HUHTIKSET ' 05 HEINÄKUUN EKA VIIKKO
ja viime viikkoiset http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10625624&p=3&tmo…
Kommentit (12)
Millaisia kesälomareissuja teillä on muuten suunnitelmissa? Me ollaan ajatuksen tasolla suunniteltu lähtevämme jossain välissä käymään jossain huvipuistossa, ei vaan vielä tiedetä missä ja milloin... Pitäisi surffailla ja ottaa selvää noista puistoista, ei olla hirveesti harrastettu niitä tähän mennessä :) Sitten pitäisi käydä Helsingissä joskus. Ei varmaan sen suurempia reissuja ole luvassa.
Minä itse asiassa tein kakrujen kanssa jo yhden kesälomareissun, ajeltiin viime viikolla kolmistaan pohjanmaalle mummolaan. Kypsyin kotona oloon, kun mies oli Venäjällä käymässä ja päätin kokeilla miten matkanteko sujuisi. Menomatka menikin ihan mukavasti, tulomatka taas ei. Mummolassa nimittäin Helkan unet heitti ihan häränpyllyä, kun en edes yrittänyt päiväunia ja illalla oli niin valoisaa (koska ei ollut pimennytverhoja) että nukahtaminen venyi joka ilta jonnekin klo 23 tienoille... Tulomatkalla Helka nukahtikin heti autoon, mutta heräsi kesken unien ja koko loppumatkan olikin kiukkuinen ulisija takapenkillä. No, voisin minä silti lähtee uudestaankin, ei se niin kauhee reissu ollut.
Mitenkäs muuten hippustapaamiset ovat sujuneet hippusten keskinäisen olemisen kannalta? Kun meidän (vähäisten) kokemusten perusteella näyttää siltä, että kaksi parivuotiasta samassa huoneessa on liikaa, sillä lelut eivät riitä koska molemmat haluavat aina saman lelun ja molemmat nimenomaan HALUAVAT ;)
Kylläpä taas hävetti eilen. Me siis palailtiin mummolasta tiistaina ja minä en ikinä jaksa purkaa laukkuja samana päivänä. Eli kaikki nyssäkät ja pussukat oli purkamatta pitkin lattioita, olin juuri saanut kannettua kamat autosta sisään (auto oli oven edessä ja ovet repsottivat auki). Lisäksi pitkin lattioita oli leluja, likaiset ruokalautaset pöydässä ja tiskikasa odottamassa pääsyä astianpesukoneeseen, vaipanvaihtovehkeet levällään lattialla, pesuhuoneen ovi levällään ja pesuhuoneen lattia täynnä valmiiksi lajiteltuja likapyykkikasoja. Helka päiväunilla ja vauva puolipukeissa tissillä kakkavaipan vaihdon jälkeen. Eikös pihaan tule naapuri tuomaan rotinoita ja koska ovi oli sepposen selällään kannettuani kamoja autosta sisään, tuli naapurikin suoraan sisään. Vauva alkoi itkeä, koska joutui irtaantumaan kesken ruokailun, Helka heräsi kesken unien ja alkoi itkeä sen takia. Minulla kastui paita tissien kohdalta, olin muutenkin kuin variksenpelätti. Siinä sitten selittelin jotain reissusta palaamisesta ja yritin inistä, ettei meillä tällaista yleensä ole... Siinä sortui mun kulissit :D
kylläpä nauratti tuo errj:n kertomus, että pitääkin just silloin naapureiden tulla käymään kun kaikki on levällään :) Tosin meillä tuppaa olemaan aina kaikki levällään, eli tulipa kuka tahansa milloin vaan niin aina mua hävettää ;) Tosin nyt tehtiin kunnon suursiivous, niin on se ainakin nyt yhden-kahden päivän ajan ollut suht siistiä :)
Lomista kyseltiin.. me meinataan kohta " vaihtaa farkut verkkari housuun" ja lähteä Pohjois-Karjalaan (tosin, savonmuan kautta) Meinattiin josko TÄNÄ kesänä päästäis käymään Kiteen Eläinpuistossa, monena vuonna puhuttu ja sille asteelle se on kans jääny :-/
joo..mut nyt kuuluu taas keittiöstä sellaisia ääniä että on tainu P mennä sohlaamaan taas sinne.. pitää mennä, moi!
Meillä on vaan niin järjettömästi kiirettä, että ei kerkeä kirjoitella, joko ollaan menossa/tulossa tai muuta hommaa. Anton kun ei oikeastaan nuku päiväunia, niin ei pysty kirjoittelemaan rauhassa+ärsyttää, kun homma keskeytyy koko ajan ja ajatus katkeaa. Iltaisin kirjoittelisin, jos voisin, mutta kun en ole taikuri, joka saa meidän pojat pysymään sängyissä odottamassa unta (ei, en ole katkera, kun mies onnistuu siinä, en ollenkaan ole) Mutta siinä siis selittelyjä kerrakseen, koitan aktioivoitua =)
Errj: Heh, tutulta tuo kuulostaa, että kämppä sekaisin, yllärivieraat pamahtavat paikalle ja joka kerta hävettää yhtä paljon. Minä kun en ole mikään hyvä pitämään järjestystä ja tähän lisätään pari pojua sotkemaan kotia, niin arvaatte mikä on tulos. Ja samaan hengen vetoon hippus tapaamisesta, minä jaksan joka kerta yllättyä, että hiput osaavat olla NIIN nätisti yhdessä. Èi suuria riitoja tms, vaan leikkivät kuin äitien pienet kullanmurut, niin kiltisti. Siinä ylistyslaulua kerrakseen ihanille hippusille. Pahimmat huudot taitavat aiheutua sisarusten keskinäisistä riidoista (eikä niitäkään juuri ole )
Kiitos muuten vielä Zitikka ja Kent tapaamisesta, oli tosi kiva nähdä teitä ja lapsukaisia
Kesälomareissuista, me olemme ajatelleet, että muumimaailmassa käydään mahdollisesti ystäväperheen kanssa. Oltaisiin yö siellä ja kun aikuisia on 4 ja lapsia 4, voisi vähän jakaa hoitovuoroja, välillä miehet voisivat ottaa koko katraan ja äiskät karata terassille/taidenäyttelyyn tms ja toisinpäin. Sen lisäksi varmaan linnanmäellä käydään, korkeasaaressa, suomenlinnassa yms, mahdollisesti puuhamaassa ja kavereiden mökeillä. Eli pieniä reissuja tehdään.
Lylelle tsemppiä sairaan kanssa, hurjalta kuulosti teidän sairaala reissu.
Ompunäiti: Ihanaa, jos vauvan kanssa helpottaa. Olipas teidän vaavi nukahtanut hienosti omaan sänkyyn. Ei varmaan Lauran pottailusta kannata ottaa stressiä, oppivat omaan tahtiinsa. Antonkin ihan yllättäen rupesi käymään pöntöllä. Toi on hyvä idea, mennä yhdessä Lauran kanssa ostamaan alushousut.
Nyt menen nukuttamaan Antonin, joka seilaa vaan, eikä tahdo nukahtaa, joten hyvää yötä kaikille ja kauniita unia
Mareila+Anton
Me päästään tänään mieheni kanssa pitkästä aikaa viettämään aikaa kahden. Lapset menevät mummolaan yöksi heti hoidon jälkeen ja me lähdemme syömään etanoita Porvooseen. Tiedättekö, mitä odotan eniten? No, yötä ilman herättelyjä! Esikon risojen vuoksi ja Pihlan yleisen levottomuuden vuoksi olen herännyt useamman kerran yössä a) antamaan vettä b) antamaan lääkettä c) sanomaan Pihlalle: " nyt pää tyynyyn!"
Viikonloppuna piti tehdä myös pihatöitä, mutta sateitahan tuo lupaili, että se siitä. Onneksi pääsimme eilen Pihliksen kanssa uimaan. Tyttö on vedessä aivan elementissään ja minä nautin siitä suunnattomasti. itsekin olen ollut oikea vesipeto kakarana.
Errj kyseli kesälomasuunnitelmista. Me lähdetään ekaksi nivalaan sukuloimaan ja synttärijuhlille. Miehelläni on sen reissun jälkeen vielä 4pv töitä, joten noina päivinä ajattelin sään mukaan tehdä lasten kanssa Korkeasaari ym. reissuja ja nähdä ystäväperheitä. Sitten 23.7. lähdemme koko perhe ja mummo&ukki Kreikkaan. Jossain vaiheessa pyrimme käymään mökillä Jämsässä. Voi olla, että meidän muumimaailmat ja Linnanmäet sun muut jätetään tältä kesältä väliin, koska miehelläni on vain 2vk lomaa, josta viikko siis ollaan reissussa. Ja minä lähden esikon kanssa lentäen käymään pariksi päiväksi Rovaniemelle miehen siskoa moikkaamaan... Kaikenlaista kivaa tiedossa!
