Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Marrasmasut maanantaihin***

02.07.2007 |

Huomenta kaikille!

Viimeiset hetket ennenkuin pääsen töistä pois. Olen ollut kolme yötä peräkkäin töissä ja nyt sit alkaa peräti kolmen päivän vapaa, JEEE!

Voisiko joku laittaa viikonlopun pinosta linkin tälle päivälle, kiitos!

Hieman on ollut harjoitus supistuksia ja ruoka on tullut välillä ulos, mut muuten on mennyt hyvin!

Aurinkoista ja lämmintä päivää :)

-tulppa ja hiplaaja-

rv 21+5

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10663382&p=2&tm…

Nuku hyvin tulppa!

Eilen keskiaikamarkkinoilta ei kyllä löytynyt vauvalle mitään. Sen sijaan ostimme sellaisen tikkuomenan (tikussa omena, joka on kieritettu sokerissa ja mantelissa ja se on TOSI kova). 5-vuotiaamme yritti haukata siitä palasen ja alahammas alkoi heilua! Onkohan se ihan normaalia? Ajattelin kyllä soittaa päivälla neuvolaan ja kysyä mitä tehdä. Pojulle on jo tullut yksi rautahammas ja toinen on tuloillaan taakse, joten kai on aika maitohampaidenkin joskus lähteä, mutta en odottanut sitä ihan vielä. No ei se heiluva hammas kuulemma satu, joten se on kai hyvä merkki.

Masussa kaikki ok.

Ilouutinen perheellemme tuli viikonloppuna. Mies on joutunut paljon käymään Helsingissä (täältä Turusta siis) viikolla hommissa ja nyt todennäköisesti pääsee vallan Turkuun töihin :) Odotettavissa on, että hän näkyy vähän enemmän kotonakin kun ei tarvitse olla 4 tuntia junassa työpäivinä.

Aurinko paistaa ja kaksi viikkoa töitä ennen lomaa. Eiköhän se tästä!

T: Rila ja Hippu 20+3

Vierailija
2/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsassa alkaa vihdoin tuntua selkeitä liikkeitä. Enemmän kyllä vain toisella puolella, joten taitaa olla vain toinen, joka potkiskelee. Ihanaa tuntea liikkeitä. Isoveljet ovat innoissaan kutittelemassa vatsaani " me kutitetaan vauvoja!" ja kyselevät onko niillä vaatteita...

hyvää alkavaa viikkoa kaikille marrasmasuille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan ehdin tänne kirjoittelemaan mutta nyt olen saikulla tämän päivän kun perjantaista asti olen kärvistellyt ihan kamalan kesälentsun kynsissä ja tänään jo harkitsin lekuriin menoa mutta en sitten jaksanutkaan..

Huomenna mulla on vapaapäivä ja silloin olisi ihan aamulla se rakenne-ultra. Huh ei edes uskalla ajatella kun tuntuu että paniikki iskee,,mulla oli syksyllä tm-/km ?? ja sen jälkeen kaikki ultrat ja neuvolat on ollut ihan painajaista ennenkuin olen kuullut että kaikki on ok.

Miten yks kokemus voikaan vaikuttaa noin paljon vaikka mulla on takana 3 onnistunutta raskautta(joista yksi tuplaraskaus) ja ultra ja neuvola käyntejä takana kymmeniä !!

Täällä oli äsken kamala katosade ja kamalaa jyrinää ilman salamointia mutta nyt taas kirkastui ja aurinkokin pilkistää ja kuopukset painelivat

pihalle nukkeineen..esikoinen on kamunsa mökillä ja kakkonen laittaa

pyykkejä kuivumaan..mun piti hälle järjestää " työtä" jotta saa ansaittua omaa rahaa ja pääsee kaverinsa kanssa huomenna shoppailemaan..

Mun ei tarvii shoppailla kun ruokakaupassa ja huolto-asemalla bensan haussa ennen lomarahoja juurikaan mitään, viimeiset " ylimääräiset" rahat meni koirulin rokotuksiin., mutta onpahan tuollakin " äitin vaavalla" kaikki nyt kunnossa.

Kuopukset olivat kamalan huolestuneita noista rokotuksista kun luulivat että se on kamalan kivuliasta ja sitten niiden rakas joutuu kärsimään !! Yhtään inahdustakaan ei tuo piski päästänyt vaikka kaks piikkiä sai ja muut samasta kennelistä otetut koirat vinkuivat enemmän ja vähemmän...

Nyt päiväkaffea keittämään ja sitten makoilemaan ..

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille !

Isotikru+ tikrunpentu 19+4

Vierailija
4/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa tuskastuttaa istua tässä työtuolilla...jotenki ahistaa tuo vatsa nyt tai vaatteet tai jotku...koko ajan pitää puuskuttaa, ainaki tunnuttaa siltä. Noh, onneks enään tunti ja pääsee kotiin, vaikka pitäs kyllä sitten suunnata matka tuonne kasvimaalle rikkaruohoja kitkemään...vauveli ei kyllä meinaa tykätä siitä asennosta, mutta pakko se on joku seki työ tehtävä, kun mies on ajossa nyt Ruotsissa (ajaa rekkaa)...jep, sitäkään ei hirveesti näy kotona nyt. :( Mutta muuten olo on ihan hyvä :) Eipä tullu viikonloppuna käytettyä konetta, joten en sitte tännekään päässy kurkkailemaan.

Unettomat yöt jatkuu, mitähän mun pitäs tehä että sais unta aikaisin illalla ja että vois nukkua ihan oikeesti vaikka 8 tuntia tai vaikka 6 tuntia yössä...??? Meinaa nimittäin olla hankalaa töissä, kun alkaa jo aamusta " pilkkimään" :P

jos tämä viikko menis ja vielä ens viikko, niin sitte pääsis lomailemaan. Jee. :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille marrasmasuille! :)

rv 21+0 :)

Vierailija
5/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Malaika_vaavi[/b] kirjoitteli ongelmista nukkumisen suhteen. Itselläni on hieman samankaltaista vaivaa, huoh. Illalla nukahdan hitaasti, mutta suurempi ongelma on tuo allergia. En tajua, mikä saa sen oikein äitymään joka yö klo 3-6 niin, että nokka on tukossa ja vuotaa ja samalla nielua kutittaa kauheasti. Valvon ja kärsin. Kuitenkin kuuden jälkeen vaiva poistuu, joten ei se kai johdu vuodevaatteistakaan...

Hienoa [b]Rila[/b], että miehesi reissaaminen vähenee! Meillä on ollut vähän samaa ongelmaa, että miehen työmatkoihin kuluu turkasesti yhteistä aikaamme. Mutta aika aikaa kutakin, ja ehkä meillekin vielä tulee tuollainen parempi työmatkatilanne joskus.

(.) Kuvotus on palannut! Miten se nyt enää tuli yllättämään, kun jo reilun kuukauden oli poissa?! Onko teillä muilla pahoinvointi palannut tauon jälkeen? Johtuukohan se tässä vaiheessa jotenkin tuosta masun kasvamisesta ja " oman tilan" vähenemisestä?

Se edellisen päivän pinon linkittäminen ei ole mikään vaikea juttu, älkää tosiaan sitä pelästykö! Se käy niin, että avataan ensin se eilisen ketju ja sitten mustataan sen osoitekenttä (siis se http://www.vauvalehti.fi/jne.). Sitten vain kopioidaan sen ketjun osoite (Ctrl+C) ja liitetään se omaan viestiin (Ctrl+V). No höh, tämä kyllä kuulostaa kirjoitettuna varsin monimutkaiselta, mutta ei kyllä sitä ole.

RvaRuljanssi ja Nuu 18+6

Vierailija
6/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rila: Meijän esikoisella lähti eka hammas jo 4-vuotiaana ja olin ihan ihmeissäni. Toinen lähti ku oli täyttäny 5. Nyt ei oo enempää lähteny mut kuulemma yks tuntu heiluvan. Muistasin kyl ite et ei mul noin aikasin ois lähteny vaan muisti on kyl vähän huono. Oltiin hammaslääkäris ku tyttö oli 4,5v ja siel sanottiin kans et yks hammas heiluu. Nyt alkaa tytöllä olla jo pikkuset rautahampaan nököt :)

Isotikru: Mullakin on aina kaameen paha olo ku meen ultraan ja kaikki johtuu myöski keskenmenosta vuonna 2003. Ei aikakaan oo yhtään auttanu asiaa vaan enemmän tuntuu pelkoa vaan olevan ku kuopusta oottaessa.

RvaRuljanssi: Mulleki on kuvotus palannu ainaki osittain. Tuntuu ettei oikeen tee ruokaa mieli ja jos ei syö ni on paha olla. Tänään oon syöny mut silti on paha olla! Jospa tää ois vaan väliaikasta! Ja närästyski on lisääntyny...

