Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sellanen hyvä kotiäiti joka vie lapsensa hoitoon;

Vierailija
30.06.2007 |

vaikka itse kotona?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis jos lapsi säännöllisesti päivähoidossa ja vanhempi kotona, niin työtönhän silloin on. ja jos hakee töitä, eikä vaan löhöile niin ihan " hyvä" työtön silloin on. jos taas on esim. masennuksen vuoksi kotona ja lapsi hoidossa niin silloinkaan ei ole kotiäiti vaan vaikka sairaslomalainen. ja silloinkin on ihan oikeutettua olla kotona.

Vierailija
2/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloma ei ole samalla tavalla " vapaavalintainen" kuin kotiäitiys. Kotiäidin ura on oma valinta, lapselle saisi halutessaan myös hoitopaikan, yksityisenhoidon tukea ym. Äitiysloman aikana vauvalla ei ole oikeutta kyseisiin asioihin vaan se 9kk on hoidettava lasta. hyvä niin tietenkin, mutta kyse ei ole silti kotiäitiydestä.

Vierailija
4/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellanen hyvä kotiäiti joka vie lapsensa hoitoon;

vastaus: ei, kun paha kotiäiti, kyllähän sinä sen tiedät.

Vierailija
5/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse olen kuntoutuksessa johon en voisi osallistua jos lapsi olisi kotihoidossa.

Vierailija
6/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät syyt.

Kotiäiti on sellainen joka hoitaa kotona 9kk-3v lasta kotihoidontuella. Eli jos on vauva kotona ja esikoinen hoidossa niin on äitiyslomalainen. Jos on yli 9kk ikäisen kuopuksen kanssa kotona ja esikoinen hoidossa on yhden lapsen kotiäiti, jolla toinen lapsi on päivähoidossa. Noin minä sen näen, mutta aukoton ei ole tämäkään näkemykseni.

Tuli mieleen että onko hoitopäivien pituudella merkitystä? Jos esikoinen on täyspäiväisesti hoidossa niin tuntuu jo että lapsen hoito on paljolti päiväkodin harteilla. Mutta jos lapsi on vaikka 10-15h viikossa hoidossa niin kotonaolo aikaa jää huomattavasti enemmän. Ehkä tuolloin voisi laskea että on kahden lapsen kotiäiti vaikka toinen hoidossa onkin?

Ovatko muuten äidit joilla on yksi alle 3v lapsi kotihoidossa ja esikoinen eskarissa yhden vai kahden lapsen kotiäitejä?

Vierailija
7/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äiti joka erityislapsensa asiantuntijoiden suosituksesta päiväkotiin kuntoutuksellista syistä on huonompi kuin äiti joka pitää lapsen kotona vastoin tämän omaa parasta?

Jos minun täytyisi valita hyvän äidin kruunun ja lapseni hyvinvoinnin välillä, niin lapsi veisi ehdottomasti voiton.

Vierailija
8/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai siis jos lapsi säännöllisesti päivähoidossa ja vanhempi kotona, niin työtönhän silloin on. ja jos hakee töitä, eikä vaan löhöile niin ihan " hyvä" työtön silloin on. jos taas on esim. masennuksen vuoksi kotona ja lapsi hoidossa niin silloinkaan ei ole kotiäiti vaan vaikka sairaslomalainen. ja silloinkin on ihan oikeutettua olla kotona.

Vierailija
9/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

5 paskat mikään opiskelija oo

Mikään taho ei kiellä opiskelemasta kun vauva on alle 9 kk. Meillä esikoinen jatkaa hoidossa 2-3pvä/vko sen takia, että mä saisin tehtyä muutaman viimesen kurssin loppuun ja valmistuisin tuolta saamarin koulusta.

Ei esikoinen kattois vierestä kiltisti kun äiti lukee tentti kirjaa tai kirjottaa gradua. Mun mielestä ois enempi heitteille jättöä jos esikoinen opis kotona ja mä sulkeituisin johonki toiseen huoneeseen lukemaan/kirjottamaan.

Vierailija
10/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jos lapsi ei kotihoidossa äiti ei ole kotiäiti. Hyvän äitiyden peruste ei kotiäitiys tietenkään ole. Hyvä kotiäiti on kotiäitiyden valinnut nainen, jolla on kotihoidossa vähintään yksi oma yli 9 kuinen lapsi ja hän hoitaa lapset/lapset hyvin. eli eihän sillä ole merkitystä miksi lapsi hoidossa. Kotiäitiys on valinta, jos lapset hoidossa ja ei hae töitä eikä muutenkaan tee mitään,eikä ole aikeissakaan tehdä, eikä ole sairas tms., eikä ole muutakaan syytä vaan löhöillä vuosikausia kotona on minusta toki vähän laiska ja " pummi" , mutta sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen äitiyden kanssa, vaan yleisen elämän asenteen.

Vierailija
11/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v:n kanssa ja 5v on hoidossa, niin eikö nainen ole kotiäiti tälle 1,5v:lle?

Mielestäni voi olla ihan hyvä kotiäiti noinkin.

Vierailija
12/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä ei ole työtä ja ei ole työttömyyskortistossa, hän on kotirouva.

Jos hän on työttömyyskortistossa, hän on työtön.

Vierailija
13/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni voi olla ihan hyvä kotiäiti noinkin.

Tuolloinhan äiti hoitaa yli 9kk ikäistä kotona, ja jos hoitaa hyvin on hyvä kotiäiti. syy siihen miksi vanhempi lapsi on hoidossa voi ola mikä vaan. mutta siis mielestäni jos hoitaa kotona alle 9kk ikäistä on äitiyslomalainen, eikä varsinaisesti valinnut kotiäitiyttä, mikäli isommat hoidossa.

Vierailija
14/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän on kotihoidontuella oleva äiti. Ei hän ole kotiäiti, koska hän on menossa töihin sen jälkeen, kun lapsi täyttää kolme vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi