Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pari tyhmää kysymystä?

02.07.2007 |

Eli voiko synnyttämään mennä meikattuna, esim. jos lähtö tulee päivällä? Vai pitääkö naama ensin puhdistaa meiksitä ennenkuin voi mennä synnyttämään? Vai onko tästä mitään haittaa tai käytäntöjä sairaaloittain?

Ajellaanko synnytykseen mennessä karvoitusta alapäästä?

vauva2006 rv35+2

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moro,

sellainen tuli vain mieleen, että kynsilakka kannattaa poistaa.

mulla ainakin tarkastettiin, että onko kynnet lakattu, kun menin esikoista synnyttämään.

- olisivat varmaan poistaneet raa' alla asetonilla, jos olisi ollut.. :/

jos oikein muistan niin lakkaa ei saa olla sen takia, että voi aiheuttaa häiriötä, jos sormenpäähän laitettaan " nipsu" mittaamaan veren happipitoisuutta. ainakin sektioon joutuvat varmaan saavat tällaisen mittarin sormeensa kiinni.

kaikkea hyvää!

Vierailija
2/11 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin asiasta juttua vireille, toi kynsilakka juttu nimittäin oli todella hyvä tietää, kun nyt kotona ollessa on tullut sen verran kaunistauduttua että kynnetkin olen aina lakkaillut aikani kuluksi, pitää huomioida tuo lakka-asia.

vauva2006 rv35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihan heti ekana synnyttämään lähtiessä mieti , onko meikkiä vai ei.. jälkeenpäin huomasin kuvista että kynsilakkaa ainakin oli ja kyllä mulla semmonen " nipsu" myöskin sormessa oli. Kai ne siellä sairaalassa sit puhdistaa jos muuten ei voi synnyttää!

Vierailija
4/11 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo meikit siellä mitään haittaa. Ja saahan ne sielläkin pestyä jos itsestä tuntuu että tarvii!

Mulla ei ajeltu karvoja mutta joillakin kuulemma ajellaan. Riippuu ehkä kätilöstä.

Tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
5/11 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä saa sitte putsailtua meikitkin - ja kannattaa putsata pois. kun synnytys kumminkin on suht hikistä puuhaa, näytät paremmalta luonnonkauheena juuri synnyttäneenä kuin meikit levinneenä juuri synnyttäneenä

Vierailija
6/11 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöä. Kun itse olin synnärillä, ei suihkussakäyntimahdollisuutta tarjottu ennen synnytystä, enkä olis ehkä kyennytkään enää kovien kipujen takia suihkuun seisomaan. Synnytyksen jälkeen kätilö hoputti käymään pikaisesti suihkussa että saadaan sali tyhjäksi seuraavaa potilasta varten ja kielsi käyttämästä aikaa esim. hiusten pesemiseen. Eli helpointa on kun peset kasvot ennen synnärille lähtöä...

Vierailija
7/11 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse varmaan niin turhamainen,että itse kyllä meikkasin ennen synnyttämään lähtöä vaikka kipeä olinkin. Sairaalassa meikkasin ajan kulukseni epiduraalin jälkeen. Niitä valokuvia kehtää näyttää muillekin kun ei ole ihan räjähtäneen näköinen;). Tyylinsä ja tapansa kullakin...

Vierailija
8/11 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimenomaan meikkasin ennen synnyttämään lähtöä. Meillä ei mitään suihkuja tarjottu peseytymisen takia, ovat kyllä käytössä kipujen lievitysmielessä jos haluaa. Kakkosen syntymä oli niin nopea ja helppo, etten kyllä kokenut sitä hikiseksi hommaksi. Meikit ei levinnyt yhtään.

Synnytyksen jälkeen ainakin meillä päin mennään suihkuun synnytyssalin yhteydessä olevissa suihkutiloissa. Esikoisen yöllä tapahtuneen synnytyksen jälkeen pesin hiukset ja kasvoista meikit pois. Kakkosesta pesin itseni leuasta alaspäin, koska en todellakaan hikoillut yhtään eikä siellä mitään eritteitä lennellyt :). Mikäli meikkisi sitten sattuisi leviämään synnytyksessä, niin voithan sitten pestä ne pois synnytyksen jälkeenkin mikäli olet siinä kunnossa että jaksat.

Vierailija
9/11 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan multa ajeltu.

Vierailija
10/11 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaan mietin sitä meikkaus/ ajelu juttua, ihan sikäli et mikä käytäntö on. Kun episiotomia on varmaan helpompi tehdä ompeluineen (siis jos tarvii tehdä) jos karvoja ei ole kauheesti näkyväisyyttä estämässä. Mutta ei siis siihenkään ilmeisesti tarvii ajella?

Meikkausta mietin sikäli, et jo joutuiskin hätäsectioon, niin leikkaus salissahan ei saa ainakaan täälläpäin olla lainkaan meikkiä, joten mietin,et onko ne rajannu sen varmuuden vuoksi ettei synnytyksessäkään saa olla. Muuten tuolla meikillä tai meikittömyydellä ei minunkaan mielestä ole erityisesti muuta merkitystä kuin oman olontilan kohentamisena.

Tälläsiä minä mietin ennakkoon, hassuja juttuja..

vauva2006 rv35+4

Vierailija
11/11 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän synnytyssairaalassa ei minun mielestäni ainakaan ole käsketty pesemään meikkejä pois mahdollisen sektioon joutumisen varalta.

Mulla ei meikkiä ollut, koska yöllä tuli lähtö. Synnytyksen jälkeen sain käydä suihkussa. Ja olisihan sitä voinut omaan huoneeseen päästyään pestä mahdolliset levinneet meikit pois (jos jaksaa).

Karvoja ei myöskään ajeltu vaikka rehottivat :D ja vaikka iso eppari jouduttiin tekemään.