Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

[]o[] Tammenterhot viikonloppu []o[]

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuli vähä haalialla tuo edellinen ja jäi boldauskin päälle *noloooo*

saa vähä paremmin luettua kun maalaa hiirellä..

Vierailija
42/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kohta lähteä suihkuun. Ollaan lähdössä Big Band kadulle ja telttaan juhlistamaan meidän vajaan kahden viikon päästä olevaa 10-v hääpäivää. Ja muutenkin kiva päästä kerran vuodessa johonkin. Ei kovin usein tykätä käydä. Mummo ja pappa tulee katsomaan lapsia.

Jenna on oppinut liikkumaan pikkuisia matkoja. Pyörii ympyrää ja sitä mukaa liikkuu myös eteenpäin. Hyvin viihtyy lattialla kun alkaa jo päästä eteenpäin. Syöttötuolissa istuu jo ruoka-ajat.

Voiko muuten 5kk ymmärtää miksi potalla istutaan??? Kun laitan Jennan potalle niin jos ei tee mitään niin vetäisee heti jalat suoraksi ja punkee ittensä ylös. Mut jos on hätä niin istuu, tekee tarpeensa ja sit punkee ittensä ylös.

Mut nyt mies pyyteli suihkuun... Kuulemma tahtoo pestä selän...

T: Birgit ja Jenna 5kk ja risat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näitä maissinaksuja löytyy sipsihyllystä (juu, juuri sieltä) ainakin isommista marketeista täällä meidän seudulla, ei meidän lähikaupassa ainakaan ole :)

Eli ne taitaa olla ihan sillä nimelläkin, että maissinaksut tjsp, sellaisessa osittain läpinäkyvässä pussissa sellaisia juustosuikeroiden näköisiä suikeroita, huomaat ne kyllä, kun menet sipsihyllylle =)

Eli ne on vauvoillekin ihan ok, kun niissä ei ole mitään " ylimääräistä" .

Sieltä vain hakemaan, itse aioin tänään niitä ostaa, mutta en muistanut, kun kierrän sen sipsihyllyn muuten kaukaa (ollaan sekä herkuttomuuslinjalla että rahasyistäkin), niin enpä sit muistanut noiden takia siellä poiketa..

Mutta siis me päätettiin nyt miehen kanssa, että tarkkaillaan kuukausi, että paljonko menee rahaa ruokaan, jos ei osteta mitään ylimääräistä (ei siis limpparia, karkkia, sipsejä, keksejä jne).. Lähinnä siksi, että meillä tuntuu menevän rahaa ruokakauppaan ihan järjetön määrä kuukaudessa, joten nyt alkoi sit rahantarkkailukuukausi ja se sopii mulle paremmin kuin hyvin, kun yritän muutenkin välttää herkkuja, että saisin nämä ylimääräiset kilot pois =) Katsotaan, miten tilanne edistyy..

Mutta nyt saunaan..

-äitiliini ja pikkuneiti 4pvää vajaa 6kk

Vierailija
44/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatupaakarin maissinaksut:

http://www.maissinaksut.fi/maissinaksut.htm

RealSnacksin maissinaksut:

http://www.realsnacks.fi/webshop/product_details.php?p=4

Noita laatupaakarin omia löytyy ainakin Lapualla K-supermarketista ja ite oon ostanut herra2veellekkin noita real snacksin omia ihan halpa-hallista :)

Evelyn: mulla nyt takana yhet menkat,toiset alkaa kai pian ja voi jee kun juoksi verta ku härän kurkusta!

Vuodan yleensäkkin ihan kamalan paljon, siks sainkin nyt lääkäriltä ilmoituksen,että saan hoidoksi ilmaiseksi hormonikierukan ,jos haluan..

jätän laiton häiden jälkeiseen aikaan,kun voi alkaa tiputtaa välivuotoja alkuunsa...

Vierailija
45/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

H.... Nämä hitsin nukahtamiset on pyllyleen...Akseli KÄÄNTYILEE JATKUVASTI sängyssä ja ihailee jalkoja. Aina kun meinaa nukahtaa niin kääntyy mahalleen. Ja nyt on mennyt tämän äitin hermo huonoon kuntoon. Esikoinen teki sitä 2,5 vuotta ja nyt sitten tämäkö alkaa TAAAAAAAAS? Eilenkin meni hääpäivän ilta aivan sanonko miten. Oli ajateltu käydä miehen kanssa yhdessä saunassa ja syödä pizzat. No mies kävi ensin saunas ja sit minä. Sitten minä söin ensin ja sitten mies. SE SIITÄ SITTEN!Nyt olen tunnin hypännyt häkkisängyn ja sohvan väliä minuutin välein (askelmittari olis kova sana-jotakin positiivista).

Tätä on siis jo jatkunut yli viikon...

En oikeen tiedä itkeäkkö vai itkeäkkö enemmän...Kun pojalle ei mieskään kelpaa...

Onko muilla näin?

Sorke tämä vuodatus....mutta sitähän varten me olemme että jaetaan ilot ja surut ja koitetaan keventää niitä...

t.Evelyn&Akseli

Vierailija
46/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan se onkin jo maanantain puolella, mutta vielä ehdin kirjottaa tähän viikonlopun pinoon :)

Cec: niin, saattaahan se ollakin ettei tulis ees kamalan paha olo. Eikä siinä mitään jos olis vaan aamupahoinvointia. Mutta kun se kestää KOKO PÄIVÄN!!! Ja illalla se varsinkin oli aika pahana aina. Kai sitä hengissä selviää siitä. Sen näkee sitten :)

_mary: Pahoittelut sulle menkkojen alkamisesta... Samassa veneessä ollaan... höh... Mäkin oon kyl vähän ajatellut, että ei sitä hirveesti voi/kannata suunnitella että miten tekis ja millon jne.. Ku eihän sitä ees voi tietää. Mistä sen tietää vaikkei enää ikinä tulis ees raskaaks...

Se ehkä onkin nykyajan ongelma, että ihmiset liikaa suunnitelee elämää... Ja sitten sen kautta tulee stressiä. Ku yrittää liikaa ohjailla asioita. Kyllä ne asiat yleensä jotenkin järjestyy, menee miten menee. Eli otetaaks ihan relasti :)

Pupina: Sehän siinä just on että toisaaltaan haluais et tulis raskaaks, toisaaltaan ei vielä...ku olis just niin ihana nauttia täysin rinnoin tästä Ronjan vauva-ajasta :)

Hmm.. Mutkikasta... :)

Ehkä niitä on sitten niitä kilttejä lapsia enemmänkin.... Jotenkin ehkä niistä puhutaan vaan enemmän niistä kiukkuilijoista, ja ne jutut sitten jää mieleen... Mitäs sitä turhaan itkeen, jos ei mikään ole hätänä :)

Evelyn: Voimia nukuttamisiin... Enpä oikein osaa muuta sanoa.. kuin voimia voimia voimia. :)

oli ollut puhetta riippukiikusta. Meiltä sellainen löytyy, ja ajattelin vähänajan päästä siinä alkaa kiikuttaan useamminkin. Vois pistää kengät vaiks jalkaan niin ei tuu balleriinaa.. :) Oon siinä vähän koittanut jo pitää, ja selvästi NIIN nauttii siitä vapauden tunteesta, kun saa heilua ja huojua miten vaan, että aion kyllä sen ilon suoda. Toki tarkkailen, ettei ala varvistamaan :)

Ja sitten oli puhetta syöttötuoleista. Näin neuvolan ilmotustaululla ilmotuksen syöttötuolista, merkiltään Futura, ja oli todella edullinen, yhdellä lapsella vain ollut. Maksoi 15e ja katoin netistä, että uutena hintahaitari on 80-120e..... siinä olen nyt istuttanut syöttämiset, siis soseen syöttämiset. Maidot toki syödään sylissä tai sitten sitterissä...

Vähän huomaa, ettei kovin kauaa jaksa istua, vaan väsähtää, ja alkaa nojaileen jommalle kummalle puolelle. Mutta hetkenhän se syöttäminen viekin vaan. Eli ihan kiva on ollut tuo syöttötuoli jo nyt :)

Mies tuossa kattelee leffaa ja Ronja nukkuu sitterissä. Pidetään se aina tääl alhaalla siihen saakka kunnes mennään nukkuun, ku ei viitti tuonne ylös viedä, ku joutuu kissojen takia pitään ovee kiinni niin ei sit kuule jos on joku hätänä. (hysteerinen edelleen ) :D

Nojoo... Hyvää yötä, ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)

Voisinkin muuten laittaa Ronjasta jotain kuvaa tulee, ku ostettiin uus kamerakin :)

myrtti-ja Ronja s.2.2

Vierailija
47/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vielä ehtii... Vois muuten olla typyn ilme näkemisen arvoinen ku äiskä olis vähän liottanu tissejä sitruunassa 8)

Myrtti: meidän plikka on samanmoinen, viihtyy tosi hyvin kun vaan on menossa mukana ja välillä tankataan =). Sukulaiset aina jaksaa ihmetellä... nyt muutamana yönä on huutanu tosi kovaa unessa, näkee raukka painajaisia :,( ei kuitenkaan herää huutoon ja se on tosi lyhyt. Kuulostaa vaan pahalta, vaikka samalla tavoin poikakin on huutanu ja itkee vieläkin joskus. Ja saattaa niin käydä itsellekin, jos näkee jotain surullista unta.

Minä myös mietin aikanaan kovasti toista raskautta kun myös lihoin esikolta 25kg. Niinpä kävi, että kodinhoito, säännöllinen ruokailu ja esikko piti sen verran kurissa ettei kiloja tullu ku 10!

Varvastuksesta: serkun likka sitä teki ja joutuivat ihan fysiossa kulkemaan sen takia ja kenkiä pitämään kaiket päivät siinä vuoden tienoilla. Meilläkään ei onneksi oo sitä näkyny, Saara seisoo hyvin koko jalkapohjalla.

Mies jaksaa naureskella kun joskus aamuisin tulee makkariin kurkkimaan (kun on käynyt navetalla ja esikko on tullu meidän petiin) kun minä oon kyljelläni niin pienenä ku mahdollista ja tenavat nukkuu X-asennossa molemmin puolin =).

Evelyn: maanantai ollaan menossa ja pikkusisko pitää palauttaa joku päivä, varmaan keskiviikkona. Naapurikin houkutteli aleisiin joku päivä mutta en tiedä saanko pojalle hoitajaa. Soitellaan tai tekstaillaan ku tulee saumaa. Miten muuten saitte tytsän nukahtaa itsekseen? Nukkuuko omassa vai teidän huoneessa? Uskaltaiskohan kokeilla laittaa Akselille esim. rullalle käärityn pyyhkeen sivulle ettei pääsisi pyörähtämään mahalleen? Jos sitten ottaa vaikka pois ku on kunnolla nukahtanu, ettei sitten vedä sitä naaman päälle.

Mary: mä oon löytäny maissinaksut ihan sieltä sipsihyllyltä, tosin meidän K-marketissa ne on siellä ihan ylimpänä... jottei lapset/nuoret vaan vahingossakaan niitä ota, kun ne on suolattomia ja rasvattomia =/

Jospa sitä menis itekkin pötkölleen. Öitä!

Elin@ ja Saara (11.1)

Vierailija
48/48 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b] Maria & äitiliini [/b]

Kiitos kun valkaisitte, en kyllä olisi itte hokannu sieltä etsiä. Se hyllyväli kun eudstaa kaikkea muuta kuin terveellistä vauvaruokaa, mutta sitäkin on näemäm syytä tutkailla uusin silmin !!

Hyvää yötä vaan, taitaa olla viikonloppu pulkassa !