Miksi yritysrekisterimaksu on pakollinen ja miksi se on niin kallis?
Jos ei sellaista palvelua tarvitse, niin minusta on aika tyhmää, että joutuu maksamaan sellaisesta 200 euroa/vuosi.
Kommentit (8)
Sen jälkeen tuli tilausvahvistus kotiin, jonka joko sai hyväksyä tai hylätä, kun mies soitti ja sanoi, ettei tarvitse sellaista, niin sieltä sanottiin, että voivat vaihtaa sen halvempaan, mutta se on pakko maksaa. Itse olen koko ajan miettinyt, että voiko sellainen oikeasti olla pakollinen...
ap
loppuun, joten ollaan venytetty sen maksamista.
ap
Jos perustaa toiminimen, yritys pitää viedä yritysrekisteriin ja se maksaa. Olen ymmärtänyt, että se on kertamaksu, mutta en ole varma. Jos toimii vain yksityisenä elinkeinonharjoittaja, mutta ei toiminimellä, maksua ei tarvitse maksaa. Kysy asiaa te-keskuksesta.
Muistaakseni 60 rekisteröinti maksu menee, mutta ei mitään vuosimaksuja.
No se maksu on verovähennyskelpoinen, että kyllä siitä ainakin jonkun osan saa sitten takaisin ja voi kirjata sen yritystoiminnan kuluksi. Ensi vuonna sitä ei sitten enää tarvitse maksaa, ellei huomaa siitä olleen hyötyä (mikä tässä tapauksessa on aika epätodennäköistä).
ap
Tuo on jonkun nettirekisterin mainoskikka eli peruuta vaan heti tilaus ainakin seuraavalle vuodelle.
Ei sellaista pakollista maksua ole, sua on joku mainosmies huijannut.