Millaisia herkkuja teillä tarjolla lasten kaverisynttäreillä?
Riittävätkö muffinit, täytekakku, piparit, popcorn sekä onginnasta saatavat makeiset? Kukaan ei ole tulossa pitkästä matkasta, muutaman tunnin kestoiset kekkerit. Muffinit ja täytekakku ovat itseleivottuja.
Kommentit (11)
Oon huomannu, että muksut ei pahemmin kakusta perusta. Mä teen aina " kakun" parista pakettijätskistä, koristelen ja täytän niinkuin tavallisen täytekakun ja siihen tietty kynttilät sitten. kaikki tulee syötyä, täytekakusta jäi aina suurin osa syömättä.
Meillä on laitettu coctailtikkuihin nakkeja ja lihapullia, kurkkua ja juustoa. Niillä on yleensä ollut kovempi menekki kuin makeilla.
Herkkuhetkiä kaipaa kaikki silloin tällöin. Niitä ei saa olla tietenkään tarjolla joka päivä.
Meillä juuri suunnitellaan synttäreitä ja tarjolla on täytekakkua, mansikoita jotka dipataan suklaaseen, pieniä leivoksia, jotain pikkuleipiä paria laatua, chipsejä ja dippiä, karkkeja kulhossa, pizzapaloja, lapsi haluaisi voileipäkakkua mutta hänen vieraat eivät osaa syödä niitä joten päädyttiin pizzaan.
Juomina on alkoholitonta boolia ja limpparia.
Sukulaisille eri juhlat johon pyydetään mummit, ukit, kummit tädit sedät serkut yms.
joskus serkut voi olla myös kaverisynttäreillä jos asuvat lähellä
täytekakku, pasteijat TAI coctailpiirakat + munavoi, pari tai kolme erilaista keksiä, karkkia, sipsiä ja popcornia. Jos siis pelkille lapsille. Pienten lasten synttäreillä, jossa aikuiset mukana, meillä on ollut joku suolainen piirakka ja esim. muffinsit tai joku makea piirakka lisäksi.
Lihapullia tai pitsaa tms. ja sipsejä.
Ja ikävä kyllä ton ikäiset ovat tottuneet että synttäreiltä saa limpsaa ja jos sitä ei ole niin pyörittelevät silmiään.
Mä en muuten usko et jollain pipareilla on kova kysyntä, ennemmin vaikka suklaakeksejä.
Siis ei muuten, mutta kai haluat että päivänsankari voi olla ylpeä juhlistaan?
Ja täytekakun sijasta meillä on tarjottu jo useana vuotena jäätelöä. Lapset ei syö kakkua.
Vierailija:
Meillä on laitettu coctailtikkuihin nakkeja ja lihapullia, kurkkua ja juustoa. Niillä on yleensä ollut kovempi menekki kuin makeilla.
Viime vuonna en jaksanut järkätä esikoisen kaverisynttäreitä kun talossa oli vastasyntynyt. Maksoin koko lössin ensin uimaan ja sitten RAXiin syömään. Tulihan se vähän kalliiksi mutta olin niin poikki! Ja niistä synttäreistä puhuttiin pitkään kun oli niin kivaa :) Kavereita kutsui siis 8 ja osasivat kaikki uida.
herkkuihin! Mä olen vissiin vähän tiukkis (hih), mutta ollaan miehen kaa päätetty, että me ei anneta lapsillemme laisinkaan jäätelöä, karkkeja, leivoksia tai mehuja niin kauan kun he asuvat meillä.
Ollaan ehkä poikkeuksia (kaikki meidän tutut antaa hirveesti karkkeja niiden omille muksuille koko ajan ja perhekerhoissa kaikki juovat mehua, paitsi meidän lapsemme).
Synttäreillä tarjotaan leipää (ei eineksiä), mä itse leivon leivän! Lisäksi juodaan luomumaitoa. Sekään ei ole eines. sillä anoppi lypsää meille maitoa joka toinen päivä.