Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosteusmittaus, ostajan vai myyjän tehtävä?

Vierailija
08.10.2008 |

Olemme ostamassa rivitaloasuntoa. Kumman velvollisuuksiin ja kustannettavaksi kuuluu kosteusmittaus, ostajan vai myyjän? Omasta mielestäni myyjän, mutta onko näin? Onko jollakulla faktaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan sopimuskysymys. Ja siis kolmesta kämpästä olemme sopineet maksun puoliksi.

Vierailija
2/6 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te sen haluatte, niinkuin kannaattaakin haluta, niin valitkaa luotettava ammattilainen ja sopikaa maksu puoliksi myyjän kanssa. Pintakosteusmittarin voi kyllä ostaa itselleenkin, se on ainakin meillä osoittautunut hyväksi hankinnaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun me myytiin taloa, niin kolme ensimmäistä tarjouksen jättäjää sanoivat ehdoksi, että kosteusmittaus täytyy tehdä.

Niinpä sitten päätimme, että se on meille myyjinä paremoi, kun se on tehty, niinkuin myyntivalttina ja teetimme sen.

Kun itse maksoimme, valitsimme tietenkin halvimman pikkufirman.

Eli jos haluat osallistua päättämiseen mistä se tehdään, joudut kyllä osallistumaan kustannuksiinkin.

Vierailija
4/6 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ostaja haluaa itse valita mittaajan ja mittauksessa/kuntotarkastuksessa valvotaan ensisijaisesti ostajan etua. (toki myyjänkin mutta ensisijaisesti ostajan). Jotkut myyjät toki tekevät mittauksia, jopa valmiiksi mutta kuka ostaja nyt sitten luottaa niihin... Joskus kuitenkin päädytään puolittamaan kulut, se on ihan neuvottelukysymys sitten. Mutta mitään velvollisuutta myyjällä ei siis ole teettää tai maksaa mitään tutkimuksia.

Vierailija
5/6 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ehdotamme tuota "kulut puoliksi" -mallia. Kiitos!

Vierailija
6/6 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä on intressi, niin se maksaa. JOs myyjä on varma, ettäongelmia ei ole, niin miksi teettäisi.

Asunto-osakeyhtiössä kosteusmittaus on siinä mielessä hiukan turha, että mahdolliset kosteusvauriot on taloyhtiön vastuulla ellei asukas nyt huolimattomuuttaan tai piittaamattomuuttan ole sellaista aiheuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi