Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon erikoiskorviketta saa juoda päivässä?

01.07.2007 |

Luin jostakin että korviketta ei saisi juoda (vauvat alle 6 kk) kuin 1,5litraa päivässä, munuaiset rasittuvat isommista määristä. Tarkoitan siis lehmänmaitokorvikkeita.

Onko samat " rajat" olemassa myös apteekin erikoiskorvikkeille? Vauva nyt 3-4 kk ja luonnollisesti määrät suurimmillaan kun ei ole vielä aloitettu kiinteitä. Juo noin sen 1,5l päivässä ja tarkoitus on aloittaa kiinteät vasta noin 5-6 kk iässä.

Kiitoksia vastauksistanne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kysellä aktiivisempaa lääkäriä. Iso teidän vauva onkin, millä on vuoden ikäinen tuon kokoinen. Kyllä lapset on eri kokoisia, niinkuin me aikuisetkin ;)

Vierailija
2/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljolta tuo 1,5 l vrk... tai sitten meidän tenavat ovat vaan olleet huonompia syömään. Kannattaisikohan kysyä rasittavuutta korvikkeen valmistajalta. Saat ainakin varmaa tietoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaisin asian lääkäriltä. Meillä lapsi joi samanikäisenä litran korviketta ja vähän myöhemmin 1,5l lääkärin siunauksella. Lääkäri sanoi, että tilanteessa jossa esim. 1-vuotiaalla ei ole sopivaa syötävää, on fiksumpaa antaa korviketta 1,5l kuin pitää lasta nälässä. Täytyy valita siis pienempi paha.

1,5l yli ei saanut mennä tämän korvikkeen ja tämän lapsen kohdalla. Kannattaa varmistaa hoitavalta lääkäriltä, mikä olisi suositeltava raja teidän tilanteessa.

Vierailija
4/5 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ottaa allergologiin yhteyttä. Hän ei ole sanonut mitään noista määristä, vaikka niistä on puhuttu kun on kirjoittanut reseptin. Siihen on laittanut ylärajaksi 2 dl, mutta olen ajatellut että se on lähinnä Kelaa varten.

Täytyy laskea tarkka päivän kulutus ja sitten miettiä noita kiinteiden aloitusta, jos maitoa menee lähemmäs 2 litraa päivässä. Niinkuin taitaa mennä, poika on todella iso ikäisekseen. 8,5 kiloa/69 cm 3,5 kk iässä.

Itse en ole tajunnut/hoksannut asiaa häneltä kysyä. Näin vähän asian vierestä, mutta mahtaako muut allergologit ohjeistaa asiakkaitaan enemmän, sillä meillä ei anneta mitään neuvoja tai vastauksia kuin niihin kysymyksiin joita osaan itse kysyä. Ja en kyllä osaa edes kaikkea kysyä, lähimainkaan, mitä pitäisi. Olisi jotenkin turvallisempi olo, jos lääkäri oma-aloitteisesti kertoisi myös tärkeitä asioita...

Vierailija
5/5 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolandas:

Täytyy ottaa allergologiin yhteyttä. Hän ei ole sanonut mitään noista

Itse en ole tajunnut/hoksannut asiaa häneltä kysyä. Näin vähän asian vierestä, mutta mahtaako muut allergologit ohjeistaa asiakkaitaan enemmän, sillä meillä ei anneta mitään neuvoja tai vastauksia kuin niihin kysymyksiin joita osaan itse kysyä. Ja en kyllä osaa edes kaikkea kysyä, lähimainkaan, mitä pitäisi. Olisi jotenkin turvallisempi olo, jos lääkäri oma-aloitteisesti kertoisi myös tärkeitä asioita...

Meillä oli aiemmin ihan sama tilanne kuin teillä. Ja asiat oli sen mukaisesti ihan retuperällä. Nyt kun vaihdettiin lääkäriä (aik. ei ollut allergologi kun täällä ei niitä ole) niin asiat on ihan toisella mallilla :) Suosittelen harkitsemaan lääkärin vaihtoa mikäli et ole tyytyväinen tilanteeseenne ;) me siis käydään 400 km päässä yksityisellä lasten allergologilla... nykyaikana ei haittaa sillä sähköposti ja puhelimet on olemassa. Meidän lääkärin saa ainakin tosi helposti kiinni, on vastannut mun sähköpostiin n. tunnin päästä siitä kun olen postia lähettänyt. Me asutaan Etelä-Pohjanmaalla ja käydään Turussa asti.