kanssa käytiin siellä ultrassa. Sitten porukalla katottiin heillä se dvd. Ei kyllä paljastettu heille sukupuolta (ei erota kuvista), ainoastaan mun sisko tietää teidän lisäksi mitä tulossa!

Ja aamulla olin muuten myös neuvolassa. Kaikki arvot kohdallaan, verenpaine jopa alhaalla. Hemoglobiinikin mukavasti vaihteeksi nousussa. Sokerirasitukseen täytyy taas mennä, kun mulla kaikki mahdolliset syyt (itsellä vähän ylimääräistä painoa, lapset olleet isoja ja suvussakin kakkostyypin diabeettestä). Onneksi en koe tota testiä kovin epämiellyttävänä, lähinnä kauheeta olla 12 tuntia ennen testiä syömättä ja melkein juomatta.

Nyt iltatoimiin. Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia.

Luhtis (rv 25+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mannarii, älä sano, et jee hellettä, MÄÄ VIHAAN HELTEITÄ, grr...

Tulis vaan syksy, ja talvi :-)

Mannarii, mulla on työmotivaatio niiiin hukassa, että oksat pois... Mää olen suoraan sanoen ihan loppu-väsynyt...Loma alkaa vasta elokuussa...miten helevetissä mä jaksan repiä itteeni sinne asti :-O

Toivottavasti siel sun työpaikalla haisi tosiaan vain paska, eikä rikki! Ei varmasti tekis hyvää haistella sellasia myrkkyjä!

Ihanata sulla on jo np-ultra perjantaina! Niin se aika vaan tosiaan menee kauheeta vauhtia, vaik alussa tuntuu, et aika matelee...

Koitahan sinäkin jaksaa siellä sun työmaalla, määkin yritän täällä...

Luhtis on nyt sitten nähnyt upeeta kuvaa pikkusesta pojastaan! Munkin tekis kyllä oikeesti mieli mennä tohon 4d:hen, mut me taidetaan kyl oikeesti olla menemättä! En ole isännälle edes sen mahdollisuutta vilauttanut, eikä nyt ole todellakaan kyllä yhtään ylimääräistä maniakaan... Toivotaan nyt, että sun sokerit ois kohillaan!

Mitenkäs meidän tuorein raskautunut, äitsy voi?

Sohvi lököttelee Italian auringon alla! Voi kun ois päässyt mukaan, *huokaa*

Käykääs Bärtsu ja Mantelikin ilmoittelemassa itsestänne jotakin!!

Calle se lähtee kohtapian synnyttelemään! Miten liitoskivut?

Frankie, kyllä se aurinko vielä sinunkin " risukasaasi" VARMASTI paistaa! Ja Sinä olet seuraava joka meidän tonttusissa plussaa :-D Miten teidän taloprojektinne etenee?

).) masu voi hyvin, äiti vain on puhki-poikki! Ehtoisin pakkaa vielä huonoaoloakin, ja närästääkin piruvie! Justiina ilmoittelee itsestään aina välillä, ja se on ihanaa!!

nyt on pakko kiitää!

nonuli ja justiina 14+4

Vierailija
4/52 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saisin pienet lämpimät jalat

vangita kämmeniini,

kun saisin hengittää vaalean

kesäisen tukan tuoksua,

kun saisin silmiesi hellydessä olla hetken -

kaikki olisi niin hyvin

kuin maan ihmisellä voi olla hyvin.

~Viljo Kajava~

Vierailija
5/52 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ TEKIS MIELI KILJAISTA!!

Missä hiivatissa tontut lymyää??

Kyllä oli Frankie kaunis runo! Minä ainakin toivon ja uskon, että sinä vielä saat tuon toiveen toteutumaan!

Hohhoijaa, kyllä on tämä nainen POIKKI! Elinen päivä meni sitten anoppilassa! Piti vain isännän nopeesti vaihtaa laakerit renkaasta, ja jukolauti, siihen meni neljätuntia, grrr! puoli viideltä lähdettiin, ja puoli yhdeksältä oltiin kotona! Mä olin niiin väsynyt, etten jaksanu muuta kun suihkussa käydä, ja leivän syödä, ja kaatusin sänkyyn! Onneksi isukki hoiti jälleen tytön!

Kello ulisi herätystään puoli seiskalta, ja mää sain tanssia tasajalkaa, et sain itseni hereille, huoh!

Mä olen nykyään nukkunut lasten kanssa pienet päikät, mut nyt mulla on varahoidossa 1,5vuotias, joka nukkuu vaunuissa ulkona, ja nyt ei sitten pysty...tai pystyis kai, kun on itkuhälyttimetkin keksitty, mutkun täälläpäin on ollut susia... :-O

Tulkaahan kertomaan kuulumisia nopsaan, mulla on ikävä mun tonttuja!

nonuli ja justiina 14+5

Vierailija
6/52 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä päivä! Mikä järki saakin ihmisen tekemään ja riehumaan vaikka jo hommaa aloittaessaan tietää loppupäivän menevän sohvalla...leikkasin pensasaitaa ja siivosin pihaa. Pikkulikka oli tooosi näreissään siitä kurottelusta ja kumartelusta,kyynärpäätä ja polvea tuli oikein kunnolla.

