Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAkuisten ma-ke**

02.07.2007 |

Ei tainnut vielä pinoa olla?..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt minäkin kirjoittelisin TOSI PITKÄSTÄ AIKAA :)

Eli viimeksi taisin laitella jotakin, kun oltiin alle 10 viikoilla menossa,mutta josko tästä nyt pikkuhiljaa aktivoituisi näin kesän kunniaksi.

Lukemassa kyllä olen piipahdellut teidän viestejä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta laiskimus ja tuo esikoinen ovat pitäneet sormet pois näppikseltä toistaiseksi ;)

Meillä on siis 4v neiti täällä touhuamassa ja nyt 20.10. olisi kakkosen laskettu. Tosin olo on jo nyt kuin norsulla, että tässä juuri mietin miten jaksaa jäljellä olevan...

Täälläkin kuulutaan tuohon " onnellisten" ryhmään joille paukahti sokerirasituskoe tuonne puolenkuun paikkeille, ikä kuulemma antaa kriteerit kokeeseen.....Muuten tämän masun kanssa on mennyt oikeinkin mukavasti, verrattuna tuohon edelliseen odotukseen.

Nyt meinaa näköjään tulla novelli, joten aurinkoista kesäpäivää kaikille :)

Iidanmamma2 / rv 25+2

Vierailija
2/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut hiljaista, täytyy yrittää ryhdistäytyä tässä kirjoittelussa.

Meneekös muilla yöt pilalle suonenvedon ja levottomien jalkojen takia?

Itellä taisi viime yö olla viikkoon eka kerta, että sain edes jotenkin nukuttua. Ihan käsittämättömästi päivisin väsyttää ja jalkoja särkee, kun ei saa nukuttua. Toivottavasti ei tästä pahene enempää..

Saikkukin loppui, mutta supistelut sen kuin jatkuu. Tänään vähän aamulla säikähdin, kun vessassa käydessä jäi paperiin ihan hitusen verta. Toivottavasti johtuu jostain artyneestä limakalvosta tms. seksin takia, eikä vain tule kohdunsuulta. Ajattelin seurailla tilannetta, ja jos vielä tulee, niin sitten varmaan soittoa neuvolaan.

Nyt tuli oikosulku, enkä muista pitikö jotain muuta laittaa, mutta onhan tässäkin jotain.

Pepiliina 23+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESÄ JA LOMA Tännekään ei kummempia. Itse aloitan lomat tämän viikon jälkeen ja loppukuun vietän toivottavasti siellä Koti-Suomessa järven rannalla enkä tietokoneen äärellä, joten tulee varmaan täältä suunnalta sitten hieman hiljaisempaa loppuheinäkuun.

PAINO Painoa on tullut +6.6 kg ja se on hieman alle sen painokäyrän, jonka löysin netistä, muuten täällä ei kontrolleissa olla vertailtu minua mihinkään käyrään. Viime aikoina on kyllä tullut 800 g - 1 kg joinakin viikkoina, vaikkei kuulemma enempää kuin 500 g saisi tulla per viikko, mutta minkäs teet. Syön ihan normaalisti ja yritän juoda paljon, mitä vielä voisin tehdä???

MAHA Maha alkaa olla jo ihan kunnioitettavan kokoinen ja ekaa kertaa alkaa tuntua siltä, että se on joskus hieman " tiellä" . Nopeat nousut istuma-asennosta tai kyljen vaihto yöllä johtavat yleensä sellaiseen " pistoskipuun" sivuilla.

TURVOTUS Jalkojen turvotusta on hieman iltaisin, mutta aamuisin on ok, joten en ole huolissani sillä tapaa. Olen yrittänyt kaikkea vedenjuonnista ananasmehuun jne, jotta turvotus olisi vähäisempää, mutta ei se kauheasti auta. Istumatyössä yritän pitää jalkoja vaaka-asennossa mahdollisimman paljon (toinen tuoli pöydän alla jaloille).

Mukavaa viikkoa

AJL

Vierailija
4/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua, että mulla ei ole nyt mitään vaivoja, en voi valittaa oikestaan mistään :) Kerrankin niinpäin. Maha on kyllä jo vähän tiellä, töissä kun joutuu kumartelemaan, niin se varmaan näyttää aika hassulta. Issiaskipu on ollut ainakin kaksi viikkoa jo poissa, ja toivottavasti pysyykin. Pari kertaa on vetänyt jalasta suonta, muttei enempää. Supistuksia ei ole ollut, mutten kyllä tiedä miltä ne tuntuukaan, kun ekaa odotan. Välillä tuntuu pikkuisen ällöltä, kun vauva tuntuu potkivan ihan alas. Miten päin mahtaa mahassa ollakaan... Ylemmäs suuntautuvat liikkeet tuntuu " mukavammilta" , ja kyllä niitäkin on. Mies vaan harmittelee, ettei ole tuntenut vielä liikkeitä kädellään, ei vaan tunnu olevan koskaan paikalla, kun vauva on aktiivinen. Minä kyllä olen nekin tuntenut ja nähnyt. Eli ihan hyvin menee, sokerirasitusta odottelen viikon päästä.

Tintti 24+4

Vierailija
5/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa vauhti hidastua entisestään, joka päivä supistelee, ja välillä ei meinaa mennä ohi edes levossa:(

Kävin lääkärillä tarkistamassa kohdunsuun tilanteen, kun lääkärineuvolaan oli vielä sen verran pitkä aika, ja terkkari oli sillä kannalla, että kannattaa käydä. Sikäli hyviä uutisia, että kohdunsuu oli kyllä tiukasti kiinni, ja pitkä. Ainoastaan kohdunkaula oli hieman pehmennyt.

Lääkärissä ilmeni, että istukka on kohdunsuulla. Tämä tuli vähän yllätyksenä, koska aiemmin oli vain puhe, että se on takaseinällä, eikä kohdunsuulla. Toivon hartaasti, että istukka siirtyy edestä, ja ei tarvitsisi sitä miettiä sen enempää. Minulla on aika paha sektio kammo, ja en halua edes ajatella, että istukka pysyisi kohdunsuun edessä estäen alatiesynnytyksen.

Lääkäristä tuli kuitenkin käsky ottaa iisisti, raskaita ei saisi nostella, eikä muutenkaan kuulemma oikein tehdä sellaista mikä saa supistelemaan. Mitenkähän se onnistuu, kun esim. pyykkien ripustelukin saa supistelemaan, ja välillä supistelee vaikka vaan istuu aloillaan, onneksi se ei kuitenkaan ole, ainakaan vielä, tehnyt mitään kohdunsuulle. Mutta touhuilun pitäisi pysyä suht rauhallisena, mikä voi olla aika haasteellista kahden vilkkaan lapsen kanssa, ja kun vasta muutettiin, enkä ole vielä saanut kaikkea paikoilleen..

Mutta pitänee lopettaa, taisi tulla pelkkää valitusta koko kirjoituksesta.

Vähän allapäin, Vanile 25+2

Vierailija
6/13 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki ovat? Taitaa olla monella loma, kun on näin hiljaista ja onnea vaan kenellä on, aivan ihanat lomalusäät olette saaneet.

Itselle ei sen kummempia kuulu, lähinnä kirjoittelen pinoa nostaakseni. Vähän on tarvinnut kyllä jo tahtia hidastaa, kun alkaa selkä ajoittain reistailemaan.

Tuntuu kummalliselta, että toiset jo puhuvat liikelaskennasta näillä viikoilla. Itsellä kun on istukka tuossa edessä niin en vieläkään tunne liikkeitä niin usein ja selvästi, että voisin jotain liikelaskentaa pitää. No onneksi noita liikkeitä on kumminkin alkanut tuntumaan, on se vaan ihanaa!

mussu ja napu rv 23+3

Vierailija
7/13 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi tarpeen saada hyviä vinkkejä närästykseen, kun ei enää nuo perushappolääkkeet auta mitenkään???

Mulla oli tätä koko alkuraskauden ja nyt sitten taas " ihanuus" palasi täysipäiväisesti. Olen jo ruuatkin vääntänyt ties moneenko kertaan ympäri, ettei vain olisi pahemmin ärsyttäviä, mutta ei.....Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan!!!

Iidanmamma2 rv 25+jotain...

Vierailija
8/13 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eileen fysioterapiassa, alaselkä ollut nyt niin pitkään rasituksessa, että on tulehtunut eikä fysioterapiasta siis ole selälle hyötyä vaan ainoastaan liikkeet ja rasitus pahentaa tilannetta, eli edessä on sitten mitä ihanin loppuaika tämän selän kanssa...

Lääkärissä kävin vielä tänä aamuna, mitään tulehduskipulääkkeitä ei voi enää määrätä, joten panacod on nyt ainoana apuna ja mulle siitä ei kauheasti hyötyä ole, kun en sitä oikein voi syödä kun tulee niin kummallinen olo ja alkaa väsyttämään aivan kamalasti, 2 kertaa olen yöksi ottanut kun esikoisen saanut jo nukkumaan, tytön hereillä ollessa en lääkettä voi edes harkita ottavani. B-lausunnon nyt joutui lääkäri kirjoittamaan eli sairaslomalla ollaan äitiyslomaan asti.

Mulla kyllä tuntuu olevan pelkkiä vaivoja eikä mistään ihanasta olosta ole kyllä ollut tietoakaan, olen tosi turvoksissa ja supistelee kovasti myöskin, mutta kohdunsuun tilanne on onneksi ok, lääkäri sen tänään tarkasti. Kuunteli myös vauvan sykkeet vaikka sanoin että iltapäivällä on neuvolan terveydenhoitajan aika, sykkeet noin 142 ja alle. (esikoisella aina 155-160)

Onneksi kuitenkin mies on lomalla nyt, muuten olisi paljon hankalampaa tuon yksivuotiaan perässä juosta. Helpottaa niin paljon kun on kokopäiväinen apu. Iltapäivällä siis neuvolaan vielä ja sen jälkeen lähetään suoraan mökille ajamaan, niin kuulumisia kirjoittelen taasen sitten kun sieltä palaillaan.

Hyviä vointeja kaikille. Aika on mennyt niin nopeasti kyllä, kohta on jo syksy...

Katuska ja 27+5

Vierailija
9/13 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvasti olen minäkin käynyt teidän kuulumisia lukemassa,mutta nyt viimein " ehdin" pari riviä kirjoittamaan. ;)

Oma vointi suht hyvä. Tosin nyt juuri ollaan viikkoa viettämässä etelä-Suomessa & käveltyä on tultu enemmän jo kahteen päivään varmaan kuin koko raskausaikana!. Jalat siis iltaisin todella kipeät & turvoksissa... Pientä pistävää kipua huomaa myös aina toisella puolella vatsaa,jos yrittää kävellä liian nopsaan. Mutta eiköhän se tästä,kun muutama päivä vielä kävellään.. ;D (shoppailla on siis pakko!).

Masu menee yläkäyrillä & hemoglobiini ei tunnu nousevan (ollut alle 120 jo pari kuukautta),vaikka rautaa menee 2 tablettia joka toinen päivä (ja yksi joka toinen). Kivuttomia supistuksia on ollut pari viikkoa n.2-3 per pvä.

Minulla alkoimyös parisen viikkoa sitten vähän runsaampi valkovuoto & sitten viime viikolla tuli yhtenäaamuna veristä limaa. :/

Neuvolassa otettiin sitten hiiva-& kohdunsuuntulehdusnäytteet,joista minulla on siis positiivisena kohdunsuuntulehdus.

Tämä aiheuttaa nuo vuodot & supistelutkin (varmaankin).

Edellisessäraskaudessa tuo tulehdus uusi puolestavälistä raskautta aina loppuun saakka, joten tuskin nyt tekee poikkeusta. :(

Pepiliinallekin siis tiedoksi,että kysy neuvolasta tuon näytteenottoa, jos siltä tuntuu. Varmistuu ainakin ettei se vaan aiheuta tuota sinunkin kerran tullutta vuotoa.

Se tätyy nimittäin hoitaa ainakin tässä vaiheessa raskautta antibiootein pois.

Tuli käytyä vaunukaupassakin katsomassa uusien Brion kombien värit livenä,kun ne haluamme.Mutta ompas kuulkaa vaikea päätös se väri,kun ei tiedä tulokkaan sukupuolta!. ;)

Pojalle haluaisin ehdottomasti vaaleansininen/mustat & tytölle ehkä Puna/mustat tai ruskea/mustat. Niin mitkä noista nyt sitten ostaa?... :D

Vaikka poika tunne minulla on kyllä tälläkin kertaa..

Terkuin Suklaapuffi rv 25+3 & kolme poikaa. ;)

Vierailija
10/13 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on täällä ihanan kesäinen; lämmin ja aurinkoinen. Lapset leikkii keskenään, eivät tappele. Saavat olla paljon ulkona, kivaa! Mulla olo on nyt ollut hyvä, olen jaksanut yllättävän hyvin touhuta kaikkea. Edellisellä nla käynnillä Hb oli himpun verran noussut 110=>113. Tsh arvo kohonnut myös jo melkein normaalille tasolle 0,03=>0,2. Närästystä ilmenee ainoastaan jos syön jotain rasvaista. Yöllä jalat on levottomat ja kuumoittavat...inhottavaa joka haittaa nukkumista. Kohdunpohjan korkeus menee yläkäyrillä reippaasti. Painoakin on tullut melkein kuusi kiloa, iik! Jahas, pitänee lähteä kohta ulos, kun sää on niin ihana. Jaksamista kaikille.