Tarald ja tiitiäinen 20+2 eli puolivälissä jo raskautta :)

Vierailija
7/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmeellistä, tuntuu kuin yhtäkkiä musta ois tullut kauhea köntys. Äsken käytiin miehen ja pojan kanssa kävelyllä, ja kävely tuntui jo aika raskaalta. Eli piti kävellä hitaasti ja muutenkin maha tuntui olevan jo aikamoiselta painolastilta. Ja rv 21 menossa...

Mulla on kans nukkumisen kanssa vaikeuksia niin kuin Malaika_vaavilla ja RvaRuljanssilla. Saatan herätä ties mihin aikaan aamuyöllä eikä uni enää tule silmään. Ja aina kun käännät kylkeä (mikä tapahtuu aika usein), herään. Eikö sitten ihminen voisi oppia kääntämään kylkeään unissaan...?!

Painonnousu vähän kauhistuttaa, koska olen surutta vetänyt kaiken maailman kesäherkkuja niin kylässä kuin kotonakin. 70 kilon raja on tainnut jo mennä rikki... Viimeksi painoin 82 kg pojan syntyessä, minkä yli en kyllä nyt missään nimessä halua mennä.

tosca 21+0

Vierailija
8/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perille! :-)

Vierailija
9/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan toimerrun tänne kirjoittelemaan. Viikko on jo pidetty lomaa, siihen on kuulunut siivoamista ja kyläilyä. Mies on kauhuissaan minun siivoamis-/tavaroiden järjestelyinnosta. Sanoi, tuossa, että millaista se mahtaa sitten olla kun jään vallan kotiin. Lohdutin, että sitten maha ja jatkossa vauva on esteenä, heh. Lomaa on vielä jäljellä ruhtinaaliset 4 viikkoa! Mahtaakohan sitä osata palata töihin enää ollenkaan...

Tänään sisko tulee viikoksi kylään, esikoinen odottaa tätiä kovasti. Sitten olisi tarkoitus käydä Muumimaailmassa (junalla,toisen siskon lasten toiveesta).

Masuasukille kuulunee ihan hyvää, neuvola on ylihuomenna. Nyt jo tuntuu liikkeitä joka päivä ja selvästi, minulla ei niin aikaisin nuo liikkeet ole tuntuneet. Mahakin jo pullottaa selvästi, vaikka mun ystävä tänään yllättyi, kun kuuli neidiltämme, että äidin masussa on vauva. Eli joidenkin silmissä taidan näyttää edelleen vain lihonneelta, argh.

Pitäisi kai hankkia yhdet kesäiset mammahousut, kun kohta ei päälle mahdu kuin esikoisen odotusaikana hankkimani housut ja nekin aika kuumat näin kesällä. Millään vaan ei viitsisi maksaa niistä. Oletteko muut ostaneet paljonkin mammavaatteita?

Pitänee laittaa tyttö hammaspesulle ja nukkumaan (jos nyt saa unta ennen kuin täti ja isukki tulevat kotiin, isä siis ollut viikonlopun reissussa).

Rv 22 ja risat (en sitten millään tahdo pysyä laskuissa)

Vierailija
10/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypi vielä kommentoida:

Ompulle: Mulla on parit housut edelleen käytössä jotka ostin jo esikoisen odotuksessa ja käytin myös paljon kuopusta oottaessa. Nyt löysin netistä kivan kesävaatepaketin (mekko, caprit, t-paitoja ja helletoppeja) tosi edullisesti ja ne on ollu fantastisii nyt kesällä. Tytöt ku on syntyny talvella eikä mulla ollu mitään kesäistä mammavaatetta. Ostin pari helletopppiki pari kuukautta sit ku sain ihan pilkkahintaan alelapulla. Katopa mm. tän vauva sivuston osta&myy -puolelta. Sieltä voi tehä edullisia löytöjä. Itekään en halunnu maksaa paljoa ku raskaus on kuitenki niin lyhyt aika vaikka välillä pitkältä tuntuuki ;) Ja jos joskus vielä lisää lapsia saan ni enhän sitä pysty ees tietämään oonko kesällä raskaana niin et masu on jo sulonen vauvamasu...

Masusta: Oltiin lauantaina naapurin tytön synttäreillä ja tänään naapurin täti sano et moni oli siel ihmetelly et kuinka mulla voi olla laskettuaika vasta marraskuussa ja onko siel todellaki vaan yks ;) Eli masu on jo oikeesti valtava! Tänäänki toinen naapuri sano et sun masu on huomattavasti kasvanu tässä! Oi mä tykkään vauvamasusta ja nyt on ihanaa ku tuntee vauvan liikkeetki. Ja hei kanssasiskot marraskuuhun on enää 4 kuukautta! Aikahan suorastaan juoksee ja pian meillä on kaikilla ihanat nyytit sylissä, hmmm :)

Mulle on kanssa tullu järkkäilyintoa ja oon yrittäny miettii mihin saatas parin kuukauden kuluttuu vauvan vaatteet mahtumaan. Kaikki kaapit on tosi täynnä. Me asutaan kolmiossa eli tytöillä on yhteinen huone ja vauva saaki sit nukkua ja olla mun ja miehen kanssa pitkään. Minkäs kokosissa kodeissa muut asuu? Onko muita 2 lapsisia perheitä joille kolmas tulossa jotka asuis kolmiossa vai tuntuuks vaan et kaikilla on tosi isot asunnot? Täällä Espoossa ei meillä oo varaa isompaan. Ja kyllähän tähän 77 neliöön mahtuu 5 hengen perhe :)

Tarald ja tiitiäinen, edelleen 20+2

Vierailija
11/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs me asutaan Vantaalla 73,5 neiliöisessä kolmiossa. Tilaa on ihan kivasti, tosin kaappitilasta on pulaa. Tein juuri omaan vaatekaappiini pari-kolme hyllyä tilaa vauvan jutuille, kun meidän makuuhuoneessa vauveli tulee ainakin jonkin aikaa olemaan,mutta mahtunee hyvin lastenhuoneeseekin, kun on tarvetta. Siis meille tulossa toinen lapsi, ellei koiraa lasketa mukaan, heh.

Meille tulee kyllä tilaongelmiin parin vuoden sisällä helpotusta, kun mies rakentaa taloa meille. Vasta ollaan kyllä alkutekijöissä sen suhteen, mutta rakennuslupa kylläkin on. Tulee muutettua pois varsinaisesta pk-seudulta sitten, kun ei täältä ole varaa edes tonttia ostaa. Pois ollaan haluttukin.

Että sellaista.

Vierailija
12/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli näytti voivan hyvin=) Vastasi viikkoja 18+6, kaikki muutenkin kunnossa. Harmi ettei mies päässyt mukaan, se kun ei varmaan vieläkään tajua että kohta on vauva taas talossa!

Me asustellaan 3h+k 62m2, mutta elokuus muutetaan 4h+k+s+kh 94m2=)

yritin kovasti kattoo jotain kommentoitavaa, mutta ne unohtuupi aina tässä vaiheessa=(

pähkinäneito rv huomen 19=)=)

Vierailija
13/13 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien teidän juttuja lukiessa tuntui niinkun ois omia tekstejään lukenut =) Mullahan ei alussa edes ollut mitään pahaa oloa saati kuvotusta, mutta nyt tänään aamupalalla melkein kahdesti oksensin..

Ja tuo unettomuus.. Mistähän lie johtuu. Siis väsyttää kyllä ja silleen, mutta kun se UNI on hakusessa. Ja sitten viimein kun makoisasti nukahdat, niin hetken päästä vessa kutsuu =)

Vaatteistakin täällä oli puhetta. Mulla on kans nyt ihan parin päivän aikana alkanu monet vatteet puristamaan ja tuntumaan ihan hirveen epämiellyttäviltä! Ja tosi moni kaveri on sanonut kun ollaan viimeksi viime viikon lopulla nähty, että nyt on yhtäkkiä masu pullahtanut!!! Huomaan sen kyllä itsekin =)

Ja vaikka nyt tuli vähän tämmönen negatiivisen oloinen viesti, niin en kuitenkaan halua valittaa! Nautin tästä raskaudesta todella!!! Kun odottaa jo kolmatta, niin tämä tuntuu niin erilaiselta =)

Eikä tämä suinkaan ole pelkkää vaivaa vaivan perään! Eilen aamulla lapset tuli meidän sänkyyn herättelemään ja intoutuipa beibikin oikeen tarmolla liikkumaan tuolla yksiössään! Liikkuipa niin innokkaasti, että mieskin sai ekan kerran tuntea uuden tulokkaan liikkeet. Nyt tuo kulkeen mun perässä vähän väliä ja kyselee käsi ojossa onko beibi hereillä =) Taisi nyt oikeen konkretisoitua se, että vauva tosiaan on tuloillaan!

Jaksamisia kaikille marrasmasuille! Ja tosiaan- enää muutama kuukausi ja meillä on beibit kainaloissa =)

Levollisia unia Yazmin rv 19+4 ..kohta siis puolessa välissä!!!