Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni tulee aina ilmoittamatta kylään, niin meille kuin muillekin. Ahdistaa! Jatkuvasti saa olla " varuillaan" , sillä

Vierailija
01.07.2007 |

inhoan yllätysvierailuja. Meillä on neljä lasta ja muutakin tekemistä kuin seurustella yllätysvieraan kanssa.

En tiedä miten asia selviäisi, isäni on laatua joka suuttuisi jos sanoisin suoraan asiat. :(

Ja hän käy 1-2 kertaa viikossa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

herättävät hänet-> rytmi sekaisin + en saa omaa aikaa itekseni lainkaan

kun olen ruokkimassa onnistuneesti huonosti syövää lastani -> keskeytyy

Lisäksi monesti arvostelevat sekaista kotiani, huoh. JA ovat heti apuna siivoamassa, jotenkin nöyryyttävää.

Etenkin vauva-aikana, jolloin olisin halunnut keskittyä imetykseen ja vaativan vauvan hyvään unirytmiin, yllätysvieraat häiritsivät toden teolla. Pahimmat eivät edes soita ovikelloa vaan ryntäävät vain sisään.

Vierailija
2/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en avaa edes ovea jos en etukäteen tiedä kuka siellä on. Asutaan Helsingissä ja täällä tämä on ihan tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haitannut. Onhan sentään oma isä. Se olisi toinen juttu jos joku vieraampi poikkeaisi useamman kerran viikossa yllättäen. Vieraille kun tarvis aina tarjota jotain, mutta isä tulee vaan lapsenlapsiaan katsomaan eikä tarvii muuta kuin ilon nähdä heitä. Suotakoon se hänelle.

Vierailija
4/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopioida tuo lause, vaikkei kirjoittajaa tainnut häiritä appiukon vierailut.

Eikö se sun isäsi kuulu perheeseen? Ihme ajattelua osalla suomalaisista, ollaan niin sulkeutuneita ja omissa ympyröissä et maailma menee sekasin kun joku erehtyy kylään, jos ei ole varannut aikaa etukäteen.

Ihme että tälläisten ihmisten luona viitsii kyläillä kukaan, jos tyyliin laput ovella vastassa. antasin kyllä olla ihan omissa oloissaan.

Musta olis ihanaa, jos olisi isä joka kävisa kylässä ja näyttäis näin käytännössä välittäväsi sinusta ja sun perheestä.

Vierailija
5/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskellaan ja tehdään duunijuttuja kun lapsi on päiväunilla. Ei todellakaan voida ottaa vastaan vieraita tosta vaan harva se päivä!

Vierailija
6/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jämähtivät 8 tunniksi meille useina päivinä viikossa. Lähtivät aina ennen kuin mies palasi töistä, joten minä jouduin seurustelemaan. Jossain vaiheessa minulla pimahti ja tuli täydeltä laidalta. Sitten vierailut vähenivät. Yritin sitä ennen hienovaraisesti vihjailla että viihdyn hyvin itsekseni. 11.

Vierailija
7/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei meille kannata tulla ilmoittamatta etukäteen, koska ollaan niin paljon puistossa ja ulkona, enkä siellä välttämättä kuule kännykkää.

Hyvin on toiminut. Suosittelen.

Vierailija
8/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä itsekään lähde mun vanhempieni luo vain ovikelloa rimputtamaan, vaan kyllä mä ensin soitan ja kysyn, että sopiiko tulla - ja sama toisin päin.

Ei ole kyse siitä, etteikö saisi käydä. Mutta kun on niin paljon muutakin: voi olla joku muu vieras käymässä, saatetaan olla ulkona, ehkä ollaan juuri suunniteltu lähteä kaupungille, on kamalasti tekemistä kotona, on töitä, on opiskelujuttuja jotka on saatava valmiiksi, on väsynyt tai kipeä, ehkä haluaa hetken omaa aikaa ja hiljaisuutta, jne.

Vierailija
10/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat omia hommia ja samalla poriset. Ei minunkaan isä ilmoita, mutta ei se ketään häiritse.

Vierailija
11/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä voi tulla lapsensa luo ilmoittamatta? Miten siinä täytyy olla varuillaan. Elä niin kuin elät ja anna isän vierailla!

Vierailija
12/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla mun puolestani niin usein kuin tahtoo.

Vierailija
13/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos olen isompien kanssa tekemässä jotain kivaa, taisiivoaminen kesken tms, isäni kuitenkin sitten vaan istuu ja odottaa että hänen kanssaan keskustellaan.

Eri asia jos auttaisi ja osallistuisi jotenkin!

t. ap

Vierailija
14/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen juuri menossa päikkäreille, niin menen silti ja he saavat vahtia koska lapset heräävät.

Vierailija
15/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain appiukko tulee aina ilmoittamatta, eikä meitä häiritse, sen kun tulee.

Vierailija
16/16 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain yksityisyyttä pitää sentään olla; kotona rauhassa. Pelkäämättä, että joku tulee rimputtamaan ovikelloa. Maalla kai voidaan marssia suoraan sisälle jos ovi ei ole lukossa. Järkkyä!

Sanot nyt isällesi, että soittaa ennen kuin tulee. Silloin voit kertoa, että olet juuri nukuttamassa tai siivoamassa tms. Sovitte sitten paremman ajan.

Asutko maalla? Siellä taitaa vieläkin olla tapana tämä tupsahtaminen.

Tosin tiedän perheita pääkaupunkiseudulla, joihin anoppi tunkee itsensä kutsumatta. Mm. tulee yllättäin ja varoittamatta omilla avaimillaan sisälle. (avaimet ovat olleet anoppilassa hätävarana jos perheen omat avaimet ovat unohtuneet sisälle) Meillä sitä pidetään moukkamaisuutena.