!!!!MARRAKSET 05 UUTEEN VIIKKOON!!!!
Olen ihan mälsä ja aloitan uuden pinon, kun tuo viimeviikkoinen oli venynyt niin pitkäksi.
Kopioin tähän nuo uusimmat viestit edellisestä ketjusta:
hildaliina - 01.07. 21:08 vastaa tähän viestiin (23/27)
Moi :)
Gerda taitaa olla jo matkalla :)
Ihania juttuja Mannan poikanen tehnyt ja oppinut :)
Onni löytyy arjesta :)
Meillä monesti myös ylpeillään ja huokaistaan kuinka hienosti monet asiat jo sujuu pojalta itseltään :)
Välillä iskee kauhea haikeus, kuinka pian aika rientää ja lapset kasvaa.
Vaikka ainahan lapset ihania ja rakkaita ovat ja uuttakin oppivat koko ajan, niin kuitenkin tämä vauva ja taaperoaika on jotenkin erilaista ja erityistä. Elämän alku metrit.
Huokaus.
Eilinen hääjuhla meni oikein mukavasti ja leppoisasti.
Juhlat oli pihalla ja siell oli sopivasti hiekkalaatikko ja siellä Perttu enimmäkseen viihtyi. Lapsille oli omaa boolia ja Perttu olikin hauska näky, kun kävi vähän väliä lasiaan täyttämässä ja tanssahteli musiikin tahdissa.
Nopeasti kyllä Mannan koti valmistuu. Varmasti mukava suunnitella laattoja ym.
Nyt alkaa nelosen leffa, Tyttä tuollainen. Olen nähnyt sen vaikka kuinka monta kertaa, mutta on jotenkin niin ihana :) Hassu minä.
Mies lähti vielä nopeasti hakemaan kaupasta suklaata :DD
Aurinkoista viikkoa!
Hilda
Manna25 - 01.07. 23:15 vastaa tähän viestiin (24/27)
Sinapin tuoksuiset terkut täältä meiltä!
Meidän poikahan on melkoisen kova poika imemään peukkua. Tutti ei vauvana kelvannut, ei vaikka sitä kuinka yritettiin opettaakin peukun tilalle. Nyt miehen kanssa ollaan pätetty, että hommaan pitäisi saada stoppi ennenkuin etuhampaat ovat ihan vinossa.
Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Kiellot ei mene perille. Ja vaikka peukun ottaa pois suusta, se menee sinne salaman nopeasti uudestaan.
Jostain luin, että peukkuun voisi kokeilla laittaa sinappia; paha maku saisi unohtamaan huonon tavan. Siispä heiluin iltapäivän sinappituubin kanssa ja laitoin sitä peukkuun aina, kun yritti alkaa imemään. Poika meni aina olohuoneen pöydän luo ja hieroi sinapit siihen, sitten peukku suuhun. Hieman irvisteli ja teki tekoaivastuksia, mutta ei suurempaa vaikutusta.
Illalla mies tuli kotiin, poika juoksi vastaan, itse olin omissa askareissani. Isä alkoi kauhistuneena ihmetellä mitä pojalla on kädessä... " Sen käsi on ihan kokonaan kakassa!" . Ryntäsin paikalle ja tajusin heti, ettei se mitään kakkaa ollut, vaan ihan sinappia. Poika oli ottanut itsekseen pöydältä tuubin ja hieronut sillä koko kätensä kyynärpäätä myöten=) Oli sitä vähän paidallakin. Ja tukassa. Ja niskassa. Ja selässä. Ja matolla.
Poika vissiin oli ajatellut, että laitetaan sitä nyt sitten reilummin, eikä vaan vähän sormen päähän niinkuin äidillä on tapana.
Muuten poika loistaa käytöksellään. Ulos lähtiessä ottaa pyydettäessä esille kaikki ulkovaatteensa ja sisälle tullessa riisuu ja laittaa oikeille paikoilleen hatun, kengät, takin. Vies roskia roskiin ja vie lattioilta löytyviä papereita paperinkeräyskaappiimme.
Rannalla kävimme illalla retkellä syömässä. Poika pyyhki paperilla koko ajan muruja housuiltaan ja alustalta jolla istuimme=) Syömisen jälkeen vei roskat roskiin, keräsi hiekkalelunsa rattaisiin, meni rattaiden viereen seisomaan ja totesi " no niin" . Kyllä me hälle vielä vaihdettiin kuitenkin uikkarit jalkaan ja sai käydä ekaa kertaa kaahlailemassa. Tykkäsi kovasti.