Olen töissä, ja kuten näkyy, erityisen kiireisenä... Pian alkaa viikonloppu!
töitä siis ihan kamalasti, joka yö olen valvonut ties mihin...
Mutta, halusin pikasesti tulla kiittämään mareilaa ja zitikkaa tapaamisesta. Oli tosi ihanaa saada nähdä jälleen mareilaa ja poikia, ja saada tutustua zitikkaan ja Kalleen ekaa kertaa livenä. Voi kun tuo Anton on sellainen hymypoika ettei mitään rajaa!! Ja Kalle vaikutti tosiaan niin isolta pojalta, enemmän meidän Emilin ikäseltä kun Amandan. Kalle taitaa tosiaan olla aika liikunnallinen, ainakin sain sen vaikutelman (jos kerran trampoliinillakin hyppii, jos Amandan päästäis sellaselle niin varmaan pongahtais taivaan tuuliin...). Ja on se hassua, että noita poikia kiehtoo autot AINA niin isossa määrin. Mareila, arvaa, että Emil oli tohkeissaan Jerestä koko illan =)
Nyt mun pitää jatkaa hommia, tosi tosi harmi, että moni oli tullut kipeeksi, tai ei muuten päässyt, olisi ollut niin mukavaa nähdä teitä! Kiitos kun olette olemassa, ootte tosi ihania!
Koitetaanpa nyt pari riviä saada aikaiseksi kun en oo pitkään aikaan kirjotellut. Jotenkin tuo aika vaan rientää, lukemassa olen kyllä käynyt mutta en ole saanut aikaiseksi kirjotella. Jospas nyt sitten jotain kuulumisia laittelisin...
Mulla alkoi eilen hartaasti odotettu kesäloma! Töissä onkin ollut aika kiirettä ja uuden oppimista joten loma tulee ihan tarpeeseen:) Oskari on ollut iskän kanssa jo viikon lomalla ja siinä ajassa siitä onkin tullut ihan iskän poika:) Mikä on kyllä ihan hyvä juttu, pitkään tässä oli sellainen äiti-kausi ettei kukaan muu kelvannut mihinkään...
Sairastelut on onnellisesti takanapäin, pientä nuhaa on taas ollut, mutta mä epäilen että se olisi jotain allergista nuhaa. Vai voiko näin pienillä olla jo siitepölyallergiaa?? Kuitenkin nuha on sellaista kirkasta juoksevaa, ei oo pahentunut muttei kyllä parantunutkaan. No pitää varmaan vaan seurailla ja mennä lääkäriin jos ei lopu.
Nyt lomaprojektina olisi tuon pottatouhun sisäistäminen ja tuteista luopuminen. Pottailu on nyt sen verran edistynyt että pisut sinne pottaan saadaan vaikka väkisin tiristämällä jonka jälkeen potta tyhjennetään pönttöön ja pestään sitä niin hartaasti että koko vessa lainehtii:) Se siinä taitaakin olla se juoni... Kakat mennään vääntämään piiloon ja muutenkin potalle suostutaan vain pari kertaa päivässä. Ajattelin vaan kylmästi ottaa vaipat pois, varmaan on tiedossa pisuvahinkoja mutta toivottavasti oppi menee pian perille. Musta vaan jotenkin tuntuu että kun Oskari on ilman vaippaa housut jalassa se ei muista että sillä ei ole vaippaa. Paljaalla pyllyllä onnistuu paremmin mutta kun ei ihan jatkuvasti voi olla ilman housujakaan... Tutit onkin enää unikäytössä että niistä luopuminen onnistuu toivon mukaan helpommin.
Kovin paljon lomasuunnitelmia ei ole. Huomenna lähdetään muutamaksi päiväksi Siikaisiin mummin ja pappan vuokraamalle mökille jonne tulee myös Oskarin lähes samanikäinen serkku perheineen. Vähän mietittiin Zoolandiassa käyntiä mutta saas nähdä nyt. 17. päivä olisi tarkoitus ajella Hämeenlinnaan asuntomessuille. Mukaan lähtevät mun vanhemmat joten ehkä saadaan Oskarikin siellä viihtymään. Siinä ne suunnitelmat sitten olikin. Mökillä varmaan ollaan mahdollisimman paljon, mutta se sijaitsee niin lähellä ettei tarvii sen kummemmin lähtöjä suunnitella.
