Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka annetaan lääke 1,5 vuotiaalle?

02.07.2007 |

Kuinka olette antaneet nestemäisen lääkkeen taaperolle? Ei osaa niellä tablettia. Voiko sotkea ruuan sekaan ja pitääkö lääke antaa lääkkeenä? Kiitos jo etukäteen!!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan lääkeruiskulla aina suoraan suuhun. Lasten lääkkeet on niin hyvänmakuisia ettei meillä ainakaan pikku-ukko (1v4kk) ole moksiskaan, tulee ihan suu auki syliin, kun pyytää:). Ja apteekista saa sen ruiskun lääkkeen mukana.

Vierailija
2/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Panadolin mukana saatava lääkeruisku on tosi kätevä. Sillä voi antaa muitakin lääkkeitä kuin Panadolia. Jos eivät apteekissa suoraan tajua antaa sinulle lääkeruiskua, niin pyydä ihmeessä! Kyllä niillä niitä siellä yleensä on, mutta kaikki eivät vaan pyytämättä muista niitä antaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa annettu ruiskulla ja yleensä menee ihan ok. Jos ei muuten niin pienellä " pakottamisella" eli lapsi kunnolla syliin ja ruisku vähän sivulle poskeen ja kunnolla suun sisään, niin lapsella ei ole muuta keinoa kuin nielaista. Kuulostaa aika tylyltä, mutta itse olen ajatellut, että on tärkeämpää saada lääke menemään, vaikka joutusi vähän pakottamaankin. Joitakin lääkkeitä voi soteka ruokaan/juomaan mutta ongelma on sitten se että meneekö riittävä annos jos lapsi ei syökään kaikkea. Ja kaikkia lääkkeitä ei voi kai edes niin antaa.

Vierailija
4/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisku on loistava! Sillä vaan truutataan suuhun, niin ainakin suurin osa menee. Lusikka on ihan toivoton.

Vierailija
5/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v tytöllä on korvatulehdus, pari päivää meni antibiootit ruiskulla hyvin. eilen rupesi pelkäämään ruiskua. yritin antaa kuten em. ohjeessa oli laittamalla ruiskun posken taskuun, tyttö rupesi yökkäämään ja oksensi kaikki lääkkeet. sinne meni antibioottisatsi. liotin pieneen määrään lämmintä maitoa antibiootit ja laitoin maitopullon joukkoon. sillä tavoin sain syötettyä. isommalle 2.5v lapselle oon sotkenut esim. pieneen määrään imelää mehua lääkkeet.

Vierailija
6/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamol F:llä on lapsille suunnattuja särkylääkkeitä, jotka hajoavat hyvin nesteeseen eli pienimmille lapsille ne voi liuottaa esim. lusikalliseen maitoa tai vettä, ovat myös hyvän makuisia. Isommat lapset voivat imeskellä tapletin. Meidän 1 1/2 vuotias on ainakin saatu helposti lääkittyä kun on liuotettu tabletti maitotilkkaan, lisää kerjää joka kerta

Vierailija
7/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim Pamol F menee kyllä lusikallakin irvistellen ja yökkäillen, koska jää tosi rakeiseksi. Olen itse kokeillut ottaa samanlaista rakeista lääkettä ja onhan se aika epämiellyttävää.. Kokeiltiin sitten Pamoliakin ruiskulla ja hienosti menee! Ensin liuottaa sen lusikalliseen vettä ja vetää ruiskuun ja ruisku mahdollisimman taakse poskeen. Kannattaa maistaa itse niitä lapsen lääkkeitä, joskus joku kehotti laittamaan esim d-vitamiinitipat maitopullolliseen ja se vasta kamalalta maistui.. iso pullo :/

Vierailija
8/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairaalassa opastivat et kannattaa tähdätä poskeen ni ei sylje kaikkea heti pois jos on pahaa. meijän muksulla on jatkuva lääkitys ja lääke on onneks hyvänmakuista ni ottaa mielellään, joskus vähän hangottelee vastaan mutku saa ite piellä ruiskusta kiinni ku isi/äiti ruuttaa lääkkeen ni on ihan tyytyväinen ja kiltisti ottaa!