Tämmöstä tänne.
Hildalle kivaa iltaa leffan parissa.
Ja mitähän puuhailee Noema, ollaan jo heinäkuussa, jokohan kohta on aika?
Manna (joka ottaa vastaan hyviä vinkkejä peukusta vieroittamiseen)
MrsCee - 02.07. 11:13 vastaa tähän viestiin (25/27)
mukavaa maanantaita!
Tuo ylpeyden ja rakkauden tunne, josta Manna mainitsi, on ehkä maailmankaikkeuden ihanin!! :) :) Hauskoja juttuja poikasi on oppinut, ja hienosti osaa siivota jälkensä. :)
Myös meidän Tiitiäisemme ihastuttaa kasvavalla puhevarastollaan. Hyvin tomerasti neiti vaatii, että: äiti mennään ulos. Tai: haluaa lisää maitoa.
Ja sitten nämä ei niin mukavat sanat. Eilen hän sanoi minulle: hullu äiti, kun yritin hauskuuttaa häntä, jotta saisin kengät nopeasti jalkaan. On oppinut sen ilmeisesti isältään, joka ei siis puhu suomea, ja silti aina silloin tällöin käyttää suomalaisia, mielestään hauskoja sanoja väärissä kohdissa. Kuten: " hullu äiti" kun pitäisi sanoa hassu.
Eli nyt äiti on sitten hullu. :(
Tyttö oli koko viime viikon kipeänä. Kuumetta, yskää ja nuhaa. Perjantaina vasta saimme antibiootit (lääkäri ei antanut aikaisemmin, kun verikokeissa ei bakteeritulehdusta), ja heti alkoi kuume laskea. Takana siis piiiiiiiitkä ja vähäuninen viikko. Viime yönä nukuttiin ensimmäistä kertaa. Sitä edesauttoi myös säämuutos: tukahduttava helle helletti, eilen tuli vähän vettä ja lämpötila tipahti n. 10 astetta. Ihanaa.
Voimia kaikille viikkoon!
Manna25 - 02.07. 11:42 vastaa tähän viestiin (26/27)
Aurinkoista huomenta!
Meillä on poika ryhtynyt heräilemään aikaisemmin. On aina ollut aamuvirkku, ja viime kuukaudet nukkunut n. klo 7 asti, joskus jopa yllättänyt nukkumalla 7,30. Nyt heräilee jo viimeistään 6.30. Se, että illalla menisi myöhemmin nukkumaan ei vaikuta mitään. Ja luonne kun on sellainen, että sitten kun herätään niin herätään kans. Sängyssä ei viihdy herättyään yhtään, puhettakaan että haluaisi tulla viereen köllimään.
Mahtavia useamman sanan lauseita teillä Mrs Cee jo puhutaan. Meillä ei vielä sellaista. " ei tätä!" , " ei saa!" tulee silloin tällöin, mutta ihana että puhe nyt on kumminkin lähtenyt käyntiin, talvihan tätä odoteltiinkin
Joo poika näyttää kyllä olevan jonkin sortin siivousintoilija. Aamulla yllätin hänet luutuamasta keittiön lattiaa käsipyyhkeellä. Oli kaatanut sinne vichy-lasini. Todella tarkkaa työtä teki ja lattia tuli kuivaksi.
Tyhjän lasinkin oli laittanut tiskialtaaseen.
Tänään meillä ei ole erikoisempia suunnitelmia, poika tuolla just laittaa unille. Aamulla kävimme pyörällä kaupassa ja illalla ehkä mennään rannalla jos iskä tulee ajoissa raksalta. Huomenna lähdemme pojan kanssa työkaverini luo maalle katselemaan eläimiä. Heillä on tosin vain koira, mutta heidän naapurissa on lehmiä. Poika on varmasti innoissaan. Toivottavasti olisi hyvä sää....
Manna
MrsCee - 02.07. 13:08 vastaa tähän viestiin (27/27)
Mannan poikanen on oikealla tiellä
Ihan pitää vielä kommentoida tuota Mannan pojan siivousharrastusta.
On aivan huippujuttu, että pojat jo pienestä pitäen osallistuvat kotitaloustöihin. Leikkiähän se on tuossa iässä, mutta näin se asennekasvatus alkaa.
