Mikä synnytys asento voisi olla paras 160kiloiselle synnyttäjälle?
Onko kokemuksia/tietoa?
Missä asennossa te muut jättikokoiset äidit olette synnyttäneet ja onko synnytys mennyt miten teillä?
Olisiko kätilöitä joilla kokemuksia näin isoista synnyttäjistä?
Kiitos.
Kommentit (30)
Miten niin, miten ylipainoinen voi tulla raskaaksi?
Ihan kuule sillain kun muutkin. Ylipaino VOI (Huom! VOI) hidastaa tai estää raskaaksituloa.
Oon varmaan AP:n kokonen eikä ole koskaan ollut ongelmia raskaaksitulon suhteen. Kerrasta on joka kerta onnistunut. Ihan sama mitä muut uskoo, tiedän itse totuuden. Synnyttänyt olen aina selällään, kipu ei antanut mahdollisuutta mihinkään muuhun asentoon.
Ihan samanlailla laihuus haittaa raskautumista. Eläköön anoreksia!
Täällä kans reilu 160kg odottaja, laskettuaika vasta vuodenvaihteessa. Tähän asti kaikki mennyt hyvin. Rakenneultra jännittää että näkyykö läskien sisästä mitään, miten sulla meni? Sydänääniä ei saatu neuvolassa kuulumaan vkolla 15 mutta äippäpolilla nekin löytyi joten neuvolassa vaan huonot vehkeet ;) Esikoista odotan ja jänskättää ihan hirveästi miten tämän ruhon kanssa loppuajan ja vauva-ajan jaksaa. Nyt menee vielä hyvin, hengästyn kyllä helpommin kuin ennen mutta se nyt on pientä...
Kätilöt ja tukihenkilö tuskin jaksavat kannatella pystyasennossa...
Muuten, en halua olla mitenkään ilkeä, mutta oletteko ajatelleet, miten lapsenne ehkä joutuu kärsimään kiusaamisesta ja häpeästä sen vuoksi että äiti on niin ylipainoinen?
Minkälaiseksi kuvittelet 140-160kiloisen? Ei minua ainakaan ole koskaan kiusattu tai haukuttu ylipainoni vuoksi ja lihava olen ollut aina. Ei minua kukaan pihan lapsista katso pahasti tai naura kun olen lapsieni kanssa pihalla, luulen että joillakin äideillä on vaan joku ihme kuvitus siitä että isoja ihmisiä haukutaan ja kiusataan. Ei ole minun kohdalleni osunut kyllä tälläisiä ihmisiä(tai koskaan ei ole kukaan päin naamaa mitään sanonut). Normaali, iloinen ja kohtuullisen energinen äiti olen ja kaikkee mahdollista lasten kanssa teemme.
Voihan se sinun lapsesi joskus hävetä vaikka sinua sen takia että olet noin arvosteleva ja ennakkoluuloinen muita ihmisiä kohtaan!?
kaislaliina
Vierailija:
Kätilöt ja tukihenkilö tuskin jaksavat kannatella pystyasennossa...
Muuten, en halua olla mitenkään ilkeä, mutta oletteko ajatelleet, miten lapsenne ehkä joutuu kärsimään kiusaamisesta ja häpeästä sen vuoksi että äiti on niin ylipainoinen?
heidän hoitamisesta ja kasvattamisesta kyse, otan huomioon myös tuollaiset asiat - lapsen parasta ajatellen. Siksi laihdutin itseni 150 kilosta 50-kiloiseksi. Että jaksan hoitaa lapsiani aikuisiksi asti, etten sairastu ennen aikojani lihavuuden vuoksi. Kyllähän sinäkin tiedät varmasti, mitä kaikkea sairautta lihavuus voi aiheuttaa. Sen takia haluan pitää itsestäni huolen, ettei lapseni joudu kärsimään.
Vierailija:
heidän hoitamisesta ja kasvattamisesta kyse, otan huomioon myös tuollaiset asiat - lapsen parasta ajatellen. Siksi laihdutin itseni 150 kilosta 50-kiloiseksi. Että jaksan hoitaa lapsiani aikuisiksi asti, etten sairastu ennen aikojani lihavuuden vuoksi. Kyllähän sinäkin tiedät varmasti, mitä kaikkea sairautta lihavuus voi aiheuttaa. Sen takia haluan pitää itsestäni huolen, ettei lapseni joudu kärsimään.
Että pystyisi pitämään mahdollisimman kauan mahdollisimman hyvää huolta niistä omista lapsistaan ja näyttämään heille esimerkkiä terveistä elämäntavoista. Sen nyt luulisi olevan itsestään selvää kaikille vanhemmille?
miten niin lihava voi edes tulla raskaaksi tai harrastaa seksiä????
Minä en paina 160kg, mutta bmi on yli 50 joten siitä voi jokainen miettiä paljon painan. Raskaaksi olen tullut kaksi kertaa. Ekalla kerralla sain kaksoset ja nyt odotan yhtä vaavia. Seksiäkin tulee harrastettua aika usein. =) kaislaliina
tälle konttausasennolle. Konttausasento varmaan muuten voisi olla paras vaihtoehto.
Ja jos kätilöitä olisi paikalla niin saisi kokemuksia siitä että miten näin isojen ihmisten synnytykset ylipäätään hoituu. Ongelmia varmasti on. ap