Luhtis oli käynyt ultrassa,mukavaa että painot ja paikat kohdillaan :) Teillä onkin sitten " massan kerääminen edessä" kun paino lähtee nousuun!

nopsulle tsemppiä töiden hoitoon!Taitaa sulla jo pahin olo menneen ohi? Itse olen toivonut kylmää ja sateista kesää eli liityn sun sadetanssikerhoon :)

frankielle tsemppiä,tuo runo oli koskettava! Kyllä sun vuoro vielä tulee!

missäs muuten karhunen,manteli ja fudgis?

äitsylle ja mannikselle morjenstus!

nyt lähden maalin ostoon ja katsomaan mitä mansikat maksaa. Taitaa pakastua mennä ensi viikkoon,mites muilla?

Vierailija
7/52 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan päivään ei ole tullut kirjoiteltua. Oon ollut vapaalla ja pojan kanssa oikeestaan joka päivä mummolla eli mun äidillä. Kauheen hiostava ilma ollut jo monta päivää, mutta ei kai pitäis valittaa, kun kerrankin on lämmintä.

Luhtiksella oli ihanat 4D-terveiset. Mäkin joudun tohon sokerirasitukseen. Itellä just vähän ylimääräistä ja suvussa kakkostyyppiä. Viimeks oli kaikki arvot kyllä tosi hyvät. Kypsäähän siinä on se syömättömyys ja parin tunnin hengailu siellä terkkarilla.

Mannariille onnea np-ultraan. Kauheen nopeesti menee aika. Sullakin on viikkoja jo noin paljon.

Nonulille terkut, että kyllä ne kohta alkaa ne syksyn sateet ja koleudet.:)

Frankielle voimahali ja aivan varmasti säkin sen toisen nyytin saat!

Calle, älä nyt enää turhia riehu pihatöissä. Mulla ainakin olis tollasen hommailun jälkeen supistellu niin maan perkuleesti.

).( Melkoista väsymystä. Oon pojan kanssa nukkunut parin tunnin päikkiä, mutta silti olen iltaa kohden tosi poikki. Mahan seudulla on aika hiljaista. Välillä ikään kuin kolottaa, mutta ei ole ollenkaan sellaisia megamenkkakouristuksia niin kuin pojan kanssa oli. Onkohan sillä merkitystä, kun kohtu kertaalleen on jo vauvan kanssa venynyt. Tiedä tosta sitten. Se virtsisfiilinkikin on vähän helpottanut. Soitin neuvolaan jo, kun en tiennyt miten siellä lomaillaan. Sanoin sinne sitten sen " väärän" päivän. Ajattelin, että pääsen helpommalla. Samaten varasin alkuraskauden ultran. Se tosin on vasta vika päivä tätä kuuta, kun sekin lääkäri on lomalla. Viikot on silloin 8+2, että kai se ihan hyvä aika on. Nyt lähden tästä pikkuhiljaa nukkumaan. Vilkutukset kaikille!

Äitsy rv4+3

Vierailija
8/52 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voin kirjoittaa kunnolla, eilen laitoin vain pikaviestin isännän kännystä ja siitä kirjoittaminen saa mut ana raivon partaalle, grrrr.

Joko se on manniksen npaika????? Justhan sä vasta plussasit!! Itse tuntui silloin että aika ei millään kulunut sitä ultraa odotellessa. Toivottavasti teillä on mukava kohtaaminen ja tsemppiä yövuoroihin ja jaksamiseen!!

Luhtikselle vielä tuosta matkasta, noin itsekin ajattelin tuon lapsen iän ja " helppouden" suhteen. Mutta sitten sitä takaraivoon hiipii epävarmuus pärjäämisestä kun kyseessä on ensimmäinen eikä oikein tiedä mistään mitään. Se4 Kauppilan puutarha on muuten mkava paikka. Asuin siinä lähellä Ilpoisissa opiskeluajan ja kävin siellä puutarhassa aina välillä haistelemassa ihania kukkia ;) Ilmaiset ovat köyhän opiskelijan huvit...

Nopsulla lykkää jo nyt närästystä :( Inhottavaa varmaan päälleikkäin tuon huonon olon kanssa! Toivotaan tosiaan viileämpiä ilmoja että elo helpottuu.

Äitsylle makoisia unia ja lepäilyjä!

Täällä ei ihmeitä. Tänään on tiedossa kodin siivousta, kämppä on kuin räjähdyksen jäljiltä. En ole vieläkään saanut tuota tytön huonetta kuosiin:( Alkaa jo ahdistaa kun pitäisi maalata huone, laittaa tavarta paikoilleen ja miettiä mitä puuttuu. Vaatteet ja kestovaippahommat pitäisi käydä läpi sekä ostaa vähän sälätarviketta. Isäntä on kysellyt jo pari viikkoa että pitäisikö sairaalakassi pakata, mutta jostain syystä sitäkin olen lykännyt etenpäin. Olen jotenkin tuudittautunut että jotain alkaa tapahtua vasta syyskuun puolella. ja että aikaa on vielä vaikka kuinka paljon...Aika lirissä olisin juuri nyt jos tyttö päättäisi että nyt voisi hiljalleen tulla. Viikkojen puolesta saisi pysytellä sisällä vielä pitkään!

Mutta nyt siis hommiin ettei eukko sammaloidu ;)

Hyvää päivää kaikille!

Vierailija
9/52 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou hengissä ollaan yövuoroputken jälkeen! Viimeinen meni kohtuuhyvin mutta olo varsinkin eilen päivällä ja illalla oli iha hirvee. Laskin että niitä öitä olis vielä kymmenkunta tänä kesänä. Oikein odotan että tää työpätkä loppuis ja vois jäädä kotiin huilimaan. Mieski sanoi että sitte syksyllä et mee töihin vaikka pomo kuinka soittelis..No sen näkee sitten että soitteleeko ja että mikä on oma kunto. Mut vaikka muuten olen ihan ookoo kunnossa niin toi nukkumattomuus ei varmaan pidemmän päälle tee hyvää.

Calle on sisustanut typsylle huonetta. Värit?? Onko teillä muuten hänelle joku " tekonimi" kun tiedätte sukupuolenkin? En mä olis huolissani ettei " kaikki" ole vielä valmista. Kyllä sä ehdit! Ensimmäinen menee helposti yli. Onko teillä muuten pitkä matka synnärille? Entäs muut? Eli galluppia pystyyn!!!! Oletteko käyneet tutustumassa sairaalaan (Onko nykyään tapana?) Entä käyneet valmennuksessa? Ja ostitteko silloin ne vaunut Tallinnanreissulta?? Mul näköjään vähän kyselyikä iski..

Mä kävin Enirosta katsomassa et meiltä on 60 kilsaa synnärille ja matka-aika n 50min. Olen kyllä kietämättä huolissani. En haluis lähteä kauheen aikaisin sairaalaan mutta en uskalla noilla kilsoilla jäädä kotiinkaan odottelemaan. Kauhukuva on että 30 asteen pakkasessa meikä ponnistaa jossain Juurikorven suoralla vauvaa autossa. Tällä OLI ennen synnytyssairaala tossa alle 15km päässä mutta s-osasto lopetettiin vajaa 10v sitten. Siellä mä olen nää kaks olemassaolevaa tehnyt. Ja sinne olisin mennyt nytkin. Suututtaa että synnytykset on keskitetty isoihin sairaaloihin. Hyi hyi!!

Luhtiksen 4DUltrakuulumisia oli ihana lukea. Toi hinta ihmetyttää mua! Siis oliko toi 130e Kelan vähennyksen jälkeen vai ennen? Halpa!!! Meillä maksoi se eka tavisultra ton verran eikä se kestänyt kun ehkä 10 min. Eikä saatu tietenkää mitään matskua mukaan. No kuvia pari tietty. Olen luullut et toi 4D olis kamalan kallista mut eihän se siis olekkaan!!?? Täällä lähellä ei ole mun käsittääkseni tuota kuvausta. Tarvii kyllä panna harkintaan jos käytäis Lahdessa jos ei tuon hintavampaa ole. Jäishän siitä ihana muisto ja saatais tietää kumpi on tulossa. Millä viikoilla noin kannattaa tuohon ultraan suunnistaa??

Nonuli mitä häärintamalle kuuluu? Oletko jo käynyt pukuja sovittelemassa? Meillä ei tänä kesänä ole yksiäkään häitä. Hauskaa että voin olla virtuaalisesti sun häähulinassa mukana! Muita juhlia tänä kesänä sitä vastoin on tiedoissa ainakin neljät: 2 rippikset, ristiäiset (kummina) ja yhdet 60v.päivät. Mun olis kai mentävä ostamaan joku kolttu alesta mihin varmasti mahdun vielä elokuun lopussakin. Ei vaan huvita kauheesti mitkään sovittelut kesäkuumalla.

Frankien runo herkisti ja menin vähän sanattomaksi. Tuntuu pahalta sun (ja eräiden muidenkin) puolesta. Täällä me mahat pystyssä kelataan odotuksiamme ja osa porukkaa tuskailee kun ei tärppää. Ymmärrän kyllä ettei paljon huvita kirjoitella. Mäkin varmaan häviäisin takavasemmalle nuolemaan haavojani jos jäisin viimeisten joukkoon. Hiton hankalaa keksiä mitään lohdutusta. Tottahan se on et se nyytti sulle (ja teille muillekin) kyllä tulee vielä ym mutta tuskin se lohduttaa tässä vaiheessa. Tsemppiä ja ISO ISO hali!!!!

Äitsyn väsymys kuulostaa NIIIIIN tutulta! Hyvä et olet saanut esikoisen kanssa huilittua. Mullaperhe ei varsinaisesti häiritse päiväunia mutta tuntuu vaan ettei ikinä ehdi. Mulle on buukattu (pahemmin kyselemättä) niin paljon ylitöitä heinäkuuksi ettei paljon naurata. Ja nyt on rytmi sekaisin taas yövuoroista. Lauantaina kuitenkin pitäis taas herätä viideltä reippaana tyttönä. Toi sun päivien pyöristely on mun mielestä okei!!! Oikein harmittaa etten tehnyt niin itsekkin! Jos olisin tiennyt neuvolantädin olevan niin niuho kuin on, niin olisin taatusti tehnyt saman!!! Pirskatti että kyllööttää vieläkin ettei täti uskonut mua vaan laski 28-kierron mukaan ajan päin prinkkalaa! Mulla on varmaan verenpaineet napissaan kun menen sinne 18. päivä..

(.( Huomenna olis se np-ultra. Jännittää...Käydään samalla shoppailemassa siellä naapurikaupungissa. Samat rättikaupathan ne on sielläkin mutta siellä on plussana Hackmannin-Arabian tehtaanmyymälä ja ostan ainakin sen tän kesän muumimukin sieltä. Ja ehkä jotain muutakin kivaa..

Nyt moro! Meen nautiskelemaan lämmöstä pihalle. (Sori vaan Nonuli: mä rakastan edelleen hellettä..)

Mansku

Vierailija
10/52 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Viljo Kajavan runo oli jotenkin niin koskettava kun osui silmiini, että oli pakko se tännekin kirjoittaa. Ja kertoohan se varmasti ääneen meidän plussaamattomien suurimman toiveen.

Kiertopäivistä ei ole taas hajuakaan, luultavasti ensi tai seuraavalla viikolla täti taas kurvaa paikalle. Tämän kuun vauvaprojektissa on ollut aika hiljaista, mies on poikasen kanssa lomailemassa ja minä painan vielä tämän viikon duunia. Mutta sitten se loma alkaa meikäläiselläkin ja pääsen miesteni luokse takaisin, jee!

Soittelin taas neuvolaan uusintapapan tuloksia, siitä on nyt jo reilu kuukausi aikaa. Tuloksia ei vieläkään ollut tullut. Kurjaa kun saa odotella ja soitella taas ens viikolla uudestaan! Onkohan siellä jotain ongelmaa kun näin kauan kestää vai onko kaikki terkat lomilla?

Joo, oon tosiaan ollut elämäni ensimmäisen kerran nyt molemmista miehistäni erossa kummastakin yhtäaikaa siis (ja ettei nyt tule epäselvyyksiä, niin aviomiehestäni sekä pojastani ;) Viikko on kohta jo hurahtanut ja eilen ekan kerran tuli vähän ikävä. Luulin, et mun tulis heti, mutta mitä vielä. Päivät menee nopeasti töissä, töitä riittää ja illat on menny jumpatessa ja shoppailemassa. Ihanaa, kun on saanut tulla ja mennä ihan niinkuin itseä huvittaa riippumatta muista, olen kyllä nauttinut olostani! Rahaa vaan on mennyt ihan sikana, kun olen ostellut uusia kenkiä, vaatteita, koruja.. Huomenna olis vielä illalla bileet ja sitten lauantaina lähdenkin mökille, jossa ollaankin taas koko perhe koolla. Mukavaa!

Rakennusprojektiin ei vielä paljon mitään kuulu. Kovasti ollaan katseltu ja yhdessä mietitty ja suunniteltu mahdollisia pohjaratkaisuja ja mitä kaikkia asioita tulisi siinä ottaa huomioon. Aika alussa siis vasta ollaan, ja kauppakirjatkin kirjoitetaan vasta ens kuussa, varausmaksu on toki jo maksettu. Budjetti on tietysti myös iso asia, jota ollaan laskeskeltu. " Säästettiin" vaan ihan hirmuisesti kun ei tarvinnut ostaa mitään hinnaltaan kuusi-numeroista tonttia. Mutta rahaahan tulee palamaan sikana siitä huolimatta! Nyt jo hirvittää! Asuntomessuilla varmasti kävästään loman aikana, sieltäkin saa ainakin sisutukseen ideaa. Oisko sulla Luhtis hyviä vinkkejä, mitä kaikkea olis esim. pohjaratkaisussa hyvä ottaa huomioon tai mitä vaikka itse nyt tekisitte toisin jossain asiassa? Kaikki vinkit ovat kullanarvoisia!

Eipä tässä muuta, kovasti lomatunnelmissa olen. Voikaahan hyvin kaikki jo odottavat ja plussatuulia muille!

Vierailija
11/52 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe :-D tottamooses sää, mannarii saat hellettä rakastaa!!

Täytyy sanoa, että on ihana tuuli ainakin!! Se tuntuu tosi ihanalle kun istuksii varjossa :-D Mulla on aivan karmee heinänuha, *atshii* heti kun tunkee nenänsä ulos, alkaa aivan tolkuton räiskiminen!! Sisätiloissa olo on ihan hyvä!! joten olen päättänyt kulkea ilman mitään lääkitystä, kuten tähänkin asti! Kyl mä sen kestän...

mannarii, ootsää vaan aika sissi, kun jaksat noita yövuoroja painaa! *nostaa hattua* mää en kyllä pystyis, mulla tulis varmasti kuolema :-(

Ja huomenna sit et pidä meitä kauaa jännityksessä, vaan tulet pian kertomaan oliko vauva sinun vai miehesi näköinen :-DD Mites sun allergiat??

Hääpukuja en ole sovitellut, mun anoppi lupas sen mulle väsätä! Ei tähän kroppaan mikään valmis sovi... on E-kupin tissit, pituus 150 senttiä, ja pallomaha :-D ite se on tehtävä!! Lauantaina ollaan menossa kangaskauppaan ihmettelemään kaavoja ja kankaita! Muutenkin on hyvässä mallissa valmistelut! Pian soittelee varmaan jo pappikin, niin päästään sopimaan vihkimisestä!! Sormusasia etenee sillai, et ainoastaan mulle ostetaan vihkisormus, ja isukin kihlasormus vain entrataan, ja siihen tehdään uudet kaiverrukset!! Eihän siellä alttarilla kuitenkaan pujoteta kuin morsiamen sormeen sormus :-))

Hääkonvehti tarpeet on ostettu, pian aletaan niihin talkoisiin!!

Calle, älä juu viitti kauheesti ittees repiä siellä pihalla, kyllä isukkikin ne hommat voipi hoitaa!! Ihanaa tuo lastenhuoneen sisustelu :-) Kerropa juu, mitä olet sinne ostanut, ja mitkä on värit!!!

Meidän isukin pitäis alkaa jo kiireen vilkkaa tekemään lisää vaatekaappitilaa meille, ja paljon! Miellä on yks pieni vaatekomero, ja se tursuaa yli äyräiden... Meillä on makkarissa kaksi vanhaa vaatekaappia (seinään upotetut) joita ei ole vielä laitettu/rempattu, joita tarvittais jo todella kipeästi! Meidän tytön vauvanvaattetkin on vaan pakattuna ylitursuaviin pahvilootiin, ja niitäkin pitäisi tässä saada jonnekin kaappiin, *huokaus*

Frankie, mannarii puhui sulle niin kauniisti, että ihan alkoi itkettää!! Mut tosiasia on kuitenkin se, että ei tässä vielä heitetä kirvestä kaivoon, eihän sitä yritystä kuitenkaan vielä ihan tolkuttomasti ole... Vaikka, aika on vain käsite, ja se on odottavalle niin HELVETIN PITKÄ!!

Silti kuulostat olevan ihan suht positiivisella mielellä, eikö?

Taitaa tosiaan kaikki hoiturit ja lekurit olla lomilla, kun vaustausten saaminen joka asiaan tuntuu kestävän!! Toivotaan, että kaikki kuitenkin olis tällä kerralla kunnossa!

Sullakin alkaa jo pian loma! Mulla on vielä edessä neljä tuskaisen väsynyttä viikkoa :-( pläääh!! onneksi huomenna on sentään perjantai!!

Äitsy, vetele vain hyvällä omalla tunnolla kunnon päikkäreitä pojan kanssa! Onko sulla pahoinvointia (tai, ei sitä vissiin vielä ihan noin alussa, vai?

nyt menen taasen!

nonuli ja justiina 14+6

Vierailija
12/52 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kommentti nopeasti ennen kuin pitää kiitää spinningiin!

Mannariin viestin huomasin vasta Nonulin viestin luettuani, ilmeisesti oltiin vähään aikaan manskun kanssa samaan aikaan linjoilla, koska en nähnyt sitä viestiä ennen oman kirjoittamiseni alkua.. No anyway..

Jos Mannarii liikuttui siitä runosta, niin nyt mä vuorostani sitten liikutuin sun sanoista. Ja älä hei yhtään ole pahoillasi, te ihanat pyöristyvät äidit juttelette nytten ihan niin paljon masuasioitanne kuin siltä tuntuu, tottakai!!! Kyllähän sitä tietysti itse kaipaa alkuaikojen kovaa kuumeilua tai siis sitä kun kaikki kuumeili ja hössötti pelkästään siitä. Mutta näinhän se menee, jotkut jäävät aina jonon hännille ;). Joo, ja mä oon kyllä ihan hyvillä mielin, vähän vaan alkaa kummastuttaa onko jokin kenties kropassani vialla..

Nonulille piti vielä sanoa siitä sun hääpuvusta. Mun ystävä meni aikoinaan naimisiin isolla vauvamasulla, ja hänelle teetettiin sellainen todella kaunis empire-mallinen hamonen. Oli todella todella upea, ja se tyyli sopii juuri raskaana oleville, jos vaan itse tietenkin tykkää. Tiedäthän mitä tarkoitan? Eli siis tuohon rintojen alle tulee sauma, josta hameosa alkaa laskeutua, vähän sellaseen entisaikojen renesanssi tyyliin! Niin, ja me ainakin alttarilla pujotettiin molempien sormukset sormeen, mutta kai se on sellanen yksi sovittava asia muiden joukossa. Me ei oltu kihloissa ollenkaan, joten sormukset olivat ekat meille molemmille, ja mullakin on siis pelkkä vihkisormus.

No niin, nyt se pikkuhetki meni!!! Täytyy mennä!

F

Vierailija
13/52 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut mukava päivä, olin vähän shoppailemassaja iltatorilla, vointikin ollut nyt parempi. Torin kirppikseltä tein mukavia löytöjä lapsille -lähinnä kirjoja ja videoita koko perheen elokuvailtoihin (kannattaa ostaa valmiiksi odottamaan kun hinnat oli 0,50-2 ¿, ei kannata tohon hintaan vuokrata , siis ostin noita disneyn klassikoita).

Itselleni ei muuten kuulu mitään ihmeempiä, mutta teillä oli sellaisia juttuja joihin voisin kommentoida romaanin verran...katsotaas kuinka pitkään jaksan kirjoittaa tällä 5 ja puolen sormen järjestelmälläni (olis kiva osata kymmensormijärjestelmä).

Ekaks Manskulle kommentti tohon 4D-ultran hintaa. Eli saatiin kelakorvaus (nykyään pitää olla syy että saa, meillä tämä korvas yhden ultran, koska mun olis kuitenkin pitänyt mennä jonnekin tarkistamaan että istukka noussut, kun se oli lähellä kohdun suuta). Ilman kelakorvausta olis vissiin ollut 140¿ (lääkäri sanoi että he ovat ottaneet suurimman osan kelakorvauksen poistumisesta johtuvista kuluista itselleen ja siirtäneet vain kympin asiakkalle). Toi Kaarinan hinta on varmaan Suomessa tosi kilpailukykyinen, ainakin Helsingissä tuntuu olevan jossain paikoissa paljon korkeammat hinnat. Eri paikat suosittelevat 4D:tä aika eri viikoille, itselleni suositeltiin viikkoja 25-30, mutta jos haluaa tällä korvata esim. rakenneultran niin sitten tietysti aikaisemmin. mullaoli nyt viikkoja 25 +jotain ja oli musta ihan hyvä aika mennä.

Sitten siihen kysymykseen paljonko matkaa synnärille, niin mulla n. 30 km. Onneksi viimeksi ei ainakaan tullut mitään kiirettä. Tie perille on onneksi hyvä ja pidetään aina hyvässä kunnossa, joten turvallisin mielin voin olla. Tulepa Mansku sitten pian kertomaan ultrakuulumiset!

Callelle terkut, että myös minä opiskelin aikanani Turussa, asustelin Kerttulinkadulla, lähellä tyksiä. Hieno paikka, kun siitä oli tosi lyhyt matka kaikkialle, ilmankos porukat usein kokoontu meille, kun oltiin johonkin lähdössä. Koskas sinä opiskelit Turussa? Minä poistuin maisemista vuonna 99.Mutta edelleen Turku on minulle rakas kaupunki.

Nonullille tsemppiä häävalmisteluihin, oletkos jo kertonut kuinka isot kemut tulossa, onko erityistä ohjelmaa jne.? en ainakaan tähän hätään muista lukeneeni. Me halutaan häihin mukaan näin virtuaaliseti, jos et kutsu, tullaan kuokkimaan eli pidäthän meidät ajan tasalla. Pitäsiköhän sulle järjestää polttarit eli jotain yllätyksiä näin netin kautta (ppssst muut tontut, olisiko ideoita?).

Äitsylle vielä myötätuntoterkut väsymyksen keskelle. Koitahan lepäillä aina kun voit! Ja sitten tuleekin rakennusasiaa Frankielle, joten hypätkää tämän yli, jos alkaa puuduttaa...

Sulle Frankie mä voisin ehkä kirjoittaa rakentamisesta ihan oman romaanin. Mutta ennen sitä mun täytyy kommentoida, että se runo oli ihana, koskettava. Ja todellakin täydestä sydämestä toivon, että teidän haaveenne on pian täyttymässä.

Mäkin himoitsen päästä sinne asuntomessuille, kun on tänä vuonna kuitenkin suht lähellä meitä, lähinnä menisin kuolaamaan sisustuksia ja katselemaan pihoja. Mutta mitä siihen talon pohjapiirrustukseen tulee niin tässä muutamia ajatuksia (helpompaa on esittää tarkempia kommentteja sitten kun tiedätte onko ratkaisunne yhdessä vai kahdessa kerroksessa, mutta jotain nyt näin alkuun ihan sekalaisessa järjestyksessä:

-Säilytystiloja kannattaa suunnitella vakavissaan, sillä ne on paljon helpompii " piilottaa" kun ne on otettu huomioon jo suunniteltaessa, tärkeätä olla säilytystila myös isommille tavaroille. Hyvä kodinhoitohuone tosi tärkeä ja jos kaksi kerrosta, on hyvä että vaatteille tilaa myös alakerrassa (jos meillä lastenvaatteet pitäisi aina hakea yläkerran lastenhuoneesta, kyllä kunto kasvaisi kohisten ja lapset tod.näk. olisivat aina likaisissa vaatteissa). Meillä kerrosten välillä pyykkikuilu (pesuhuoneesta kodinhoitohuoneeseen -tosi toimiva juttu!)

- jos nyt voisin, sijoittaisin sähköpistokkeita kaappeihin sisälle, silloin ei tarvitse pitää kaikkia partakoneita, kännyköitä ja sähköhammasharjoja näkyvillä kun niitä lataa, vessojen lisäksi sama homma myös keittiössä ja eteisessä

-kun tiloja suunnittelee, kannattaa miettiä jo valmiiksi, miten tilan kalustaisi (joskus sunnitellaan sellaisia tiloja, joita lähes mahdoton kalustaa järkevästi). Jos kaikki seinät kovin rikkonaisia (siis paljon ovia ja ikkunoita) tulee kalustamisesta vaikeampaa. Niiden huonekalujen paikkoja, jotka varmasti tietää taloon haluavansa, kannattaa miettiä jo etukäteen.

- kannattaa tarkistaa että vessassa/vessoissa lavuaari niin lähellä pönttöä, että on helppo käyttää käsisuihkua (pieni juttu, mutta monessa paikassa tämä on mokattu, eikä pöntöltä ylety vesihanaan). Turha ehkä sanoakaan mutta kaksi vessa on musta ihan pakko olla jos on enemmän kuin kaksi henkeä perheessä.

- ehdottamasti iso patio (siis todellakin riittävän iso), jonne pääsee suoraan sisältä (meillä ei onnistunut talon ja tontin muotojen takia)

- sitten sellainen juttu, että pieniltä tuntuvat asiat, kuten listojen ja esim. ovenkahvojen valinta vaikuttaa yllättävän paljon kokonaisuuteen

- itse pidän avarasta tilasta, joten olen halunnut välttää kaikkia käytäviä

- suosittelen kahta suihkua ja kylppäriin kannattaa suunnitella hyllyjä tai tasoja kiinteinä rakenteina, ettei tarvitse sitten keksiä kaikenlaisia muovihyllyjä pesuaineiden säilytystä varten

-keittiöön suosittelen kahta allasta (totuus on kuitenkin se, että aina tiskikone ei ole tyhjä ja johonkin ne asiat on laitettava), keittiössä kannattaa tiskikone nostaa ylös jos mahdollista, hyvä jos uuninkin saa ylös, mutta ei sitä niin usein käytetä kuin tiskaria!

- ja eteisen suunnitteluun kannatta myös uhrata aikaa, sen pitää olla hyvin toimiva ja tilava, jotta se pysyy siistinä, sehän on aina eka asia jonka vieras näkee tullessaan sisään (hyvä jos eteisessä on istumapaikka)

Ehkäpä lopetan tältä kertaa, todennäköisesti palaan aiheeseen jos vähänkin siihen suuntaan vinkkaat. Ja kerro lisää, kun suunnitelmat etenevät. Ja huom. asioista todellakin saa olla eri mieltä, nämä mun näkemyksiä!

Mies jo huutelee nukkumaan tai ainakin makkariin, joten nyt täytyy mennä. Palaillaan. Moi.

Luhtavilla

Vierailija
14/52 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi saapui jo heti kuuden jälkeen, (muita ei tänään tulekaan) ja nukkuu vielä, joten mulla on pieni hetki näpytellä, ennekun menen herättelemään hänet ja oman tyttöni ja alan puuron keittooon!! Onneksi tämä hoitolapsi haetaan jo ennen päväuniaikaa, niin pääsen pitkästäaikaa oikein kunnolla oman tyttöni kanssa päikkäreille :-)

On muuten ihanan vilpoisa aamu, ja aurinkokon mukavasti pilvessä :-) Avasin kaikki ikkunat, jotta saan raitista ilmaa *hengittää syvään*

Frankie, ihan juuri tuollainen hääpuku mulle on tulossa! ei sitä rasakaanaoleva kai oikeen muunlaiseen sovikaan :-) Ja itseasiassa, olen aina ollut tykästynyt tuollaiseen hameeseen muutenkin :-D

Eli pienet hihat, ja pyöreä pääntie, ns.poikki tissien alta, ja sitten kauniisti laskeutuu alas, hiukan takaa laahustava! tissien alle, oranssi nauha, oranssia kun tulee myös mun hiuksiin(pihlajanmarjoja)!

Kengistä tiedän vasta sen verran, että pitää olla täysin korottomat, kun on tuo iso nilkkavika, ja sitten vielä iso masukin!!

Luhtis, ihan on suht isot häät tulossa, tanssisellaiset, n. 140 vierasta! Paljon ohjelmaa, jonka on suunnitellut mun kaasot, eli ne on multakin vähän pimennossa ;-) Voi kun kuulosti ihanalta noi talonrakennusjutut *kateeksi käy* meillä on vanha 60-luvun talo, jota on kyllä remppailtu, mutta ei toivoakaan 2 veskistä saati kahdesta suihkusta, tai isosta eteisestä!! Meillä on vessakin just sen kokonen, että ei varmasti mahdu lihava ihminen sisään, kun peruuttamalla ;-) ja kuraeteinen on niin pieni, että just mahtuu neljät kengät jättäämään sisälle :-) Noh, silti tykkään tästä talosta, on tää sentään mein oma!!

nyt menen juomaan litran appelsiinituoremehua, ja keittämään lapsille puuroa!

nonuli ja justiina 15+

Vierailija
15/52 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti ultrakuulumisia. Vauveli nukkui aluksi ja kätilön piti vähän ravistella häntä hereille. Isänsä unenlahjat selkeesti! Mutta kun kaveri heräsi niin sitten alkoikin kova pyörinä ja heilunta. Tosi tarkkojen mittausten jälkeen laskettu aika selvisi : se on nyt sitten 22.1.07 eli meni tavallaan niiden kahden päivän väliin. Eka ultra näytti 23.1 ja mun oma laskema oli 21.1. Eli tää kyseinen la sopii mulle hyvin. Saapa nähdä sitten mikä synttäriksi tulee.. Kaikki ruuminosat löytyivät ja niskaturvotusta ei mun pyynnöstä mitettu ollenkaan. Tosin siitä kätilö sanoi ettei sitä edes näyttäisi olevankaan.

Nonuli kyseli mun allergiasta; ei mitään enää. Mua ei heinät ole ennenkään vaivanneet joten siinä mielessä ei ihme.

Nyt en millään ehdi tän enempää. Pakko mennä. Jatkan taas myöhemmin..

M

Vierailija
16/52 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot ultrakuulumiset sulla mantariini :-) Teidän vauva sentään suostui heräämään, kun tökittiin, meitin vain käänsi hiukan kylkeä, ja jatkoi taasen ;-) Ihan samanlainen oli kun esikoinenkin :-)

Mulla on jotenkin muuten ihan tyttö-olo, en tiedä mistä se johtuu... on vaan sellanen olo! Mutta kintaalla viittaan sille kysymykselle, että kumman haluaisin... Haluaisin vain vauvan!! Onko sulle tullut " olo" sukupuolesta?

Nyt voit muuten sitten haistatella sille sun tyhmälle neuvolantädille, kakat sen 28 päivän kierrosta :-P

mihin koloon tontut on taas kaivautuneet???

Bärtsu oletko vielä jossakin?

Miten Fudgis voi??

nyt laittamaan patonkeja uuniin!

nonuli ja justiina 15+

Vierailija
17/52 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti vaan käyn, sitten käy päiväunille tieni.

Hiljaista on tonttupinossa, mutta eipä todellakaan ole tullut itekään käytyä. Muka ei ole ehtinyt.

Oliks meillä joku synnärillematkagalluppi? Meillä on tällä hetkellä Naistenklinikalle matkaa viis minuuttia, mutta mehän muutetaan tässä välissä ja sitten on varmaan joku 15-20km. Mä just laitoin tonne synnytyspuolelle aloituksen, kun Jorvi olis sitten oikeestaan se mun paikka, mutta en vielä ole saletti aionko naikkaria mihinkään vaihtaa. Sinne olis varmaan sitten joku vajaa 10km. (Jorviin siis.)

Mulla on vähän omituinen olo tästä koko raskaudesta. Nimittäin mulla ei ole mitään oireita. Viimeks tosiaan oli niitä menkkakramppeja, mutta nyt ei niitäkään. En edes odota mitään pahoinvointeja, kun ei niitä viimekskään ollut. Välillä nipistää kovaa tuolta alamahasta, mutta kestää pari sekuntia eikä mitään muuta " tuntemusta" ole. Mutta kai tällanen oireettomuuskin ihan mahdollista on. Toivottavasti ainakin.

Nyt tuli tosi pikainen omanapakäynti, mutta täytyy lähteä tosiaan nukkumaan niin ehtii jonkun aikaa. (No, väsymystähän on ja kai se joku oire on. Mutta voi kai sitä väsyttää muutenkin...)

mietiskelevä Äitsy rv5+0

Vierailija
18/52 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto alkoi nyt illalla. Itkettää...

Äitsy

Vierailija
19/52 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuoto runsasta? Mä lähetän täältä sulle vauvaliimaa ja tarrasukkia et loppuis vuotelu ja pysyis poikanen kyydissä! Hirmu iso toive tuonne jonnekkin!!! Meinasin kysyä sulta (ennen kun näin viestisi) et oletteko menos alkuraskauden ultraan. No nyt varmaan pakosti tarvii jossain tarkistuksissa käydä? Onneks noi ihmisen alut voi olla sitkeitä eivätkä pienistä vuodoista vielä ole millänsäkään!

Mulla oli tänään aamuvuoro ja huomenna ja ylihuomenna jopa vapaata. Käytiin äsken tytön kanssa Cittarissa. Oli mukavan rauhallista kun oli niin vähän porukkaa liikkeellä (sunnuntai-ilta). Huomenna lupasin lähteä poitsin kanssa katsomaan polkupyöriä jos olisivat vaikka jo alessa. Se pirskatin vinkuminen on taas alkanut. Mut olen kyl nyt sanoilla linjoilla pojan kanssa et se tarvii uuden pyörän koulumatkaa varten. Meillähän on nää lasten asumisjärjestelyt hieman muuttuneet tässä kesän aikana. Ennenhän noi mun omat oli viikkko/viikko-systeemillä mulla ja isällään. Nyt kun ex on pelkästään matkatöissä niin lapset on mulla koko ajan ja vaan vierailevat silloin tällöin hänellä. Ja näinollen pojalla on pitkä koulumatka (yli 5km) koko talven. Mutta kun alakoulua on vaan vuosi jäljellä niin ei ole mieltä vaihtaa nyt koulua. Sitäpaitsi se nykyinen koulu on kiva. Tuosta lähikoulusta (½km) olen kuullut kaikenlaista tylsää..

Mua on ikävästi nippaillut mahaa tänään. Olin töissä lähes muuttaa veskiin.. Jotain ruoansulatusvaivaa kaiketi. Ja sitten vielä menin ja söin kebabbia lounaaksi..Nyt on toooosi turvonnut olo. Meinasin yökätäkin äsken.

Hei missä hiivatissa on Fudgis ja Bärchen?? Jos käyt B lukemassa niin laita jotain elonmerkkiä!

Mannarii 11+4

Vierailija
20/52 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta, että olisi niitä vuotoja joista ei haittaa. Olen näiltä palstoilta monesti lukenut suuristakin vuodoista, joista ei silti ole ollut haittaa. Voi kun harmittaa, että sun täytyy murehtia tälläistä. Iso rutistus sinulle, koita jaksaa!

-Luhtavilla