Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

[]o[] Tammenterhot viikonloppu []o[]

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin pinoutumaan, kun palasimme pyhätunturilta tänne tornioon ja netti löytyy täältä. tosin esseen parissa pitäisi aikaa viettää, mutta täällä taas surffataan.

Sulinalle paljon tsemppiä. Älä vaan itseäsi syytä jos imetys nyt lopahtaa. Pitkälle olet päässyt!!! Mutta koeta vielä vaan sinnikkäästi jos vain jaksat, niin saattaa olla että se tissi vielä alkaa kelpaamaan oikein mainiosti.

Imettäjille muuten kysymys että mistä tietää että vauva saa tarpeeksi maitoa kiinteiden ohella? Kun me annetaan yleensä soseaterialla vettä, mutta imetän kyllä muuten vielä aika paljon. Pitääkö vaan luottaa imetyskertojen määrään? Näkeekö maidon puutetta jostain? nestettä uskon kyllä että saa riittävästi, koska vaipat kastuu. Mutta vettä juo tosi mielellään mukista.

Ei satu muuten kukaan olemaan täältä torniion seudulta?:) Mie kun täällä nyt " tyhjänpanttina" oon tiistaihin saakka, niin vois tammenterhoja treffailla:)

Sain aamulla kuulla, että kaverille oli syntynyt toinen tyttö. Ah..vauvakuume vähän nostaa päätään, mutta jos nyt ei kuitenkaan ennenkun on edes jotenki opiskelut hanskassa että ois mahollisuus päästä työelämään ja sitä kautta isompaan asuntoon ym ym.

Meidän unijutuista sen verran että nyt kun ollaan oltu täällä reissussa ni on kyllä jotenki helpottanut kun ei tartte ite stressata mistään ja Onnille on hoitajia vaikka kuinka. Mieskin on paremmalla päällä kun ei tartte töissä käydä:) Pitäs vaan kotonakin ottaa rennommin, eikä niin huolehtia niistä kotitöistä.

Miekin täällä oottelen plussauutisia, joten tulkaahan kertomaan jos ja kun niitä tulee!!!

T.Beijaflor ja Onni pohjosesta

Vierailija
22/48 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulle olikin koko varvastus ihan vieraskäsite ennen tätä. meillä ei siis varvastettu :) (eli ei vedä kippuraan varpaita seistessä)

vai sielläkin on nipsu hokassut " liikkumisen" taidoin :) meilläkin kieritään sivusuunnassa ja vauhdin saadessa kiinni pyörähtää kaksi kertaa peräkkäin pysähtymättä..

meilläkin isä höpöttää ajavansa pojat nurkista ja tyttö saa lähteä maailmalle vasta 25v. huhhuh jos äitiinsä tulee ja muuttaa jo 16v. pois kotoa! toivottavasti ei.

minä muutes hankin sen kontauskypärän, kun kävin ystävän 7kk vanhaa katsomassa ja vauhti oli jo kova, että on sitten omalle jo valmiina kaapissa semmoinen. jännää ajatella, että muutama kuukausi vielä ja sitten se onkin menoa.. :) niin ne kasvaa ja kehittyy nopsaan. aikas hurjaa!

kopukka sai uudet kengät jalkaansa ja tyttö seurasi vierestä ihmeissään rattaissa kengittäjän työtä :) mitäpä outille kuuluupi? ei ole pitkään pitkään aikaan heittäny kuulumisia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko tulla vielä kommentoimaan. Mä olen tosiaan kanssa ammatiltani fysioterapeutti enkä sen myötä suuremmin kannata hyppykiikkuja, kävelytuoleja ym. härveleitä. Näissä on todella vaarana tuo varvastus, josta päälle jäädessään on vaikea päästä eroon, eivätkä ne juurikaan tue lapsen kehitystä. Lisäksi vauvoilla ei useinkaan ole vielä edellytyksiä pystyasentoon, kun näihin laitetaan. Tiedän kuitenkin, että joskus on pakko saada lapsi käsistään johonkin, missä se viihtyy, joten antaisinkin vinkiksi, että tarkistaa vauvan koko jalkapohjan ulottuvan lattiaan. Mikäli varvastaa siitä huolimatta, kannattaa härveliä välttää! Harvalla tämän ikäisellä on vielä kenkiä, mutta jos on niin niitä kannattaa käyttää.

Vierailija
24/48 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary:Joko joko???Mitä näytti? Vitsi kun jännittää...Me kun ollaan miehen kanssa päätetty että meillä lapsiluku täynnä. Jännitän sitten toisten puolesta.

Sulina: Meillä oli aivan samalainen kuukausi tässä välissä. Tissi ei kelvannut KUIN VAIN JA AINOASTAAN omassa kodissa sängyllä. Ei edes istumalteen kotona...ja sitten vielä se että makuultaan jouduin imettää koko ajan toisella kyljellä molemmat rinnat. Sama minne menimme, niin tissi ei kelvannut. Olin siis viimeiset pari viikkoa vain kotona. Ja sekin vielä että tissiä piti saada HETI kun poju heräs, jos meinasi että kelpaa. Meillä vaan ei pullokaan kelvannut ja kun hörppyytin nannia niin purskutti ulos!!!Sen kuukauden kyllä poju koetteli hermoja. Nyt tissittely on taas alkanut sujua. Oltiin tänään markkinoilla ja poika huoli piiiiiiiitkästä aikaa tissiä autossa!

Nukahtamisääntely: Meillä kuuluu vaan pari huokausta ja sitten nukutaan.

Meillä poju söisi varmaan vaikka kuinka paljon!Illalla syö puuron ja päälle tissiä. Niin koko yön heräilee parin tunnin välein. Meillä oli suunnitelmissa mennä festareille miehen kanssa. Anoppi lupasi tulla lasten kanssa, kun on saatu ne nukkumaan. Mutta eilen poju nukahti kasilta ja heräsi 22.05 syömään. No minä syötin ja sitten menin suihkuun. Ja kun tulin suihkusta niin armoton huuto. Oli suuttunut isälleen. Illalla siis käy vain ja ainoastaan äiti.ONKO MUILLA TÄLLAISTA?

No nyt menen katsomaan elokuvaa!

Terkuin:Evelyn ja Akseli 6.1.

Vierailija
25/48 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

beijaflor kyseli samaa mitä minä olen miettinyt...

Kempä tietäis?

Vierailija
26/48 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]...sitten kun kirjoitellaan, niin kirjoitellaan sitten monta kertaa :)

[b]Sutsisatsi[/b], meillä mennään edelleen täysimetyksellä, ikää 5 kk ja viikko. Miehen loman ajan aion vielä imettää, että on helppo reissata. Sitten aloitellaan potulla, jolloin Nipsu on jo lähes 6 kk.

Siitä tulikin mieleen että Ariella on varmaan kesälomareissulla, kun aikoi sen ajan vielä täysimetellä. Tuli vaan mieleen kun Cec häntä huhuili....

[b]Maria[/b]lle piti sanomani että kovasti tsemppiä pienen leikkaukseen, jos sinne joudutte. Varmaan kipeä tuo patti/fistelijuttu... tsemiä myös hääjärkkäilyihin!! bd bd bd

[b]Elin@[/b], tuli mieleen että jossain vanhan kansan ohjeissa neuvotaan halkaisemaan sitruuna ja hautomaan niillä rintoja. Oisko se sammaksen takia, kun eikö se ole hiivaa? Ja hiivahan lähtee happamalla (vrt. puolukka suun sammakseen vauvoilla). Voi kyllä hiukka kirvellä tuo sitruuna... :-/

Nukkumisesta vielä että meillä nukuttiin jossain vaiheessa niin että vain kerran yössä syötiin. Nyt on peffasta tämä tilanne, eka unipätkä ei kestä kuin max. 2 h ja heti ollaan tissiä vailla (pinniksessä). Sitten jää viereen nukkumaan ja tissuttelee useasti, ainakin sen 2 h välein. En tiiä tarkemmin kun oon jo melko mestari unissaan imettämään... Mutta selvästi ei aina oo edes nälkä, vaan ottaa tissin suuhun ja nukahtaa parin imun jälkeen. Selvästi käyttää tissiä tuttina, vaikka tuttikin on käytössä. Tutti ei silti auta unia jatkamaan. Oma vika silti, kun joka inahdukseen annan tissin suuhun että saa itse nukkua. Meillä tällä taktiikalla nukutaan monesti jopa puolille päivin... Tosin välissä neiti saattaa jokellella tunnin verran ja jatkaa sitten taas unia, tavallaan jo päikkäreitä. Toinen juttu on se, että herää nykyään tosi herkästi sen maagisen 45 min. jälkeen, sekä yöunille mennessä että päikkäreillä. Mitä sille voisi tehdä?? Syö kyllä " miestä" (siis minua), kun kaverin vajaa 3 kk nukkuu 10 h öitä katkotta, pelkän tissimaidon voimin... Tasan ei käy onnen lahjat.. ;)

Sinda

Vierailija
27/48 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699][b]Beijaflorille[/b] unohtui sanomani, että just eilen siellä kulmilla oltiin, kun käytiin Haaparannan Ikeassa. Ollaan kyllä ehkä lähipäivinä tulossa, kun mies aikoi Torniosta lähtä kattomaan moottoripyörää. Ootteko sukuloimassa vai kavereilla? Laita varulta puh.nrosi mun e-mailiin sinda75@netti.fi jos haluat, niin voin soittaa jos siellä päin ollaan. Meiltä on sinne noin 120 km.

sinda

Vierailija
28/48 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SULINAN kertomat tissilakkoilut kuulostivat tutuilta. Meillä myös alusta alkaen ongelmia imetyksen kanssa. Kaksi kuukautta meilläkin plärättiin rintakumien kanssa ennen kuin opittiin ilman imemään. Hyviäkin jaksoja on ollut. Tosin nykyään hermostuu heti ellei maito ala sillä sekunnilla suihkuamaan. Ympäröivä maailma myös kiinnostaa niin kovasti, ettei meina malttaa syödä. Meillä tosin imetys pysyy öiden ansiosta käynnissä. Kun syöntikertoja on ikävä kyllä aika runsaasti. Yöllä poika jaksaa hyvin syödä. Tosin mulla on pari kertaa käynyt niin ettei heruminen ole alkanut millään, vaikka poika on kuinka imenyt. Olen jo pidemmän aikaa sulatellut asiaa, että mikäli poika lopettaa syömisen niin voin olla ylpeä, että tänne asti ollaan päästy. Etenkin alkuun imetyksen lopettaminen oli päivittäin mielessä kun niin paljon hankaluuksia oli. Onhan se aina varmaan haikea paikka, kun siitä on luovuttava. Tutkimusten mukaan kuitenkin vasta-aineiden ja suoliston kehittymisen kannalta on hyvä imettää juuri se puoli vuotta.

Täällä edelleen odotetaan ehjempiä yöunia. Myös unille meno on viime aikoina ollut melkoista kiukuttelua. Sängyssä ähelletään ihan älyttömästi ennen unia. Möngitään ja itketään pudonnutta tuttia. Eli NUKAHTAMISÄÄNINÄ meillä on itkua ja ähkimistä. Päivisin onneksi poika on enimmäkseen iloinen ja hyväntuulinen, kunhan ei liian väsyneeksi pääse.

Vierailija
29/48 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille tammenterhoille,

en ole aikoihin mitään kirjoitellut, enkä oikeastaan lueskellutkaan, mutta nyt poikkesin tännekin katsomaan miten muilla menee. :)

SULINAlle haluan kommentoida, että meillä on ihan samaa rinnalle huutoa aina aika ajoin. Tätä esiintyy varsinkin pullosta syöttelyiden jälkeen. (tyttö on aina silloin tällöin hoidossa + kaupungilla olen aina syöttänyt korviketta) Tämä usein korjaantuu pienellä sitkeydellä, joskin kurjaa kuultavaa se on. Eli mä tarjoan rintaa -> hirveä huuto > vauva lattialle " leikkimään" takaisin, eli jatkaa nälkäitkua > uusi yritys parin minuutin päästä > itkua > lattialle > uus yritys jne. Yleensä kolmannella kerralla nappaa tissiin kiinni ja syö, kerta ei parempaakaan saa. (hyi minä tyly äiti, huudatan lasta...) Joskus härnään myös tutilla, nappaan tutin pois tissi suun edessä ja raukkapieni menee lankaan..... ;) Näillä pelaamisilla on tänne asti päästy, vaikkakin tiedän sen olevan välillä ÄÄRETTÖMÄN raivostuttavaa. Joskus en oo jaksanutkaan tuota pelaamista ja neiti on saanut mut hommiin, eli joko pumppaan pulloon ja syötän, tai korviketta nopeasti vaan kehiin, mutta yritän tuota pitää viimeisenä vaihtoehtona.... Nyt taas onkin monen monta päivää mennyt ihan helpoissa merkeissä tissin kanssa.

MUUTA LISÄRUOKAA: Joku kyselikin, että syödäänkö muuta ja meillä on lähteny homma hyvin käyntiin. 4kk neuvolassa suosittelivat maistattamaan jo, kun tytön kasvuvauhti oli vähän hidastunut ja nyt 2vkon harjoittelun jälkeen mimmi on ruvennut syömään soseita oikein urakalla. Purkillinen menee jo porkkana-perunaa, niin hedelmäsoseita (aivan herkkua) ja eilen ekan kerran jo marjasosekin meni ja koko purkki kerralla, tottakai. Ihan ihmettelen, että mihin mahaan tuo neiti syö, kun yleensä olen imettänyt ennen kiinteää ja se vetää nuo siihen päälle vielä + välillä vielä maitoa huikat lopuksikin. Noh, jospa tuo pituuskasvu taas on vauhdissa, ainakin omaan silmään näyttäisi... Öljyäkin kuulema lääkärin mukaan voisi noihin soseisiin sekoittaa, että paremmin kasvaa, mutta sen neuvon noudattamisen jätin väliin. Itselle aikaanaan lääkäri oli käskenyt syöttämään voita ja sitten taas jossain vaiheessa toppuuteltiin kaikkea syömistä, että yritän tämän oravanpyörän katkaista. Tähän asti neiti on neuvolassa ollut mallia pitkä & hoikka.

Muuten on mennyt kaikki oikein hyvin, me jaksellaan tytsin kans kivasti, olen kokenut tämän vauvan kanssa elämisen suhteellisen helpoksi, eikä meillä ole elämä niin valtavasti edes muuttunut. Kovasti yhä reissataan mökillä ja kavereilla ym ja isovanhemmat ovat enemmän kuin halukkaita hoitamaan... Isällä ja tyttäreillä myös läheiset välit ja tyttö kihertää heti isän naaman nähdessään aivan innoissaan, hihkuu ja kiljuu. Voi miten jonain päivänä tuo miehen kieputtaakaan pikkusormen ympärille...

Semmoista tänne. Pikainen kuulumisten kirjoittelu tosiaan välillä täältäkin...... :)

terveisin,

omppu-80 ja pikkuneiti (synt 28.01)

Vierailija
30/48 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu tänään lahjakkaasti pihalla kun on pitkästä aikaa hieno keli. Nyt pitäis vaan saada tupa siivottua kun on huomenne poitsun 2vee bileet =).

Kiitos kaikille kommenteista (ainaski pitsaohje ja imetyskipu) Pitsat on tehty ja hyviä tuli ja imetyskipu loppui! Aamulla vielä pisteli ja äsken ei enää ollenkaan. Huh huh, olin kyllä jo ihan hätää kärsimässä. En sitte tiiä olisko ollu sitä sammasta ku tuli hiukka syötyä kaikkia makeita herkkuja juhannuksena ja alkuviikosta niin jos se sitten reagoi. Sitä vois verrata tohon alapään hiivahommeliin. No, oli mitä oli, toivottavasti pysyy poissa!!

Evelyn: Olittako Evijärven markkinoilla? Multa meni ne ihan ohi, vaikka en kyllä olis ehtiny lähteäkään sinne =/ Paikallisetkin jää väliin ku mennään kavereiden häihin ens lauantaina.

Jännä miten äkkiä noihin kiinteisiin jää " kiinni" . Ihan selvästi tyttö jo vaatii sitä eikä nälkä lähde pelkällä tissillä, vaikka ei oo vasta ku viikon verran syöty säännöllisesti kaks kertaa päivässä. Ens viikolla otetaan vähän lihaa mukaan ja sitte puuroja. Ootteko muuten ottanu eka viljan vai lihan mukaan? Neuvolassa sanoi että ensin lihat. Esikolla en muista miten meni, mutta hälle alotin kiinteät paljon aikasemmin, kun jäi rinnalta pois.

Nukahtamisääntely: Meillä lauletaan ja kovaa ihan ihme ääniä. Varsinki autossa =). Kuuluu hyvin radionkin yli! Sänkyyn nukahtaa yleensä tissille, joten se hieman rajoittaa ääntelyä, mutta sillon minä monesti lauleskelen samalla esikkoa uneen.

Beijaflor: oon minäkin miettiny tuota maidon määrää, varsinki ku meillä ei tyttö syö yölläkään tissiä. Mutta kai se on vaan luotettava että saa tarpeeksi.

Ei ne lattiat taida itsekseen peseytyä... harmi! Pakko mennä hommiin.

Elina ja Saara (11.1)

Vierailija
31/48 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä. Saara alko äsken kovasti ähertää sylissä ja aattelin kokeilla kun ootte niin kovasti mainostanu pottailua niin avot! Hienosti tuli kakat pottaan ja aika helposti! Ja lisäksi vielä voisin hehkuttaa että poitsu nukku viime yön ekan kerran ilman vaippaa. Kaks viikkoa on menty ilman vaippaa päivät ja sillonki vaan ekana yönä pissas vaippaan, sen jälkeen on ollu kuivana aamulla ja nyt uskaltauduin jättämään pois. Oispa hienoa jos näin helpolla meni!

Elina

Vierailija
32/48 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kateellisena luin että teillä on noin hyvin toiminu tuo vaipattomuus!!!Onneksi olkoon.Mä en oo nyt reissussa edes pissattanu, tiedän että tää on ihan tyhmää, mutta tuo isomummo on aika kova arvostelemaan enkä jaksa selitellä..totes jo aika tylysti että " onpa ristiriitasta kun ette hyväksy tavallisia vaippoja mutta syötätte purkkiruokaa" . Koitin sanoo että purkkiruokaa vaan reissussa...vaikka mitäs mä selittelen, kai mä saan vauvaani hoitaa miten haluun :)

Onko kellään muuten babyidean sitä anatomista läpinäkyvää pottaa? Mä oon pari kertaa koittanu Onnia siihen laittaa, mutta ei Onni kyllä edes istu vielä ilman tukea vaikka ikää on viikon päästä jo 7kk. Tuli vaan siitä potasta mieleen, että siinä on niin pieni se etuosa että pojan pissat varmaan lentelee mihin sattuu. Onko kellään siitä kokemuksia?Oonko ostanu ihan turhan huonon potan?

Nyt pitäs laittaa poikaa nukkumaan. Viime yö oli ihan kauhee, kun hyttysiä oli huoneessa inisemässä. Hyi että...valvoin melkein viiteen asti jahdaten niitä hyttysiä. Lopulta tuntu et korvissa vaan inisee, että ei niitä enää voi olla:)

Hyvää yötä ja lauantai-illan jatkoa!

Beijaflor

Vierailija
33/48 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä istun ja hoivaan kipeitä jalkojani siiderilasin ja toffee-Tupla patukan voimin ;)

Ai että maistuu sidukka hyvältä pitkästä aikaa! Suklaa maistuu taas aina hyvältä, en tajuu miten tää raskaus muutti asian, ennen en ollut ollenkaan suklaan perään! Siis epätavallinen nainen....

Töissä mennyt koko viikko ja tänään olin 9 h jalkojen päällä ja kun ei oo sitä ollut piiiiitkään aikaan niin johan tuntuu jaloissa ja selässä....

Ja tuo mies kuorsaa nojatuolissa, ei oo siis jaloille hierojaa näköpiirissä;) Mies oli kans koko yön/aamun töissä, lennossa vaihdettiin poitsu hoitajalta toiselle...

Itseasiassa oon pitänyt poitsua mukana töissä niin paljon kun mahdollista, rupes jo tulemaan niin kova ikävä etten meinannut antaa miehelle vaikka piti töitä tehdä!

Tänäänkin nukkui aamupäivän unet vaunuissa duunipaikan ikkunan alla!

SINDA- mulle kans ihan uus juttu tuo varvastus, hyvä kun mainitsit! Vaikka oon tässä vuosien varrella ehtinyt kaikki opukset lukea läpi niin ei oo pistänyt silmään.

Sen oon tiennyt ettei hyppykiikut ym. oo hyvä aloittaa enneku vauva kunnolla istuu, mutta semmoinen kyllä odottaa tuolla ylhäällä kuhan poitsu tuosta rupeis vähän paremmin istumaan!

Ja kokeilin tosiaan poitsun " seisomista" ja kipristeleehän tuo noita varpaitaan ku seisoi mun reisien päällä!

SULINALLE tosiaan tsemppiä imetyksen kanssa!

Meillä on viimeviikkoina ruvettu kauheesti " vatkaamaan" alavartalon kanssa ja potkimaan samalla kun syötän " unitissiä" ... Oiskohan vaan sitä unen ja asennon hakemista vai mitä...?

Sitten muutaman minuutin kuluttua kyllä rauhoittuu ja alkaa rauhassa syömään, mutta alku on semmoista tissille-pois-tissille-pois-leikkimistä....

Ja tosiaan, meillä kans harotaan hiuksia ja raavitaan päätä tissiä syödessä! Ja välillä hakataan omalla kädellä otsaan ja raivonpuuskahan siitä tulee jos pidän kädestä kiinni!! Voi voi noita pikkuisia....:)

Voi rähmä, nyt muistan miksen oo vähään aikaan sidua juonut: alkaa armoton nuha! En tiedä mistä johtuu, mutta kaikki valkkaripohjaiset juomat ja sidu pistää nenän valumaan ihan kauheesti, kiva oli aikanaan ku ravintolassa sai kokoajan niistää ja puolet meikeistä jäi nenäliinaan....:/

Nyt on pää niin turta (=lasillinen ja oon ihan huppelissa...) joten taidanpa painua poitsun viereen ja jatkaa joku toinen päivä....;)

Öitä kaikille!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
34/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Kiitos[/b] kaikille fisteli jutun kommentoijille. Onneksi ei tunnu herraa haittaavan tuo vaiva,eikä ole musta ollu juuri kipeekään,oon aina heti puhkassu auki,jos oon huomannut mätää alakvan kerätä,ei tuu painetta.

[b]nenn:[/b] kokeilin tuos viikko takaperin neulalla puhkoa tuon herra2veen syyliä,ei tarvi ees puuduttaa,antaa ihan siitä vaan tyhjätä niitä! käsitaipeessakin oli monta isoa,eikä ilmekkään värähtänyt kun katsoi mun puhkomista ja rutistelua,toisteli vaan innolla perässä:klöntti tulee!

Arvaa vaan oliko kyllä selkä kuin sodan jäljiltä,kun verta tuppas tulla osasta ja putsasin vielä sillä ruskeella,betadine(?) puhdistusaineella :)

[b]elin@[/b] Meillä myös herra2vee on ollut viikon lähes koko päivän ilman vaippaa! alkoi yhtäkkiä käydä potalla ,kun sitä taas esittelin.Yät menee vielä vaipan kera,pakkaa juoda ehkä liikaa iltasella.

Hauska kun ollaan siten kehuttu ja tuuletettu täällä joka pissalle :D

Joten nytkin kun menee iteksee potalle,huutaa sieltä kovaan ääneen: JEE!

joo-o,paistelin tuossa koe eriä pikkuleipiä,ostin itelle hyvän iloleipurien keksipursottimen,oli kätsy.

Pitää huomenna maistella,miltä nuo ohjeet maistu,kelpuuanko hää kekseiksi :)

[b]Maikkoo & Jere

Vierailija
35/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas tänne nyt kertoon, ku oli kyselty, että mitenkä kävi testauksen kanssa.

No, menkathan ne sieltä alkoi :( Ja kiertopäivä oli jotain 40, et ei mikään ihme, ku olin mennyt sen edellisen kuukauden kierron mukaan, eli 32.Eli oli ovulaatio vähän eri kohdassa kun luulin... No eipäs sille mitään voi. Kyllähän sitä kerkee ens kuussakin. :)

oltiin siellä kuopiossa, ja hyvin meni. matka meni oikein hyvin vaikka pitkä matka olikin... Ronja oli oikei kiltisti, ja oli helppo matkustaa...

Muutenkin Ronja on kyllä tosi helppo lapsi. Mun äitikin sanoi tänään, että ei ole vastaavaa lasta ennen nähnyt. se vaan kiltisti kulkee mukana, eikä juurikaan koskaan itke tai kiukuttele. Tietty jos on nälkä, mut sekin on sit helposti hoidettu, ja taas on hyvä mieli:)

Onko muitten lapset tälläsia? Jotenkin joskus tuntuu, että onko Ronja jopa liian rauhallinen jotenkin... en mä tiedä. Aina sitä vaan maalailee kauhukuvia vaikka kaikki olis paremmin ku hyvin :)

eilen oli 5kk neuvolakin... paino 7520g, pituus 66.4cm ja py 42,2cm... hyvin on kasvanut... :) eilen ja tänään on sitten annettu riisi-kana sosetta, ja tykännyt on... Mut hyi ku röyhtäykset haisee sit pahalle. Ihan täytyy aina kääntää päätä ku Ronja röyhtäsee :)

On tuo vaan niin iso tyttö jo:) Seurailee ja tutkailee maailmaa jo ihan eritavalla... Rattaissakin kun oli makuupussissa niin oli vetänyt sen makuupussin ihan silmilleen, kurkkasin että mitäs se siellä oikeen touhuu, niin katteli silmät kierossa vetskaria :)

mua on jotenkin alkanut hirvittään toisaaltaan se toisen lapsen saaminen. ei siinä mitään muuta, ku se alun paha olo. Ku Ronjaa odotin, niin hyvä ku ite kesti sen pahan olon, eikä silloin tarvinu huolehtia ja välittää ku itestään. Sai mennä unille ku lystäs ja silleen. Nyt se ei ihan sovikaan niin...

Ja sit toinen, mikä mietityttää. Ku oltiin siellä kuopiossa, käytiin salilla. voi että oli seuraavana päivänä lihakset oudokseltaan kipeet. Sit alettiin miehen kans puhuun, että pitäis alkaa taas käymään. Sit tuli oikeestaan sellanen surullinen olo( silloin en vielä tiennyt että en ole raskaana nyt) että enhän mä kuitenkaan kauaa voi käydä ku tulee paha olo eikä silloin voi tehdä yhtään mitään.... ....

Ku lihosin kuitenkin 30kg Ronjan odotusaikana. Ja vielä olis reilu 10kg jäljellä. Niin mitä jos sit taas lihois joku 30 kg. Ku en nytkään viihdy itessäni, niin mitäs sitte....

No tää nyt on tällästä pinnallista juttua ja vuodatusta mutta kuitenkin. Onhan sekin tärkeetä, että jos ei oo tyytyväinen itteensä niin helposti sitä sit on tosi ärtynyt ja huono olla sen takia... ...

Siis kyllä me nyt edelleen yritetään toista.. Mutta tollaset asiat vaan askarruttaa... ja eiköhän se olekin ihan normaalia että jotkut asiat askarruttaa... :)

Nojoo... Pitäis varmaan mennä suihkuun, että pääsis taas jossain vaiheessa nukkumaankin!!!

hyvää yötä, ja mukavaa viikonloppua kaikille :)

myrtti- ja Ronja s.2.2

Vierailija
36/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan! taasen noustiin puoli 8.. tyttö väänsi kakat ja oli pakko nousta :) ja reilupeli tyttö meni takas nukkumaan ja minä heräsin jo kunnolla eikä enää nukuta..

otin taas pirpanellan pinniksestä aamuyöllä viekkuuni ja tyttö valtasi 180cm sängyn itselleen.. kiva siinä reunalla sitten itse nyhjöttää unta kun toinen polleesti raajat levällään keskellä sänkyä tohöttää röhnöuntaan ;) joku kyseli niistä uniäänistä ja meillä pidetään sellaista nyyhkyääntä ennen nukahtamista. unessa sitten eletään valtavasti päivän tapahtumia ja välillä itkeä tirauttaakin unissaan.

beijaflor: elina varmaan tarkotti vanhempaa lastaan?

myrtti: ethän välttämättä tule " aamu" pahoinvoivaksi seuraavalla kerralla.. tai liho toista 30kg :) eikö jokainen odotuskerta ole erilainen? kertokaas kokeneemmat? näin olen ainakin ajatellut, että ei aina mene saman kaavan mukaan :) (toivottavasti!) minäkin olin niin väsynyt että hyvä kun töissä jaksoi käydä enkä nukahdellut sinne sun tänne alkuraskauden aikana.. olenkin siis myös ajatellut, kuinka seuraava raskaus menee, kun on tuo tyttönen hoidettavana. ei siinä sitten mennäkään nukkumaan keskellä päivää kun huvittaa.. :) niin ja ratsastushommelit. nekin taas jää, eli et ole myrttinen ainoa joka ajattelee myös näitä -mistä luopuu- raskauden myötä. sekin kuuluu asiaan tottakai!

extrafilmille lähetin kuvia eilen iltasella. iltalehdessä oli viikolla tarjouksena sieltä 50kuvaa ilmaiseksi ja maksan vaan lähetyskulut (eli jotain 3e). hyviä kuvia olen sieltä saanu, eikä mitään II-laatua ja tulevatkin postissa nopsaan.

joo kyllä jää meiltä hyppykiikut hankkimatta :/ ehkäpä se kävelytuoli hommataan ja siihen sitten saa jäädäkin. eilen ystävä näytti varvastusta omalla vauvallaan ja oli kuin balettitanssija :) omani ottaa kyllä koko jalkapohjan maahan ja seisookin kuin iso tyttö ;) mutta voihan myöhemminkin alkaa varvastuksen. (ellei ole niitä kenkiä, mutta meillä ei ole vielä kunnon kenkiä tämän ikäiselle hommattuna).

cec ja pirpanella tänään 5kk! :)

Vierailija
37/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitä vielä, menkathan sitten pukkas kuitennii...

Joku taitaa pilailla mun plusplus-haaveilla *katselee epäluuloisena ympärilleen* eka teettää mahaväänteitä, sitte vähä tuikkaa verta tuleen, odottaa melkein viikon ja kun kerkee hakeen apteekista testin niin avot: hanat aukee -ähäkutti-.... Elikkäs se sitten siitä tällä kertaa!

[color=blue]

Tulikin vaan lyhyt moikkaus, pitäs kuulemma miehen hiukset parturoida.. koneella millinen kesätukka =) Onhan se toki nyt ollut semmonen jo alkukesästä.

Tytsi hihkuu olkkarin lattialla ja yrittää keikauttaa itteään selältä mahalleen. Ei vaan pääse viä! Sängyssä menee komeasti, mutta siellä onkin paljon helpompi mennä.

Joku kysyi, että kelpaako isä illalla tyynnytteleen, jos vauva herää yöuniltaan. Ei kelpaa meillä ainakaan, kumma juttu.

Nyt tartteen mennä...

-surrrrrrrrrrrr-

Vierailija
38/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ku ajattelin et varmaan poitsu olis viimeyönä nukkunut (ja antanut äidin & isinkin nukkua...) niin ei, heräs ekan kerran kovaan itkuun (oli ihan unessa) jo ennen kymmentä! Ja siitä se jatkui tunnin-parin välein aamuun asti....

Ja kolmelta aamuyöstä ku mies lähti töihin niin siellä se jätkä tapitti pirteenä meidän sängyssä! Arvaatte varmaan et oli tissi kovassa käytössä viimeyönä ku ei rauhoittunut syliin, ei tutilla, ei sitten millään ellen ottanut viereen ja antanut tissiä. Eli nukkui sitten koko yön meidän välissä ja on muutes kans semmoinen sängynvaltaaja ettei 180 cm riitä enään, vaan mamman täytyy välillä nukkua jalkopäässä!

Oisko nyt meneillään se 6 kk tiheän imun kausi tai sitten tankkaa läheisyyttä kun on ollut enempi ku normaalisti isinsä hoivissa viime viikon, mene ja tiedä....?

Nyt sitten simahti ennen ysiä päikkäreille ja nukkuu edelleen, hyvä niin.

MYRTTI - Eiköhän jokainen meistä ajattele sitä vauvan saantia joka kantilta, kuuluu varmasti asiaan!

Itsekin oon eniten just huolissani siitä, että jos nyt tuun raskaaksi niin miten jaksan sen pahoinvoinnin kanssa, mikäli se tulee yhtä voimakkaana kun viimeksi... Mutta jokainen monen lapsen äiti on kyllä sanonut että jokainen raskaus on erilainen, ja eiköhän luonto sen jotenki hoida että jaksaa hoitaa vauvan ja itsensä raskaana ollessa.

Ja kovasti haluaisin jo raskaaksi, mutta toisaalta olen iloinen että saan nauttia täysillä tästä esikoisen vauva-ajasta, se kun menee ohi niin nopeasti! Viime kesä meni niin pahoinvointi huuruissa että mietin silloin ainoastaan sitä että missä on lähin vessa ja voi kun pääsisi jo kotisohvalle makoilemaan, vessa olis lähellä eikä tarvis yleisissä vessoissa oksennella ;)

Ja pystyy jatkamaan imetystäkin ihan normaalisti...

Saadaan nauttia nyt tästä kesästä yhdessä uutena perheenä, ehtii sitä raskautua sitten syksyn pimeinä iltoina kun ei oo muutakaan puuhaa.... (ihan ku se nyt siitä olis kiinni ;) !

Eli paljon on hyviäkin puolia siinä ettei ihan heti ole tullut raskaaksi, kyllä se 1,5-2 vuottakin on pieni ikäero sisaruksilla!

Meillä poitsu hiffas nyt sitten eilen tuon takaisin selälleen kääntymisen vatsaltaan ja ai että oli hölmistynyt ilme kun kiepsahti takas selälleen!

Hauskaa on seurata näitä kehityksen ihmeellisiä polkuja!

Meilläkin äiti aina ihmettelee kuinka tyytyväinen vauva meidän poitsu on (oliko se Myrtti joka sitä mietti?), ei paljoa itke ellei ihan kauhea nälkä/yliväsy ole!

Itsekin aina mietin kuinka ihanan kiltti lapsi meillä on ja että voiko tosiaan olla näin! Temperamenttia löytyy, kuten äidiltäänkin, mutta harvoin huutaa tai itkeskelee pitkään, kitisee välillä jos on väsy.

Nyt painun lounaan laittoon, poitsu varmaan kohta jo heräilee nälkäisenä!

Voikaahan hyvin kaikki & mukavaa sunnuntain jatkoa!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
39/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja esikoinen lähti naapuriin pihahommiin. Naapurit ovat auttaneet meitä paljon niin menivät nyt vaihteeksi sinne. Minunkin pitäisi kohta mennä Akselin kanssa perästä.

Meillä myös kiltti poju. Meillä esikoinen oli myös kiltti, tosin nukutettava 2,5 vuotiaaksi asti. Nyt on oppinut menemään yksin nukkumaan kun vauva syntyi.

Elin@: Ei oltu Evijärvellä,vaan Vimpelin markkinoilla. Ja paikallisiinkin täytyy mennä. Ajattelin jopa hölkytellä hölkän...jos sais sen taulu-tv:n..?Toivoissa on hyvä elää. Paitovei...Millon ootte kotosalla?Mulla olis ne vaatteet, jos tultais tuomaan ne vihdoin ja viimein.

Nyt pitääpi mennä siivoamaan esikoisen leikkihuone kun tyttö on poissa. Siis meillä ei auta vaikka siivoat joka päivä...tunnin päästä on sama sotku. Nyt kyllä laitan reilulla kädellä leluja varastoon laatikkoon.

Ja se piti vielä kysymän, että onko teillä jolla jo menkat alkanut niin ensimminen vuoto ollut runsasta? Minusta tuntuu että kolmena päivänä vuosin melkeen kuiviin...Siis ihan mahotonta.?Ja oletteko kokeilleet KUUKAUTISKUPPIA???

No nyt aivan ihanan ilman tuoksuisia päivänjatkoja kaikille!

t.Evelyn ja Akseli 6.1.

Vierailija
40/48 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eikä miehen päätä =) Olin niin tummia pilviä, että päätti ekaa ajaa nurtsin. Tytsikin heräsi näemmä lattialla. Söi aamupäiväpuuron + maidon je nukahti. Aattelin mennä vähän vaunutteleen pihalle ja jahtaamaan vaikka voikukkia..

[color=CDB5CD] [b]sutsisatsaa[/b] meillä syödään aamulla maitoa n.2,2dl. (Oon koittanu joskus puurolla alottaa päivää, mutta ei tuu mitään. Tytsi sen verran hätäisen luontoinen *8-o* notta pitää saada heti jotan pahimpaan nälkään, eikä siinä sitten puurolusikallisia odotella.) Aamupuuro (kaurahiutaleista) syödään sitten tuosta n. tunnin päästä marja/hedelmäsoseen kera ja päälle maitoa n.1dl. Puuron kanssa juodaan vettä nokkamukista tarpeen mukaan.

Päivällä saa kasvissosetta ja naudan lihaa, ruuan kanssa vettä nokkamukista tarpeen mukaan + jälkkäriksi marja/hedelmäsosetta ja päälle maitoa 1-1,5dl.

Iltapäivällä kasvissosetta+ jälkkäriksi marja/hedelmäsosetta ja maitoa päälle vajaa 2dl.

Alkuillasta joskus saattaa syödä riisihiutalepuuroa vähän, mutta kyökkää sitä syödessään tosi paljon. En tiedä, ovatko ne hiutaleet niin isoja vai mikä on vialla... Päälle maitoa 1-1,5dl.

Illalla iltapesujen jälkeen n.2dl maitoa, joka on päivän viimeinen ateria.

Välistä saattaa joskus jäädä iltapäivän kasvis tms. sose ja iltapuuro. Yleensä jompikumpi niistä.

[b]myrtille[/b] tsemppiä uuden luomisen tuskaan.. Kyllähän tässä kanssa väännetään näitä ajatuksia puoleen jos toiseen.. Sitten tossa aloin miettiin, että josko saisi oltua murehtimatta liikaa eikä miettisi näitä jutskia: jos tulee niin tulee jne. Oon koittanu itteäni " lohduttaa" , että nää " tynnyriajat" on vaan tosi lyhkäsiä ajanjaksoja tässä koko elossa, kun aattelee, että jos mekin kuule tonne reipas satavuotiaix pyyhkästään *jos ei muuten niin sukulaisten kiusaksi*, niin siitä pari vuotta on niiinku kärpäsen p.. =)

Hormooniheitot on kyllä mielenkiintosia.. Kun noi menkat oli tuloillaan -kun en vielä tiennyt, että ovat varmasti ne- mieli oli kuin vuoristorata.. Jo pelkästään aamun lehden jutut saivat mut pillittämään aamukahvipöydässä. En sitten koskaan lakkaa ihmettelemästä niiden voimaa!

Onnea [b]elinan ja marian [/b] pottasankareille!! Ja muiden kans tietennii! Meillä tytsi ei näemmä aina tykkää istua potalle ja hoksasin syynkin: seon KYLMÄ! Kuka siihen ny tykkäisi istua... Suihkuun mennessäkin henkäilee jo etukäteen, kun tietää, että ensisuihkaukset tuntuvat selkään kylmiltä =)

[b]pupina[/] sä oot allerginen sidukalle!! Kyyllä, niin se on, et voi enää juua sitä! *hih* Mulla jotkut ruuat tekevät saman reaktion. Tulee ihan kuin vettä nenästä, ei siis silleen " räkää" ... mitä eikö teitä kiinnosta mitä mun nenästä tulee kumma syön *kummaa porukkaa*

Jep ja vartalon vatkaus (oon nimenny se käärmetanssiksi, kun kiemurtelee ihan kuin käärme) alkaa kun syödään -meillä pullosta- maitoa sylissä. Käsi kanssa heiluu armottomasti ja joskus " paasaa" kädellä joko itteään, pulloa tai mua. Toisella kädellä pitää kiinni joko mun paidasta tai harsosta ja hypistelee sitä. Monta kertaa samalla hymisee koko ajan samalla kun syö, ihan kuin olis jossain omassa maailmassaan..

[b]elina[/b] sammas voi kans tulla pullan syömisestä (=hiiva) ja tietysti makea ja karkit ruokkivat vaan sitä lisää.. Eikun zitruunat vaan rintsikoihin ;-)

Hei, kysyn kun muistan: mitä ovat ne [b]maissinaksut[/b], joista olette täällä puhuneet sormiruokana?? Meinasin nimittäin eilen ottaa kaupasta vauvanruokahyllystä semmoisia, mutta en kyllä löytänyt..?

[b]helinä[/b] teretuloa E-P:lle jos muualta muutit! Meillä on kanssa toi hyppykiikku, saatiin se, mutta en oo sitä laittanut juuri tuosta varvastussyystä. En tiedä voiko sitä niin vähää käyttääkkään ettei ala kulkeen varpaillaan. Meillä tyttö ainakin nyt seisoo tukevasti koko jalkapohjallaan kun nostaa seisoon.

[b]cec[/b] sain kanssa semmosen konttauskypärän, jos tarkotat semmosta kankaista pehmustettua lakkia? Katotaan ny pysyykö päässä, kun toi pipokaan ei oikein saanut suosiollista vastaanottoa talvella..

[b]zatu[/b] joo saareen vaan! Kyllä mahtuu. Onneksi meillä ei oo reetun levyjä...*hih* voitais tietty sinne saaraan toimittaa levyn kansi " reetu, irwing ja muita juomalauluja" mutta sisältö olisko nailonbiittiä? *kiäh kiäh*

Jahans nyt on mentävä, senverran tuhti komento käy olkkaista. mulla_ei_oo_kivaa_ja_jos_et_heti_tuu_niin_suutun_kunnolla -komento!

[/color]

Mary & tytsi 11.01