lopputyöpaikka tiedossa ja olen raskaana - mielipiteitä kerronko työnantajalle?
Olen opintovapaalla toisesta paikasta ja olen saanut lopputyönaiheen muualta. Kerronko lopputyöpaikkaan olevani raskaana? Se periaatteessa ei haittaa sillä lopputyö pitäisi olla valmis ennen äitiyslomaa. Mutta vaikuttaisiko se myöhemmin jos haluaisin heille töihin?
Kommentit (10)
Kerroin nykyisessä työpaikassa ennen työsopimuksen allekirjoittamista (haastattelussa en vielä tiennyt) ja painotin, että ymmärrän, jos valitsevat sittenkin jonkun muun. Mulla oli jo vakityö, enkä halunnut, että koeaikana sitten irtisanovat jonkun tekosyyn varjolla, vaan olisin mieluummin jäänyt vanhaan duuniin, jos raskaus olisi ollut ongelma.
Ei ollut, työnantaja sanoi heti, ettei vaikuta mihinkään. Sain heti alkuun rehellisen maineen työpaikalla, ja siitä on ollut hyötyä jatkossa :-)
ja päädyin kertomaan heille totuuden. SE ei kuulemma haitannut. SE aiheuttaa vaan aikataulumuutoksia. Arvostivat kovasti rehellisyyttäni vaikka keskenmenon riski on olemassa. Sanoin myös että minun on mentävä vanhaan paikkaan töihin (josta olen siis opintovapaalla) vähän ennen äitiyslomaa että saan 3 kk palkan äitiyslomalta. Ymmärtävät senkin taloudellisen seikan
Sormet olivat vaan niin hitaat näppäimillä
että raskaus jatkuu ja olisin käynyt ekassa ultrassa. Vielä on keskenmenon riski suurehko (ennen viikkoa 12).
t. Eräs jolla keskeytynyt km havaittiin ultrassa viikolla 11+2
sanoin myös että kuun lopussa loppuu km-riski. Olen kuitenkin käynyt jo tarkistamassa että sydän sykkii. JOs käy huonosti niin sitten käy. Pakko oli kertoa jo tässä vaiheessa ettei minua katsota pettäjäksi. Tällä seudulla ei ole kovin montaa hyvää työnantajaa joten maineesta on pidettävä huolta
Keskenmenon riski kyllä jatkuu vielä pitemmälle, eikä se nyt mihinkään seinään lopu.
Onnea odotukseen kuitenkin... huoh.
eli kevyesti että olet raskaana mutta äitiysloma alkaa vasta lopputyön valmistumisen jälkeen. Eli työnantajalle ei koidu mitään ja olet enemmänkin inspiroitunut saamaan työn valmiiksi ennen vauvaa.
Pakkohan sinun ei ole kertoa. Jos olet hyvin alussa niin otat paikan vastaan ja kerrot sitten kun sinun olisi pakko itsekin jo tietää odottavasi. Eli leikit ettet tiedä vielä itsekään.
en oikein voi sanoa etten tiedä. =) Onhan tuossa vielä keskenmenon riski.
Olisiko oikein että laittaisin heidät valinnan eteen
niin ei siinä mielestäni mitään valintaa ole. Kerrot jossain sopivassa tilanteessa, mutta eihän siitä kellekään mitää haittaa ole vaikka et ihan heti kertoisikaan. Suurin osa kuitenkin pysytyy olemaan ihan normaalisti töissä äitiysloman alkuun saakka