Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minua ahdistaa aina kun lapsi painii/pomppii jonkun miehen päällä?

Vierailija
01.07.2007 |

Poikani 4v. tykkää leikkiä paljon painileikkejä ja hyppiä sängyssä. Hän hyvin usein tulee aikuisen lantion päälle ja pomppii siinä leikkien millon mitäkin. Onko tälläiset leikit normaaleja ja pitäisikö lasta kieltää pomppimasta esim. pappansa tai isäpuolensa tai mummonsa päällä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on meidänkin muksun lempileikki tällä hetkellä, eipä ole koskaan käynyt mielessä, että siinä olisi jotain epäsopivaa....

Vierailija
2/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihmeteellyt aivan samaa, mutta vain ja ainoastaan parin sukulaismiehen kanssa. Ehkä jotain ns. äidinvaistoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekkaan ole tollainen ikinä tullut mieleen.

Ihme tyyppejä.

Vierailija
4/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ihan nolottanut, kun poika on hyppinyt niin kovasti mummonsa tai jonkun muun sukulaisensa selkään ja jopa kyhnännyt omaa lantiotaan siinä selässä. Vaikka mummokin yritti jo vähän toppuutella, niin poika vain jatkoi ja jatkoi. Rasittavinta tuossa oli juuri se, ettei poika tee tuollaista juurikaan meidän vanhempien kanssa. Siis tottakai halittelee ja painii, muttei tuollaista selkää vasten kyhnäämistä (tai mitä lie " unnutusta" , kuten täältä palstalta olen oppinut).

Vierailija
5/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se merkki jostain? vai voiko niin käydä tahattomasti?

Vierailija
6/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on jotain traumoja AP. mene terapiaan, mutta älä siirrä pelkojasi lapseesi.

Vierailija
7/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko se merkki jostain? vai voiko niin käydä tahattomasti?

erektio ei ole tahdonalainen asia.

Vierailija
8/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Poikani 4v. tykkää leikkiä paljon painileikkejä ja hyppiä sängyssä. Hän hyvin usein tulee aikuisen lantion päälle ja pomppii siinä leikkien millon mitäkin. Onko tälläiset leikit normaaleja ja pitäisikö lasta kieltää pomppimasta esim. pappansa tai isäpuolensa tai mummonsa päällä?

mutta minä ahdistun samasta. Olin itse paljon papan kanssa pienenä ja jotenkin on joskus tullut sellainen sekunnin murto-osan tyyppinen filminauhan kuva, siis aivan sellainen, etten oikein tiedä, onko se mielikuvitusta vai mitä, että yhdistän sellaisen pomppimisen ehkä itseeni/omaan lapsuuteen, ties vaikka itselläni olisi jokin tuollainen asia, jota en muista. Mutta tulen kyllä ahdistuneeksi kun on tuollaisesta kyse ja myönnän, että ihan normaalijärjellä ajateltuna se on ihan normaalia isovanhempien ja lasten kanssakäymistä. Itselläni on varmaan jotain traumoja, joista varmaan minun kannattaa mennä keskustelemaan psykologin kanssa.

Vierailija
9/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minua on sukulainen käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen kun olin neljän vanha. Jännä juttu miten sitä osasi jo tuossa iässä hävetä asiaa ja kukaan ei tiedä siitä tänäkään päivänä. Sukulainen on jo kuollut ja kuopattu ja olin silloin teini, enkä mennyt hautajaisiin. Tänä päivänä olisi omista oireistani huomattu tuo asia mutta siihen aikaan aihe ei ollut kovin ajankohtainen.

Vierailija
10/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi pomppi hänen miehen päällä tms..

Vierailija
11/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinno, kuten sanottua, ei sille erektiolle mitään voi jos tilanne on mikä on :( ei voi ajatuksen voimalla asialle mitään.

Vierailija
12/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis onko se normaalia että miehellä alkaa seisomaan kun lapsi on sen päällä? :O

on normaalia saada erektio jos penistä stimuloidaan. oli sitten kyseessä lapsi tai ihan mikä vaan. ei peniksellä ole silmiä eikä varsinkaan aivoja jolla se järkeilee näitä juttuja..kiihottuuhan jotkut naisetkin pesukoneen päällä istumisesta linkouksen aikana.

Vierailija
13/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka moni nainen haluaisi harrastaa seksiä pesukoneen kanssa.

Vierailija
14/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mieheni ainakin sanoo että siihen tarvitaan tietty fiilis että alkaa seisomaan.. Että on hieman eriasia jos minä istun miehen lantion päällä kun että lapsi istuu. Ei hänellä ala seisomaan ellei hän anna siihen tavallaan " lupaa" .

Vierailija
15/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minun mieheni ainakin sanoo että siihen tarvitaan tietty fiilis että alkaa seisomaan.. Että on hieman eriasia jos minä istun miehen lantion päällä kun että lapsi istuu. Ei hänellä ala seisomaan ellei hän anna siihen tavallaan " lupaa" .

Siis itse kiihotun yleensäkin helposti kunhan vaan on sopiva orhi ajatuksissani...Mutta samalla logiikalla voin sanoa, että esim. tilanteessa, joka ei ole sopiva koko kiihotuksen ajatukseen, en koskaan kiihottuisi, kiihotustila ei edes alkaisi, koska tilanne olisi ihan absurdi moiseen ajatukseen. Eli kyllä se asia on tavallaan tahdonalainen asia. On lässytystä sanoa, että miehillä se olisi jokin maaginen reaktio, ilman mitään tahdonvoimaa

Vierailija
16/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miehien seksuaalisuudessa ja sen paikan herkkyydessä on variaatioita. Jos meidän Jorma saa seisokin kun penistä stimuloidaan, ei se tarkoita että naapurin Pena ei voisi toimia emotionaalisella ärsykkeellä.

Uskoakseni häpeän/sopimattomuudentunne nousee omasta lapsuudesta jolloin meitä on häpeillen kielletty jatkamasta pomppuleikkiä vaarin perhekalleuksien päällä. Alitajunta toimii. Ja lapset tulkitsevat vanhempiensa nonverbaalista viestintää hyvinkin tehokkaasti.

Yritetään työstää ensiksi omat häpeän tunteet ja siirrytään sitten pohtimaan pippelin sielunelämää.

Vierailija
17/31 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Myös miehien seksuaalisuudessa ja sen paikan herkkyydessä on variaatioita. Jos meidän Jorma saa seisokin kun penistä stimuloidaan, ei se tarkoita että naapurin Pena ei voisi toimia emotionaalisella ärsykkeellä.

Uskoakseni häpeän/sopimattomuudentunne nousee omasta lapsuudesta jolloin meitä on häpeillen kielletty jatkamasta pomppuleikkiä vaarin perhekalleuksien päällä. Alitajunta toimii. Ja lapset tulkitsevat vanhempiensa nonverbaalista viestintää hyvinkin tehokkaasti.

Yritetään työstää ensiksi omat häpeän tunteet ja siirrytään sitten pohtimaan pippelin sielunelämää.

Olen vakaasti sitä mieltä, että kyse on tahdonalaisuudesta, ihminen kiihottuu kun kohde on kiihottava ja/mutta ihminen antaa itselleen luvan kiihottua.

Vierailija
18/31 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen välttämättä vaadita mitään kiihottavaa. Hänelläkin joskus alkaa paikat pullistumaan, jos esim. väsyttää kovasti. Vaikka sen kummempaa stimulaatiota ei olisikaan.

Vierailija
19/31 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ihan aloituksesta, että tämän olisi kirjoittanut se hauska jatkojuttujen keksijä.

Minust aloitus viittasi siihen, että kosta ap. alkaa muistamaan hämäriä muistikuvien pomppimisestaan sukulaismiehen päällä ja vähitellen hänelle paljastuu, että häntä on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväkseen jne. jne.

Tehän mokomat oottekin ihan tosissanne. Enpä olisi uskonut.

Vierailija
20/31 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku täällä luulee vai että sille VOI jotain jos joskus seisoo sopimattomassa paikassa :D

tunnettepa miehiä huonosti

t. yksi mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi