Olenko ainut tätä mieltä oleva..
Mua harmittaa kamalasti parin tutun kroonisen vauvakuumeisen naisen kommentit siitä miten itsekäs olen kun en halua enää lapsia lisää, he aikovat kummatkin vielä hankkia 1 lapsen lisää, toisella on nyt 6, toisella 4. Ja kumpikin valittaa jatkuvasti väsymystään kun ei oo saanu nukkua moneen vuoteen jatkuvan vauvatehtailun takia, ei oo rahaa ostaa lapsille sitä ja tätä jne. EIks ihmiset ymmärrä että vanhemmuus on myös sitä että pystyy sit huolehtii niistä lapsista kun ne kasvaa isoksi ja alkavat vaatimaan kaikenlaista. Menot kasvaa koko ajan. Ollaan kaikki samaa ikäluokkaa, 33 ja 35 välissä. Meille ei lapsia tule enää, koska koemme että näistä pystymme huolehtimaan vielä ja heille jotakin muutakin antamaan kun näkkileipää ja aina vaan käytettyjä vaatteita /pyöriä jne. Ei sillä, näkkäri on hyvää. =)
Kommentit (9)
He tietysti väittävät, että sinä olet itsekäs. Mutta ihan samalla lailla lasten tekeminen on itsekästä - harva haluaa vain antaa elämän mahdollisimman monelle lapselle. Kyllä ne lapset ihan itsekkäistä syistä tehdään "tämä on MINUN vauva", "nyt minua tulee joku katsomaan vanhainkotiin" jne.
Ei ole oikeaa ja väärää. On vain erilaisia tapoja.
Ihan älyvapaita kommentteja ystäviltäsi.
T. Kahden äiti, enempää ei tule, ei jaksa
Vauvakuumeinen haluaa saada itselleen vauvan, mitään epäitsekästä siinä ei ole. Sano heille, että sinä et tarvitse enää uutta lasta, että näin on hyvä, kaikki ovat nyt onnellisia, ensisijassa lapset.
Olet ollut jo neljään kertaan todella itsekäs!
Olet ollut jo neljään kertaan todella itsekäs!
Ehkä sitten niin, mutta ainakin osaan lopettaa sen itsekkään käytöksen. Ja kuten sanoin me pystymme lapsille antamaan sentään jotakin, nämä kyseiset tuttavat pelkäävät jo joulua kun lapsille ei pysty hankkimaan mitään.
Me miehen kanssa tiedostamme tosiasian, vauvat on kyllä ihania mutta haluamme että jo olemassa olevat lapset eivät kärsisi vanhempien jatkuvasta vauvakuumeesta ja vauva-ajasta.
on itsekästä tehdä liuta lapsia. Jos taustalla ei ole uskonnollista vakaumusta, niin sitten se, että äiti ei pysty päästämään irti lapsistaan, aina pitää olla uusi vauva sylissä. Ongelma on siinä, että lapset kasvavat isoiksi. Joskus se vauvamaailma on joka tapauksessa jätettävä taakse. Lapset tarvitsevat kaikenlaista kasvaessaan, mm. vanhempiensa jakamatonta huomiota. Sitä ei vaan pysty antamaan kovin monelle.
Meillä on yksi lapsi ja maksimi olisi kaksi ja enempää ei tule, tod. näk. ei edes sitä toista. Ja musta neljä on paljon ja hatun nosto niille, jotka sellaisen perheen haluaa ja jaksaa. ;) Mutta turha siinä on kenenkään natista toisten lapsimääristä. Tekee itse vaikka kymmenen vaikka toinen ei tekis yhtään.
että on päättänyt, ettei tee enää lapsia. Jokainen tehköön omat päätöksensä elämässään. Meillekään ei enää tule lapsia, kolme riittäköön.