Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä virikkeitä siellä päiväkodissa on,

Vierailija
29.06.2007 |

mitä te kotiäidit ette pysty lapsille tarjoamaan,keksimään?

Ihan mielenkiinnosta haluan kuulla kommentteja.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidit kaiketi hoitavat lapsena kotona, vai olenko taas av-väärässä?

Vierailija
2/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei mitään muuta kuin askatelua ja musiikkia (soittimien kanssa)

jota ei ehkä KAIKKI kotiäidit kykene tarjoamaan.

eniten arvostan sitä sosiaalisuutta, jota siellä saa ehkä enemmän kuin kotona (riippuen tilanteesta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kotiäiti, mahdollisimman pitkään. hoitovapaalla päiväkodista.

Vierailija
4/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai vanhemmat ei sen vertaa kysy päiväohjelmista ym?Ne kun lukevatki ihan varmasti melkein jokaisen paikan ilmotustaululla

Vierailija
5/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppa EIKÖ MUKA VOI YHDESSÄ LAPSEN KANSSA VAIKKA JUMPATA, askartelu EIKÖ VOI YHDESSÄ LAPSEN KANSSA ASKARRELLA, TIIMARI ON HALPA PAIKKA, laulu ETKÖ VOI ITSE LAULAA LAPSEN KANSSA, kaverit MENKÄÄ KYLÄILEMÄÄN JONNEKIN TAI VAIKKA JOKA PÄIVÄ LEIKKIPUISTOON

Te ette vaan jaksa ettekä halua mitään noista tehdä.... onhan se tietty helpompaa kun joku muu on itse niiden lasten kanssa, ettei vaan itse täydy tehä mitään omien lasten kanssa!

Vierailija
6/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mistä vitusta voi tietää mitä päiväkodin ilmoitustaululla lukee, jos ei käy päiväkodissa, koska on kotiäiti joka hoitaa lapset KOTONA. Got it?

Vierailija
7/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nämä " virikkeet" ketävät n. 15-30min., joten sen verran voi jokainen

kotiäiti myös tarjota lapselleen kotonaan jossain mittakaavassa.

eli miksi lapsi hoitoon, jos itse kotona?? " virikkeet" on ainakin tekosyy!

t. nelonen

Vierailija
8/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tehdä kaksivuotiaiden juttuja, kun pikkuinen syö palapelin palat ja muovailuvahat..

Eikä äidillä ole aikaakaan isommille, sillä kotiäiti hoitaa sekä ohjaajan että siivoojan, että keittäjän yms hommat.

Itse hoisin molemmat lapseni kotona, mutta jälkikäteen ajatellen ei olisi kannattanut. Käy sääliksi isompaa.

Vierailija
9/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isompanakin ainakin yhdet päikkärit. Ja aamulla voivat olla yhdessä puistossa. Niissäkin on ohjattua toimintaa. Samaten on perhemuskareita, joissa voi käydä yhdessä.

Vierailija
10/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko ihan tarkkaan - minä hoisin lapseni itse, eli tiedän ihan tarkkaan mitä se on! Itse olet tainnut viedä vauvasi heti äitiysloman päätteeksi hoitoon, kun et mitään mstään tiedä.

Vierailija
11/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sulle pitää vääntää rautalangasta!!Niin tietty-No mieti miten kotiäidit joiden lapsi on hoidossa voi tietää mitä siellä seinällä lukee.

Vai onks seki liian vaikeaa?

Vierailija
12/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempi refluksi- ja astmalapsi. Kyllä tiedän tasan mistä puhun, eikä todellakaan tehnyt tiukkaakaan hoitaa molempia kunnolla. Tein jopa töitä tuon lisäksi ja hoidin ison talon remontin.

13

Vierailija
13/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista oppimista ja olemista osana ryhmää. Eli lapsi saa varhaiskasvatusta siihen kouluttautuneelta henkilöltä ja oppii toiminaan suuremmassa ryhmässä kuin vain oman perheen kesken, ikäistensä lasten seurassa. Minusta esim leikkipuistot eivät riitä sosiaaliseen oppimiseen, koska siellä on vaihtelevalla kokoonpanolla erilaisia perheitä, joilla erilaiset säännöt. Yhden tunnin pituiset muskarit ja jumpat taas on pelkästään se ohjattu hetki, jossa ei ole samanlaisia puitteita sosiaaliselle oppimiselle kuin päiväkodissa, koska a) ryhmä kokoontuu harvoin b) yleensä mukana on jokaisen oma vanhempi eikä lapset toimi ryhmänä yhden aikuisen ohjauksessa.

Lisäksi arvostan päiväkodin monipuolisempia toimintatuokioita, kuten jumppaa, musiikkihetkeä, askartelua ja muita kädentaitoja. Itselläni ei ole näitä erityistaitoja ja samalla tavalla koulutusta näiden taitojen opettamiseen lapselleni.

Meillä 5 vuotiaalle lapselle tärkeää on myös kaverit. Aika vähän tämänikäisiä on enää kotihoidossa, joten lapselle ei muodostu samalla tavalla pysyviä ystävyyssuhteita, jos hän jää kokonaan pois päiväkodista vauvan syntyessä. Lisäksi minusta tärkeää on, että kun lapsen elämä muuttuu uuden sisaruksen syntymän myötä, ei hänelle tule samalla monia uusia muutoksia vaan elämässä pysyy myös päiväkodista tutut ihmissuhteet (niin muihin kavereihin kuin hoitajiinkin). En halua, että lasta pompotellaan sinne tänne, ensin kotivuodeksi esim päiväkerhoon ja sitten taas uuteen tyhmään esikoulun alkaessa.

Vierailija
14/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. esmes monen monet oksennukset siivoonnut

Vierailija
15/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotona vauvan ja 2-vuotiaan ja myöhemmin vauvan, 2-vuotiaan ja 4-vuotiaan kanssa. Ja taatusti isompien kanssa askarreltiin, piirrettiin leikittiin pienillä leluilla jne.

Oli se raskasta aikaa ja väsyttävää ja vaikeaakin, mutta olen iloinen ja ylpeä noista vuosista. Lapsista (nuorin nyt 4) on kasvanut hyväkäytöksisiä, iloisia, rohkeita ja tasapainoisia lapsia.

Otimme hoitajan kotiin kun nuorin oli 1-vuotias ja minä menin töihin. Kun nuorin oli 3, nuoremmat menivät päivähoitoon ja vanhin kouluun.

Kävimme seurakunnan kerhoissa, leikkipuistoissa, tuttavaperheiden luona jne., joten ikäistä leikkiseuraa lapsillani oli ilman " virikehoitoakin" . Ja satavarmasti saivat kotihoidossa enemmän virikkeitä ja RAKKAUTTA ja TURVAA kuin päiväkodin ylisuurissa lapsiryhmissä...

Vierailija
16/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
17/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveetä!!!! kerrassaan uskomatonta!!!

Vierailija
18/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen perhe saa itse päättää mitä tekee lapsen suhteen. Olisitte nyt onnellisia että on mahdollisuus olla kotona niin pitkään tai että lapsi saa tarvitessa " virikehoitoa" . Eipä ole muualla moisia systeemejä!!! Tai niin, kyllä kotona saa olla, mutta ilman pennin pyörylää.

Vierailija
19/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotihoidon rahoitus tulee sitä kautta.

Vierailija
20/57 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea asenne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi