Miksi ette anna tyttönne olla tytön näköisiä vaan
leikkaatte hänelle lyhyet hiukset? Ettekö ajattele miten pahalta tytöstä voi tuntua?
Kommentit (30)
Mun mielestä esim. polkkatukka on pikkutytöllä paljon nätimpi, kuin sekainen ohut pitkä tukka, ja niitä näkee paljon.
Ihan lyhätt ns. poikatukkaa en tytölleni ole koskaan leikkauttanut.
Kiusaavatko sinun lapsesi lyhyttukkaisia tyttöjä?
jo saatu niin pitkälle, että naisella voi olla myös housut tai lyhyt tukka. Olet lähes 100 vuotta myöhässä!
paksut hiukset niin pitkä tukka ehdottomasti. Mutta sitten kun on näitä niin älyttömän ohuttukkaisia tyttöjä joiden äiti ei voi antaa leikata hiuksia kun pitää tytöllä olla pitkätukka, niin sellainen ohut pieni hiirenhäntä on aivan kamala. Paljon kauniimpi on sitten sellainen olkapäille tai alle oleva polkkatukka.
Alle kouluikäisenä poikatukka :-( Sit sentään suostui polkkaan. Murrosiässä kasvatin pitkät, mitkä sopivatkin sata kertaa paremmin. Vieläkin tosin huomauttelee välillä, että polkka ois kiva... ARGH!
pitkiä hiuksia sen jälkeen, kun osaavat itse edes vähän laittaa niitä.
Todella epäsiistin näköistä päiväkodeissa parivuotiaat pitkähiuksiset tytöt, joilla hiukset menevät ruokaan jne., kun eivät hiukset ole kiinni.
Esikoistyttäreni on nyt 6-vuotias. Hänellä on hiukan olkapäiden alapuolelle ulottuvat hiukset. Osaa laittaa ponnaria ja pinniä hiuksiin eri tavoilla. 4-vuotias kuopustytär saa olla vielä vuoden pari polkkapituudessa.
Jotkut lapset kun eivät millään antaisi kuulemma harjata hiuksia siistiksi.
en voi kuvitellakaan tytölleni muuta kuin pitkiä hiuksia. Kehun myös usein kuinka kauniilta hän (5-vuotias) näyttää.
Sitten kyllästyttiin kuuntelemaan sitä valitusta niistä hiuksista ja ainaista takkujen selvittelyä ja kuskattiin tyttö kampaajalle. Sai leikkauttaa hiukset niin kuin itse halusi ja aika lyhyet niistä sitten tuli. Mutta nyt neiti itse on tyytyväinen ja onhan ne paljon siistmmät kun saa itse niitä harjattua paljon paremmin. Niin ja kyseessä paksut hiukset ja tytöllä ikää 7v.
Meillä 3 vuotiaalla neidillä on todella pitkät ja paksut hiukset. Latvoissa on aivan ihanant korkkiruuvi kiharat luonnostaan. Kiharoiden kanssa hiukset ovat vyötärön alapuolella ;) Tosiaan välillä on tappelua hiusten harjaamisen ja pesemisen kanssa, mutta yleensä onnistuu hyvin. Suihkutettava hoitoaine ainakin auttaa paljon asiaan :D
OHUET JA PITKÄT HIUKSET, että nyt varmaan kuolette ja pökerrytte, kun en ole leikannut heille vähintään polkkaa. Mutta antavat nätisti kammata ja laittaa hiuksensa, ja on ihan hauska laittaa heille erilaisia kampauksia, ja itsekkin tykkäävät (3v. ja 2.v).
Mutta jos jotain oksettaa ohuet hiirenhännät, niin voi voi. Mua ei. :)
Ja hiuksethan tietysti on ihan tärkein asia lapsessa...
Vierailija:
OHUET JA PITKÄT HIUKSET, että nyt varmaan kuolette ja pökerrytte, kun en ole leikannut heille vähintään polkkaa. Mutta antavat nätisti kammata ja laittaa hiuksensa, ja on ihan hauska laittaa heille erilaisia kampauksia, ja itsekkin tykkäävät (3v. ja 2.v).
Mutta jos jotain oksettaa ohuet hiirenhännät, niin voi voi. Mua ei. :)
Ja hiuksethan tietysti on ihan tärkein asia lapsessa...
Pihaleikeissä ne vaan takkuuntuu ja sotkeutuu, varsinkin jos on vielä pitkät otsahiukset, sitten ne on silmillä.
onkin ohut ja mielestäni vähän epäsiisti. Mutta kun hän itse pitää siitä ja haluaa kuulua pitkätukkaisten joukkoon, niin enpä väkisin leikkaa. Pidän huolen, että on aina puhdas ja tasaan välillä latvoja.
Ovat ohuet mutta jo ihan hiusten näköiset, siihen on vielä aikaa että niistä leikattaviksi olisi, etuhiuksia on saksittu kun jostain syystä ne alkoivat kasvaa ensimmäisenä ja menivät silmille.
omilla prinsessoilla on ollu polkkatukat ja nyt viimeisen vuoden aikana ovat kasvattaneet pitkät tukat. en tykkää, että roikkuvat vapaina - ponnarilla, saparoilla ja leteillä ovat tosi söpöjä. ihan lyhyeksi poikatukaksi en leikkaisi, koska itsekin olin aika pojan näkönen pienenä :(. siitä en kyllä silloin välittänyt :).
kyllä pikkutytöille sopii pitkät hiukset, mutta samaan mieltä kuin moni muu, että ei sellanen takkupää tai " hiirenhäntä" niin söpö ole. riippuu siis paljon hiuslaadusta. muutamalle enkelikasvolle on sopinut lyhyt tukka vallan mainiosti... ovat kuin malleja jo 5-6v. :)
Vierailija:
onkin ohut ja mielestäni vähän epäsiisti. Mutta kun hän itse pitää siitä ja haluaa kuulua pitkätukkaisten joukkoon, niin enpä väkisin leikkaa. Pidän huolen, että on aina puhdas ja tasaan välillä latvoja.
niin silloin oli yleisin tukkamalli tytöillä polkkatukka. Olisi luullut että letit, mutta ei. Varmaan pitkät hiukset koettiin hankaliksi hoitaa (pesut ja täiden poistot).
Tai punaisiin pukeutunut?