Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voimakas uupumus rv 12

01.07.2007 |

Tänään on menossa 11+5 ja odotan toista lasta (esikoinen 1v4kk). Olen todella todella uupunut! Yhtäkkiä tulee aivan voimaton olo, tuntuu ettei jaksa mitään, ei puhua, ei tehdä mitään, olla vaan. Välillä olo on parempi, mutta koko ajan kuitenkin väsynyt. Hb oli muutama viikko sitten 117, joten hieman alakanttiin mutta raudantarvetta ei kuulemma ole vielä, ei neuvolan eikä gynen mukaan.

Onko tällainen lamaannuttava uupumus tai voimattomuuden tunne ihan normaalia, vai merkki jostain jopa vakavemmasta?? Esikoisesta olin väsynyt mutta en näin suuressa määrässä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin todella poikki, tuo " ei jaksa edes kättä nostaa" kuulostaa hyvin tutulta. En muista, koska minulla väheni, taisi olla jossain rv 15-16 tienoilla kun uupumus hellitti (jos muistan oikein), mutta aika pitkään kesti. Muita oireita, kuten pahoinvointia, minulla ei juurikaan ollut, mutta tuon kaikennielevän väsymyksen muistan. Kannattaa toki pyytää neuvolasta joku ylimääräinen kontrolli, jos oikein pahalta tuntuu, tuossa vaiheessa kun seurantaa on vielä niin harvakseltaan.

117 on normaalin hb:n alaraja, mutta on yksilöllistä, onko se " oikeasti" alhainen vai ei. Onko sinulla normaalisti (siis ei-raskaana) korkea vai matala hb? Minulla oli ennen raskautta lähempänä ylä- kuin alarajoja ja olen itse ollut 117:n hempan kanssa miltei pyörtymäisilläni; saan edelleen syödä rautaa vaikka viikkoja on jo 37+.

Vierailija
2/8 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hemppa normaalisti siinä 125-135 paikkeilla. Ekaa odottaessa se oli ensimmäisellä neuvola käynnillä 125.

Yöunet menee siinä 7h, eli aivan liian vähän. Aamuisin on esikoisen kanssa aikainen herätys, ja en saa itseäni iltaisin kun vasta siinä 22 jälkeen nukkumaan. Päivisin pyrin ottamaan yhdet päikkärit, mutta tuntuu että mikään ei riitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt rv 11+1 ja veto on ollut pois jo monta viikkoa!

Aamulla herätään taaperon kanssa yleensä just ennen ku salkkarit alkaa ja niitä katsellessa kuluukin sitten puoleen päivään asti. Sitten piipahdetaan pihalla, käydään postilaatikolla ja sitten vaan istun pihalla. Kohta onkin sitten jo taaperon päiväunien aika ja samalla kyllä simahdan minäkin! Hupsistakeikkaa, kello voikin olla jo 18 kun herätään, eka tunti menee herätessä ja sitten onkin jo ihan valmis sohvanpohjalle!

Kämppä on ihan hyrskyn myrskyn, pyykkivuoret kasvaa ja kaiken lisäksi meillä on keittiöremppa loppusuoralla ja arvatkaa vaan onko yhtään energiaa saada siellä edes siivottua!

Toivottavasti tää helpottaa pian! En yhtään muista kauanko mua väsytti esikoista odottaessa...

Voi haukotus sentään!!

Vierailija
4/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin ihan puhki viikoilla 7-18, sitten vasta alkoi helpottamaan. Töiden jälkeen en jaksanut kuin maata sohvalla ja käydä välillä oksentamassa. Olo oli niin väsynyt, etten aina jaksanut edes puhelimeen vastata, saati tehdä mitään muita kotitöitä kuin pakolliset. Ensimmäistä lasta odottaessa lepäämiseen on paljon enemmän mahdollisuuksia, mutta toista odottaessa (sinullakin vielä noin pieni hoidettava) juttu onkin jo vähän eri. Minä odotan neljättä, mutta nuorimmainenkin on pian jo 4-vuotias, niin onneksi nyt oli enemmän mahdollisuuksia levätä.

Vierailija
5/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös yksi joka edelleen välillä niin totaalisen kuolleen puhki poikki katki että tekisi mieli vain maata tai sitten istua pää roikkuen. viimeksi eilen tällainen päivä. nyt menossa 23 raskausviikko joten saisi kyllä alkaa helpottamaan pikkusta hiljaa kun tätäkin on ollut jo kuukausi tolkulla.

Vierailija
6/8 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös 11+ viikko meneillään ja esikko täyttää pian 1v4kk joten aika samoissa mennään:) Mä olen kanssa ihan poikki, sellainen totaalinen saamaton olo, tekisi mieli vaan maata sängyssä koko päivä mut pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja pitää rutiineista kiinni esikoisen kanssa. Viikonloppuisin olen entistä saamattomampi kun mies kotona, eikä ole " pakko" pitäytyä itse rutiineissa... Mutta ahdistaa tämä väsynyt olotila, tulee jotenkin morkkis jo ihan esikonkin kannalta kun äiti vaan mieluummin makaisi sängynpohjalla.

toivotaan et pian helpottaa!

Vierailija
7/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksistanne! Uupumus jatkuu mutta oikeasti se lohduttaa tosi paljon, kun saan kuulla että niin monella muulla on aivan samanlaiset oireet! On totta että on hieman rankempaa nyt kun on pikkuinen kotona, imetyksestä vain ½ vuotta aikaa joten elimistö ei ole samassa tilassa kun esikoisen aikaan. Tämä kuumuus on myös kamalaa!

Onko teillä muilla hengästymistä ja pulssin nousua? Huomasin tämän vaivan eilen, eli hengästyn mitä pienimmästä ja tuntuu että syke nousee taivaisiin! Tämä yhdistettynä uupumuksen kanssa niin ei voi tulla muuta kun hyvin sairas olo..Huolestuin eilen hieman asiasta, mutta sitten järkeilin kaiken johtuvat verimäärän lisääntymisestä.

Eli löytyykö em. vaivoille kanssasisaria?

Vierailija
8/8 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, joka aamu herätys ennen kuutta ja iltaisin ei saa poikaa nukkumaan ennen 22.30. Joten unetkin jää vähiin ja lisäksi tämä pohjaton uupumus.

Päivät menee vielä jotenkin töissä, mutta töiden jälkeen olen aivan soseena. Ei jaksaisi kuin maata. Ja huono olo tulee edelleenkin iltaisin. Bonuksena selkäsärky.

Pulssi nousee ajoittain kauheaksi ja pelkään jo rytmihäiriöitä, niitä kun on suvussakin ollut aika paljon. Paineet oli ok ja hb 135. Normaalisti hb noin 150. Minua huimaa välillä kauheasti, sekin hirvittää. Ei uskalla töissä mennä portaita pitkin vaan hissillä....

ipu 11+3