Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

torutko/ kiellätkö aikuista tilanteessa jossa ilman muuta toruisit/ kieltäisit lasta?

Vierailija
02.07.2007 |

siis jos aikuinen ivallisesti lällästelee ja matkii vieressä uhmiksen huutokohtausta (mikä lietsoo huutoa)?

tai naureskelee kovaan ääneen ja korostetun huvittuneena syömään opettelevan lapsen tavalle pitää lusikkaa?

moittii lapsen " kömpelöitä" piirrustuksia lapselle?

matkii lapsen puhetapaa ilkeällä äänellä?

kaikki ylläkuvatut tilanteet viimeaikoina kokeneena ja niistä hämmentyneenä kysyisin, että mikä on oikea tapa toimia? kun kyseessä on siis yli 50-vuotiaat ihmiset. jos olisi 5-vuotiaasta kyse, sanoisin ihan rauhallisesti että " äläpä viitsi kiusata x:ää, x on pieni eikä ihan vielä osaa niin hienosti kuin sinä osaat, mutta ei ole kiva siitä kovasti huomautella. x oppii kyllä." tms.

aikuista mun sen sijaan tuntuu olevan tosi hankala ojentaa. ojentaisitko sinä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyä myös äitisi kanssa toisin. Eli et anna hänenkään " hoidella" tilanteita, vaan hoidat itse. Se on silloin selvä viesti myös äitisi lähipiirille, että et ole äitisi lapsi enää, vaan aikuinen siinä kuin muutkin.

Vierailija
22/25 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

käyttäytyä myös äitisi kanssa toisin. Eli et anna hänenkään " hoidella" tilanteita, vaan hoidat itse. Se on silloin selvä viesti myös äitisi lähipiirille, että et ole äitisi lapsi enää, vaan aikuinen siinä kuin muutkin.

en kokenut että äitini ois hoitanut mitään _mun puolesta_, mitenkään apuna mulle, vaan ihan omasta puolestaan ja luonnikkaana osana hänen ja lapsen suhdetta. mun lapsella saa olla ihan omia ihmissuhteita läheisiin ihmisiin ilman että mä olen aina siinä välissä.

sitäpaisti lapseni tuntien tiesin että hänen kohtauksensa eivät kylässä jaksa kestää kovin kauaa. arvioin että mun on turha hyökätä tilanteeseen ja ottaa lasta muorin sylistä (jossa hän oli siis syömässä kohtauksen tullessa) itselleni lohduteltavaksi, se olisi ollut mun mielestä liuiallista hösäämistä, josta tässä ketjussa jo varoitettiin. istuin joka tapauksessa 30 cm päässä viereisellä tuolilla, ja siitä käsin juttelin lapselle (hösäämättä, normaalisti).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olit siellä äitisi lapsena, et suinkaan itse äitinä ja tasaveroisena aikuisena. Nyt siellä oli se kyläilevä ystävätär ja äitisi " aikuisina" , sinä ja lapsesi " lapsina" ja te kaksi siinä sitten kärsitte.

Vierailija
24/25 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissä vääntämässä jostain nyansseista.

ap

Vierailija
25/25 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän