Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjät dominoi

Vierailija
30.06.2007 |

kun meille tulee kasvissyöjävieraita niin he ilmoittavat että ovat kasvissyöjiä ja olettavat että teen heille kasvisruokaa. Kun taas me menemme heille kylään he tarjoavat meille kasvisruokaa.

Mutta mepä olemmekin lihansyöjiä joten taidanpa rueta ilmoittamaan heille että haluan kunnon pihvin ensi kerralla enkä heinää. Tasa-arvon vuoksi heidänkin täytyisi tehdä meille ruokaa josta me pidämme.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti jos puoliso kasvissyöjä ei kaappiin saa edes tuoda lihaa...

Vierailija
2/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan odota yhtään mitään kun menen kyläilemään. Jos tarjolla on lihaa niin sitten syön salaattia ja leipää, ei ole mulle mikään ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ise syön usein ihan pelkkää kasvisruokaa, vaikka lihansyöjä olenkin.

Vierailija
4/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vieraillekaan. Onneksi teen todella hyvää kasvisruokaa. :)

Vierailija
5/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakoon sitten muuta mitä pöydässä on sopivaa.

Vierailija
6/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lapsen synttäreillä otti aivoon kun yksi mamma ilmoitti että hänen mussukalleen pitää olla kasvisruokaa! En tosiaankaan kieltänyt kun lapsi halusi ottaa nakki/lihapulla/juusto/viinirypäletikkuja kun muutkin niitä söivät. Sen toki ymmärrän jos on allerginen mutta en tuommoista lapsen kiusaamista.

Vierailija
7/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ystävä tulee kylään, niin taatusti haluan tarjota hänelle jotain, mistä hänelle tulee hyvä mieli! Jos ei siihen kuulu liha, en laita lihaa.

Vierailija
8/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sekasyöjä: syön lihaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä jne., kaikki käy. PYSTYN syömään kasviksista valmistettua ruokaa ja teen kotona usein kasvisruokaa. Ihmisen, edes sekasyöjän, ei ole välttämätöntä syödä päivittäin, joka aterialla LIHAA. Harva meistä on LIHANsyöjä samassa merkityksessä kuin KASVISsyöjä - siis, että lihansyöjä söisi VAIN lihaa. Kasvissyöjä taas on joko terveydellisistä, eettisistä tai molemmista syistä päättänyt olla kokonaan syömättä lihaa - eikä lihan syöminen tällöin edes kohteliaisuussyistä onnistu (omantunnonvaivojen lisäksi siitä voi aiheutua ihan käytännössä ruoansulatus- ym. vaivoja).

Jos ystäväsi ovat maitoallergikkoja, vaaditko silti ehdottomasti, että teidän heillä vieraillessaan on tarjolla kermajäätelöä? Tai valmistatko kala-allergikolle ehdoin tahdoin lohiaterian, jos hän erehtyy vierailemaan sinun luonasi, ja itse tykkäät lohesta yli kaiken? On reilua, että molemmissa tapauksissa pöydän antimet kootaan siten, että kaikki läsnäolijat voivat niistä nauttia, kun se kerran niinkin helposti kuin liha pois jättämällä saadaan aikaan. Kasvissyöjät ovat tottuneet kertomaan ruokavaliostaan emännille etukäteen, sillä kiusaannus on kahta suurempi, jos liharuoka on ehditty valmistaa, mutta vieraat joutuvat siitä kieltäytymään. On typerää loukkaantua siitä, että vieraat pyrkivät välttämään tällaisen tilanteen.

Jos et tosiaan kestä yhtä päivää ilman LIHAA, syö ennen kasvissyöjäperheessä vierailuasi aamupalaksi makkaraa, ja sitten taas kotiin päästyäsi metewurstit kehiin. Noloa ja ahdaskatseista valittaa tällaisesta asiasta!

Vierailija
9/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on kohteliasta ottaa huomioon heidän ruokavalionsa. (Jos vaan tietää mahdolliset allergiat/inhokkiruuat jne.)

Esim. vaikka itse rakastaa homejuustoa, on varsin tylyä tarjoilla kaikki ruoka sillä kuorrutettuna, kun kaikki eivät siitä pidä.

Mikään ei ap estä sinua tekemästä ruokaa, johon voi lisätä itse lihaa. Eli esim. tee kasvisruokaa ja ota omalle lautasellesi muutama lihapulla seuraksi tmv.

Eniten minua kyllä ihmetyttää se, että kasvisyönti on joillekkin niin iso ongelma. Itse en ainakaan syö lihaa kun muutamana päivänä viikossa... Vaikea kuvitella että joku söisi JOKA päivä lihaa, kyllähän ns. " tavalliseen ruokaan" kuuluu paljon lihattomia ruokia, esim. pinaattikeitto ymv.

Vierailija
10/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai väitätkö pokerina, että syöt VAIN lihaa? Miksi ei voi syödä kasvissyöjien kanssa sellaista ruokaa joka soveltuu kaikille, eli kasvisruokaa, koska lyön vetoa, että sinäkin syöt kasviksia..

Vierailija
11/11 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää haiskahtaa niin kouluttamattoman idiootin tekstiltä että alta pois. Onneksi mun ystäväpiirissä ei oo samanlaisia makkaraurpoja. Meillä tehdään ruoat vieraiden mieltymysten mukaan, ei emännän tai isännän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi