Oma tarina raskauden aikaisesta painonnoususta ja painonhallinnasta
Millaisia kokemuksia on muilla raskauden aikaisesta painonnoususta? Itse olin juuri aloittanut uudet terveellisemmät elämäntavat vuoden alusta, kun tulin raskaaksi. Ylipainoa oli kertynyt lähes 15 kg. Päätin heti että en anna painon nousta raskauden aikana yhtään ylimääräistä. Aloitin iltaisin kävelylenkit ja jätin pahimmat mässäilyt pois. Olen nyt raskausviikolla 27 ja paino on 2 kg vähemmän kuin tammikuussa. Alimmillaan oli 5 kg vähemmän kuin tammikuussa, mutta nyt on hieman tullut nousua. Mitään varsinaista laihdutuskuuria en siis ole pitänyt, koska ei sellainen raskauteen sovi, mutta pieni keventäminen on tehnyt olon todella hyväksi eikä raskaus ole vielä tuntunut kovin raskaalta. Mietityttää vain kuinka painoa alkaa kertyä nyt loppua kohti, kun pientä nousua on ollut. Ensin ajattelin jos paino nousisi maksimissaan tuohon tammikuun aloituspainoon, mutta voi olla että menee kyllä ylitse. Kuten jo sanoin on olo ollut mitä mainioin ja odotan kovasti mitenkä paino putoaa sitten kun lapsi on syntynyt. Sitten vasta alkaa varsinainen painonpudotus ja se on varmasti huomattavasti helpompaa, kun on pitänyt jo raskauden aikana painonsa kurissa. Kommentteja ja ajatuksia saa esittää, tsemppiä kaikille painonpudotukseen ja -hallintaan!