Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko perheiden koot nyt kasvussa?

29.06.2007 |

Minusta näyttäisi, että yhä useammassa perheessä on enemmän kun " perinteiset" kaksi lasta. Monilla tutuillani on kolme lasta, meillä itsellämme neljä. Millaisia havaintoja itse olette tehneet? Mikä on tämän ajan suuntaus tässä asiassa?

Saaga

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ennen" oli sellainen standardi, että kaikilla piti olla kaksi lasta jne. (piti olla naimisissa, oma kerrostalokolmio tai -neliö, kesämökki, yksi auto,...)

Nykyisin ihmiset tekevät niin kuin itse haluavat ja aika monen unelma on nimenomaan tuo kolme lasta, joidenkin enemmänkin. Mutta sitten on myös yhä enemmän niitä jotka ihan vapaaehtoisesti ja omasta halustaan ovat lapsettomia ja niitä jotka ihan tarkoituksella tyytyvät yhteen lapseen.

Oma käsitykseni on että nykyisin siis hajonta tässä(kin) asiassa on suurempaa kuin ennen, ihmiset uskaltavat tehdä enemmän omien tuntemustensa mukaan eikä tehdä vain niin kuin kuuluu tehdä ja kuten muut tekevät.

Minusta tuntui että kun meille tuli kolmas lapsi niin vanhempi sukupolvi ikäänkuin kuvitteli meidän " tekevän sitä tyttöä kun on kaksi poikaa" ikäänkuin muuten ei olisi mitään syytä kolmatta lasta hankkia ja vain nuorempi (=ikäisemme) polvi ymmärsi että ihan oikeasti haluamme kolme lasta, sukupuolista viis. Esimerkiksi minun vanhempieni sisaruksista vain yhdessä perheessä on 5 lasta (4 tyttöä ja poika ;) ja kaikilla muilla on se standardi 2 lasta.

Vierailija
2/3 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi tyttöä (ei olla yritetty poikaa).Hulluina toiset pitivät jo silloin kun odotin neljättä (!) Kavereilla on 3-4 lasta, yhdessä perheesssä ' vain' yksi lapsi.

Uusperheissä monesti useampi lapsi kun tehdään se yhteinen lapsi jo olemassaolevien lisäksi.

Minunkin mielestä on kivaa että nykyään saa tehdä niinkuin haluaa, nuorin siskoni ei halua ainuttakaan lasta ja se on mielestäni ok koska on hänen päätöksensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isojen lasten (11 v ja 7 v) luokilla on melkein joka perheessä 3 - 4 lasta, yhdessä perheessä jopa 7. Alun perin itse ajattelin tyytyä noihin kahteen lapseen, mutta saimmekin vielä kaksi lasta lisää (2 v 5 kk ja 2 kk).

Täällä in the middle of nowhere on helppo asua ison perheen kanssa, koska tilavia asuntoja saa halvemmalla kuin esim. pääkaupunkiseudulla.