Miranneli 23+2.

Vierailija
11/13 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosiaan hiljaista, taitaa olla kesäloma-aika... Meillä on lomat toistaiseksi pidetty, ja nyt vähän hirvittää kun kaikki kaverit karkaa mökeilleen ja leikkipuistokin on kiinni! No, yritetään esikon kanssa keksiä jotain kivaa joka päivälle vaikka iskä onkin töissä.

Mulla oli neuvola eilen, ja kaikki näyttäisi olevan ihan ok. Hemppa tosin mitattiin nyt ekan kerran, ja se oli vain 108! Ei ihme että on vähän väsytellyt... Nyt siis rautakuuri päälle, toivottavasti lähtee nousuun pian. Painoa on tullut tasaisesti, nyt noin 6kg, mutta saapi minun puolesta tullakin - kyllä ne sitten imettäessä häviää (ja palaa imetyksen päätyttyä... ;). Herkut kyllä maistuu tosi hyvin!

Olen tässä alkanut vähän miettiä, että mihinkäs se vauva meillä kotona oikein mahtuu... Joka paikasta tuntuu jo nyt tursuavan tavaraa, tekisi mieli heittää hittoon puolet! Mies ei taas tyypilliseen tapaansa osaa lainkaan ajatella niinkin pitkälle kuin syksyyn - hänestä tällaisia on ihan turha mietiskellä vielä (eikä vauva kuulemma vie paljoa tilaa ;). Noh, näillä selkäsäryillä onkin kyllä parempi jättää suuremmat raivaustyöt muille ja yrittää vaan lepäillä silloin kun esikko nukkuu...

Suhni & Monni (24+6)

Vierailija
12/13 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa meillä kaikilla olla jos jotain vaivaa..Täällä myös jalat turpoaa ja aamulla on ihan hirveää tulla yläkerrasta alas..

Varsinkin jalan pohjat ja etenkin aamuisin aika kumma juttu.

Nuo voiteet ei auta mitään.Juodakin olen yrittänyt paljon.

Täytyy varmaan lisätä tyynyjä jakojen alle sänkyyn ja ostaa ne ihanat tukisukat ihan kuin ei muuten olisi hiki töissä.

Muuten on ollut loistava olo.Töissäkin jaksanut ihan hyvin.Pomo kyllä laittaa kivoja vuoroja yrittää vähän katsoa raskaimpia vuoroja pois.Ei tarvi sitte sen takia olla sairaslomalla.

Tekeekö jo jotkut osapäivätöitä jos mahdollista??

Meillä saa tehä tunteja sen verran kun jaksaa jos viel tän kuukauden jaksais ainakin niin paljon vielä hankittavaa.

tarvis varma saada noi kelapaperit ja vakuutusjutut kuntoon tällä viikolla..Kyllä välillä on saamaton olo..

Koittakaa jaksella ja ottakaa rennosti ken voitte.Pari vapaata edessä ihanaa.

Vierailija
13/13 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaan minäkin taas rustaan.

Närästyksestä: Minulla auttaa aina maito närästykseen. Ja nykyisin närästääkin melkein kaikki. Välttelen etenkin paprikaa ja kurkkua.

Maitoa menee iltaisin mahdottomasti että pystyy yön nukkumaan.

Kohdunkaulasta? Onko muilla muutoksia kohdunkaulassa?

Itse kävin tänään neuvolassa ja kohdunkaula oli nyt 2,5cm kun viimeksi oli 3cm. Ja ihan oli sama lääkäri kuin edellisellä kerrallakin. Oli kyllä kiinteä eikä asiasta sen kummemmin puhunut, mutta jäi mietityttämään että onko supistelut voinut jo aiheuttaa lyhenemisen.

Ja kun en muista miten edellisissä raskauksissa tuo menikään mulla.

Pitänee kaivaa vanhat neuvola kortit mukaan.

Oli jännää että en ole vieläkään saanut lähettettä sokerirasitukseen vaikka aikaisemmin olen sinne joutunut ja ylipainoa on yhä todella paljon.

No lähetteen sain pelkopolille. Sieltä tulee sitten kutsu toivottavasti ei mene kovin myöhäisille viikoille.

Tsirppana rv 26+4