Mitä pitempään asun täällä Välimeren maisemissa, sitä tomerammin kasvatan lastani tasavertaiseksi ja omatoimiseksi ihmiseksi. Täällä nimittäin huomaa, miten paljon hallaa äiti voi hemmottelullaan ja höösäämisellään tehdä - ja varsinkin pojille. Se, että Välimeren miehet ovat hieman, miten sen nyt kauniisti sanoisi... asenteellisia, johtuu kyllä suurelta osin äideistä.
Poikien ei koskaan tarvitse tehdä kotitöitä, sillä äidit hemmottelevat aina sinne asti, kunnes miehet menevät naimisiin. Ja äidin lisäksi siskot passaavat, ja sitten kun mennään naimisiin, vaimo passaa. Paitsi jos on käynyt niin huono tuuri kuin minun miehelleni. :)
Eräskin pikkutyranni, joka asuu tuttavaperheen olohuoneen sohvalla, huusi äidilleen: " Onko meillä kakkua?" Siihen äiti vastasi, että " on kultaseni, ottaisitko sinä?" Johon lapsi sohvaltaan, että " tuo se tänne näytille, niin minä katson, onko siitä mihinkään."
Joskus täällä feministin veri kiehahtaa ja tekee mieli sanoa, että älkää nyt herrantähden paapoko noita miehiänne aivan avuttomiksi.
Mutta onneksi poikkeus vahvistaa säännön, ja esim. appiukkoni tekee ruokaa, ompelee paidasta irronneen napin, siivoaa, pesee pyykkiä jne.
Kommentit (34)
Edelleen yhdessä kasassa ollaan. Viime yö meni supistellessa, eli kaiketi tämä joskus loppuu ;)
Mökillä oli mukavaa, tosin säät eivät hellineet. Poika piti tomeran luonteensa ja prätkäili potkumopollaan joka päivä parin kilsan lenkin. Mies ajoi fillarilla vieressä ja sanoi, että vauhti oli ollut hurjaa. Kaatosateellakin paineli sateenpitävät vaatteet niskassa niin, että oksat olivat vain suhisseet. Uida piti myös, vaikka ilma oli kylmä (mistä tämä kansa saa sisunsa?). No, isänsä on samanlainen toiminnan mies, naurettiin mökin ikkunassa, kun painoi polkuveneellä uikkarit jalassa ympäri pientä järveä kaatosateella ;)
Tutista luopuminen on sujunut ilman ongelmia, jes! Unikäytössä on edelleen, mutta esim pari päivää sitten, kun ajeltiin autolla Onnin päikkäriaikaan, niin poika viskasi tuttinsa lattialle ja alkoi nukkumaan.
Mannan sinappishow kuulosti kaikessa sottaisuudessaan hauskalta :) Mies ollut varmaan kylmänväreissä, kun luullut, että pojalla kyynärpäihin saakka käsi kakassa, yök ;) Toivottavasti vieroitus onnistuu ja pääsette peukusta " eroon" .
Mukavaa lueskella Mrs Ceen turinoita toisesta kulttuurista. Varmasti outoa seurata ei niin tasavertaisen kulttuurin lähestymistä kasvatuskysymyksiin. Ja tuo " maito aiheuttaa anemiaa" juttu, hohhoijaa. Kaikkea sitä kuulee. Olisi hauskaa tietää, että kuinka paljon meillä täällä Suomessa on sellaisia asioita, joita pidämme tosina, mutta jotka ovat huuhaatta ja toisessa maassa lähinnä huvittavuutta herättäviä.
Käytiin juuri äsken uimassa ja nyt poika on päikyillä. Taidan mennä hetkeksi sohvalle rötköttämään naistenlehden kanssa.
Nyt jää kommentointi vähäiseksi, palailen vaikka illalla paremmalla ajalla.
Noema, the pulla.
äitykkä80 - 02.07. 13:55 (1/2)
Marraskuiset-05, hyvää heinäkuuta!
Hei!
Koskahan mä olen viimeks aloittanu uuden viikon...? Varmaan joskus odotuspuolella...:)
Ihana aurinkoinen sää alkoi meillä jälleen..Mies on kotona ja lomaillaan yhessä koko perhe. Huvipuisto reissu oottelee ja muutenkin aika jees olo kaikilla!
Puhetta meidän pikkumies on alakanu matkia, yrittää toistella sanoja muiden perässä. selvät sanat ovat anna, tutu (tutti), tauto (auto) ja kuikku (suihku). Nyt sanoo muummi kun luetaan Muumikirjaa. Ymmärtää todella hyvin kyllä puhetta.
ja saas nähdä miten puhetta alkaa tulla, kun meillä loppui tutin syönti eilen! Nukkumaanmennessä valitusta kuului vajaat 2 tuntia. Ei varsinaisesti pyytäny tutia mut etsiskeli sitä joka paikasta ja tuhrasi itkua. Yö meni loistavasti nukahtamisen jälkeen. Nyt ei päiväunet meinaa oikein onnistua..kovasti huutelee tuolla tutua. no ehkä se tästä.
Poika laittoi itse pussiin kerätyt tutit roskiin illalla. Ja vain kerran kävi kurkkaamassa roskapönttöön.
Nyt oli hieman omanapainen viesti, mut pitänee jatkaa hommia.Hiljaisuus taisi tulla pojan huoneeseen vihdoinkin!
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille!!!
äitykkä ja poikanen
ps..Noemalle tsempityksiä!!! Jokohan pian on H-hetki lähellä...
Manna25: ihana poika teillä :)) Melkoinen siivoojapakkaus, toivottavasti
pysyy aina tuollaisena. Peukut täällä pystyssä että peukun imemisen vieroitus onnistuu. Mitään neuvoja en osaa antaa kun meillä ei onneksi olla siihen opittu vaikka Lotta ei ikinä tuttia olekaan syönyt.
MrsCee: mukava lueskella sinun juttuja, kuinka erilaista tosiaan sielä teidän Välimeren maassa onkaan :)
Asiasta kolmanteen, onkohan meidän neiti ainut porukasta joka ei juttele?? Pitääköhän tässä jo ihan huolestua. Muutama sana tulee, mut tosi vähän siis. Muilla kun tuntuvat juttelevan jo paljon, ja ihan lauseitakin, hitsi vie!
Ja voi itku tätä uhma-ikäistä lasta .... Meni taas itseltä hermot eilen kun olin väsynyt, nolottaa ja hävettää näin jälkikäteen kun tuli korotettua ääntä vähän turhan kovasti :(( Meillä kun tuo päiväunien nukkuminen sisällä ei oikein onnistu (nyt nukkuu kyllä mutta taisteltiin ekaks 1½ tuntia ...) ja ulkona on turhan kuuma nukkua vaunuissa.
Oltiin lauantaina miehen kanssa kaveripariskunnan kanssa minigolffaamassa (minä voitin, jee!!!) ja syömässä Rossossa. Oli ihana ilta, ja Lottakin oli nukahtanut suht ongelmitta kun mummahan oli sitä hoitamassa.
Tällä viikolla ois tarkoitus lähteä reissuun, joten jossain vaiheessa hiljenen hetkeksi. Alunperin oli tarkoitus lähteä huomenna, mutta keskiviikoksi on luvattu vesisadetta Naantaliin, niin ei sitten vissiin lähdetäkään. Hotellia ei ole vielä edes varattu, tarkoitus ois mennä Naanatalin kylpylään jos vapaita huoneita vaan on. Mut katsotaan tän päivän sääennusteet ekaks, ku ei huvita mennä vesisateeseen kävelemään :) Mietityttää vaan että jos sattuu sitten oikein lämmin päivä ja mennään jo aamusta Muumimaailmaan että miten suojautua auringolta?? Kun kuitenkin koko päivän varmaan ollaan sitten sielä kiertelemässä. Taidan vaan olla liian " hysteerinen" ton auringonpaahteen ja -polton suhteen ... Kun en viitsis kuitenkaan sit kuumaalla helteellä pukea pitkähihaisia/-lahkeisia päälle ku itsellekin tulis sellaisessa varustuksessa kuuma.
Nyt neiti heräs, joten mentävä! Noemalle tsemppiä lähestyvään koitokseen :)
Vihdoin se toivomani kesä:)
Noemalle jo toivotan paljon tsemppiä tulevaan :)
Kävin lasten kanssa kaupungissa rattailla, siis Perttu rattaiden kyydissä ja neito käveli ja hetken matkaa oli seisomalaudalla. Oikein reipas tyttö olikin, kun matkaa kuitenkin kertyy joitain kilometrejä. Itse en vain tajunnut ollenkaan, kun laitoin vain pikku läpsyt jalkaan ja nyt pakottaa ja kivistää jalkapohjia :( Muuten oli hyvä reissu.
Tintta-liisa, Pertulla ei vielä ole montaa sanaa käytössä, äiti, isi, pipi, myy, pää, muumi. Eiköhän ne pikku hiljaa lisäänny. Itse en ainakaan ole huolissani, muutenkin on hiljaisempi ja rauhallisempi tapaus, kuten isänsä. Meillä äänessä naiset ;)
Mukavia reissuja vaan Naantaliin Lotalle ja perheelle. Äitykän joukolle myös :)
Edelleen ihania juttuja Mannan pojulla :)
Meilläkin Perttu on reipas ottamaan kengät ym. valmiiksi ja kumppareilla joka paikkaan olisi lähdössä.
Ja roskat menee myös roskiin ja lelujen siivoamiseen osallistuu, kun iltasin yhdessä laitetaan lelut omille paikoille. Sisko välillä passuuttaa pikkuveikkaa vietkö roskiin, haetko jne. ja Perttu tekee työtä käskettyä :)
Hilda
Mukava lukea teidän juttuja!
Tintalle piti kommentoida, että meillä myös tosi vähän puhetta: tiitti, oho, mummu, joo-o. Siinä ne sitten onkin, eläinte ääniä osaa matkia, mutta ei muuten matki esim. meidän puhetta tai sanoja.
Meillä myös kiukutellaan urakalla, tänään taas korotin liikaa ääntä, mutta välillä menee paremmin perille kun sanoo kovemmin. Ja äidin satuttamiset on vähentyneet jäähyillä ja kun aloin yks päivä oikeesti itkemään, tuli niin halimaan ja tippa oli linssissä poitsulla.
Meillä on kesäpäivät menny ulkosalla ja kas kummaa, yht´äkkiä poika ei suostunu enää menee rattaisiin nukkuu, joten meillä nukutaan nyt sisällä parin tunnin päikkärit :) Unien aikana olen yrittänyt siivoilla kaappeja.
Onko muita marraskuisia menossa nyt elokuussa hoitoon? Minä itse aloitan koulunkäynnin ja poika menee päiväkotiin elokuun 13. päivä. Mua kyllä jännittää todella paljon! Ei niinkään perusasiat, kun olen itse päiväkodissa työskennellyt 2,5-vuotta, mutta se miten poika sopeutuu sinne muiden joukkoon ja ero kullannupusta tulee olemaan järkkyä aluksi!
Matkustaako teidän lapset vielä selkämenosuuntaan autossa? Mahtuuko teillä hyvin? Meillä mahtuu omaan autoon, mutta mun äidin autossa alkaa olla ahdasta. Miten muut kuljetatte jos menette toisen kyytiin tai onko teidän isovanhemmilla autoissa istuimia??
Me hankittiin mun äidin autoon (ajellaan sillä paljon) mutta se on kasvotmenosuuntaan oleva, niin nyt olen siirrellyttuota meidän omaa kuitenkin, kun se on turvallisempi, mietin vain, olenko liian hysteerinen.
Nyt tuli sisko messengeriin, on espanjassa aupairina, täytyy kirjoitella hetki hänen kanssa :)
Mukava kuulla että on muitakin marrasmuruja joilta ei vielä montaa sanaa tule. Hyvin kyllä ymmärtää kaiken mitä sanotaan, joten ei kai
sit mitään hätää oo :)) Kai ne kaikki aikanaan tulee, tokihan meiltä tulee 7 sanaa jo (tyttö, no, oho, isi, äiti, mum=mumma, paappa).
Me päätettiin ettei mennäkään vielä tällä viikolla Muumimaailmaan ja Hesaan kun lupailivat niin sateisia päiviä loppuviikosta sinnepäin. Ja huomenna ei ehditä kun pakkailut on vielä tekemättä ... Mut mennään kuitenkin Ähtärin eläinpuistoon jonne on noin kahden tunnin automatka (+pysähdykset). Tehdään päiväreissu sinne eli ei olla yötä. Enkä sit tiedä mennäänkö jo tällä viikolla käymään Tuurissa Keskisillä. Katotaan nyt.
Miehellä on kesälomallaan kyllä paljonkin tekemistä, toivon että
ainakin osan saa (saadaan) tehdyksi. Mm. uusi roskakatos, uudet kaiteet parvekkeelle, etupihan kivetyksen nosto ylemmäksi on miehen
suunnitelmissa.
Lotta heräsi näemmä uniltaan huutamaan lujaa, on mentävä!
Illalla tuli kiire katsomaan mikä Lotalla oli hätänä kun selkeesti huusi äissiä :(( Ja lujaa. Yleensä hiljenee aika nopeasti mut nyt vaan volyymi lisääntyi niin oli mentävä katsomaan. Nukahti onneksi nopeasti uudestan takas uneen.
Mies lähti kokeilemaan josko Lotta nukahtaisi ulos vaunuihin, vähennettiin vaatteita (vaihdoin t-paidan toppiin ja shortsit jalassa) ja on pelkkä hyttysverkko päällä, katsotaan miten nukahtaa / nukkuu. Eilen nimittäin taas oli niin taistelua noiden sisäpäiväunien kans, ei jaksais tapella. Tosin reissussa on sit taas sama ongelma, mut sen on sen ajan murhe :)
Torstaina viedään Lotta hoitoon appivanhempien luo, vähä niinku pakolla tarjosin niille kun mua niin keljutti kun olivat juuri 4 vkoa lomalla eivätkä yhtenäkään päivänä halunneet hoitaa / tulla hoitamaan Lottaa. Anoppi on vielä tän viikon lomalla (appi jo töissä) joten päätin kokeilla tarjota josko hoitaisivat, ja onnistuihan se. Lomansa aikana kävivät meillä peräti 2 kertaa!!, vaikka asuvat 10,5 kilsan päässä .... Tosin 2 vkoa olivat reissussa, mut kuitenkin ... Eivät ne pahemmin Lottaa tunne, säälittää välillä kovasti. En tiedä miten saisin heidät olemaan enemmän Lotan kanssa, ideoita jollakin??
Tänään pitäis miettiä mitä otetaan huomista eläinpuisto reissua varten mukaan. Onko kukaan muu käynyt vielä missään eläinpuistossa, ja olisi hyviä neuvoja (ts. huomasi että jotain olennaista jäi kotiin) matkan varrelle/ajaksi.
Jahas, mies tuli Lotan kanssa takaisin sisälle, kai se on yritettävä taas taistella ... Nyt mentävä siis, heippa!
Pitkästä aikaa! Liki päivittäin olen käynyt pinoa lukemassa, mut en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.. Oon ollut viikon verran enemmän ja vähemmän kipeä, on nuo " naisten vaivat" taas alkamassa, ei oo kyllä ollut ikävä :(
Meidän huominen Ähtärin reissu peruuntui, miehen siskolle tuli viikonloppuna vesirokko, hö. Saas nähdä onko se sitten meillä seuraavaksi. Muistaako kukaan mikä vesirokossa oli se itämisaika? Eikös se ollut aika pitkä? Suunniteltiin sitten että tehdään reissu Koivuniemen herraan, sellaiseen kotieläinpuistoon. Varmasti on poju tyytyväinen siitä kun näkee tuttuja eläimiä :)
Ihana tuo Mannan siivoilija :)
Meillä on taas tullut uusia sanoja, ja hirmuisesti poju yrittää matkia. Kyllä niitä ollaan jo odoteltukin!
Tule Auringonkukka kertomaan sitten millainen oli reissu ti-ti nalle taloon, olen kanssa suunnitellut josko sinne päästäisiin :)
Nyt poju heräs päikyiltä, palaillaan :)
Eli iskä, ukki ja poika, kaikki jo unten mailla. Päivä raksalla väsyttänyt isoimmat ja päivä maalla tuon pikkuisen miehen.
Olimme tänään tosiaan pojan kanssa päivän työkaverini luona maalla. Ihanaa=) Pojalle riitti mukavaa tekemistä, oli naapurin vasikoita ja pupu, koira ja traktoreita. Suihkulähde kiinnosti ja kukkien kastelu. Traktorin kauhassa oli vettä ja siinähän piti pärskytellä. Ja leipää sai aina kun pyysi, ja pullaa kans=) Poika eli päivän ihan herkuilla, mutta ehtiihän sitä ruokaa huomennakin.
Eli kovasti suosittelen, kaikkia kotieläinpuistoja ja tuttujen maatiloja kaikille marraskuisille perheineen. Meillä on tälle kesälle suunnitelmissa retki Ranuan eläinpuistoon, se on kans ihana paikka. Suosittelen jos suinkin liikutte pohjosessa.
Minä itse olen tosi pahasti allerginen kaikille eläimille, eikä mieskään piittaa eläimistä pahemmin (metsän eläimistä kyllä, mutta ei lemmikeistä), mutta yritetään kovasti silti tutustuttaa poikaa eläimiin. Että kiinnostuisi niistä ja oppisi olemaan niiden kanssa ja saisi ennenkaikkea sellaisia elämyksiä mitä meillä kotona ei tule koskaan olemaan, kun ei ole lemmikkejä. Pojan ukit on kovia erämiehiä, varmasti kalastus ja metsästys tulee isompana tutuksi, jos ei omasta halusta niin väkisin=) Isäni aina nauraakin, että pojalle vain punainen pipo päähän ja hänen repussaan mukaan hirvimetsälle=)
Iskä kävi meidät hakemassa sieltä maalta illalla kotiin, mentiin raksan kautta ja mikä ihana yllätys siellä jo oli! Talon toiseen päätyyn oli laitettu jo ulkoverhous. Meinasin etten uskalla katsoa=) Mutta aivan mahtavalta näytti, sävy oli just hyvä (vielähän se maalataan toiseenkin kertaan) ja se leveämpi lauta vaakaan laitettuna oli just täydellinen valinta.
Kuulemma loppuviikosta pääsen jo maalaamaan joidenkin huoneiden seiniä pohjamaalilla, siskoni tulee hoitamaan silloin poikaa. Minusta tuntuu aina, että olen ainoa nainen siellä alueella hommissa. Siihen meidän kadulle on rakenteilla 13 taloa ja ajattelin että kesällähän sitä varmaan jo tutustuu muihiin äiteihin ja lapsiin, mutta eihän siellä oikein koskaan ketään näy. Mitä työvoiman haaskausta " seisottaa" kaikkia vaimoja lastensa kanssa kotona! Ihana olisi joku sellainen naapureiden välinen yhteistyö että " minä hoidan omani ja sinun lapsia pari tuntia, että pääset hetkeksi hommiin ja sitten vaihdetaan" . Mutta hankalaapa se on kun ei ketään näe, eikä kukaan tule juttusille.
Eilen kävimme ostamassa pojalle kaupasta oman sauvasekoittimen, semmoinen ihan oikean näköinen, on aivan onnensa kukkuloilla sen kanssa. Tähän saakkahan sekoittimen virkaa on hällä hoitanut pyörän pumppu. Kauhea ärinä kuuluu koko ajan, kun sekoittelee leikkipöperöitään.
Ihana.
Manna
Ihanaa lomasäätä on pitänyt näin alkuun ja ollaan vietetty Jessen kanssa paljon aikaa ulkona, vain päikkärit ja syömiset on hoidettu sisällä. Jessellä on unien suhteen lomarytmi, nukkuu aamuisin ihanan pitkään, n.8-9 saakka. Tosin iltaisinkin nukahtaa sitten myöhemmin eli vasta n.21-22 aikaan ja päikkäreille meno on ollut välillä vähän sitä sun tätä. Mutta ei olla otettu stressiä, ollaanhan sentään lomalla ja arkirytmiin ehditään opetella taas sitten heinäkuun loppupuolella. :-)
Tänään oli Jessen kummitäti kylässä ja tehtiin retki läheiselle uimarannalle. Kyllä oli Jesse polleana kun pääsi " uimataitojaan" esittelemään kummitädilleen. ;-) Tosi mukava päivä takana ja Jessekin nautti kummitätinsä seurasta, suukot ja halit antoi eron hetkellä. Suloinen mussukka osaa olla.
Jessen uusin opittu taito on töpselin laittaminen pistorasiaan. Itse en tuollaisista pistorasioilla leikkimistä perusta sitten yhtään, mutta isinsä valvonnassa oli tuon taidon tänään oppinut. Suojatulpat pidetään visusti pistorasioissa ja silmät auki tuon poitsun suhteen muutenkin. Hellan napeistakin on ollut viime aikoina vähän turhan kiinnostunut ja uunin saakin jo väännettyä päälle, muut napit ovat onneksi vähän tiukempia.
Eipä tänne sen ihmeempiä. Kesälomafiiliksissä ollaan ja nautiskellaan yhdessä olosta. :-) Tulen huomenna lukemaan juttunne uudestaan oikein ajan kanssa (jos Jesse suvaitsee nukkua kunnon päikkärit) ja kirjoittelen sitten kommentteja.
