Ensikoiden kesätreffit TURUSSA
Eli, kiinnostusta on ilmennyt, mutta nyt tarttis vaan päättää missä & milloin?! Kuten PK-seudun treffiläiset, mäkin ajattelin että sään salliessa voisi olla kiva jossain ulkonakin piknikkiä pitää, mutta se on kyllä näin Suomen kesässä vähän haastavaa, jos sää oikein " keäiseksi" äityy :DD
Turkulaiset ja muutkin kauounkia tuntevat, miettikääs hyviä paikkoja! Mä eilen mietin pääni puhki kaihviloita ja ravintoiloita kriteerinä a) pitää päästä helposti vaunuilla, b) pitää mahtua useampia kulkupelejä, c) pitää saada syötävää isoille ihmisille (makeeta ja suolaista) ja d) helposti " löydettävissä" myös ;) Mulle tuli mieleen Forumin kauppakeskus, siellä on ainakin tilaa! Ja usempikin kahvila/ ravintola (no Hese ja SubWay ainakin)...
Sitten se ajankohta?! Arkena vois olla, tuntuu olevan monelle parempi vaihtoehto (= miehet pois " jaloista" ) :DD Heinäkuun loppupuolta ehdotti ainakin Amy. Mulle on periaatteessa aika sama, muut menot varmaan joustaa myös tarvittaessa ;)
Nyt siis ehdotuksia ajasta ja paikastakin, ja tervetuloa kesäiseen Turkuun kaikki ensikot läheltä ja kauempaakin !!!
t. Ope ja Aino 8,5 kk
Kommentit (53)
Meinasin ihan unohtaa että Turun treffitkin oli täällä suunnitteilla! Vaikka olihan niistä tuolla enskapinossa puhetta, on vaan jäänyt palstailu nyt vähemmälle kun tämä pikkunyytti pitää kiireisenä.
Mutta siis keskiviikkona tultaisiin mielellään myös me kesätreffeille! Pieni varaus on että saatetaan olla mökilläkin, mutta tullaan jos vaan maisemissa ollaan! Hyvää paikkaehdotusta ei kyllä oikein tule nyt mieleen. Keskustan kahviloista aika monet on ehkä vähän ahtaita tällaiselle porukalle...
T: Meriheppa ja Kaveri
Tuolla alussa olikin näköjään ehdotettu Forumia ja Stockan kahvilaa. Stocka olis kyllä tosi kiva paikka jos vaan ei ole ruuhkaa. Ei ole kyllä tullut käytyä siellä tollai päiväsaikaan, vaan aina viikonloppuisin tms jolloin on ihan täynnä. Forumissa ehkä olis tyhjempää. Onko siellä muuten vielä se Ricon kahvila? Se on kans ihan kiva.
T:sama
Joo mennään vaan samalla junalla, niin saa ajan nopeammin kulumaan! Meillä tosin pieni sää- ja kiukkuiluvaraus lähtöön... Mutta eiköhän me lähdetä! Katselin just, että yksi juna lähtis Helsingistä siten, että olisi tasan klo 13 perillä. Olisko se hyvä? Lähti muistaakseni kymmenen yli 11 tai jotain sinne päin...
Me ollaan tulossa autolla, joten olis kiva, jos paikka olis inhimillisen ajoreitin varrella, eli ei missään ihan kauhean vaikeassa paikassa ja sitten tuo parkkiongelmakin on. Juu, ja me päästään lähtemään vasta himpun yli 11, joten ollaan perillä varmaan hiukan yhden jälkeen vasta, mutta kyllähän sitä yleensä pari tuntia on viihdytty yhdessä, joten mekin varmaan ennätetään ihan hyvin jutskailla teidän kanssa.
Olipas selitys. Mutta keskiviikkona siis nähdään!
-Amy ja Emmi-
Jees, Forumissa on Ricon kahvila, SubWay, Hese, ja joku valion jätskibaari nyt ainakin, ja tilaa yleensä riittää, kun Turkulaiset ei sinne eksy kun vahingossa :DDD
Stockan kahvila on kiva, kaikenmaailman herkkuja saatavilla isoille ja pikkuihmisten käyttöön on mikro. Paikkana " vaunuystävällinen" mutta se onkin ehkä vähän miinusta, koska mun mielestä se on aina aika täynnä, olkoon arki tai viikonloppu :(
Kesis ja Poppis; voipi olla että joudutte kahvitella kaksitaan huomenna :( Meidän kun luultavasti " pitää" mennä käymään mökillä, mummi ja fafa odottavat Ainoa sinne kovasti... Lauantai oltais kotona, ja sitten taas su-ma reissussa... Keskiviikkona olen ilmoittanut että EHDOTTOMASTI ollaan kaupungissa :DD
Kiva kun Meriheppakin huomasit pinon! Pinoa aloittaessani muistelinkin, että sinäkin asustelet täälläpäin, mutta mietin myös etten ole aikoihin nähnyt sun nikkiä täällä :)
Ja kiva jos ja kun Kandi ja Karssulikin tulevat tänne!! Mä koitan Kandi kyllä joskus syksymmällä tulla taas Ainon kanssa vaikka arkena mummilaan Keravalle ja jätetään iskä kotiin, niin voitais treffata sielläkin joskus! Jos mies on mukana, meillä on aina mukamas kauhea kiire siellä :DD (ja kotiinkin on aina kiire...) :DD
Mutta asiaan, siis Stocka vai Forum?!
t. Ope
Kiva jos Kandi tulisitte samaa matkaa! :) Toi junayhteys kuulostaa just passelilta.
Laskeskelin vähän osallistujia:
Ope ja Aino
Poppis ja Emiliina
Amy ja Emmi
OMK80 ja poitsu
Pajuska ja Eemeli
Aurora ja Oliver
Karssuli ja Aino
Kandi ja Noel
Meriheppa ja Kaveri
EHKÄ:
Pikku-milli ja Aksu
Q ja q
9-11 mammaa siis vauvoineen tulossa (toiv. en nyt unohtanut ketään). Eli mahduttaisko sellaisella poppoolla sinne Ricon kaffelaan? Turkulaiset saatte nyt päättää koska tunnette kulmat!
Karssuli & Aino
Me tullaan!!! En vaan oo vielä päättänyt tullaanko autolla vai junalla... se on sitten eri asia miten Aksu jaksaa olla jossain kahviossa, mutta onnistuupa se sitten niin kuin eilisillä Tampereen treffeillä... eli siis Aksu juoksee edellä ja äiti perässä =D
Eilen Poppiksen ja Kesiksen kanssa tavattiin Stockan kahvilassa ja katseltiin paikkaa " sillä silmällä" . Tiukkaa teki, että saatiin kolmet vaunut pois kulkureitiltä. Enempi porukkaa sinne ei kyllä järkevästi mahdu kulkupelien kanssa, vaikka muuten oliskin kiva paikka :(
Eli käytännön pakosta tavataan Turun Forum kauppakorttelissa, joko niin että ekana paikalle ehtivät katsoo minkä kaffilan pöytään istutaan tai sitten nähdään esim. siellä keskellä jätskibaarin edessä ja isommalla joukolla sitten istahdetaan. Tai jos suosiolla sovitaan, että nähdään sen jädekiskan tms edessä ja ekat porukat siitä sitten katsoo oisko Hesen tai Ricon kulmilla paras paikka istuskella?!
Muualta tuleville sen verran " koordinaatteja" , että Forum-kortteli on torin laidalla, Hotel Hamburger Börsin " takana" . Torille ja muillekin kaduillepäin näkyy lähinnä sisäänkäynnit, joitten kohdalla pienellä lukee Forum. H&M on myös samassa korttelissa, sen ainakin näkee :) Ja HenkkaMaukan läpikin pääsee Forumiin.
Keskiviikkoa odotellessa!
t. Ope
Anteeksi, että sotkeudun teijän tapaamiseen, mut ajattelin ehdottaa teille tapaamispaikaksi Kupittaanpuiston keskellä sijaitsevaa Paviljonkia. Siellä on paljon tilaa sisällä ja terassilla. On kivalla paikalla ja parkkipaikkoja runsaasti.
Terveisin muija ja tytöt 3v ja 9kk
Onkos tuolla forumilla oma parkkihalli? Vai jossain muualla siinä lähellä kenties...?
Mä nyt pidän tätä pinoo itekseni ylhäällä :D Mä tulen nyt huomenna valitettavasti ilman Akselia... Aksu sai viikko sitten MPR-rokotteen ja se nostikin nyt sitten pienen kuumeen Aksulle. Aksu jää huomenna mummun ja isin hoitoon ja mä lähden yksin käymään Turussa kun on muitakin kavereita siinä moikattavana samalla reissulla.
Eipä oo keskustassa hääppösesti parkkipaikkoja tässä kylässä :) Forumilla ei oo myöskään hallia, mutta järkevin paikka auton parkkeeraukseen on P-Louhi Läntiselläpitkäkadulla. Tai siis sinne ajetaan sisään tuolta läntiseltä kadulta, rautatieaseman " nurkilta" , mutta ulos ilman autoa tupsahdetaankin keskelle kylää, Yliopistonkadulle tai torille. Opasteita Louheen taitaa löytyä jonkin verran keskustan " sisääntuloväyliltä" . Voin koittaa jos löydän netistä jostain Turun pysäköinti " oppaan" , tiiän sellasen olevan jossain... :DD
Harmi ettei Aksu pääse mukaan treffeille :( Pikku-potilaalle pikaista paranemista!
Toivottavasti kaikkki muut tulevat paikalle sankoin joukoin! Ja jos joku haluaa tulla muuten ensikoita tapaamaan, vaikkei netissä niin aktiivinen oliskaan, niin tervetuloa silti!!!
Siis nähdään huomenna keksiviikkona (noin) klo 13 Turussa! (voi olla että me Ainon kanssa tullaan itsekin hieman myöhässä, jos tullaan tasan bussilla... Riippuu vähän päiväunista yms)
Huomiseen!
t. Ope ja Aino unten mailla
Illalla unohdin sitten etsiä sen parkkioppaan, mistä puhuin. Kas tässä se nyt on Millille ja Amylle ja muille tarvitseville: http://www.kauppapaikkaturku.fi/parkkipaikka/
Forum-korttelihan on Aurakadun, Eerikinkadun, Kauppiaskadun ja Linnankadun rajaaman korttelin " sisäpihalla" . Eli torin ja Aurajoen välissä ;)
Mä oon kotosalla vielä aamupäivän, jos jollain on vielä asiaa tai haluaa mun numeron tms, niin saa laittaa mailia ope01@luukku.com
Nyt muihin hommiin välillä :)
t. Kuumeisen odotuksen vallassa olevat Ope ja Aino ;)
kun ei tuo maito edelleenkään oikein maistu Poitsulle ja teitty on sit kärttyinen ja väsynyt=(
Ens kerralla sitten!
Mun mies on lomalla tuon viikon ja kyseisen viikon loppuviikko ollaan ainakin anoppilan suunnalla. Jahka mies ehtii golfkentältä kotio, niin täytyy kysyä, josko alkuviikoksi suunnattaisiin Turun suunnalle. Joten mulle (alustavasti) kävisi tuo alkuviikko.
Kesis
Meitähän on tulossa jo monta! Kaikki kynnelle kykenevät mukaan vaan, Tamperelaisetkin vois lähteä vaikka joukolla Turkua ihmettelemään ;))
Eli laitetaanko kalenteriin vaikka maanantaina 23.7. Olisko se klo 13 hyvä, vai sopisko vaikka vieläkin hiukan myöhemmin?! Tai no, ihan sama meille, kai me silti joskus ehditään syödä ja nukkua :DD
Paikkaa voidaan vielä viime hetkeen asti vaikka miettiä, tai sitten sovitaan valmiiksi joku, miten vaan.
Mahtaako odottaja-ensikoissa olla Jushkan lisäksi muita turkulaisia?! Voisin käydä laittamassa vaikka linkin sinnekin, jos joku haluaa mukaan.
t. Ope ja Aino
Nyt täytyy pistää varaus, että miten keritään Pohjanmaalta kotiutua. Mutta jos kotimaisemissa ollaan, niin tuo 23.7. klo 13 sopii kyllä. Varmemmin meille sopis ke tai to, mutta enemmistön mukaan mennään tietysti.
-A ja E-
Mä en vielä lupaa mitään, mutta EHKÄ tullaan Aksun kanssa mukaan.
Hei,
meillä varmistui Emmin mummin työvuorot tänään ja me ollaan näillä näkymin tulossa Turun suuntaan ke-to (ollaan siis yötä) joten jos ei " isommille" treffeille osuta, niin turkulaiset, treffaatteko meidät pienemmällä porukalla? Ja saattaapa muuten olla, että Emmin mennessä mummilaan, niin äippä pääsee humputtelemaan, joten Poppis ja muut, miten olis muutamat terdellä ke-iltana? ;o)
-A ja E-
[color=CD1076]Laitoin jo tonne pinoonkin, että tuun kyllä kaffelle huomenna! Onko jotain jo sovittu? Infotkaa mua! =D Tänne raapustuksia tahi sitten se firebrand@jippii.fi.
t. poppis