Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINAHELISTIMET lauantaina..

30.06.2007 |

Sori kun en osaa avata hienoa pinoa..

Nyt kylla lahdetaan, yolla sain nukuttua monta tuntia, mutta nyt supistuksia 2 min. valein ja sattuu!!

Ilmottelen kuin kavi..

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Tuleekohan nyytti maailmaan jo tänään... Alkoivatkohan " oireet" kerrasta, kun en muista Neerin ainakaan erityisesti valitelleen supistuksia? Alkavatkohan heinikset kohta poksua sarjassa? :)

Hajamielisyyttä taitaapi olla ilmassa... Neerin ja Nalle-Kirahvin miesten lisäksi myös mun mieheni unohti keskiviikkona avaimet kotio + tietenkään hällä ei ollut edes kännyä mukana tuolloin. Itse olin asioilla, kun mies naapurin kännystä soittaa, että millos tulet kotiin, koska hänkin haluaisi sisälle. :)

Tänne ei mitään ihmeellistä... viimeisiä hankintoja tehdään ja vauvan tavaroille yritetään tilaa järkätä (ja tavaraahan meillä riittää ennestäänkin :( ). Vauvelin liikkeet ovat tuntuneet vajaan viikon verran selvemmin kuin ennen, mutta ei meillä kyllä samanlaista menoa ole kuin siinä nelosen hauskimmat kotivideot (tai mikä lie) pätkässä. Eilen... vai oliko se jo tämän päivän puolella... nukkumaan mennessä keinutti vatsaa siihen malliin, että jännäsin meinaako kaveri kääntyä... tuntuupi kyllä pysyneen edelleen samoin päin.

t. Newbie & piltti 37+4

Vierailija
2/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Neerille! Ihana aamun avaus kerrassaan.

On se vaan jännää kun heinäkuu alkaa jo. Vaikka oma laskettu on vasta 31.päivä, niin kyllä tämä on se " maaginen kuukausi" .

Sadetar: Oli kiva lukea sinun suunnitelmista nukkumisen suhteen, sitten kun ollaan vauvan kanssa kotona. Minulla on nimittäin ihan samat suuunitelmat, olen ajatellut nukkua alakerrassa vauvan kanssa ja isä saa nukkua taaperon kanssa yläkerran makuuhuoneessa. Sinulla on tietenkin iso syys tuo sektiohaava. Minun syy liittyy oikeastaan imettämiseen. Kahden edellisen kanssa on imettäminen ollut todella vaikeaa, ja haluaisin nyt rauhassa keskittyä sen onnistumiseen. Joten haluan elää vauvantahtiin häiritsemättä muiden yöunia. Haluan myös, että isä nukkuu yönsä jotta jaksaa päivällä olla muiden lasten kanssa. Ei ole mitään mieltä, että hänkin herää yöllä joka kerran kun vauva herää. Ja itse vastaavasti haluan pystyä nukkumaan päivällä, joten silloin tarvitaan virkeää isää pyörittämään kotia. Ajatus siitä, että saan nukkua vauvan kanssa ihan rauhassa tuntuu muutenkin ihanalta. Mutta katsotaan nyt miten menee...Ja vauvan nukkumispaikka olen myös miettinyt. Tuodako vauvansänkykin alas? Vaihtoehtoisesti vauva voisi nukkua vaunukopassa, kuten sinä olit ajatellut.

NimiG: Nimet on osittan tiedossa. Kummallekin sukupuolelle on kutsumanimi ihan varma. Eivätkä ole täysin salaisuuksia, ainakin lähimmät ystävät tietävät ne.

Isyyspakkaus: Tein viimeksi isyyspakkauksen, nyt en ole ajatellut koko asiaa. Jää siis tekemättä. Mutta viimeksi mies oli todella iloinen siitä.

Beebebeebe: Kirjoitit yllättävästä huonovointisuudesta. Minulla on vastaavaa. Tulee välillä ihan kauheita " kohtauksia" , tuntuu että pyörtyy eikä saa henkeä yms. Itselle tulee melkein mieleen joku paniikkihäiriökohtaus, ihan hirve tunne on. Kaikki arvot on kuitenkin ihan kohdallaan. Kaikkea tämä raskaus teettää.

Itseasiassa eilenkin oli todella huono olo koko päivän. Siksi en kirjoitellutkaan vaikka kävin kyllä lukemassa pinoa. Semmoinen oksettava ja pyörryttävä olo.

Gaia 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädään odottelemaan innolla Neerin tulokasta. Nyt meitä alkaa lähteä urakalla. Jotenkin tuo oma synnytys tuntuu vielä niin kaukaiselta, kun yli mulla tupaa menemään, eikä mitään oireita olekaan ollut. No, nopeesti se neljäkin viikkoa vierähtää.

Sisko oli miehensä kanssa meillä eilen saunomassa. Voinkin sitten suorilta ruveta pakkaamaan äitiysvaatteet ja vauvantarvikkeet sinne, kun itse emme enää niitä tarvitse. Minusta tulee ekaa kertaa TÄTI, ihan tuntuu kun alkaisi taas uusi odotus. Jänskää.

Vanhempi poika palaili kotiin kahden viikon lomilta, ja miten nuo pojat taas jaksoikin villitä toisiaan illalla. Onpa meillä ollut täällä rauhallista.

Miehen kanssa saatiin taas riitaa aikaseksi, kun minä en ymmärrä, että hänellä on niin raskasta... Ja kaikkensa tekee kun rakentaa meille terassia, pitäisi vaan olla niin tyytyväinen, että. Ei ymmärrä yhtään kun yritän sanoa, että kaipaisi edes hieman rapsutusta ja myötätuntoa omaan oloon. Kylläpä olen itsekäs, pitää varmaan unohtaa mutinat ja lähteä tänään pitkästä aikaa ostoksille. Jos se vaikka piristäis.

Helpa ja Sissi 36+2

Vierailija
4/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestely tehdään niin päin, että mies lähtee alakertaan nukkumaan, minä kun en allergioiltani voi nukkua koiran kanssa samassa kerroksessa. Saa sitten nukkua, kun me vauvan kanssa heräillään. Musta se on ihan hyvä, että saan rauhassa imettää ja kölliä kahdestaan vauvan kanssa isossa sängyssä. Onneksi meillä on ns. yksi ylimääräinen huone, jota ei kuulema lapsille luovuteta ;-) Kyllähän nuo nuorimmat samassa menee sitten kun imetys loppuu. Siihen asti saa kyllä nukkua äidin lähellä. En jaksa yöllä lähteä hakemaan vauvaa toisesta huoneesta.

Vierailija
5/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui miten jännää, Neeri pääsi tositoimiin. Vauvauutisia odotellaan:)

Meille iski sitten kunnon mahatauti, isäntä on ensimmäinen potilas ja hänellä tuo tauti on todella raju. Koko yö meni valvotessa ja hoitaen reppanaa. Nyt pelkään, että tarttuu meihin muihin. Ens viikollahan oli tiedossa kylpylä loma ja muistaakseni Kotiloissa yksi äideistä lähti synnyttämään kun mahatauti iski siis mahatauti laukausi synnytyksen. Mulla niin vähän viikkoja etten toivo sitä omalle kohdalle.

Tänään viiltelee alapäätä todella kipeästi, mitä lie. Kuin puukolla tökkis. Haaveilin shoppailupäivästä, mutta taitaa mennä potilasta hoivaten:(

Viikonloppuja

Lumituuli ja poju, tasan rv36

Vierailija
6/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään vielä sellainen tunne, et vaavi olis tulossa piakkoin. Onhan tässä vielä kuukausi laskettuun aikaan. Taidan yksin huhuilla täällä vielä pitkälle elokuussa :(

Unet ovat muuttuneet tosi levottomiksi. Näen unta kivuttomasta synnytyksekstä, sairaalaan lähdöstä, etc. Esikoinen käöynnistettiin, niin yhtäkkiä aloin yksi yö miettimään, et mitenköhän se sairaalaanmeno sitten hoituu. odotan kuitenkin yksin. Ja kotona on 4v lapsi. jos lähtö tulee yöllä, niin pitää saada esikoinen hoitoon, kyyti sairaalaan etc. Ihan stressaa koko ajatus. olisi niin paljon helpompaa kun tämäkin käynnistettäisiin...

oasis 35+3

Vierailija
7/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä milloin sitä itse pääsee tosi toimiin, laskettuun aikaan 9 päivää. Täällä vietetään kahdenkeskistä viikonloppua miehen kanssa, voi olla pitkä aika kun siihen on seuraavan kerran mahdollisuus.

Nukkumisesta: Meillä ei ole mitään ihmeempiä järjestelyjä, pinnis on meidän sängyn päädyssä ja siinä vauvan olisi tarkoitus nukkua.

En muista oliko muita galluppeja. Omaan napaan ei mitään uutta.

Magdaleena 38+5

Vierailija
8/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Leppikset on oma keskustelupalstansa tänä kesänä vauvan jo saaneille ja vielä tänä kesänä vauvan saaville:

http://p2.foorumi.info/leppakertut/

:heart: TERVETULOA MUKAAN!

Vierailija
9/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi Neerille tulla lähtö synnärille. Onnea matkaan, jäädään jännityksellä odottelemaan vauvauutisia :)

helpa-77: tiedän miltä susta tuntuu miehesi käytös. Tuttu juttu täälläkin.

oasis74: Täällä pyörii samanlaiset ajatukset mielessä. Viime yönä aloin ekan vessareissun jälkeen miettimään että mitenkähän synnyttämään lähtö onnistuu ja kaikenlaiset scenaariot alkoi pyöriä mielessä. Osaankohan arvioida, milloin synnytys on alkamassa. Mulla kun noita supistuksia on ollut jo aika pitkään, osa todella kivuliaita. Että tiedänköhän varmasti milloin on tosi kyseessä. Ja sitten kun saan tehtyä päätöksen, että nyt lähdetään synnärille, niin saanko miestä puhelimella kiinni ja onkohan hän juuri sillä hetkellä paikkakunnalla, ettei vaan ole juuri silloin työajossa kauempana. Ja esikoinenkin pitäisi viedä mummolaan hoitoon synnytyksen ajaksi. Jos joudun soittamaan ambulanssin, niin suostuukohan ne ottamaan pientä esikoista mukaan autoon? Kaikki varmaan menee suurella todennäköisyydellä ihan onnekkaasti, mutta silti pieni pelko kalvaa tuolla takaraivossa...

Toinen asia mikä pyöri yöllä mielen päällä on, että alkaakohan vauva-arki meillä kolmestaan vauvan ja esikoisen kanssa. Mies ei välttämättä pääse lomalle vauvan synnyttyä. Itse tietenkin toivoisin että mies olis jonkun aikaa kotosalla kun kotiudutaan synnäriltä vauvan kanssa... Ihan imetyksen onnistumisen kannaltakin.

Mutta nyt on pakko mennä, esikoinen ei jaksa katsoa yksin lastenohjelmaa ja tuli tähän näpyttelemään tietokonetta, pitää lopetella ennenkuin kone on ihan sekaisin...

Mukavaa viikonloppua!!

Vierailija
10/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, kohta pikkuisia heinähelistimiä alkaa saapua tasaiseen tahtiin!

Tsemppiä Neerille!

Rintapumpuista: Meillä tuo Aventin pumppu on ollut yliveto. Kunhan vain jaksoi pari päivää taistella sen kanssa ja sai kaiken tehon irti...

Imetystyyny: Meillä on ollut käytössä kaikkien edellistenkin kanssa, nyt mulla sängyssä lisä tyynytä. Kaksosille ostettiin oma joka on mielettömän iso... ostin sille ikean sinisen kassin, johon mahtuu about puolet siitä.

Eilen supisteli (taas) tasaista tahtia reilun tunnin, tänäänkin on jo muutaman kerran, siis ihan näitä kivuliaita suppareita. Kaippa ne ovat jotain tehteetkin kun viime viikolla oli enää sentti kohdunkaulaa jäljellä ja sormelle auki.

Tänään olisi ollut kurssitapaaminen jota olen odottanut kauan, mutta ajomatkaa sen verta paljon ettei enää matkaan uskallettu lähteä :(

Kaksoset kun vielä perätilassa molemmat ja viimeisin synnytys oli tosi nopea.

Äsken pesin autorattaiden kankaat. Meidän isoja hyökkäysvaunuja on turha yrittää autoon lastata. Nyt pitäis saada mies vielä täyttämään niiden renkaat ja olisi taas yksi pitkään vitkuteltu homma valmiina.

Huomenna pitäisi järjestää tytön synttärit, eli tälle päivälle on varattu sitä vähemmän mukavaa s:ää.

Vierailija
11/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik, ihan mahanpohjasta otti kun luin noi Neerin yölliset ja aamuiset tekstit-- viikkojen perusteella sen pitäisi vissiin olla meikä kun seuraavana lähtisi tositoimiin. Ei siltä kyllä tunnu. Eilen iltana muutama napakka supistus ja sitten ei mitään.

Ihan samaa täällä minäkin stressaan tuota synnärille lähtöä ja esikkoa ja kaikkea muutakin mahdotonta, kuten onko tiskipöydät siistinä ja lattia pölytön ja jääkaapissa ruokaa kun ystäväni mahdollisesti tulee poikaa ja koiria hoitamaan. Juur eilen kaivoin taksin numeron jääkaapin oveen ja miehen kanssa juteltiin että menen taksilla ja hän jää oottamaan hoitajan saapumista. Kait.. jos kaikki siis menee kuten käsikirjoitus sanoo..

Mies tuolla tekee wc:remonttia, esikko meni päikyille .. ja arvatkaas kuka oikasee kanssa?..

Mukavaa päivää ja viikonloppua ja mitenkähän KORASA voi tänään? Jos vain jaksat ja olet kuulolla, niin ilmoittele.. me tytöt nimittäin jännätään sun puolesta...

Terkuin Persilja 39+3

Vierailija
12/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille ja Neerille paljon onnea. Lasken itsekkin tässä päiviä. Minulla on sectio päivä 10.7 jännittää ihan hirveesti. APUA! Onko kellään täälä sectiosta kokemusta, jos on niin kertokaa minulle miten meni. Ei minulla jännitystä itse sectioon ole vaan se toipuminen.... Sitten on vielä toi raskaus ajan diabetes ja jännittää mikä on vauvan tila, eli miten vauvan sokeri arvot heittelee, et joutuuko se lasten osastolle tarkkailuun. Onko kellään kokemusta? Kertokaa ihmeessä jos on!

Annukka rv 37+0

Vierailija
13/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nuiva päivä, aamusta käytiin lasten kans ukin luona kahvittelemassa ja muuten tää päivä onki menny riidellessä miehen kans...Jotenki tosi surkee olo kun nähdään niin vähän noitten sen töitten takia, päivät menee lasten kans kotona kolmistaan ja iltasinkin se vaan murjottaa väsymystään...

Tein eilen sen pakkauksen eikä vastaanottokaan ollu mikään mieltä ylentävä, jotenkin sellanen olo et mitä täs yrittämään jos ei toista kiinnosta..Vaikka kyllä sanoo rakastavansa ja on onnellinen tulevasta kääröstä. Ja nää 2 aiempaa lasta, jotka ei oo sen omia..vaikuttas siltä välillä et stressaantuu niitten tekemisistä turhankin herkästi ja oma mieli masentuu siitäkin vaan lisää.

Tässä eilisestä asti suppaillu enemmän ja vähemmän...supistuksen tullessa, tuntuu et veri pakkautuu yläreisiin..(?!?!)

Huohhuohhuoh...Liikaa omaa napaa tänää =(

Neerille paljon onnee, se oli ilmeisesti menoa sit =) <3

Eve & masukki 36+0

Vierailija
14/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annukka?: Sulla on sectio päivää enne minua!

Kokemusta on sectiosta. Minun tyttäreni syntyi sectiolla 3,5vuotta sitten. Minulla on niin ahdas lantio ettei mahdu laskeutumaan saati syntymään!

Sectio oli ainakin minulle hyvä kokemus, eikä ole mitään pelkoja mennä nyt 11päiväkään...

Minä paranin todella nopeasti ja hyvin. Toki haava on kipeä, mutta siihen saa kipulääkettä joka auttaa...Minulla kipulääkkeiden syönti jäi sairaalaan, eli en tarvinnut niitä enää kotiin tulessa. Kannattaa vaan heti kun mahdollista lähteä liikkeelle ja liikkua paljon. Veri kiertää haavassa paremmin ja se auttaa paranemiseen! JA SE " PALKINTO" ...eli suloinen lapsukainen kyllä auttaa pitämään mielen hyvänä ja sekin jo poistaa kipua! LEikkaukseen vaan hyvillä mielin ja rauhassa, niin hyvin se menee ja paraneminen myös!

Onnea ja tsemppiä sectioon!

t.sadetar ja eppuli 37+2

Vierailija
15/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa malttamaton olo, vaikken vielä itse synnyttämään haluaisikaan. Pikkuisen pitäisi vielä kasvaa muutama viikko ja tässä puuhaakin siihen saakka riittää.

Annukka: mullakin sektio edessä, kolmas jo. Kahdesta edellisestä olen parantunut viikossa, muutamassa päivässä olen jo ollut lähes entiseni ja viikon päästä ei haavasta ole ollut tietoakaan, tottakai varovaisemmin pitää ottaa ja kantaminen on kiellettyä, mutta tosi kivuttomasti on mennyt ja toivon että kolmannella kerralla olisi sama luvassa.

Minulla leikkaus 23.7.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja paaaljon taas kipeitä supistuksia teille täysiaikaisille!!

Duracel rv 36+2

Vierailija
16/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän kävelly kaupungilla, eipä ollu hyvä olo.

onneksi laitoin siteen lähtiessä, viiden tunnin kaupunkireissun jälkeen kotona huomasin veristä limaa tulleen siteeseen, ei kuitenkaan pelkkää verta, vaan limaa mukana. ois ollu vihreet housut punertavat jos side ois unohtunut.

juilii alapäätä ilkeästi. loppuisi vaan kokonaan tämä ikävä kivulias olo, kun ei osaa sanoa mihin sattuu ja miltä tuntuu. jalat puutuneilta tuntui jo aamulla, et jalkoihin säteilee jotain ikävää.

en siis tosiaan halua lähteä mihinkään vielä, kaikki on laittamatta ja hakematta sisaruksilta.. siis mun puolesta saisi köllötellä vielä kolme viikkoa ja vähän ylikin. en niin hätäile sen kans et syntyis jo, kyllä mä ehdin sitä vielä hoivailla. eikä kukaan edes kysy et joko tuntuu et tulee, kun läheiset tietää etten turhia odotttele muutenkaan, ja aikasemmat menneet lasketun yli.

niin, ja kun ne liikkeet ei kosksaan ole niin tuntunut, niin pari päivää ne on tuntunut, ja kipeenä, et suoristaa kait sieltä jalkoja ja käsiä, ja sen tuntee, mut en nauti niistä kun on niin vihlovat.

mut menen köllii, ihan sekava olo..

korasa 37+3

Vierailija
17/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koetahan jaksaa ja toivotaan että vaavi pysyy vielä masussa jonkin aikaa. Kuulostaa ihan limatulpalta jo nuo vuodot. Itsekin olen vähän kahden vaiheilla että mitä enää uskaltaa touhuta näillä viikoilla... ei vaan ole noita avuliaita käsipareja lähettyvillä joten sinnillä tulee tehtyä vähän liikaakin itse. Tyyliin: " Kun ei tässä kukaan muukaan näitä hommia hoida niin pakko kait se on itse..." Koetahan muistaa lepäillä.

Vierailija
18/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ystäväni Neeri synnytti tänään klo 13.43 ihanan pojan! Painoa oli pikkumiehelle kertynyt 3710g ja pituutta 51cm. Äiti sekä poika voivat loistavasti ja vauva sulatti tämän tädin sydämen täysin :)

JMMK

Vierailija
19/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukakohan on seuraava...? Kuukausikin on vaihtumassa, ehtiikö joku vielä kesäkuun puolella... :o)

Meillä tänään rauhallista menoa. Syötiin kaupungilla ja käytiin katsomassa Die Hard 4, kun oli vielä leffalippuja (oli käytettävä ennen heinäkuun loppua)... Tullee leffareissuihin jonkinlainen katko tässä varmaankin. :) Vauva jytäs bassojen tahdissa sekä Pepsin ja popcornien innoittamana. Huh, tulipa taas syötyä, ehkä huomenna sitten terveellisimmin... saapa nähdä paljonko painoarvio heittää tällä syömisellä! Eek! :\ Apteekista hain Bebanthenia ja Lansinohia.

Vierailija
20/28 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania uutisia. Mahtaakohan Motherof4 olla sitten seuraava, se kun oli minun veikkaukseni aikoinaan ensi lähtiäksi =)

Mulla ollut tänään niin vetelä olo, päätäkin särkenyt ja huomenna aamusta pitäisi lähteä reissuun, saa nähdä lyhennetäänkö matkaa ja mennäänkin jonnekin lähemmäksi... pitää katsella millanen vointi on huomenna ja kuinka autossa istuminen maittaa.

Duracel rv 36+2