Meidän hippusesta on tullut tooosi ¿kovapäinen¿ minä itse-poika. Kaikki pitäisi tehdä itse, pyyntöjä/komentoja ei oteta vastaan ja raivo on valtava jos kaikki ei mene herran mielen mukaan... Välillä mä ajattelen että en jaksa enää yhtään sen kanssa, mutta sitten seuraavassa hetkessä se on taas pieni auringonpaiste:) Tällä hetkellä kaikkein paras juttu on nappien painelu. Pullonpalautuskone, hedelmävaaka, pesukone, hissi, ihan mistä vaan nappi löytyy, sitä täytyy päästä painamaan. Ja auta armias jos mä käynnistän epähuomiossa pesukoneen...
En nyt sitten muista pitikö mun kommentoida jotain... Paras kai poistua takavasemmalle pakkaamaan tavaroita reissua varten, sitten lähdetään meidän kummitytön 1-vuotissynttäreille. Palailen taas paremmalla ajalla.
Ihania ja aurinkoisia kesäpäiviä kaikille hipuille ja äideille!
toivottelevat Miiru ja Oskari
Tervetuloa tapaamiseen torstaina 5.7 meidän kotiin Kauniaisiin. Kaikki halukkaat tervetuloa. Ilmoittautukaa minulle jean26@luukku.com
Mareila+Anton
Täälläpä on ollut hiljaista viikonloppuna, mites teidän viikonloppu meni?
Meillä meni aika rauhallisesti, lauantaina oltiin äidin luona ja käytiin ostamassa uusi pölynimuri, koska vanha sanoi sopimuksen irti. Sunnuntaina siivoilin kaappeja aamupäivän, minulle tulee aina kesäisin hirveä siivousinto. Se taitaa olla vain hyvä juttu =) Illalla oltiin sitten ystäviemme luona kylässä.
Antonin kuivaksi oppiminen sujuu ainakin vielä ihan hyvin, vahinkoja ei juuri satu, olisiko viikonaikana sattunut kolme vahinkoa. Anton menee itse pissalle, kun on hätä. Olen tosi tyytyväinen.
Nyt tuli pikku A häiritsemään, joten jatkan paremmalla ajalla, tulkaas kirjoittelemaan ja ilmoittautukaa tapaamiseen =)
Hauskaa viikkoa,
Mareila+Anton
Meidän vauva nukahti nimittäin äsken i t s e omaan sänkyynsä tutin ja soittorasian avustuksella, kevyeen peittoon löysästi kääräistynä. Olen ihan ihmeissäni - voiko tuollaista lasta olla? Yleensä vauva nukkuu päikkärinsä liinassa, mutta joskus on ihanaa olla ihan " vapaakin" . Toivottavasti tämä on yksi merkki paremmasta tulevaisuudesta!
Alan olla vähän paremmin elävien kirjoissa (kop kop). Vauva on nyt 7 viikon ikäinen, eikä ole huutanut illalla noin viiteen päivään : ). Hän myös tyyntyy helpommin, ja on ylipäätään jotenkin rennompi ja tyytyväisempi kuin aikaisemmin. Hymyilee ja juttelee ja on tosi ihana pakkaus. Olen ihan rakastunut, vatsanpohjasta ottaa! (ja samalla on se luultavasti turha huono omatunto Lauran vuoksi - en oikein ehdi touhuta hänen kanssaan mitään, höh.)
En ole kerennyt kirjoittelemaan, mutta lukenut kyllä olen teidän kivoja kesäjuttuja. Onnea Vaakiksen lomalle! Hauskoilta kuulostivat suunnitelmanne. Errj:n sängynaluslaatikko-idea oli aivan mahtava!! Hyvä että toimii. Ja Antonhan on edistynyt pissajutuissa, wau! Meillä mennään edelleen vaipoissa.. Laura on kyllä nyt ruvennut selkeesti inhoamaan sitä, kun vaippaan tulee pissa ja se kastuu. Vaippa täytyykin mennä heti vaihtamaan. Olis varmaan otollinen hetki aloittaa kunnon treenit, mutta taidan vielä odottaa miehen kesäloman alkuun (2 viikon päästä). Sitä ennen mennään ostamaan Lauran kanssa hänelle omat a l u s h o u s u t. Se on kova juttu. Laura huomasi kerran, että hänen pikkuserkullaan on alushousut, ja äidillä myös. Nyt hänkin haluaa omat, ja toivon että sekin voisi motivoida pottailuun. : )
Vaan nyt täytyy mennä nopsaan tekemään pari juttua, kun vauvakin kerran nukkuu. Kesäterveiset kaikille!
t. Ompunäiti
Täällä äiti, joka on viettänyt yön sairaalassa esikon kanssa. Pojullammehan oli ke nielu- ja kitarisaleikkaus. Eilen alkoi ennen seiskaa vuotamaan verta nenästä, ja sitten sitä rupes tulemaan oikein kunnolla eikä loppua näkynyt. KEsken Pihlan iltatouhuja hälytimme ukin paikalle tyttöä hoitamaan ja ajoimme Helsinkiin korvaklinikalle.Poju oksenteli verta, kun pääsimme ilmoittautumaan. MEidät otettiin osastolle yöksi ja poju sai iv-lääkettä, joka tyrehdyttää verenvuotoa. Vuoto tuli ilmeisesti kitarisoista.
Koko yö jännitettiin, että joudummeko nukutukseen. Muutamia pahoja vuotoja tuli, mutta sitten aamusta alkaen tilanne helpotti ja lääkkeet tehosivat. PÄäsimme iltapäivällä kotiin. PIhlan laittoi muuten naapurintäti eilen nukkumaan, koska ukin piti hakea mummo töistä. Neiti ei ollut hommasta moksiskaan, vaan oli nukkunut kiltisti.
Minä vietin yön pojan kanssa. Hän on ollut poikkeuksellisen pelokas ja itkuinen, joten äitiä on tarvittu. Pihla taasen on ollut hoidossa ainoana lapsena, joten hän on aivan ihmeissään ja äidin tarpeessa.. Onneksi isi on hyvänä korvikkeena ;=) Tämä viikko mennään nyt sillä periaatteella, että kunhan hengissä selvitään. Ei turhia siivoiluita, hienoja ruokia, vaipattomuusyrityksiä tai mitään. Ehtiihän sitä vielä tämän kesän aikana...
Nauttikaa muut kesästä minunkin puolesta, sillä me jatkamme sisäpuuhissa kipeän (ja nakkia kaipaavan) pojan kanssa, joka mätkii pahaa oloaan siskoonsa.
kävin tuossa laihdutus puolelle jo ilmottautumassa, joten samoilla kirjautumisilla tännekin puolelle. Kauaa en kerkee turisee, mutta jotain..
tsemppihalit Lylelle! Tosiaan, kaikki aikanaan.. nyt ei kannata enää TURHIA stressejä ottaa toisarvoisista asioista (kuten pottailu, tms).
Nyt en käynyt lukemassa viimeviikon jutteluja.. tulin suoraan tähän, joten en tiiä nyt mitä on keskusteltu :) kommentoin myöhemmin, jos tulee jotain mieleen =)
Meillä on suursiivous ja huoneiden vaihto käynnissä.. eilen vaihdettiin huoneita ihan eritavalla.. ennen oli esikoinen ja keskimmäinen samassa huoneessa, nyt on hippunen ja keskimmäinen samassa. Esikolla oma huone :) ja me vaihdettiin oma huoneemme entiselle lastenhuoneen paikalle.. Eli aivan ristiin vaihdettiin huoneet :) siivous jatkuu vielä...
mut nyt täytyy lähtee käymään kaupassa ja jatkaa sen jälkeen siivoilua. Onneks isännällä on vapaapäivä..ja se lupas tehdä ruuankin =)
moikkis!
N
vaikka lomasta ei ole vielä tietoakaan. Vielä reilu viikko töitä. Aamu oli kuitenkin niin ihanan kesäisen unelias. Mies ja esikko nukkui sikeästi, kun lähdin Pihlan kanssa hoitoon/töihin. Pihlankin sain herätellä lempeästi. Koiraa ulkoiluttaessani näin kaksi taaperoa juoksemassa nakusillaan takapihallaan ja hymyilytti, miten ihanaa aikaa kesä onkaan. Odotan todella lomaa ja aikaa vaan olla ja tehdä asioita mielensä mukaan...
Pihla on ollut viime päivät aivan ihana. Kun esikko on risannut ja kiukunnut kipunsa vuoksi, niin Pihla on sitten vastaavasti ollut oikea enkeli. Hän osaa kyllä oikein nuoleskella, kun näkee, että toinen käyttäytyy huonosti.
No mutta, nyt työt kutsuu. Nauttikaa kesästä lasten kanssa!