Noemalle täältäkin jo varmuuden vuoksi tsempitykset, jos vaikka pian jo tositoimet alkaa! ;-) Jaksamista viime metreille!
Kirjoitin teille mutta laitoinkin sen ihan uuteen omaan aloitukseen ja en osaa siirtää sitä tähän pinoon...
noin se vaan aika menee ja nopsaan. muistatko noema ku sillon plussattiin yhtä aikaa, mut meillä ei raskaus silloin edennyt. oikein paljon onnea tulevaan koitokseen...
ja mitäpä muuta. remppa on tehty ja muuttokin on loppusuoralla. nyt ollaan kylläkin Torniossa lomailemassa 2vk ja sitten jatketaan muuttoa. kovaa puuhaa sekin kyllä on ollut.
Teemu kasvaa kohinalla ja oppii kokoaika uusia juttuja. tuttipullosta olisi tarkoitus alkaa vierottamaan, öisin kun vielä herää kerran " juopottelemaan" .
pahoinvointi on onneksi ohi mennyttä ja väsykin alkaa helopottamaan, jotain tässä jaksaa jo tehdäkkin. ultrassa oli kaikki hyvin ja viikkojakin on kohta 15 kasassa.
yritän joku pv ehtiä taas " kyläilemään"
hei juu ja kuvia on tulossa jahka koneelle saadaan siirrettyä...
puhihaa - 04.07. 09:56 (1/1)
Huomenta marrakset
En olekkaan pitkään aikaan kirjoittanut. Joskus käynyt lukemassa, mutta nyt päätin katsoa mitä täällä on ja kirjoittaa. En tarkalleen lukenut juttujanne, että en oikeastaan tiedä mitä on tapahtunut.
Tänne kuuluu ihan ok tai no minulla on hermot nykyään kauhean kireellä ja hermoilen ja vaikka mitä. Miehen kanssa otetaan yhteen usein ja sellaista. Poika on vissiin saanut jonkunuhman kun kiukkuaa välillä niiin paljon. Kiltti pieni poika on muuttunut, toivotaan etttä vain hetkeksi.
Masuasukki on justiinsapian puolessavälissä ja vkon päästä on ultra ja selviää onko kaikki kunnossa. Liikkeitä olen vähän tuntenut, kun ehtii koittamaan.
Noemalle paljon tsemppiä, kun eikös aika ole pian käsillä vai oliko laskettuaika jo?
Oletteko te hommanneet tuplarattaat, kun toinen on syntynyt? Millä ikäerolla. Meille tulee se 2vuotta, kun marraskuussa tämänkin on aika syntyä niin olisiko järkevää hommata tuplat?
Ähtärissä me oltiin viime viikonloppuna ja ihan kiva matka oli. Yökin oltiin mökissä. Poika käveli siis koko matkan sen 2,8km, uskomatonta. Minä siellä valittelin että tulisi jo kahvipaikka vastaan. =)
Illalla mökillä poika vielä jaksoi touhuta ja riehua ulkona naapurin mäkin 3 pojan kanssa ja nukahtikin vasta klo 23. Nyt meillä onkin menty nukkumaan vasta 23 ja herätty klo 10. Pitäis mennä herättäämään äijät, jotta saa päiväunillekin, kun kolmelta miedät on kutsuttu katsomaan kaverini 2vkonikäistä tyttöä.
Menenkin heti yläkertaan..
Lämmintä keskiviikon jatkoa!!!!!!!!!
puhihaa
Olen ollut viikonlopun nettipimennossa kun oltiin mummulassa eli mun vanhempien luona ja kyllä jänskätti tulla lukemaan pinoa kun mietin että mikäköhän Noeman tilanne on. Kiva että olit käynyt ilmoittautumassa! Limatulpan meno taitaa enteillä hyvää... :-)
Kirjoittelen huomenna enemmän kuulumisia ja kommentteja, nyt on olevinaan niin paljon puuhaa vaikkei oltu kuin pari päivää kotoa pois. Oikein mukava viikonloppu takana ja Jesse on saanut nautiskella huomion keskipisteenä olemisesta. On oppinut tekemään sellaisen valloittavan hurmaavan hymyn jolla saa katseet varmasti vangittua. ;-)
Le Cheile, olipa mukava kuulla teistäkin pitkästä aikaa.
Mutta huomenna lisää. Halusin vaan tulla pikaisesti kommentoimaan että juttunne on luettu suurella mielenkiinnolla. :-)