Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yritysrekisterimaksu on pakollinen ja miksi se on niin kallis?

Vierailija
28.06.2007 |

Jos ei sellaista palvelua tarvitse, niin minusta on aika tyhmää, että joutuu maksamaan sellaisesta 200 euroa/vuosi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista pakollista maksua ole, sua on joku mainosmies huijannut.

Vierailija
2/8 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen tuli tilausvahvistus kotiin, jonka joko sai hyväksyä tai hylätä, kun mies soitti ja sanoi, ettei tarvitse sellaista, niin sieltä sanottiin, että voivat vaihtaa sen halvempaan, mutta se on pakko maksaa. Itse olen koko ajan miettinyt, että voiko sellainen oikeasti olla pakollinen...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuun, joten ollaan venytetty sen maksamista.

ap

Vierailija
4/8 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustaa toiminimen, yritys pitää viedä yritysrekisteriin ja se maksaa. Olen ymmärtänyt, että se on kertamaksu, mutta en ole varma. Jos toimii vain yksityisenä elinkeinonharjoittaja, mutta ei toiminimellä, maksua ei tarvitse maksaa. Kysy asiaa te-keskuksesta.

Vierailija
5/8 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 60 rekisteröinti maksu menee, mutta ei mitään vuosimaksuja.

Vierailija
6/8 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se maksu on verovähennyskelpoinen, että kyllä siitä ainakin jonkun osan saa sitten takaisin ja voi kirjata sen yritystoiminnan kuluksi. Ensi vuonna sitä ei sitten enää tarvitse maksaa, ellei huomaa siitä olleen hyötyä (mikä tässä tapauksessa on aika epätodennäköistä).

ap

Vierailija
7/8 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jonkun nettirekisterin mainoskikka eli peruuta vaan heti tilaus ainakin seuraavalle vuodelle.

Vierailija
8/8 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan