Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta juurihoidettua hammasta sulla on suussa? Ikäsi?

Vierailija
16.10.2008 |

Mulla on yksi juurihoidettu hammas (hoito tehtiin tänä syksynä) ja toinenkin hammas kokee saman kohtalon :( Olen 26v ja hampaani ovat aina olleet terveet (reikiä on ollut yhteensä 3-4 ja ne kaikki ovat tulleet ala-asteella, 1-2 luokilla.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kyllä, miksi ap:lle on tehty/tehdään juurihoitoja, jos hampaat kerran ovat terveet ja reiättömät. Yleensähän juurihoito tehdään silloin kun hammas on niin mennyttä kalua, ettei sitä enää paikkaamalla saa kivuttomaksi, vaan se on pakko tappaa kokonaan ja poistaa hermot. Miksi niin tehtäisiin, jos hampaat ovat terveet?

mutta jos luit tarkasti niin varmasti huomasit että ap:lla ei ole pariinkymmeneen vuoteen ollut ongelmia hampaidensa kanssa eli kyllä silloin voi puhua terveistä hampaista. Sitten tullut vuosien jälkeen joku ongelma hampaaseen.

Hammaslääkäreiden hoitovirheet on muuten hyvin yleinen syy juurihoitoihin, paikataan huolimattomasti ja sitten potilas saa kärsiä.

Vierailija
22/39 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hammas kipeytyi uudestaan ja paskaks män. Ilmeisesti myös juonsi juurensa huteloidusti tehtyyn juurihoitoon, en ihan ottanut tolkkua kolmen eri hammaslääkärin lausunnoista.

Ai niin se ikä. 34 v. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 50 v ja aiemmin alle 20 vuotiaana tehty kaksi juurihoitoa, kumpaakaan hammasta ei enää ole, tosin sain niillä yli 20 vuotta lisäaikaa.

Nyt alkoi sitten ongelmat, eli vuosi sitten tehtiin juurihoito etuhampaalleni, joka oli kuollut, kävin kyllä sen takia pari kertaa hammaslääkärissä, mutta kuvissa ei näkynyt mitään. Kivut hävisivät, ykskaks tuli mädät läpi. Nyt oireili viereinenkin hammas ja kuvassa ei näkynyt mitään vikaa, mutta vanhaa paikkaa avatessa todettiin, että hammas on kuollut. Minulla ei ole vuosiin ollut mitään "paikattavaa" suussa (yksittäisiä hampaita kuvattu), nyt sitten kaikki hampaat tuntuvat kuolevan suuhun.

Ketuttaa kivut, rahan meno ja hammaslääkärissä juokseminen.

Vierailija
24/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi. Sekin tapaturman takia. 44v. 

Vierailija
25/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään juurihoitoa. Ikä 61.

Vierailija
26/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ja tehtiin hammaslääkärin hoitovirheen takia. N47

Vierailija
27/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään. 47v.

Vierailija
28/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni on nolla. Olisi yksi, jos kyseinen juurihoidettu hammas ei olisi haljennut ja sen jälkeen poistettu suusta. Tämän jälkeen olen alkanut hoitaa hampaitani huolella. 

Ikää 41 vuotta. Hampaita paikattu koko elämän aikana ainakin 30 kertaa, useampaa hammasta monta kertaa.  Viime vuosina ei ole ollut juuri mitään ongelmia hampaiden kanssa, koska opettelin hoitamaan niitä kunnolla. Lapsuudessani vanhempani eivät valitettavasti tätä taitoa minulle opettaneet, itse olen saanut ottaa asioista selvää. 

Vierailija
29/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsette tietoja tuntemattomien turvasta... Ja vielä tänne avaruuteen kirjoitatte omistanne... Huooohhhh.. 

Vierailija
30/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 2, mut sittemmin vedetty pois kun oireilu jatkui. Onneksi takahampaita niin ei näy.

N51v

Vierailija
31/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsette tietoja tuntemattomien turvasta... Ja vielä tänne avaruuteen kirjoitatte omistanne... Huooohhhh.. 

Gallupit on minusta aina mielenkiintoisia. Ei oo pakko vastata jos ahdistaa, itsellä ei ole salattavaa (varsinkaan hampaisiin liittyyvää) ni vastaan mieluusti.

Vierailija
32/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi tosin oli hammaslääkärin moka, hampaaseen laitetun tavallisen paikan alle jäi jotain joka siellä sitten aikansa muhi ja eskaloitui lopulta vuoden, pari myöhemmin helvetilliseksi säryksi ja sitä kautta juurihoidoksi."

Tämä mullakin. Yksi juurihoito tehty. Hampaan paikkaus oli hutiloiden Yths:ssä opiskeluaikana ja hieman myöhemmin työelämässä jouduin hoidattamaan kalliisti yksityisellä. Ikä 49v. Nykyisin hoidan fanaattisesti hampaani.

Vierailija
33/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, ikä 68 v. Omat hampaat on suussa. 

Vierailija
34/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Ikä 56 v.

Vierailija
35/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla juurihoidettua hammasta - ei myöskään reikiä. Ikää 36 vuotta. Sukupuoli mies.

Vierailija
36/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi että pitää mennä juurihoitoon kun olin parikymppinen. En halunnut juurihoitoa enkä mennyt ja ei oo mitään ongelmaa ollu, pari hammasta on paikattu. Ikää nyt 35v. 

Vierailija
37/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään vielä ja 58v. Vaikka lapsena syötettiin paljon sokeria ja lähes kaikki hampaat paikattu. Aika lusat ne jo ja sokeria pitää välttää tai alkaa vihlomaan. Ei ollut kotona käsienpesua eikä mitään iltarutiineja eikä sellaisten vanhempien olisi edes tarvinnut lapsia tehdä ollenkaan.

Kukaan ei ilmoittanut mitään sossuun siihen aikaan vaikka lapset eivät saaneet perustarpeita ja laiminlyöntejä lapsia kohtaa oli paljon.

Lähiomaiseni lapselle syötettiin karkkia ihan joka päivä ja hammaslääkäri sanoi ettei ollut tuollaisia hampaita nähnyt tuon ikäisellä lapsella koskaan kun ne olivat ihan mustia ja haisivat ihan kamalalle. Minäkin meinasin pyörtyä siitä mädännäisyyden hajusta. Sitten se penska huusi kuin pistetty sika kun ne koitti väksisin pestä sen hampaita hammaslääkärin määräyksestä.

Vierailija
38/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään ja kaikki omat hampit vielä tallella. N53

Vierailija
39/39 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juurihoito, joka saattoi lopulta johtua hammaslääkärin aiemmin tekemästä virheellisestä paikkaamisesta. 32 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi