Mitä sait lahjaksi mieheltäsi lapsen synnyttyä?
Itse asin sellasen pikkuriikkisen kukkakimpun (niitä vauvakimppuja, tiedättehän). Loukkaannuin, olin odottanut ainakin kunnon ruusukimppua, vähintään. En kuitenkaan kommentoinut miehelle, enkä tiedä tajusiko itse mokaansa. Okei, tunteet vaikean synnytyksen jälkeen pinnassa, mutta näin. Muiden kokemuksia?
Kommentit (9)
onks tää taas joku uus jenkkilästä tullu muotijuttu että naiselle pitää ostaa lahjoja kun on synnyttäny??? hohhoijaa...
Miksi olisi pitänyt lahjoja tuoda? Riitti, että mies jakoi raskausajan ilot ja surut ja oli apuna synnytyksessä; en minäkään tuoreelle isälle mitään lahjoja ostanut...
Jos ei vähintään niitä karmeita Kalevalan " lapsi" hässäköitä mies tajua hommata, niin eikös se ole mammoille traumaattista?
kuten esim yksi tuttu sai TURKIN!? En tosiaan ajatellut, että tulee jonkun valtavan paketin kanssa sairaalaan. Ruusuke paketin päällä silmät vaan näkyy sieltä takaa.
Ja kun toinen lapsi syntyi, sain kaksi kertaa peräkkäin.
Toisen lapsen syntymän jälkeen olin kyllä yllättynyt, kun sain kauniit korvakorut (kalliitkin sanoi olevan, mutta hintaa en vieläkään ole saanut selville). En osannut sellaista odottaa. :)
Toisaalta syntymälahjan antaminen on ollut lahja mieheltä siitä, että vaimo on synnyttänyt suvun jatkajan ja työläisen sukuun.
Se on ollut palkkio naiselle naisen tärkeimmästä tehtävästä. Ehkä meillä täällä Suomessa naisilla on muutakin arvoa parisuhteessa kuin olla synnyttäjä ja turvata siten äidin ja isän vanhuus - meillähän on sosiaaliturva- ainakin vielä - eikä lapset ole vanhempiensa elatusvelvollisia.
katsonut, niin jotain kukkaa niin monta kuin lapsia ja pojista ja tytöistä erivärisiä tms. Ja viidennellä kerralla sain kultaisen ketjun jossa viisi sydäntä ja sen jälkeen olen saanut ketjuun aina yhden sydämen lisää...
En mitää lahjaa ole odottanut, mutta kukat ja tuo ketju tuntui ja tuntuu todella kivalta... Sekavaa...,
En kyllä osannut sellaista odottaakaan, sillä meille molemmille lapsi oli paras lahja ikinä, mikään muu lahjus ei kyllä tuntuisi sen rinnalla miltään. Tosin meillä mies ostelee kaikkea kivaa muutenkin, joten saan lahjoja ihan ilman mitään suoritustakin.